A kötődéskutatás pedagógiai vonatkozásai : az anya-gyermek kötődés és zavarai

Tóth Edit; Regényi Enikő; Takács István Károly; Kasik László: A kötődéskutatás pedagógiai vonatkozásai : az anya-gyermek kötődés és zavarai. In: Iskolakultúra, (19) 10. pp. 58-75. (2009)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf

Letöltés (562kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban egyre nagyobb azoknak a gyerekeknek az aránya, akik különböző interperszonális problémákkal küzdenek. E problémák hátterében gyakran kötődési zavarok húzódnak meg, amelyek ismerete mindenképpen szükséges a nem megfelelő viselkedés intézményes keretek között történő hatékony kezeléséhez. A tanulmány első részében összefoglaljuk az anya-gyermek közötti kötődés kutatásának főbb elméleti kereteit, legfontosabb mérőeszközeit és vizsgálati eljárásait, majd ismertetjük a kötődési zavarok néhány sajátosságát.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 58-75
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42530
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet