Marusnik Tünde: "Tanárverések". In: Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 30-43. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf Letöltés (122kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Ugyan a nyomtatott sajtóban megjelent híradásokból a laikus olvasó számára úgy tűnhet, hogy a „tanárverés” önálló jelenségként tárgyalható, a pedagógiai szakirodalom sosem önmagában, hanem összefüggéseiben, az iskolai agresszió válfajaként vizsgálja a pedagógusok ellen irányuló agressziót. A probléma tudományos igényű feltárása és megoldása ugyanis nem képzelhető el a tágabb összefüggések vizsgálata nélkül. Czirjákné (2008, 23.) megfogalmazásában „a gyermekkori agresszió megértése és hatékony kezelése nem választható el azon mikro- és makrokörnyezeti hatásoktól, amelyek a gyermeket születésétől kezdve érik, és amelyek célja az érett, önálló személyiség kialakítása”.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 1-2 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 30-43 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42484 |
Tétel nézet |