A történelmi interpretáció fogalmának tanítása

Kojanitz László: A történelmi interpretáció fogalmának tanítása. In: Iskolakultúra, (31) 5. pp. 41-54. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_005_041-054.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_005_041-054.pdf

Download (973kB) | Preview

Abstract

A történelemtanítás és -tanulás eredményessége nagyrészt azon múlik, hogy a diákok képesek lesznek-e a múlt, a történelem és a történelmi interpretáció fogalmát helyesen értelmezni, helyes kép alakul-e ki bennük a múltban történtek és az azokról készült interpretációk viszonyáról. Ennek fontos feltétele, hogy a történelemtanárok maguk is megértsék e probléma összetettségét, és képesek legyenek reflektív módon is megközelíteni a történelemórákon bemutatott ismereteket, következtetéseket és értékeléseket. The effectiveness of teaching and learning history depends on whether student are able to acquire the correct interpretation of the past, history and interpretation. They have to form a correct picture of the relationship between the past and historical interpretations. An important condition for this is that history teachers properly understand the complexity of this problem and approach the knowledge, interpretations and evaluations in history lessons in a reflective way.

Other title: Teaching of the concept of historical interpretation
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 41-54
Additional Information: Bibliogr.: p. 53-54. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Uncontrolled Keywords: Történelem tanítása
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/59189/
Date Deposited: 2021. Jul. 13. 15:50
Last Modified: 2021. Jul. 13. 15:50
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59192

Actions (login required)

View Item View Item