A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás

Knausz Imre: A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 71-83. (2009)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf

Letöltés (435kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A „kompetencia” ma kétségkívül a leglejáratottabb szó a hazai pedagógiai diskurzusban. Az utóbbi évtizedben kibontakozó „szédületes karrierje” (Sáska, 2007a, 148.) arra vezethető vissza, hogy kiemelt szerepet játszik az uniós oktatáspolitika alapdokumentumaiban, nélkülözhetetlen eleme lett az oktatási bürokrácia nyelvének mind a közoktatás, mind a szakképzés, mind a felsőoktatás vonatkozásában, és mindennek következtében a kompetenciákra és a kompetenciák fejlesztésére való hivatkozás nem maradhat ki azokból a szövegekből, amelyek a forrásokhoz való hozzájutás szakmai legitimációját célozzák.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 71-83
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42471
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet