A tanár szerepe a tanulók személyiségfejlődésében a tanórai motivációs technikákon keresztül

Kovács Ágnes: A tanár szerepe a tanulók személyiségfejlődésében a tanórai motivációs technikákon keresztül. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 15-23. (2009)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf

Download (540kB) | Preview

Abstract

Az idegen nyelv hatékony elsajátításához szükséges legfontosabb tanári motivációs technikák az 1990-es évek óta egyre hangsúlyosabb kutatási területet jelentenek (Dörnyei, 1994a, 1994b). A témában végzett kutatások eddig 12 olyan motivációs stratégiát találtak, amelyeket az angolnyelv-tanárok a legfontosabbnak tartanak és a legtöbbet használnak a tantermi munka során. Jelen tanulmány azt vizsgálja, hogy a nyelvtanulók véleménye szerint mennyire gyakori a 12 motivációs stratégia használata az osztályteremben, illetve a stratégiák használata mennyiben segíti elő a személyiségfejlődésüket.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 15-23
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42476

Actions (login required)

View Item View Item