Sebestyén, Edmond: A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 125-127. (2020)
|
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_008_125-127.pdf Download (792kB) | Preview |
Abstract
A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tartozhatnak például a tanulók tantárgyi attitűdjének vizsgálatából nyert adatok és a hiányzások száma is. Mivel az adatok megfelelő felhasználásával növelhető a tanulók eredményessége és fejleszthető a pedagógiai munka, egyre több szakirodalom foglalkozik e problémakörrel. A témában megjelent könyvek között vannak elméleti és gyakorlati fókuszú, valamint a pedagógiai értékeléshez kötődő munkák is. Mandinach és Jackon Transforming Teaching and Learning Through Data-Driven Decision Making című könyve azért hiánypótló, mert egyesíti az elméletet gyakorlati alkalmazással.
Item Type: | Article | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra | ||||||
Volume: | 30 | ||||||
Number: | 8 | ||||||
ISSN: | 1215-5233 | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar | ||||||
Place of Publication: | Szeged | ||||||
Date: | 2020 | ||||||
Page Range: | pp. 125-127 | ||||||
Additional Information: | Ismertetett mű : Ellen B. Mandinach, Sharnell S. Jackson - Transforming teaching and learning through data-driven decision making. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Döntéshozatal - könyvismertetés, Adatfeldolgozás - oktatás - tanulmányok - könyvismertetés, Pedagógia - könyvismertetés, Tanulás - könyvismertetés | ||||||
Related URLs: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57301/ | ||||||
Date Deposited: | 2020. Dec. 16. 10:04 | ||||||
Last Modified: | 2020. Dec. 16. 10:04 | ||||||
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57302 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |