Kiss László: A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára. In: Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 113-121. (2009)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2009-5-6.pdf Download (345kB) | Preview |
Abstract
Az ember alapvetően kétféle módon szerezhet új ismeretet: saját tapasztalata révén, illetve a mások által megtapasztalt és feldolgozott ismeretek átvételével. Az emberré válás kezdetétől a beszéd differenciáltabbá válásáig tartó több százezer évben az új ismeretek forrása főleg a közvetlen tapasztalat volt. Az emberi tanulás folyamata a valóság érzékelésével kezdődött, az érzékletek tudatosultak, lassan tapasztalatokká váltak, majd a tapasztalatok általánosításával kialakultak a szabályok, vagyis kezdetben jellemző volt a megismerés induktív útja.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 19 |
Number: | 5-6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2009 |
Page Range: | pp. 113-121 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42469 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |