A tanár szerepe a diákok idegen nyelvi motivációjának alakításában

Galántai Dóra; Csizér Kata: A tanár szerepe a diákok idegen nyelvi motivációjának alakításában. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 71-77. (2009)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf

Letöltés (426kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedekben számos kutatás látott napvilágot az idegen nyelvi motiváció területén (Dörnyei, 2005), mégis még mindig igen kevés információ áll rendelkezésre arról, hogy pontosan milyen szerepet is játszik a nyelvtanár a diákok motivált tanulási viselkedésének alakításában. A kutatók vizsgálták már a különböző, hatásosnak vélt motivációs stratégiákat (Dörnyei és Csizér, 1998; Cheng és Dörnyei, 2007), és születtek ötletek a motivációt elősegítő környezet kialakítására is, hiszen már Dörnyei (2001) megkísérelte részletesen kidolgozni azt a motivációs rendszert, amely leírja a motiváló környezet megteremtésének és fenntartásának, a tanulók ösztönzésének technikáit. Guilloteaux és Dörnyei (2008) ezen motivációs stratégiák vizsgálatakor arra a következtetésre jut, hogy valóban számít, hogyan motiválja a tanár a diákokat, hiszen kimutatják, hogy a tanítási gyakorlatban végrehajtott legapróbb változtatások is befolyásolhatják a tanulók viselkedését.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 71-77
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42449
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet