Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei

Virág Tünde: Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei. In: Iskolakultúra, (19) 12. pp. 101-115. (2009)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf

Letöltés (473kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányomban bemutatom és elemzem azokat az intézményeket, amelyek a perifériális területen élő, hátrányos helyzetű cigány fiatalok iskolai és munkaerő-piaci esélyegyenlőségét hivatottak elősegíteni, elsősorban az általános iskola és a középiskola között kialakult mély szakadék különböző módszerekkel való áthidalásával. Az általunk vizsgált településen élők iskolai végzettségének, oktatási lehetőségeinek elemzésével, szerkesztett életútinterjúkon (1) keresztül vázolom az általam tipikusnak tartott, az oktatási rendszeren keresztülvezető mobilitási utakat.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 101-115
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42547
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet