Miért nem működik még mindig? : érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett

Vizin Gabriella: Miért nem működik még mindig? : érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 97-112. (2009)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf

Download (504kB) | Preview

Abstract

Az iskolapszichológusi tevékenység a tankötelezettség 19. századi bevezetése után, hozzávetőleg a modern pszichológia térhódításával egy időben alakult ki. Bár nemzetközi és hazai viszonylatban az aktuális igények változása az iskolapszichológusi hivatás rugalmas adaptációját követelte meg, a közel egy évszázados múlt stabil, életképes szakma kialakulását tette lehetővé. Mindazonáltal számtalan esetben – feltehetően az információhiányból adódóan, valamint talán a lélektan túlmisztifikált percepciója miatt– nem ismerik fel az iskolapszichológia jelenlétének hasznosságát. Holott az oktatás és nevelés minőségére, sőt a gyermekek személyiségfejlődésére is hátrányosan hathat a megfelelő pszichológiai háttér hiánya az iskolában.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 19
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2009
Page Range: pp. 97-112
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42548

Actions (login required)

View Item View Item