Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z
Találatok száma: 161.

A

Arató, László: József Attila: Munkások – Miért és hogyan kellene tanítani? Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 152-159. (2009)

Avedikian, Viktória: Egy komplex, emberközpontú módszer a szabad zenei kifejezésért. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 153-156. (2009)

B

Bagladi, Orsolya: A Codex Clusii és az etnomikológia. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 101-108. (2009)

Bakó, Mária; Ráb, Tímea: Számítógép-használat óvodáskorban. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 89-101. (2009)

Balázs, Henrietta: Kik azok a "verekedők"? [melléklet]. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 11-20. (2009)

Bartók, István: A Grammatica Hungarolatina (1539) szaknyelvi jelentősége. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 96-100. (2009)

Bence, Erika: Az irodalom mint alakulástörténeti szövevény : kutatási és oktatási kérdések. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 147-152. (2009)

Bence, Erika: Társművészeti diskurzusok irodalomórán. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 129-134. (2009)

Benkei Kovács, Balázs: A felsőfokú szakképzés helyzete az oktatási rendszerben Franciaországban és Magyarországon. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 121-129. (2009)

Biró, Zsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudományi kommunikáció jellemzői (1997–2006) : összehasonlító tudományszociológiai elemzés, avagy kísérlet egy nemzetközi kutatás adaptációjára. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 1. pp. 49-76. (2009)

Biró, Zsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudományi kommunikáció szereplői : tudományszociológiai elemzés a központi pedagógiai folyóiratok szerzőiről (1997–2006). Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 74-100. (2009)

Bolvári-Takács, Gábor: A "Debreceni Iskola" monográfiája. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 161-163. (2009)

Borbáth, Erika; Tóth, Erzsébet: A közművelődés feladatai az iskolarendszeren kívüli formális, informális és nonformális képzésben az iskoláskorúak és a felnőttek körében. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 134-140. (2009)

Boros, János: Lélek és város. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 111-116. (2009)

Braunitzer, Gábor; Kasik, László; Benedek, György: A kognitív idegtudomány, idegélettan és a neveléstudomány kapcsolata – a társas viselkedés együttes vizsgálatának lehetőségei. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 3-13. (2009)

Bredács, Alice: Az érzelmi intelligencia és fejlesztése az iskolában – különös tekintettel a tehetséggondozásra. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 55-72. (2009)

Buda, András; Kiss, Endre: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek : a VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 155-169. (2009)

Buda, Mariann: Közérzet és zaklatás az iskolában. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 3-15. (2009)

Bárdos, Jenő: Pazarló magyarok: nyelv- és kultúravesztéseink történetéből. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 129-137. (2009)

C

Ceglédi, Erzsébet: A csoportmunka hatása az iskolai teljesítményre. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 95-106. (2009)

Chrappán, Magdolna: Csomagolunk, és... maradunk : "Paradigma-nem-váltás" a metodikában. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 144-154. (2009)

Csapó, Benő; Molnár, Gyöngyvér; Kinyó, László: A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 3-13. (2009)

Cserjés, Katalin: Ene-Liis Semper: Ajtó. Egy fény-árnyék szobor bemutatása : adalékok a kortárs művészet jelenlevővé s az intermedialitás elengedhetetlenné tételéhez a humán tanórákon. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 159-165. (2009)

Csíkos, Csaba; Kelemen, Rita: Matematikai szöveges feladatok nehézségének és érdekességének megítélése 5. osztályos tanulók körében. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 14-25. (2009)

D

Darvai, Tibor: Öt recenzió, avagy az oktatáspolitikától a mintavétel metodológiájáig. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 137-148. (2009)

Dohány, Gabriella: Zenei műveltség értékelése a középiskolás fiatalok körében. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 13-23. (2009)

Dombi, Judit; Nikolov, Marianne; Ottó, István; Öveges, Enikő: Osztálytermi megfigyelések tapasztalatai szakképző intézmények nyelvóráin. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 16-39. (2009)

Donáth, Péter: Nemzeti tematika a magyarországi szocializációban. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 147-152. (2009)

Dávid, Andrea: "Ha engeded, letenném e gunyát" : a Kincskeresők szövegének két rétege. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 120-130. (2009)

E

Erős, Ferenc: Egy szociálpszichológiai tanmese. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 107-111. (2009)

Eszenyi, Réka: Milyen témák foglalkoztatják az angol alkalmazott nyelvészettel foglalkozó fiatal magyar kutatókat? Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 59-62. (2009)

F

Fehérvári, Anikó: Intenzív felzárkózás? : a nyelvi előkészítő program vizsgálata. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 3-17. (2009)

Fehérvári, Anikó: Kik a nyelvi előkészítő képzés nyertesei? Iskolakultúra, (19) 9. pp. 62-70. (2009)

Fejes, József Balázs; Kasik, László; Kinyó, László: Bevezetés a mentorálás kutatásába. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 40-54. (2009)

Fényes, Hajnalka: Az eltérő nemi szerepekkel kapcsolatos viselkedés a felsőfokú jelentkezésben és az intézményválasztásban. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 106-112. (2009)

Fényes, Hajnalka: Horizontális és vertikális szegregáció az oktatásban nemek szerint. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 24-38. (2009)

Fényes, Hajnalka: Nemek szerinti iskolai eredményesség és a férfihátrány hipotézis. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 1. pp. 77-101. (2009)

Fóti, Péter: Cigányok és négerek az iskolában. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 146-149. (2009)

Fóti, Péter: Erőszakos könyvek, erőszakos gyerekek? : A. S. Neill két gyerekkönyvéről. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 143-150. (2009)

Fóti, Péter: A szegények Summerhillje : George Dennison A gyerekek életéből. Az "Első utcai" iskola története című könyvéről. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 153-159. (2009)

Fülöp, Márta: Az együttműködő és versengő állampolgár nevelése: osztálytermi megfigyelések. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 41-59. (2009)

G

Galántai, Dóra; Csizér, Kata: A tanár szerepe a diákok idegen nyelvi motivációjának alakításában. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 71-77. (2009)

Gaskó, Krisztina: A tanulási kompetenciák szerepe a tanulásfejlesztésben : kísérlet egy tanulási kompetenciaháló megalkotására. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 3-20. (2009)

Gyarmathy, Éva: Kognitív Profil Teszt. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 60-73. (2009)

Géczi, János: Időegybeesések : várnagy Ildikó kiállításáról. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 98-100. (2009)

Géczi, János: Iskolakultúra Repertórium XVIII. évfolyam, 2008. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 3-6. (2009)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium XIX. évfolyam, 2009. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 3-8. (2009)

Gécziné Laskai, Judit: Útravaló. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 142-145. (2009)

Gönczy, László: Kodály-koncepció: a megértés és alkalmazás nehézségei Magyarországon. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 2. pp. 169-185. (2009)

H

H. Papp, Zsolt: Kézikönyv a hogyanról. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 149-151. (2009)

Habók, Anita: Egy térképező technika hatásának vizsgálata általános iskolában. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 77-88. (2009)

Hamar, Pál; Huszár M., Ágnes: A közoktatási típusú sportiskolai kerettantervek tantervelméleti vonatkozásai. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 39-49. (2009)

Hercz, Mária; Sántha, Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja : architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 78-94. (2009)

Honti, György: Beavató Színház : avagy mindannyian Ruszt József köpönyegéből bújtunk elő [melléklet]. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 3-11. (2009)

Hoványi, Márton: Halott Sirály? : Zelk Zoltán Sirály című versének értelmezése. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 120-126. (2009)

J

Jankovics, József; Zvara, Edina: "Sok jámbor kévánja, ha e Szent Bibliát magyar nyelven láthatnája és olvashatnája" : magyar nyelvű Bibliák a korai újkorban. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 138-147. (2009)

Janurik, Márta; Pethő, Villő: Flow élmény az énekórán: a többségi és a Waldorf-iskolák összehasonlító elemzése. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 3. pp. 193-226. (2009)

Julesz, Máté: A jövő generáció IST-szocializációja : "Legyen jobb a gyerekeknek!". Iskolakultúra, (19) 11. pp. 111-122. (2009)

Józsa, Krisztián; Steklács, János: Az olvasástanítás kutatásának aktuális kérdései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 4. pp. 365-397. (2009)

K

Kamarás, István: Emberismeret és etika nálunk és más nemzeteknél. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 125-132. (2009)

Kelemen, Elemér: A dunántúli kultúrlejtő : a népoktatás fejlődésének regionális sajátosságai a 19. században. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 55-70. (2009)

Kelemen, Elemér; Donáth, Péter: Donáth Péter: Oktatáspolitika és tanítóképzés Magyarországon. 1945–1960. : Trezor Kiadó, Budapest, 2008. 558 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 2. pp. 187-189. (2009)

Kelemen-Molitorisz, Anikó: Szakközépiskolás tanulók olvasásistratégia-használatának felmérése a MARSI kérdőívvel. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 3. pp. 287-313. (2009)

Kende, Anna: Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 18-34. (2009)

Keserü, Katalin: A pécsi ANT Martyn Ferenc Művészeti Szabadiskola növendékeinek Hangzó tárlata. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 133-136. (2009)

Keserű, Katalin: Néhány szó az iparművészetről. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 110-121. (2009)

Kinyó, László: Nemzetközi és magyarországi állampolgáriműveltség-kutatások. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 4. pp. 399-425. (2009)

Kiss, László: A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 113-121. (2009)

Kiss, Zsuzsanna: "A világhoz nem alkalmazkodni kell..." : gondolatok egy színházi előadás és egy drámaóra kapcsán. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 169-172. (2009)

Kluknavszky, Ágnes; Tóth, Zoltán: Tanulócsoportok levegőszennyezéssel kapcsolatos fogalmainak vizsgálata szóasszociációs módszerrel. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 4. pp. 321-342. (2009)

Knausz, Imre: A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 71-83. (2009)

Kolosai, Nedda: "Zenga zének" : a '60-as, '70-es évek kisiskolásainak élményei az emlékezés és a posztmodern pedagógiatörténet-írás tükrében. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 61-76. (2009)

Koltai, Zsuzsa: Trendek és tendenciák a múzeumi kultúraközvetítés történetében. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 137-143. (2009)

Kovács, Henrik: Gyermektáncközelben. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 151-153. (2009)

Kovács, Zsófia: Néhány gondolat Kiss Árpád szellemi hagyatékáról. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 170-171. (2009)

Kovács, Ágnes: A tanár szerepe a tanulók személyiségfejlődésében a tanórai motivációs technikákon keresztül. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 15-23. (2009)

Kraiciné Szokoly, Mária: Az élethosszig tartó tanulás kihívásai: középpontban a tanuló szervezet. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 131-143. (2009)

Köpeczi, Béla: Prévost abbé, Rákóczi József és Brenner. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 84-94. (2009)

Kövecsesné Gősi, Viktória: Az erdei iskola a környezeti nevelés szolgálatában [melléklet]. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 3-10. (2009)

L

Lakatosné Török, Erika; Kárpáti, Andrea: Az informatikai kompetencia, a pedagógiai gyakorlat és az innovációs sikeresség összefüggései az Európai Digitális Tananyagportál magyar kipróbálói csoportjában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 3. pp. 227-259. (2009)

Lengyel, András: A barkochba játék eredetéhez. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 132-136. (2009)

Ludányi, Lajos: Tanári tévképzetek kémiából. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 26-35. (2009)

Láng, Eszter; Torok, Melinda: A lingvisztikai-orális és a vizuális kommunikáció néhány összefüggése. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 129-133. (2009)

Lénárd, András: A laikus pedagógiai nézetek megjelenése az interneten [melléklet]. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 3-11. (2009)

M

Marusnik, Tünde: "Tanárverések". Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 30-43. (2009)

Matóné Szabó, Csilla: Egy japán eredetű szubkultúra: az animék és a mangák világa. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 3-22. (2009)

Maár, Tiborné: A játék módszerének alkalmazása a tanítás során. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 44-55. (2009)

Mezei, Gabriella: Motiváció, nyelvi identitás, második nyelvi motivációs én. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 134-139. (2009)

Molnár, Pál: Számítógéppel támogatott együttműködő tanulás online közösségi hálózatos környezetben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 3. pp. 261-285. (2009)

Molnár, Éva: Az önszabályozás értelmezései és elméleti megközelítései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 4. pp. 343-364. (2009)

Monoriné Papp, Sarolta: A reflektív pedagógusmagatartás motívumhálója : előtanulmány A bennünk élő iskolakép című kutatás számítógépes tartalomelemzéséhez. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 51-58. (2009)

Morva, Péter: Műhelyvallomás: egyén és közösség a Zeneakadémián. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 56-58. (2009)

Mártonfi, György; Sinka, Edit: TISZK-ek, fenntartók, szakképző intézmények : átfogó változások a középfokú szakképzés intézményrendszerében. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 116-130. (2009)

Mátrai, Zsuzsa: Új korszak küszöbén: a túlélés pedagógiája. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 122-128. (2009)

Mátóné Szabó, Csilla: Az emók: az érzékenyek szubkultúrája [melléklet]. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 12-25. (2009)

N

Nagy, Henriett: Egy objektív érzelmi intelligenciateszt konvergens és prediktív érvényességének empirikus tesztelése. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 20-29. (2009)

Nagy, Zsuzsanna: 17 éves tanulók szövegalkotási képessége és szövegekre vonatkozó ítéletei. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 19-31. (2009)

Nagyváradi, Andrea: Megjelenés és nevelés. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 3-14. (2009)

Novák, Géza Máté: A zümmögés leküzdése : egy drámapedagógiai akciókutatás első tanulságai. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 3-19. (2009)

Nyitrai, Ágnes: Mesék és fejlődéssegítő feladatok az 1. és a 2. osztályos olvasókönyvekben. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 3-18. (2009)

Németh, András; Brezinka, Wolfgang: Wolfgang Brezinka: Pädagogik in Österreich. Die Geschichte des Faches an den Universitäten von 18. bis zum Ende des 20. Jahrhunderts. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 4. pp. 429-431. (2009)

Németh, Tibor János: Indiánnak iskolát. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 140-145. (2009)

Némethné Tóth, Ágnes: Tanári attitűdök és inkluzív nevelés. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 2. pp. 105-120. (2009)

O

Ottó, István: A másodiknyelv-elsajátítás pszichológiája. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 139-141. (2009)

P

Pais-Horváth, Szilvia: A nagyvárosok népművészei: graffitisek Szombathelyen. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 32-53. (2009)

Pethő, Villő: Az életreform és a zenei mozgalmak : német és magyar ifjúsági zenei mozgalmak összevetése. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 3-19. (2009)

Pethő, Villő: A neveléstörténet-írás új útjai. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 158-160. (2009)

Pintér, Henriett: Az írásbeli szövegalkotás: út a tudáshoz. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 2. pp. 121-146. (2009)

Pintér, Henriett: Erkölcsi gondolkodás 9–10 évesek írásbeli szövegalkotásában. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 109-116. (2009)

Pálfi, Linda: Kalauz a kommunikáció- és a képelmélet világában. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 149-151. (2009)

Péntek, János: A Grammatika pillanata : üdvözlet Kolozsvárról Sylvester János Grammatikájának 470. évfordulóján. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 76-79. (2009)

R

Radnóti, Katalin: Néhány gondolat a TIMSS- 2007-es vizsgálat eredményeihez és interpretációjához : mióta gyenge a középiskolából hozott természettudományos tudás? Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 14-25. (2009)

Radnóti, Katalin: Zöld könyv 2008. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 103-107. (2009)

Reinhardt, Melinda: Miért hasznosak a pozitív érzelmek iskolai környezetben? : a pozitív pszichológia hozzájárulása pedagógiai kérdésekhez. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 24-45. (2009)

S

Schiffer, Csilla: Történelmi esély az együtt nevelésre – a 19. században. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 87-98. (2009)

Segesváry, Viktor: A Hollókirály és könyvtára : a magyar reneszánsz idegen szemmel. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 160-169. (2009)

Somogyvári, Lajos: Emlékezés – nemzet – identitás : Klebelsberg Kuno történelem- és nemzetfelfogása. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 113-119. (2009)

Somogyvári, Lajos: Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 101-109. (2009)

Szabó Sóki, László: A magyar oktatófilm története a kezdetektől 1931-ig. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 1. pp. 29-47. (2009)

Szabó T., Attila: Az első magyar "doktori iskola" és munkásai Sárváron : tények és talányok a magyar herbalizmus, etnobotanika és orvosi nyelv születésének korából. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 80-95. (2009)

Szakall, Judit: Módszertani kézikönyv az iskolák önértékeléséhez. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 141-143. (2009)

Szakál, Gyula: Karrierképek, siker és a társadalmi tőke a szakképző intézetekben tanuló fiatalok körében. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 59-71. (2009)

Szakály, Sándor: A történelem és a hadtörténelem oktatása a magyar katonatisztképző intézményekben, 1872-1945. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 127-132. (2009)

Szilvay, Géza: Színes Húrok – Colour Strings, egy zenepedagógiai alternatíva. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 139-142. (2009)

Szilágyi-Nagy, Ildikó: A semleges test : a neutrális test elve és a flow alkalmazása amatőrök és félprofik táncoktatásában. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 75-87. (2009)

Szolár, Éva: Az európai felsőoktatás átalakulása és a Bologna-folyamat céljai. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 95-119. (2009)

Szolár, Éva: A Bologna-folyamat kritikai fogadtatása a felsőoktatás-kutatás irodalmában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 2. pp. 147-167. (2009)

Szolár, Éva; Szolár, Éva; Huisman, Jeroen; Kehm, Barbara M.; Stensaker, Bjørn: Kehm, B. M., Huisman, J. és Stensaker, B. (szerk.): The european higher education area: perspectives on a moving target [Az Európai Felsőoktatási Térség, mint mozgó célpont] : Sense Publishers, Rotterdam, Boston, Taipai. 2009. 344 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 3. pp. 315-317. (2009)

Szolár, Éva; Zajda, Joseph: Zajda, J. (szerk.): International handbook on globalization, education and policy research: global pedagogies and policies : Springer, Netherlands, 2005. 827 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 4. pp. 427-428. (2009)

Sági, Zsuzsa: Találkozásom a fórumszínházzal. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 131-139. (2009)

Sántha, Kálmán: Körkép a hazai kvalitatív pedagógiai kutatásokról. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 73-83. (2009)

Sántha, Kálmán: Új nézőpont a kvalitatív kutatásban. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 101-102. (2009)

Sőrés, Anett: Esélyegyenlőtlenség a kezdetektől : szelekció és szegregáció az általános iskolában. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 46-61. (2009)

T

Takács, Géza: Pécsi egyetemi fejezet – értelmezési zárlat. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 150-157. (2009)

Tarbay, Ede: Önazonosságunk kulcsa. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 122-129. (2009)

Tomasz, Gábor: A sokszínű magániskolák. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 35-50. (2009)

Trencsényi, László: Mi is az a "Bihari-iskola"? Iskolakultúra, (19) 10. pp. 144-146. (2009)

Trencsényi, László: Nehéz fiúk : interjúk és esettanulmányok a 2007-es miskolci agressziókutatásból. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 72-80. (2009)

Tusa, Cecília: A pedagóguspálya pályapedagógiai követelményei összhangjának problematikája a pedagógiai kreatológia vonatkozásában. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 102-110. (2009)

Tóth, Edit; Regényi, Enikő; Takács, István Károly; Kasik, László: A kötődéskutatás pedagógiai vonatkozásai : az anya-gyermek kötődés és zavarai. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 58-75. (2009)

Tóth, Péter: A tanulási stílus vizsgálata budapesti középiskolás tanulók körében. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 36-54. (2009)

Tölgyessy, Zsuzsanna: Az ifjúsági sajtó nyelve [melléklet]. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 12-29. (2009)

Tölgyessy, Zsuzsanna: Debreczeni Tibor új könyvéről. Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 156-158. (2009)

Tölgyessy, Zsuzsanna: Egy könyv Petrolay Margittól – Petrolay Margitról. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 163-164. (2009)

Túri, Virág Réka: Egy táncpedagógus utazásai Kelet és Nyugat között. Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 63-75. (2009)

U

Ujhelyi, Adrienn: Iskola 2.0. : digitális generáció az oktatásban. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 54-60. (2009)

Ujlaky, István: Felvett nevek. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 117-125. (2009)

V

Vajda, Barnabás: Dokumentumfilm a történelem oktatásában. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 151-152. (2009)

Vajda, Zsuzsanna: Megjegyzések Knausz Imre A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás című írásához. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 87-96. (2009)

Vajda, Zsuzsanna: Siettetett gyerekek. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 3-14. (2009)

Vass, Vilmos: Az attitűdök forradalma. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 84-86. (2009)

Vass, Vilmos; Perjés, István: A tartalmi szabályozás meghatározó elemei, a tantervi paradigmák komparatisztikája. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 81-100. (2009)

Verók, Attila: Az Egri Főegyházmegyei Könyvtár könyvritkaságai. Iskolakultúra, (19) 9. pp. 146-149. (2009)

Verók, Attila: Bibliotheca Nationis Hungariae, 1755. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 166-168. (2009)

Verók, Attila: Gyermeksorsok a kora újkori árvaházakban. Iskolakultúra, (19) 11. pp. 158-162. (2009)

Vincze, Szilvia: Diplomások munkaerőpiaci kereslete. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 26-40. (2009)

Virág, Tünde: Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei. Iskolakultúra, (19) 12. pp. 101-115. (2009)

Vizin, Gabriella: Miért nem működik még mindig? : érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett. Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 97-112. (2009)

Vámos, Ágnes: A két tanítási nyelvű iskolák tankönyv- és taneszközellátottsága és ennek hatása a tannyelvpedagógiára. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (109) 1. pp. 5-27. (2009)

Z

Zergollern-Miletić, Lovorka; Horváth, József: Eredetiség zágrábi és pécsi egyetemisták angol nyelvű írásaiban. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 50-57. (2009)

Zsolnai, Anikó: Értékek és értékpreferenciák az európai és a magyar közoktatásban. Iskolakultúra, (19) 10. pp. 3-12. (2009)

A lista elkészítésének dátuma 2018. August 14. 23:37:07 CEST.