Két magániskola a Horthy-korszakban : esettanulmány

Mayer, József: Két magániskola a Horthy-korszakban : esettanulmány. In: Iskolakultúra, (30) 4-5. pp. 67-83. (2020)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_04-05_067-083.pdf

Download (992kB) | Preview

Abstract

A levéltári forrásokra épülő tanulmány célja az, hogy bepillantást nyújtson a Horthy-korszak magániskoláinak világába. Igyekszik megvilágítani a szülői döntések hátterét gyermekeik iskoláztatásával kapcsolatban, valamint az érintett iskolába járó tanulók társadalmi/családi hátterét, vallási hovatartozását. A rendelkezésre álló, de többnyire töredékes információk alapján megkísérli az eltérő szemlélettel és módszerekkel működő intézmények belső világát is feltárni, különös tekintettel a tanulói fluktuáció és az iskolából történő kimaradás okainak bemutatására. The present study based on archival sources aims to provide insights to the Horthy-era private-schools’ world. It tries to shed light on what could have been the reason for parental decisions concerning their children’s schooling, also on the given schools’ students’ social/family background and religious affiliation. Based on the available but often fragmented information the study attempts to reveal the inner world of institutes, which had different approaches and methods, focusing on student fluctuation and reasons for school dropouts.

Other title: Private schools in the Horthy-era
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 30
Number: 4-5
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2020
Page Range: pp. 67-83
Additional Information: Bibliogr.: 83. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Uncontrolled Keywords: Neveléstörténet - Magyarország - 20. sz., Horthy-korszak, Magániskola - Magyarország - 20. sz., Iskolatörténet - Magyarország - 20. sz.
Date Deposited: 2020. Jun. 04. 08:36
Last Modified: 2020. Jun. 04. 08:36
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57096

Actions (login required)

View Item View Item