A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel

Kojanitz László: A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel. In: Iskolakultúra, (20) 9. pp. 65-81. (2010)

[thumbnail of 5_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf

Letöltés (761kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedekben kifejlesztett tanítási és tanulási modellek közül az ’inquiry based’ vagy ’problem based inquiry’ elnevezésű vált az egyik legelterjedtebbé. A természettudományi és a társadalomtudományi oktatásban is sikerrel alkalmazzák sok helyen (Loh, Reiser, Radinsky, Edelon, Gomez és Marschall, 2001; Simons és Klein, 2007; Ravitz és Mergendoller, 2005). Az angolszász országokban széleskörűen adaptálták a történelemtanítás megújításához is. E modellt követve a tanárok körében is hamar népszerűvé váló új curriculumok, tankönyvsorozatok és a világhálón elérhető digitális tananyagok készültek az elmúlt évtizedben. Ilyen például az angol Think through, az amerikai History Alive és a kanadai Mavericks programcsomag.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 65-81
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42324
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet