József Attila: Munkások – Miért és hogyan kellene tanítani?

Arató László: József Attila: Munkások – Miért és hogyan kellene tanítani? In: Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 152-159. (2009)

[thumbnail of 14_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
14_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf

Letöltés (103kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Korunk egyik legfelkészültebb, legigényesebb és legbiztosabb ízlésű irodalomértelmezője 1992-ben így írt ennek az előadásnak választott tárgyáról: „sem A proletárfiú verse, sem a Munkások nem tekinthető műalkotásnak”. Igaz, Szegedy-Maszák Mihály megszorításként nyomban hozzáteszi: „legalábbis akkor nem, ha elfogadjuk Benn mércéjét, aki szerint »korunk egyetlen lírikusa sem hagyott hátra hat vagy nyolc befejezett költeménynél többet«” (1) (Szegedy-Maszák, 1995, 72–73.).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 3-4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 152-159
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42410
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet