"Tanárverések"

Marusnik Tünde: "Tanárverések". In: Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 30-43. (2009)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf

Download (122kB) | Preview

Abstract

Ugyan a nyomtatott sajtóban megjelent híradásokból a laikus olvasó számára úgy tűnhet, hogy a „tanárverés” önálló jelenségként tárgyalható, a pedagógiai szakirodalom sosem önmagában, hanem összefüggéseiben, az iskolai agresszió válfajaként vizsgálja a pedagógusok ellen irányuló agressziót. A probléma tudományos igényű feltárása és megoldása ugyanis nem képzelhető el a tágabb összefüggések vizsgálata nélkül. Czirjákné (2008, 23.) megfogalmazásában „a gyermekkori agresszió megértése és hatékony kezelése nem választható el azon mikro- és makrokörnyezeti hatásoktól, amelyek a gyermeket születésétől kezdve érik, és amelyek célja az érett, önálló személyiség kialakítása”.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 1-2
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 30-43
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42484

Actions (login required)

View Item View Item