Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education

Lengyel Zsanett: Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 108-109. (2020)

[thumbnail of iskolakultura_2020_011_108-109.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_011_108-109.pdf

Letöltés (327kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére. Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 30
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Közreműködők:
Közreműködés típusa
Közreműködők
NEM RÉSZLETEZETT
Kay Lisa
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 108-109
Megjegyzések: Összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Művészetterápia - könyvismertetés, Művészeti nevelés - könyvismertetés
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/57406/
A feltöltés ideje: 2021. jan. 25. 13:31
Utolsó módosítás: 2021. jan. 25. 13:31
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57408
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet