Pedagógiai terek iskolai implementációja : architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában

Hercz Mária; Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja : architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 78-94. (2009)

[thumbnail of 5_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf

Letöltés (663kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány a hazai neveléstudomány számára eddig kevésbé feltárt terület feltérképezésére vállalkozik: a tudás társadalma által elvárt iskolaképnek megfelelően körvonalazza a jövő hatékony iskolájának lehetséges építészeti megoldásait. Elsősorban német és angol nyelvű szakirodalmi bázisra építkezik, és a „reflektív napló” kvalitatív technikával végzett mikrokutatásra alapozva mutatja be a pedagógiai terek intézményi környezetbe történő beágyazódását. Olyan elméleti modell alkotására tesz kísérletet, amely rávilágít a pedagógiai architektúra és az eredményes tanítás-tanulás folyamata közötti kapcsolat szükségességére. Az eredmények sokszor idealizált intézmény képét körvonalazzák, amely többdimenziós és multifunkciós jellegének köszönhetően a modern iskola álomképét jelenti.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 78-94
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42459
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet