ISKOLA - járvány idején : 1. rész

Jakab György: ISKOLA - járvány idején : 1. rész. In: Iskolakultúra, (30) 9. pp. 64-76. (2020)

[thumbnail of iskolakultura_2020_009_064-076.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_009_064-076.pdf

Download (879kB) | Preview

Abstract

The study summarizes the most important phenomena of forced changeover in education caused by the COVID-19 pandemic. These issues are presented in a wider, social and pedagogical context. The research focuses on the role of digital technology in education, the selection trends in schools, the concept of digital pedagogical culture, the role of the education management, and the changing relations between the stakeholders. Az írás a koronavírus (SARS-CoV-2) járvány nyomán bevezetett kényszerű iskolabezárások oktatási hatásait vizsgálja. Alapvető célja az, hogy felvázolja az első – tekinthető – jelenségek értelmezési kereteit, amelyek a későbbiekben segíthetik a tapasztalatok és tanulságok feldolgozását. A kutatás a következő területekre irányul: a digitális technika szerepe az oktatásban; az iskolai szelekció alakulása; a digitális pedagógiai kultúra fogalma; az oktatásirányítás szerepe; az érintettek viszonyának megváltozása.

Other title: SCHOOL - during pandemic
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 30
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2020
Page Range: pp. 64-76
Additional Information: Bibliogr.: p. 74-76. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Koronavírus, Digitális technológia, Oktatáspolitika, Pedagógia - digitális
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/57361/
Date Deposited: 2020. Dec. 15. 09:46
Last Modified: 2020. Dec. 15. 09:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57363

Actions (login required)

View Item View Item