"Tanárverések"

Marusnik Tünde: "Tanárverések". In: Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 30-43. (2009)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf

Letöltés (122kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Ugyan a nyomtatott sajtóban megjelent híradásokból a laikus olvasó számára úgy tűnhet, hogy a „tanárverés” önálló jelenségként tárgyalható, a pedagógiai szakirodalom sosem önmagában, hanem összefüggéseiben, az iskolai agresszió válfajaként vizsgálja a pedagógusok ellen irányuló agressziót. A probléma tudományos igényű feltárása és megoldása ugyanis nem képzelhető el a tágabb összefüggések vizsgálata nélkül. Czirjákné (2008, 23.) megfogalmazásában „a gyermekkori agresszió megértése és hatékony kezelése nem választható el azon mikro- és makrokörnyezeti hatásoktól, amelyek a gyermeket születésétől kezdve érik, és amelyek célja az érett, önálló személyiség kialakítása”.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 1-2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 30-43
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42484
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet