"Írd tovább!" : kommentárok egy félben maradt Hajnóczy-szöveghez : ötletek a továbbíráshoz 11–12-es diákok számára

Cserjés Katalin: "Írd tovább!" : kommentárok egy félben maradt Hajnóczy-szöveghez : ötletek a továbbíráshoz 11–12-es diákok számára. In: Iskolakultúra, (30) 8. pp. 117-124. (2020)

[thumbnail of iskolakultura_2020_008_117-124.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_008_117-124.pdf

Letöltés (817kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Amit e lapokon „jó gyakorlatként” be szeretnék mutatni, a logikus, következetes, tiszta gondolkodáson s helyesen feltett kérdéseken alapuló, fegyelmezett, lépésekben előrehaladó műmegközelítési kísérletre kíván példa lenni. S céljául tűzi ki a kedvcsináló kalandosságot, ha akarom, meglepetést, meghökkentést is. Nemes játék, megnyitás és belé-hatolás egy félbehagyott szövegbe, melynek szerzői megoldása valóban nincsen (ott áll több mint 30 esztendeje egy hagyatéki paksamétában, és folytatásra/folytatójára vár). Ottlik tanácsát fogadjuk el, mikor így merészkedünk: „Csinálj vele, amit akarsz, édes Öregem!” What I would like to introduce on these pages as „good practices” is an example of a literary analysis-experiment, based on logical, consistent, clear thinking; correctly asked questions; and following disciplined steps. Furthermore, the paper aims to provide a motivating adventure; to surprise or startle the reader – as you wish. It is a noble play, opening and penetrating a semi-ready text, which hasn’t got ANY solutions by the author at all. (It has been waiting to be continued in an archive for more than 30 years). Let’s adopt Ottlik’s advice, when we take a chance: “Do, what you want with this, my dear Fellow!”

Egyéb cím: "Write onward!" : commentaries to a half-finished Hajnóczy-text : ideas to write onward for students in their 11th and 12th grades
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 30
Szám: 8
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 117-124
Megjegyzések: Bibliogr.: 124. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Szövegértés - középiskola, Csoportmunka - iskolai
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/57301/
A feltöltés ideje: 2020. dec. 16. 09:57
Utolsó módosítás: 2020. dec. 16. 09:57
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57308
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet