Jancsák Csaba; Kojanitz László; Kósa Maja; Kiss Gábor Ferenc; Mezei Mónika: A gyakorlaton alapuló kutatási tényektől a kutatási tényeken alapuló gyakorlatig - elbeszélt történelem a történelemoktatásban. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 3-15. (2021)
Kojanitz László: A történelmi interpretáció fogalmának tanítása. In: Iskolakultúra, (31) 5. pp. 41-54. (2021)
Kojanitz László: A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 54-78. (2021)
Kojanitz László: A történelmi tudat fejlesztésének jelentősége és problémái : harcba szállunk-e az "intellektuális alvilággal"? In: Iskolakultúra, (29) 11. pp. 54-77. (2019)
Kojanitz László: A diákok gondolkodásának fejlődése a történelemtanulás eredményeként. In: Iskolakultúra, (25) 11. pp. 44-52. (2015)
Kerber Zoltán; Kojanitz László; Meixner Boglárka: A tankönyvvé nyilvánítási eljárás megítélése a tankönyvi szakértők és tankönyvkiadói szerkesztők körében : egy kutatás tanulságai. In: Iskolakultúra, (24) 1. pp. 18-33. (2014)
Kojanitz László: A történelmi gondolkodás fejlesztése. In: Iskolakultúra, (23) 2. pp. 28-47. (2013)
Kojanitz László: A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel. In: Iskolakultúra, (20) 9. pp. 65-81. (2010)
Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése : Mi ad értelmet a tankönyvek értékelésének és kutatásának? In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 114-126. (2007)
Kojanitz László: Tankönyvanalízisek. In: Iskolakultúra, (15) 9. pp. 135-143. (2005)
Kojanitz László: Lehet-e statisztikai eszközökkel mérni a tankönyvek minőségét? In: Iskolakultúra, (14) 9. pp. 38-56. (2004)
Kojanitz László: A pedagógiai szövegek analitikus vizsgálata - a szavak szintje. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (104) 4. pp. 429-442. (2004)
Kojanitz László: A közoktatás dilemmái : a "jó minőségű" tudáshoz vezető, tanulóközpontú iskola. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 13-21. (2003)
Kojanitz László: A tankönyvkutatás lehetőségei és korlátai (Dárdai Ágnes: A tankönyvkutatás alapjai). In: Iskolakultúra, (12) 12. pp. 109-112. (2002)
Kojanitz László: Történelem. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 102-115. (1992)
Kojanitz László: Történeti szerepjátékok és a problémamegoldó gondolkodás. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 42-46. (1992)
Kojanitz László: A tevékenység- és képességcentrikus történelemtanítás. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 50-58. (1992)
Kojanitz László: A történelem a jelenig tart : beszélgetés Gerő Andrással és Gergely Andrással. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 6-14. (1992)
Kojanitz László; Szokody Sándorné; Kopper Lászlóné; Kósa Jánosné; Száray Miklós: A történelemtanítás megújításának lehetőségei : a Budapesten működő 8 osztályos gimnáziumok fejlesztési elképzelési és tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 59-72. (1992)
Kojanitz László: Hadtörténelem fiataloknak. In: Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 116-117. (1991)