Biró Zsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudományi kommunikáció szereplői : tudományszociológiai elemzés a központi pedagógiai folyóiratok szerzőiről (1997–2006). In: Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 74-100. (2009)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tudomány fejlődése a felvilágosodás érett korszakától kezdve a tudományos praxis keretét nyújtó filozófia felbomlásával, a modern tudományos diszciplínák kialakulásával, intézményesülésével, a belső differenciálódás (professzionalizálódás) feltarthatatlannak látszó folyamatával jellemezhető. Az új diszciplínák társadalmi formáikat működési feltételrendszerük (tanszékek, tudósképzés, szakmai közélet) kiépítésével érik el, mely folyamatban a 19. század végétől kiemelt szerep jut a tudományos közösségek gyakorlati tevékenységét prezentáló, identitását, cselekvési normáit rögzítő szakmai folyóiratoknak.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 19 |
Number: | 3-4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2009 |
Page Range: | pp. 74-100 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42419 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |