Lengyel Zsanett: Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay: Therapeutic approaches in art education. In: Iskolakultúra, (30) 11. pp. 108-109. (2020)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_011_108-109.pdf Download (327kB) | Preview |
Abstract
Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére. Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 30 |
Number: | 11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Language: | magyar |
Contributors: | Contribution Name UNSPECIFIED Kay Lisa |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2020 |
Page Range: | pp. 108-109 |
Additional Information: | Összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Művészetterápia - könyvismertetés, Művészeti nevelés - könyvismertetés |
Related URLs: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57406/ |
Date Deposited: | 2021. Jan. 25. 13:31 |
Last Modified: | 2021. Jan. 25. 13:31 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57408 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |