Jakab György: ISKOLA - járvány idején : 1. rész. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 64-76. (2020)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_009_064-076.pdf Download (879kB) | Preview |
Abstract
The study summarizes the most important phenomena of forced changeover in education caused by the COVID-19 pandemic. These issues are presented in a wider, social and pedagogical context. The research focuses on the role of digital technology in education, the selection trends in schools, the concept of digital pedagogical culture, the role of the education management, and the changing relations between the stakeholders. Az írás a koronavírus (SARS-CoV-2) járvány nyomán bevezetett kényszerű iskolabezárások oktatási hatásait vizsgálja. Alapvető célja az, hogy felvázolja az első – tekinthető – jelenségek értelmezési kereteit, amelyek a későbbiekben segíthetik a tapasztalatok és tanulságok feldolgozását. A kutatás a következő területekre irányul: a digitális technika szerepe az oktatásban; az iskolai szelekció alakulása; a digitális pedagógiai kultúra fogalma; az oktatásirányítás szerepe; az érintettek viszonyának megváltozása.
Other title: | SCHOOL - during pandemic |
---|---|
Item Type: | Article |
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 30 |
Number: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2020 |
Page Range: | pp. 64-76 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 74-76. ; összefoglalás angol és magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Koronavírus, Digitális technológia, Oktatáspolitika, Pedagógia - digitális |
Related URLs: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57361/ |
Date Deposited: | 2020. Dec. 15. 09:46 |
Last Modified: | 2020. Dec. 15. 09:46 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57363 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |