Az attitűdök forradalma

Vass Vilmos: Az attitűdök forradalma. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 84-86. (2009)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf

Letöltés (377kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

„Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós attitűdök, kedvtelések és ellenszenvek gyakran sokkal fontosabbak, mint a nyelvtanórák, földrajzórák vagy a megtanult történelmi tények. Mert alapvetően ezek az attitűdök számítanak később.” (Dewey, 1938) John Dewey fenti gondolatai többször eszembe jutottak, miközben Knausz Imre A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás című tanulmányát olvastam. Magas színvonalú, gondolatébresztő munka. A szerző számos megállapításával magam is egyetértek, néhány ponton azonban eltér a véleményünk.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 84-86
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42541
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet