A tartalmi szabályozás meghatározó elemei, a tantervi paradigmák komparatisztikája

Vass Vilmos; Perjés István: A tartalmi szabályozás meghatározó elemei, a tantervi paradigmák komparatisztikája. In: Iskolakultúra, (19) 12. pp. 81-100. (2009)

[thumbnail of 7_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf

Letöltés (513kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásunk keretében arra tettünk kísérletet, hogy bemutassuk azt az utat, amely a kompetencia-alapú oktatás eszméjének kiteljesítésétől az iskolarendszerekbe való beágyazódásáig, az eredményes implementációig vezetett. A kutatás első fázisában arra vállalkoztunk, hogy áttekintsük a paradigmaváltás legfontosabb színterein történteket: a kompetencia alapú szabályozás kiépülését, az ehhez illeszkedő curriculumelmélet műfaji átalakulását, a kulcskompetenciák tantervesülését, implementációját. Ebben az áttekintésben arra is választ kellett keresnünk, miképpen hatnak ezek a folyamatok a tanárképzés rendszereire és a mindenkori pedagógiai gyakorlatra.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 81-100
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42542
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet