Iskolakultúra című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 80.

A. Gergely András: Iskolai tudás, avagy a feltételek függő állapotai. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 97-105. (2020)

A. Gergely András: Nők, mozgalmak, szociabilitások. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 108-120. (2020)

Bene Adrián: Populáris kultúra és tudomány-népszerűsítés - H. Nagy Péter: A képzelet tudománya : praxeológiai bevezetés. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 105-106. (2020)

Bredács Alice; Takács Kíra: A stresszel való megküzdőképesség fejlesztése az iskolában a reziliencia és a pszichológiai immunitás eszközeivel. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 62-84. (2020)

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné: Didaktikus játékok használata a természettudományos gondolkodás fejlesztésére biológiaórán : esettanulmány. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 3-13. (2020)

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné: Kutatási készségek fejlesztése digitálisjáték-alapú tanulással tantárgyi tartalmon. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 82-96. (2020)

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné: A játékokkal kapcsolatos fogalmak szakirodalmi áttekintése. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 3-15. (2020)

Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh Melinda; Bredács Alice: Kreativitáskutatás a középfokú építőipar és földmérés ágazati szakképzésben. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 81-101. (2020)

Cserjés Katalin: "Írd tovább!" : kommentárok egy félben maradt Hajnóczy-szöveghez : ötletek a továbbíráshoz 11–12-es diákok számára. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 117-124. (2020)

Czini Zoltán: A kontextus folytonosságának jegyében : az újvidéki Tanulmányok 2020/1. számáról. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 113-115. (2020)

D. Nagy Krisztina: A pályadöntések mesterei. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 111-113. (2020)

Di Blasio Barbara; Antalné Farkas Ildikó: A gyermekkori figyelemzavar és hiperaktivitás (ADHD) gyógyszeres kezelésének megítélése pedagógusok körében. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 89-115. (2020)

Donáth Péter: Imre Sándor a köztisztviselői munka párt- és felekezeti elfogultságtól való mentességének szükségességéről s az egyetemi autonómiáról 1924-ben. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 97-116. (2020)

Dringó-Horváth Ida; Dombi Judit: A digitális pedagógia tartalmi és módszertani megjelenése a pedagógus-továbbképzésben : egy széleskörű igényfelmérés eredményei. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 39-58. (2020)

Dudok Fanni; Dudok Réka: A matematikaoktatás környezete : a matematikát oktató pedagógusok vélekedése az oktatási rendszer jellemzőiről. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 14-28. (2020)

Engler Ágnes; Kozek Lilla; Németh Dóra Katalin: Családi életre nevelés Magyarországon. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 52-66. (2020)

Fehérvári Anikó: A pécsi szál, avagy Pécs nemcsak a magyar könnyűzene fellegvára. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 116-117. (2020)

Fehérvári Anikó; Magyar Éva; Széll Krisztián: A tanulói lemorzsolódás empirikus vizsgálata : elméleti és módszertani keretek. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 3-20. (2020)

Fekete Mariann: Digitális átállás - az első hét tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 77-95. (2020)

Fekete Tamás; Porkoláb Ádám: Karanténpedagógia a magyar közoktatásban. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 96-112. (2020)

Fizel Natasa: Habent sua fata libelli : a könyveknek is megvan a maguk sorsa. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 109-110. (2020)

Fodor Szilvia; Molnár Adrienn: Karaktererősségek az iskolában : fogalmak, jellemzők és a fejlesztésre irányuló intervenciók. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 20-39. (2020)

Forray R. Katalin: Beck Zoltán a romológiáról. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 106-107. (2020)

Gajdics Janka; Gubics Flórián; Horvát Barbara; Vatai Katalin; Szabó Éva; Jagodics Balázs: Középiskolás osztályközösségek normarendszerének longitudinális vizsgálata : az első két év eredményei. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 18-34. (2020)

Gerlang Vivien: Korlátok nélkül : a földrajztanulás terei. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 91-107. (2020)

Gulya Nikoletta; Szivák Judit; Fehérvári Anikó: A reflektív naplók alkalmazásának lehetőségei a tanárképzésben. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 45-63. (2020)

Györkő Enikő: Az atipikus fejlődés alapvető kérdései : 1. rész. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 83-96. (2020)

Györkő Enikő: Az atipikus fejlődés alapvető kérdései : 2. rész. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 95-107. (2020)

Habók Anita; Magyar Andrea: Szövegértésre és szövegfeldolgozásra épülő képességfejlesztés megvalósítása online tanulási környezetben. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 40-48. (2020)

