Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában

Kende Anna: Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában. In: Iskolakultúra, (19) 12. pp. 18-34. (2009)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf

Letöltés (619kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A későbbre tolódó iskolakezdés társadalmi következményeit feltáró vizsgálat a neveléstudomány azon gyakorlatának kritikájából indul ki, amely a gyermekkort életkori átlagok mentén osztályozza, és erre építi fel pedagógiai intézményrendszerét is. Ez a megközelítés idézi elő az óvodából iskolába történő átmenet nehézségeit. E nehézségekkel való megküzdés egyik intézményesített formája a későbbre tolódó iskolakezdés lehetősége. A vizsgálat bemutatja, hogyan válhat egy, az iskola és a szakemberek által támogatott gyakorlat a különböző társadalmi rétegekhez tartozó gyerekek közötti esélykülönbségek elmélyítésének eszközévé. A kutatás eredményei rámutatnak arra, hogy szoros kapcsolat van a későbbi iskolakezdés és a hátrányos helyzetű gyerekek iskolai kudarcai között, miközben ugyanez a gyakorlat további előnyhöz juttatja a magas státusú gyerekeket.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 18-34
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42466
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet