Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education

Lengyel Zsanett: Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 108-109. (2020)

[thumbnail of iskolakultura_2020_011_108-109.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_011_108-109.pdf

Download (327kB) | Preview

Abstract

Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére. Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 30
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Contributors:
Contribution
Name
UNSPECIFIED
Kay Lisa
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2020
Page Range: pp. 108-109
Additional Information: Összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Művészetterápia - könyvismertetés, Művészeti nevelés - könyvismertetés
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/57406/
Date Deposited: 2021. Jan. 25. 13:31
Last Modified: 2021. Jan. 25. 13:31
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57408

Actions (login required)

View Item View Item