17 éves tanulók szövegalkotási képessége és szövegekre vonatkozó ítéletei

Nagy Zsuzsanna: 17 éves tanulók szövegalkotási képessége és szövegekre vonatkozó ítéletei. In: Iskolakultúra, (19) 11. pp. 19-31. (2009)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2009-11.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-11.pdf

Letöltés (599kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A szövegalkotási képességet és a fogalmazási folyamatokat kutató vizsgálat már rámutatott arra, hogy a hatékony szöveg kritériumaira vonatkozó tudás alkalmazása a saját szövegek létrehozása közben a tudatos és eredményes írásbeli kommunikáció fontos eleme. A nagymintás vizsgálatok eredményeit elemző külföldi szakirodalomból ismeretes, hogy bár a tanulók többnyire helyesen ítélik meg mások munkájának minőségét, saját írásaikban nem alkalmazzák következetesen az általuk ismert szempontokat. Nem ismerjük azonban, hogy a magyar középiskolás korosztálynak milyen tudása van a jó szövegről, mi jellemzi szövegekre vonatkozó ítéleteit, melyek azok a tényezők, amelyek mindezt befolyásolják.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 19-31
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42494
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet