Matematikai szöveges feladatok nehézségének és érdekességének megítélése 5. osztályos tanulók körében

Csíkos, Csaba and Kelemen, Rita: Matematikai szöveges feladatok nehézségének és érdekességének megítélése 5. osztályos tanulók körében. Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 14-25. (2009)

[img] Cikk, tanulmány, mű
11_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf

Download (758kB)

Abstract

Tanulmányunkban a Szegedi Tudományegyetemen Csapó Benő vezetésével zajló nagymintás longitudinális méréssorozat egy adott mérési pontján, 5. osztályos tanulók körében alkalmazott mérőeszközünk két kérdésével foglalkozunk. A teljes mérőeszközünk a matematikai meggyőződések témakörében született, és három fő részből áll. Az első kérdésben matematikai feladatok nehézségének megítélése volt a tanulók feladata. A kérdőív második része az úgynevezett flamand feladatsor (lásd: Verschaffel, De Corte és Lasure, 1994; Csíkos, 2003a) hét feladatának zárt kérdéses változata volt. Ebben a részben a hét szöveges feladat esetén kellett három-három megoldási lehetőség valamelyikét megjelölni. A harmadik részben négyféle feladatkitűzési módról dönthették el a tanulók, hogy azokat mennyire tartják érdekesnek. Most a kérdőív bevezető és befejező oldalainak kérdéseit elemezzük, és az önmagában is rendkívül összetett második rész elemzését külön tanulmányban végezzük majd el.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2009
Volume: 19
Number: 3-4
Page Range: pp. 14-25
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42432

Actions (login required)

View Item View Item