Erkölcsi gondolkodás 9–10 évesek írásbeli szövegalkotásában

Pintér Henriett: Erkölcsi gondolkodás 9–10 évesek írásbeli szövegalkotásában. In: Iskolakultúra, (19) 10. pp. 109-116. (2009)

[thumbnail of 7_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf

Download (518kB) | Preview

Abstract

Az anyanyelvi nevelésben a fogalmazás tanítása összetett tevékenység, mert az iskolába lépéstől egészen a fogalmazás konkrét tanításáig sokféle nyelvhasználati mód gyakorlásának eredménye a fogalmazás tanításában szintetizálódik. A fogalmazás-tanítás hagyományos stratégiája a tanulói fogalmazás alapos előkészítésén (szerkezeti, tartalmi és stilisztikai szinten) alapul. Felvetődik azonban a kérdés, hogy különösebb előkészítés nélkül képesek-e a tanulók a fogalmazás elején szöveget létrehozni önállóan, illetve egy általuk ismert történetet továbbgondolni, netán erkölcsi gondolatokat írásban megfogalmazni.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 109-116
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42503

Actions (login required)

View Item View Item