Hegyi Ágnes; Jagodics Balázs: Az okostelefon- és YouTube-használat, valamint a serdülők attitűd- és normarendszerének összefüggései az önértékeléssel és a diákok kiégésével : serdülők online normarendszere. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 59-80. (2020)

Hornyák Andrea; Fodor Szilvia: Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk : avagy a pszichológiai tőke és a vállalkozói kompetencia kapcsolata. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 70-94. (2020)

Horváth Daniella Dominika; Csordás Tamás; Horváth Dóra; Cosovan Attila: Úgy, mint a nagyok! : kreatív workshop általános iskolásoknak. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 49-66. (2020)

Horváth Futó Hargita: Női (és férfi) testek egy 21. századi képnéző perspektívájából. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 114-117. (2020)

Hrabéczy Anett; Pusztai Gabriella: Fogyatékossággal élő hallgatók tanulmányi pályafutása a felsőoktatási adminisztratív adatok tükrében. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 3-23. (2020)

Huszka Noémi; Kinyó László: A Student-Teacher Relationship Scale mérőeszköz adaptációja és struktúrájának faktoranalitikus vizsgálata. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 67-81. (2020)

Jagodics Balázs; Gajdics Janka; Gubics Flórián; Horvát Barbara; Vatai Katalin; Szabó Éva: Az Észlelt Tanári Kiégés Kérdőív szerkezetének vizsgálata középiskolás diákok körében. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 46-60. (2020)

Jagodics Balázs; Kóródi Kitti; Szabó Éva: Az észlelt tanári énhatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában : 2. rész - Az énhatékonyság kapcsolata egyéni jellemzőkkel, valamint a tanári munka egyes tényezőivel. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 24-43. (2020)

Jagodics Balázs; Varga Ramóna; Szénási Szilvia; Nagy Katalin; Szabó Éva: A leterheltség és a tanulmányi motiváció összefüggése szakgimnáziumi tanulóknál. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 35-49. (2020)

Jakab György: ISKOLA - járvány idején : 1. rész. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 64-76. (2020)

Jakab György: Iskola - járvány idején : második rész. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 53-64. (2020)

Jánk István: Új utak a magyar nyelvtan tanításában. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 105-108. (2020)

Kiss Anna; Segesdi Gergő: A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy, valamint a tudatos médiahasználat oktatásának helyzete és szerepe a magyar közoktatásban. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 29-46. (2020)

Kovács Ivett Judit; Szivák Judit; Czachesz Erzsébet: A mesterpedagógus fokozat és a folyamatos szakmai fejlődés jellemzői óvodapedagógusok nézőpontjából. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 3-25. (2020)

Kovács Krisztina: Adalékok a német népiskolai tanítóképzés intézményesülési folyamatainak történetéből és a néptanítói identitás elemei Lorenz Kellner Neveléstan könyvének tükrében (1868). In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 82-96. (2020)

Kozma Tamás: Amit a fair play-ről tudni illik - Hideg Gabriella: A fair play jelene, múltja, értéke. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 102-104. (2020)

Kóródi Kitti; Fürdök Fruzsina; Szabó Éva: Iskolában előforduló proszociális és agresszív viselkedések normavizsgálata. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 50-61. (2020)

Kóródi Kitti; Jagodics Balázs; Szabó Éva: Az észlelt tanári hatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában (1. rész) : a Tanári Énhatékonyság Kérdőív és a Relatív Énhatékonyság Kérdőív pszichometriai vizsgálata. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 38-52. (2020)

Kósa Maja: Egy történelemről alkotott episztemológiai nézeteket vizsgáló kérdőív magyarországi adaptálása. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 97-109. (2020)

Langerné Buchwald Judit: Az alternatív iskolák helyzetének változása a rendszerváltástól napjainkig. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 70-88. (2020)

Lehotka Ildikó: Zenehallgatási anyag és az ehhez kapcsolódó megfigyelési szempontok az alsó tagozat általános tantervű osztályainak ének-zene tankönyvei alapján. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 96-112. (2020)

Lengyel Emese: A kodályi zenepedagógia dimenziói. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 108-110. (2020)

Lengyel Zsanett: Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 108-109. (2020)

Mayer József: Két magániskola a Horthy-korszakban : esettanulmány. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 67-83. (2020)

Mezei Tímea; Fejes József Balázs: Tanári nézetek feltárása a célelmélet TARGETS-dimenziói kapcsán : egy interjúkutatás eredményei. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 26-45. (2020)

Mészáros Ádám: Feminizáció : ok vagy következmény? - Nóbik Attila: A pedagógiai szaksajtó és a néptanítói szakmásodás a dualizmus korában. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 110-112. (2020)

Novák Ildikó; Fónai Mihály: Gimnáziumi és szakgimnáziumi tanulók idegennyelv-tanulási eredményessége. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 16-35. (2020)

Paksi Borbála; Széll Krisztián; Magyar Éva; Fehérvári Anikó: A lemorzsolódás egyéni és kontextuális tényezői. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 62-81. (2020)

Pintér Tünde Kornélia; Csíkos Csaba: Tanulók, szülők és tanárok perspektívái az iskolai zenei nevelés céljáról és feladatáról. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 3-25. (2020)

Pléh Csaba: A pszichológia egysége vagy sokszínűsége a mai világban. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 3-24. (2020)

Polónyi István: Harmadik csapás : a felsőoktatási felvételi ingadozásai - avagy az oktatáspolitika társadalomismeretének hiánya. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 25-37. (2020)

Polónyi István: Lefelé az alagsorba. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 3-19. (2020)

Roginer Oszkár: Az Újvidéki Tanulmányok 2019/2. számáról. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 110-112. (2020)

Sebestyén Edmond: Pedagógusok támogatása feladatok és kérdőívek kidolgozásában - Hódi Ágnes és Tóth Edit: Mérőfeladatok és kérdőívtételek szerkesztése. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 107-108. (2020)

Sebestyén Edmond: A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 125-127. (2020)

Siegler Anna: Iskolai bántalmazás a diákok perspektívájából. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 61-75. (2020)

Somogyvári Lajos: Utazások és találkozások az irodalomtudományban. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 113-115. (2020)

Szabadi Magdolna: A zeneterápia története és pedagógiai vonatkozásai. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 85-95. (2020)

Szabó Renáta Krisztina; Fodor Szilvia: A pszichológiai tőke fogalma, jelentősége és fejlesztési lehetőségei az iskolában. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 65-82. (2020)

Szabó Éva; Bátor Bettina; Bobor Péter; Korláth Petra; Szappanos Csilla; Jagodics Balázs: Mi van a kiégés-fogékonyság mögött? : pedagógusok munkahelyi nehézségeinek feltárása kvalitatív és kvantitatív eljárással. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 3-17. (2020)

Szivák Judit; Kálmán Orsolya; Pesti Csilla; Rapos Nóra; Vámos Ágnes: A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében. In: Iskolakultúra, (30) 10. pp. 3-24. (2020)

Széll Krisztián; Szabó Lilla; Fehérvári Anikó: Iskolai kötődés, iskolai klíma diák és pedagógus szemmel. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 21-40. (2020)

Szűts Zoltán: Digitális pedagógia módszertanok a VUCA (gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult, ellentmondásos) világában. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 76-90. (2020)

Sántha Kálmán: A kvalitatív összehasonlító elemzés és a strukturálatlan reflektív napló a tanárok reflektív gondolkodásának feltárásában. In: Iskolakultúra, (30) 12. pp. 25-38. (2020)

Sárospataki Barnabás: A pedagógiai helyzetekben rejlő szexualitás : ...egy mellőzött és tabusított téma értelmezési lehetőségei egy empirikus kutatás fényében. In: Iskolakultúra, (30) 1-2. pp. 47-69. (2020)

Thékes István: Egy nyelvtanulást segítő online alkalmazás, a Xeropan hatása az idegennyelv-tanulás folyamataira. In: Iskolakultúra, (30) 6. pp. 36-51. (2020)

Turós Mátyás; Dorner László: Pedagógusok egy fejlesztési program fókuszában. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 44-69. (2020)

Tókos Katalin; Rapos Nóra; Szivák Judit; Lénárd Sándor; T. Kárász Judit: Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 41-61. (2020)

Vadász Viola: Hétvégi magyar iskolák és óvodák közelebbről : a Tel-Avivi Magyar Iskola és Óvoda. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 84-104. (2020)

Vincze Györgyi: DBT skills in schools : érzelemszabályozás, feszültségtűrés és interperszonális hatékonysági készségek fejlesztése az iskolában. In: Iskolakultúra, (30) 3. pp. 113-116. (2020)

Ökördi Réka; Molnár Gyöngyvér: A matematikai gondolkodás fejlettségi szintje beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő 5-8. évfolyamos diákok körében : szakértői vélemények kvalitatív elemzése. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 26-44. (2020)

A lista elkészítésének dátuma 2024. március 28. 17:22:55 CET.