Történelmi esély az együtt nevelésre – a 19. században

Schiffer Csilla: Történelmi esély az együtt nevelésre – a 19. században. In: Iskolakultúra, (19) 1-2. pp. 87-98. (2009)

[thumbnail of 4_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
4_EPA00011_iskolakultura_2009-1-2.pdf

Letöltés (117kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A bentlakásos iskolákban történő nevelés ma a sajátos nevelési igényű tanulók esetében gyakran az elkülönítés, a szegregáció megtestesítőjeként jelenik meg, a társadalmi kirekesztés szimbólumaként, amelynek létjogosultsága az esélyegyenlőség szempontjából esetenként kérdésessé is válik. Érdemes ezért áttekintenünk, hogy milyen törekvések találhatók a bentlakásos iskolák kialakulásának hátterében, milyen kezdeményezések történtek a társadalmi integráció irányában, sőt az együtt nevelés érdekében az oktatásügyben és a tanítók ezen feladatokra való felkészítése érdekében a legkorábbi időszaktól kezdve, hiszen mindezek tanulságai segíthetik a tisztánlátásunkat a mai integrációs és inklúziós törekvések értelmezésében is.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 1-2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 87-98
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42509
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet