A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára

Kiss László: A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára. In: Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 113-121. (2009)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2009-5-6.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2009-5-6.pdf

Letöltés (345kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az ember alapvetően kétféle módon szerezhet új ismeretet: saját tapasztalata révén, illetve a mások által megtapasztalt és feldolgozott ismeretek átvételével. Az emberré válás kezdetétől a beszéd differenciáltabbá válásáig tartó több százezer évben az új ismeretek forrása főleg a közvetlen tapasztalat volt. Az emberi tanulás folyamata a valóság érzékelésével kezdődött, az érzékletek tudatosultak, lassan tapasztalatokká váltak, majd a tapasztalatok általánosításával kialakultak a szabályok, vagyis kezdetben jellemző volt a megismerés induktív útja.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 113-121
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42469
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet