A zümmögés leküzdése : egy drámapedagógiai akciókutatás első tanulságai

Novák Géza Máté: A zümmögés leküzdése : egy drámapedagógiai akciókutatás első tanulságai. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 3-19. (2009)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2009-9_szeparatum.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2009-9_szeparatum.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Értékrendviták kereszttüzében a magyar oktatáspolitika pedagógiai innovációt emleget, a pedagógusszakma: reformretorikát. Ezt a jelenséget elemezve-bírálva újabban Trencsényi László Jorgosza is megemlékezik a drámapedagógiai mozgalom hetvenes-nyolcvanas években oly látványos „berobbanásáról” (Trencsényi, 2008). Báthory Zoltán így írt a reform „átfogó” és politikán is fölülemelkedni tudó jellegéről: „demokratizálni és modernizálni kell az oktatásügy egész rendszerét; az iskolastruktúrát, a szemléletet és az intézményi folyamatokat egyaránt. […] A közoktatás reformja társadalmi érdek, a társadalmi fejlődés lendkereke, nem lebeg az űrben, nem liberális játékszer” (Báthory, 2006)

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 3-19
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42496

Actions (login required)

View Item View Item