Items where Year is 2002

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | Z | Á
Number of items: 222.

A

Adamikné Jászó, Anna: Hagyomány és újítás az anyanyelvi nevelésben. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 98-104. (2002)

Andor, Mihály: Adalék a kritikai szocializmuskritikához. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 74-76. (2002)

Andrić, Edit: Szerb lexikai hatások a vajdasági magyar nyelvben. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 72-76. (2002)

Angyal, Ágnes: Vizuális analfabéták (Ute Benz: Warum sehen Kinder Gewaltfilme?). Iskolakultúra, (12) 5. pp. 118-119. (2002)

Arató, László: Egy tudós hályogkovács esete a magyartanítás elfedett válságával. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 103-110. (2002)

B

Balkovitzné Cynolter, Magda: A házi feladatok didaktikai problémai. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 108-112. (2002)

Ballér, Endre: Az oktatási követelmények néhány ellentmondása. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 69-72. (2002)

Ballér, Endre: A hermeneutika és a neveléstudomány kapcsolódási pontjai : Gadamer: Igazság és módszer. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 21-23. (2002)

Barabási, Tünde: A tanítóképzés rendszere Magyarországon és Romániában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 179-201. (2002)

Baranyák, Csaba: Bús düledékeiden : hozzászólás Halmai Tamás ,Műveltség nélküli nemzedékek?' című írásához. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 37-40. (2002)

Bartha, Csilla: Nyelvi hátrány és iskola. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 84-93. (2002)

Baróthy, Zoltán: Ki a körzetből : identitás és szabadság kérdései Bodor Ádám ,Az érsek látogatása' című regényében. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 83-92. (2002)

Baska, Gabriella: Az európai identitásért (Young Citizens in Europe. Developing Identities in Europe. Learning for a Democratic Europe). Iskolakultúra, (12) 4. pp. 115-117. (2002)

Bella, Tamás: ,Tágra zárt szemek' - nyitott szemmel. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 154-159. (2002)

Bene, Annamária: Nyelvcsere (Borbély Anna: Nyelvcsere. Szociolingvisztikai kutatások a magyarországi románok közösségében). Iskolakultúra, (12) 10. pp. 115-117. (2002)

Benkes, Zsuzsa and Petőfi S., János: A fogalmi és a szimbolikus megismerés az irodalomtanításban. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 67-73. (2002)

Bievenue, Lisa and Barna, József: Az új természettudományos szemlélet (new science) hatása az oktatásra az Egyesült Államokban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 433-444. (2002)

Bikics, Gabriella: Új utak a németországi pedagógusképzésben. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 79-89. (2002)

Boreczky, Ágnes: Családtörténet, mobilitás és iskoláztatás. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 60-68. (2002)

Braun, József: Alternatívák : az MH Liceum Alapítvány konferencia-kötetéről. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 113-116. (2002)

Brezsnyánszky, László: A Herbart-paradigma magyar neveléstani recepciója. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 38-43. (2002)

Buda, Attila: "Fut velem egy rossz szekér" : Ady-levelek. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 122-126. (2002)

Buda, Mariann: Neveléstudomány az ezredfordulón (Csapó Benő - Vidákovics Tibor [szerk.]: Neveléstudomány az ezredfordulón). Iskolakultúra, (12) 1. pp. 107-113. (2002)

Buda, Mariann: Tanulmányok a neveléstudomány köréből (Báthory Zoltán - Falus Iván [szerk.]: Tanulmányok a neveléstudomány köréből). Iskolakultúra, (12) 10. pp. 107-114. (2002)

Burányi, Péter and Csatay, Richárd: Nyelv, nyelvtörvény, nyelvtudomány. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 73-80. (2002)

Bácsi, János and Bárdos, Jenő and Bereményi, Márta and Bikics, Gabriella and Csákberényiné Tóth, Klára and Csillagné Asztalos, Enikő and Dávid, Gergely and Dávid, Gyula and Erdei, Gyula and Győri, Anna and Hajdú, Zsuzsanna and Huszti, Judit and Kurtán, Zsuzsa and Lantos, Éva and Lőrincz, Ildikó and Mátyás, Judit and Menus, Borbála and Mikes, Melánia and Oszetzky, Éva and Ötvösné Vadnay, Marianna and Petneki, Katalin and Stanitz, Károly and Szende, Aladár and Szénich, Alexandra and Válóczi, Marianna: Nyelvpedagógia.

