A szegények Summerhillje : George Dennison A gyerekek életéből. Az "Első utcai" iskola története című könyvéről

Fóti Péter: A szegények Summerhillje : George Dennison A gyerekek életéből. Az "Első utcai" iskola története című könyvéről. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 153-159. (2009)

[thumbnail of 3_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
3_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf

Download (445kB) | Preview

Abstract

„A tanulás élménye egy teljesség megélése. A gyerek érzi a maga ereinek egységet, és az őt körülvevő emberek folytonosságát. A szülei, a barátai, tanárai [...] egy jövendő világot képesek elé rajzolni, és ő ebben a világban érzi a saját lehetséges erejét. Minden, ami megkurtítja ezt a teljességet, az nem teljes értékű tanulás. Gyerekek, akik eltárolnak tényeket, és papagájként visszaadják a válaszokat (mint azt John Holt az „Iskolai kudarcok” c. könyvében bemutatta), nagy aggodalmaktól szenvednek. Amikor emberekhez kapcsolódnak, akkor ebben nincs benne, hogy érzik erejüket, hanem elnyomják saját igényeiket. A lázadó gyerekek jobban ragaszkodnak az ösztöneikhez, de ők szenvednek a biztonságérzet hiányától a konfliktusok miatt, melyek az emberekkel kapcsolatban érik őket.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 153-159
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42447

Actions (login required)

View Item View Item