Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei

Virág Tünde: Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei. In: Iskolakultúra, (19) 12. pp. 101-115. (2009)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf

Download (473kB) | Preview

Abstract

Tanulmányomban bemutatom és elemzem azokat az intézményeket, amelyek a perifériális területen élő, hátrányos helyzetű cigány fiatalok iskolai és munkaerő-piaci esélyegyenlőségét hivatottak elősegíteni, elsősorban az általános iskola és a középiskola között kialakult mély szakadék különböző módszerekkel való áthidalásával. Az általunk vizsgált településen élők iskolai végzettségének, oktatási lehetőségeinek elemzésével, szerkesztett életútinterjúkon (1) keresztül vázolom az általam tipikusnak tartott, az oktatási rendszeren keresztülvezető mobilitási utakat.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 101-115
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42547

Actions (login required)

View Item View Item