Báthory, Zoltán: Tudásértelmezések a magyar középiskolában. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 69-75. (2002)

Bókay, Antal: Posztkultúra és irodalomtanítás. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 79-86. (2002)

C

Cs. Czachesz, Erzsébet: A műfajok és a kontextus szerepe a szövegmegértésben és a jelentéskonstrukcióban. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 43-52. (2002)

Csapó, Benő: A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koeficiens. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 391-410. (2002)

Csehák, Kálmán: Az önálló vajdasági magyar felsőoktatási intézmény létjogosultságáról. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 62-67. (2002)

Cserhalmi, Zsuzsa: ...valójában mindannyian reménykedünk : reflexiók Halmai Tamás cikkére. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 86-88. (2002)

Csizér, Kata and Dörnyei, Zoltán: Az általános iskolások idegennyelv-tanulási attitűdjei és motivációja. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 333-353. (2002)

Csákány, Antalné: Kapkodva haladni? : természetismeret az ötödik osztályban. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 3-7. (2002)

Csányi, Erzsébet: A megszólalás jelentősége : a 'Termelési-regény' és a 'Fövenyóra'. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 132-137. (2002)

Császi, Lajos: A tévéerőszak kulturális politikája és szociológiája. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 94-106. (2002)

Császtvay, Tünde: Éhes költő a ,Veszprém'-mel álmodik : lapkísérlet az 1870-es évek közepén. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 49-56. (2002)

Csíkos, Csaba: Bizonyítástípusok fejlődési modellje. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 78-84. (2002)

Csíkos, Csaba: Hány éves a kapitány? : matematikai szöveges feladatok megértése. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 10-16. (2002)

D

D. Balogh, Irén: Problémamegoldás, alkalmazás és tudásátvitel a középiskolai fizikában. Iskolakultúra, (1) 1. pp. 51-61. (2002)

Dombi, Alice: Gyermekkép-értelmezések a 19-20. század fordulóján. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 39-46. (2002)

Dupcsik, Csaba: Bevándorlók (William Isaac Thomas - Fabian Znanieecki: A lengyel paraszt Európában és Amerikában). Iskolakultúra, (12) 11. pp. 111-114. (2002)

Dánél, Mónika: Az intermedialitás szerepe orosz hasonmás-történetekben. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 13-24. (2002)

Dárdai, Ágnes: Külföldi és magyar történelemtankönyvek európai integrációs képe. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 62-72. (2002)

Dömötör, Edit: Műfaj és kompozíció - Gion Nándor novellásköteteiről. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 104-116. (2002)

F

Falus, Iván: Szakdolgozat a pedagógiai képzésben. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 73-79. (2002)

Falus, Iván: A tanuló tanár. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 76-80. (2002)

Farkas, Aranka: "...És hát játszik az ember!" : nonszensz hagyományok és gyermeki neologizmusok Lázár Ervin nyelvi játékaiban. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 25-36. (2002)

Feketéné Szakos, Éva: Új paradigma a felnőttoktatás elméletében? Iskolakultúra, (12) 9. pp. 29-42. (2002)

Felkai, László: A kultuszminiszter Lukács György. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 3-9. (2002)

Fenyő, Imre: Hermeneutika és tradíció. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 31-38. (2002)

Fleck, Gábor and Havas, Gábor and Kállai, Ernő and Kemény, István and Kocsis, Károly and Liskó, Ilona and Nagy, Mária and Polónyi, István and Reisz, Terézia and Romano Rácz, Sándor and Szuhay, Péter and Takács, Éva and Virág, Tünde: A cigányság társadalomismerete.

Fröhlich, Ida: A szent és a tisztátalan : ószövetségi és hellénisztikus kori zsidó törvények. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 27-39. (2002)

Fábián, Gyöngyi: Európai dimenziók : az oktatási rendszerek változásainak hatása a tanárképzési rendszerekre. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 94-99. (2002)

Fábián, Márton: Mi van a posztmodern után? Iskolakultúra, (12) 8. pp. 89-92. (2002)

Fóris, Ágota: Beás-magyar szótárak. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 101-102. (2002)

Fóris, Ágota: Szótár és oktatás. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 103-106. (2002)

Fóris, Ágota: Szótár és oktatás.

Fóris, Ágota and Márkus, Éva and Márkus, Katalin: A kétnyelvű kéziszótártól az értelmező szakszótárig (a Magay-Országh-(MO) és a Varga-Lázár-(VL) féle magyar-angol középszótárak összehasonlítása). Iskolakultúra, (12) 5. pp. 95-98. (2002)

Fűzfa, Balázs: "Sem azé, aki fut..." : szövegszimbolizálódás Ottlik Géza 'Iskola a határon' című regényében. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 85-89. (2002)

Fűzné Kószó, Mária: A környezeti nevelés koncepciói. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 40-50. (2002)

G

Gelencsér, Gábor: Tabló vagy példabeszéd? : történelmi parabolák a hetvenes évek magyar filmművészetében. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 53-65. (2002)

Gombocz, János: Pukánszky Béla: A gyermekkor története : Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2001 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 125-127. (2002)

Gordon Győri, János: Iskolarendszer és tehetséggondozás Szingapúrban. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 17-28. (2002)

Gordon Győri, János: A gondolkodási készségek fejlesztésének pedagógiája Szingapúrban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 203-229. (2002)

Gordon Győri, János: A tanárképzés és tanártovábbképzés japán modellje. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 491-515. (2002)

Gradwohl, Eszter: Egy német-magyar, magyar-német kétnyelvű értelmező szakszótár. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 106-109. (2002)

Gremsperger, László: Tanuljunk magyarul... Iskolakultúra, (12) 2. pp. 103-108. (2002)

Győrffy, Iván: Múltrontás és jövőképzés : mítosz és történelem a gyerekember-filmekben. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 66-79. (2002)

Géczi, János: Az illusztráció formái. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 40-55. (2002)

Géczy, János: A romákkal kapcsolatos beállítódás vizsgálata tanárjelöltek körében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 31-61. (2002)

Gömöri, György: Angolnyelv-tanítás a 17. századi Magyarországon és Erdélyben. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 102-106. (2002)

H

H. Ekler, Judit: Kötélugró klub: interjúk egy próbálkozásról, a cigány kisebbség (sport)sikereiért. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 97-106. (2002)

H. Nagy, Péter: Szimbólum és/vagy allegória : 'A vár fehér asszonya'. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 114-122. (2002)

H. Nagy, Péter and Lőrincz, Csongor and Palkó, Gábor and Török, Lajos: Ady-értelmezések.

Halmai, Tamás: Lét és irodalom. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 115-117. (2002)

Halmai, Tamás: Műveltség nélküli nemzedékek? : kultúra és kulturáltság dilemmái az ezredfordulón. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 81-85. (2002)

Halász, Gábor: Az állam szerepének változása a modern közoktatás szabályozásában. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 3-11. (2002)

Halász, Gábor: A neveléstudományi kutatások intézményi és finanszírozási feltételei : vitaanyag. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 105-122. (2002)

Hamar, Pál and Derzsy, Béla: Testnevelő tanári vélemények aktuális tantervelméleti kérdésekről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 145-157. (2002)

Hansági, Ágnes: Prefiguráció és historizáció : dokumentum és kommentár a kánonban. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 3-9. (2002)

Hegedűs, Gyöngyi: Muszlim és zsidó ismeretelméletek a 10. században. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 19-26. (2002)

Hesz, Györgyi: MoBiMouse - a fordító egér. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 104-106. (2002)

Hoffmann, Rózsa: Érettségi és felvételi külföldön (Mátrai Zsuzsa: Érettségi és felvételi külföldön). Iskolakultúra, (12) 5. pp. 111-115. (2002)

Holik, Ildikó: Hans Döbert, Wolfgang Hörner, Botho von Kopp és Wolfgang Mitter (szerk.): Die Schulsysteme Europas : Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2002 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 517-520. (2002)

Hoppál, Mihály: A hagyomány-alapú társadalomról. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 111-114. (2002)

Horn, Klaus-Peter and Mátis, Veronika: A magyar pedagógia recepciója Németországban a XX. század első felében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 265-278. (2002)

Horváth, Zsuzsanna: Az anyanyelvi képzés komplexitása. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 93-98. (2002)

Hunyady, Györgyné: Iskola-imázs : a nevelő intézmény percepciója a szülők körében. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 29-39. (2002)

Hunyady, Györgyné: Tantárgy és pedagógia. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 72-76. (2002)

J

Jong, Ton de and Molnár, Edit Katalin: Tudáskontstrukció és -megoszlás média-alapú alkalmazásokkal. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 445-457. (2002)

Jámbori, Szilvia: Kevin Durkin (szerk.): Developmental social psychology : from infancy to old age : Blackwell Publishers Inc., Oxford, 776 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 123-125. (2002)

Józsa, Krisztián: Az elsajátítási motiváció pedagógiai jelentősége. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 79-104. (2002)

K

Kamarás, István: A Mester és Margarita' - mozgóképeskönyvben (Maciej Wojtiszko: A Mester és Margarita). Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 178-180. (2002)

Karasszon, Dénes: Babonás-mágikus eszmék az élettudományok történetében. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 102-106. (2002)

Karikó, Sándor: Konformizmus és nevelés. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 21-28. (2002)

Kelecsényi, László: 100 éve született Ottlik Géza. Ideje van : a 'Továbbélők' kézirat- és kiadástörténetéről. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 79-84. (2002)

Kerekes, Erzsébet: A klasszikus példája : Németh László- és Gadamer-párhuzamok. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 8-12. (2002)

Keresztes, György: Jürgen Habermas: a kommunikatív etika. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 115-117. (2002)

Kiricsi, Zoltán: "Szülőhazám téglái..." : Illyés Gyula ,Mozgó világ' című verséről. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 61-69. (2002)

Kirsi, Haavisto: Erno Lehtinen – Jorma Kuusinen: Neveléspszichológia : Werner Söderström Osakeyhtiö, Helsinki 2001 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 279-281. (2002)

Kisantal, Tamás: Hogyan olvassuk Móriczot? (Fenyő D. György [szerk.]: A kifosztott Móricz ?). Iskolakultúra, (12) 12. pp. 117-118. (2002)

Kisida, Erzsébet: A fiatalkorúak deviáns magatartását befolyásoló tényezők. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 90-94. (2002)

Kiss, Endre: A herbarti pedagógia filozófiai alapjairól. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 44-52. (2002)

Kiss, Endre: A hermeneutika születése a pozitivizmus tudományelméletének szelleméből. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 28-30. (2002)

Knausz, Imre: Műveltség és autonómia. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 87-102. (2002)

Kocsis, Mihály: Tanárok véleménye a pályáról és a képzésről. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 66-78. (2002)

Kocsis, Mihály: A tanárképzés rekrutációs háttere, 1986–2000. Nemzetközi és hazai tendenciák. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 3-23. (2002)

Kojanitz, László: A tankönyvkutatás lehetőségei és korlátai (Dárdai Ágnes: A tankönyvkutatás alapjai). Iskolakultúra, (12) 12. pp. 109-112. (2002)

Korcsog, Balázs: Meisterwerk : Krasznahorkai László: Az ellenállás melankóliája - Tarr Béla: Werckmeister harmóniák. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 147-154. (2002)

Korda, Eszter: Gyerekcipőben a gyermekirodalom-tudomány? Iskolakultúra, (12) 10. pp. 76-83. (2002)

Kozma, Tamás: Az oktatásügy hermeneutikája. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 17-20. (2002)

Kugler, Nóra: A magyar nyelv tanításáról. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 99-102. (2002)

Kékesi, Zoltán: Retorika, poétika, történetiség : Eisemann György Mikszáth-könyvéről. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 117-119. (2002)

Kéri, Katalin: Gyermekképünk az ötvenes évek első felében. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 47-59. (2002)

Kéri, Katalin: Nevelésügy a középkori iszlámban.

