A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül

Sebestyén, Edmond: A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 125-127. (2020)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_008_125-127.pdf

Download (792kB) | Preview

Abstract

A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tartozhatnak például a tanulók tantárgyi attitűdjének vizsgálatából nyert adatok és a hiányzások száma is. Mivel az adatok megfelelő felhasználásával növelhető a tanulók eredményessége és fejleszthető a pedagógiai munka, egyre több szakirodalom foglalkozik e problémakörrel. A témában megjelent könyvek között vannak elméleti és gyakorlati fókuszú, valamint a pedagógiai értékeléshez kötődő munkák is. Mandinach és Jackon Transforming Teaching and Learning Through Data-Driven Decision Making című könyve azért hiánypótló, mert egyesíti az elméletet gyakorlati alkalmazással.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 30
Number: 8
ISSN: 1215-5233
Contributors:
ContributionName
UNSPECIFIEDMandinach, Ellen B.
UNSPECIFIEDJackson, Sharnell S.
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2020
Page Range: pp. 125-127
Additional Information: Ismertetett mű : Ellen B. Mandinach, Sharnell S. Jackson - Transforming teaching and learning through data-driven decision making.
Uncontrolled Keywords: Döntéshozatal - könyvismertetés, Adatfeldolgozás - oktatás - tanulmányok - könyvismertetés, Pedagógia - könyvismertetés, Tanulás - könyvismertetés
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/57301/
Date Deposited: 2020. Dec. 16. 10:04
Last Modified: 2020. Dec. 16. 10:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57302

Actions (login required)

View Item View Item