Lengyel Zsanett: Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 108-109. (2020)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_011_108-109.pdf Letöltés (327kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére. Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 30 |
Szám: | 11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyelv: | magyar |
Közreműködők: | Közreműködés típusa Közreműködők NEM RÉSZLETEZETT Kay Lisa |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2020 |
Oldalak: | pp. 108-109 |
Megjegyzések: | Összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Művészetterápia - könyvismertetés, Művészeti nevelés - könyvismertetés |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57406/ |
A feltöltés ideje: | 2021. jan. 25. 13:31 |
Utolsó módosítás: | 2021. jan. 25. 13:31 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57408 |
Tétel nézet |