Horizontális és vertikális szegregáció az oktatásban nemek szerint

Fényes Hajnalka: Horizontális és vertikális szegregáció az oktatásban nemek szerint. In: Iskolakultúra, (19) 10. pp. 24-38. (2009)

[thumbnail of 15_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
15_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf

Letöltés (475kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Bár a nők sok tekintetben elérték az egyenlőséget az oktatásban, a horizontális és vertikális szegregáció még mindig hátrányos helyzetbe hozza őket. A horizontális szegregáció szerint a nők eltérő képzési területeken tanulnak, amit a munkaerőpiac kevésbé értékel, a vertikális szegregáció szerint pedig arányuk kisebb az oktatás legfelsőbb szintjein (PhD képzés, egyetemi oktatók), ami szintén az alacsonyabb keresetek egyik forrása. A tanulmány a „Regionális egyetem” kutatás adatai segítségével vizsgálja a felsőoktatásban nemek szerint jelen lévő horizontális és vertikális szegregáció egy-egy szeletét, emellett megnézzük azt is, hogy a „nőies” és „férfias”, illetve az egyetemi és főiskolai karokon milyen a fiúk és lányok társadalmi háttere.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 24-38
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42444
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet