A jövő generáció IST-szocializációja : "Legyen jobb a gyerekeknek!"

Julesz Máté: A jövő generáció IST-szocializációja : "Legyen jobb a gyerekeknek!". In: Iskolakultúra, (19) 11. pp. 111-122. (2009)

[thumbnail of 5_EPA00011_iskolakultura_2009-11.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2009-11.pdf

Download (473kB) | Preview

Abstract

A 243/2003. (XII. 17.) kormányrendelet melléklete, azaz a Nemzeti Alaptanterv III. részének értelmében a digitális kompetencia felöleli az információs társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használatát a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén. A digitális kompetencia a természetnek, továbbá az Information Society Technology, azaz az IST szerepének és lehetőségeinek felfogását igényli mind a személyes, mind a társadalmi életben. Nemzeti alaptantervünk posztulátuma szerint az individuum fel kell hogy ismerje az IST nyújtotta előnyöket, és maximálisan ki kell aknáznia ezeket, ugyanakkor egyfajta distanciált viszonyt szükséges kialakítania az IST-vel, amely lehetővé teszi a gyermek értelmi- érzelmi autonómiájának megőrzését.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 111-122
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42463

Actions (login required)

View Item View Item