A magyar neveléstudományi kommunikáció szereplői : tudományszociológiai elemzés a központi pedagógiai folyóiratok szerzőiről (1997–2006)

Biró Zsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudományi kommunikáció szereplői : tudományszociológiai elemzés a központi pedagógiai folyóiratok szerzőiről (1997–2006). In: Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 74-100. (2009)

[thumbnail of 7_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tudomány fejlődése a felvilágosodás érett korszakától kezdve a tudományos praxis keretét nyújtó filozófia felbomlásával, a modern tudományos diszciplínák kialakulásával, intézményesülésével, a belső differenciálódás (professzionalizálódás) feltarthatatlannak látszó folyamatával jellemezhető. Az új diszciplínák társadalmi formáikat működési feltételrendszerük (tanszékek, tudósképzés, szakmai közélet) kiépítésével érik el, mely folyamatban a 19. század végétől kiemelt szerep jut a tudományos közösségek gyakorlati tevékenységét prezentáló, identitását, cselekvési normáit rögzítő szakmai folyóiratoknak.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 3-4
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 74-100
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42419

Actions (login required)

View Item View Item