Kéri, Katalin: A számvetés ideje. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 117-119. (2002)

Köcséné Szabó, Ildikó: A pedagógusok pedagógiája. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 109-112. (2002)

Kőrössy, Judit: A tanárok naiv pszichológiája és a hermeneutik : a gyermekről alkotott vélekedések a pedagógusoknál. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 59-62. (2002)

L

Laczkó, Sándor: "Boldog a nép, melynek kertjében nyílnak e rózsák" (Perecz László: Szép rendbe foglalva). Iskolakultúra, (12) 11. pp. 107-110. (2002)

Lafferthon, Judit and Mendi, Rózsa and Szira, Judit: Mentor-program roma diákoknak. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 24-38. (2002)

Liskó, Ilona: Tantervi reformok a szakképzésben. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 3-15. (2002)

M

M. Nádasi, Mária: A tanító tanár. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 80-84. (2002)

Makai, Éva: Komprehenzív válaszok az átmenet kihívásaira. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 106-112. (2002)

Marianne, Nikolov: Kvalitatív szemléletű kutatásokról (Szabolcs Éva: Kvalitatív kutatási metodológia a pedagógiában). Iskolakultúra, (12) 9. pp. 117-118. (2002)

Marianne, Nikolov: A pszicholingvisztika állásáról (McGroarty, Mary [szerk.]: Annual Review of Applied Linguistics). Iskolakultúra, (12) 8. pp. 116-118. (2002)

Martin, Ferenc: Széchenyi-album (Bereményi Géza: Hídember). Iskolakultúra, (12) 10. pp. 117-118. (2002)

Maráczi, Orsolya: "Híres, drága bunda rajtam, húsz körömmel magam varrtam" : József Attila ,Medvetánc' című kötetének koncepciós struktúrái. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 92-97. (2002)

Maróth, Miklós: A hellenisztikus kor kozmológiái. Iskolakultúra, (12) 1. pp. 3-18. (2002)

Mayer, Erzsébet: Visszapillantó. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 113-116. (2002)

Meleg, Csilla: Iskolai egészségnevelés: a feladat újrafogalmazása. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 11-29. (2002)

Merényi, Annamária: Egy felfedezett költőnk : Ungvárnémeti Tóth László versciklusa. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 37-48. (2002)

Mikonya, György: Két Herbart-tanítvány: Karl V. Stoy és Wilhelm Rein. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 27-37. (2002)

Mirnics, Zsuzsa: Körkép a Vajdaságból : a Magyarságkutató Tudományos Társaság kiadványai. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 98-104. (2002)

Molnár, Gyöngyvér: Dominique Simone Rychen és Laura Hersh Salganik (szerk.): Defining and Selecting Key Competencies [A kulcskompetenciák meghatározása és kiválasztása] : Hogrefe and Huber Publishers; Seattle, 2001. 251. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 411-413. (2002)

Molnár, Gyöngyvér: Komplex problémamegoldás vizsgálata 9-17 évesek körében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 231-264. (2002)

Molnár, Gyöngyvér: A tudástranszfer. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 65-74. (2002)

Molnár, Krisztina: Számítástechnikai fogalmak értelmező szótára. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 109-111. (2002)

Molnár, Éva: Az önszabályozó tanulás. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 3-16. (2002)

Molnár, Éva: Önszabályozó tanulás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 1. pp. 63-77. (2002)

Munkácsy, Katalin: A matematikatörténet szerepe a matematika tanításában : magyarországi tapasztalatok. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 89-94. (2002)

Márton, Mátyás and Török, Zsolt: Képzés a Térképtárban: az OSZK Térképtára és az ELTE Térképtudományi Tanszéke. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 169-173. (2002)

Mártonfi, György: A rejtett tanterv a kilencvenes években - egy szakközépiskolában. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 63-66. (2002)

Mátrai, Zsuzsa: A nemzeti identitás konfliktusai és az állampolgári nevelés : öt ország összehasonlítása. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 52-64. (2002)

N

N. Horváth, Béla: Műforma és létszemlélet: József Attila Flóra-verseiről. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 61-68. (2002)

Nagy, Mária: Cigány tanulók az iskolában : a tanárok beszélnek. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 301-331. (2002)

Nagy, Péter Tibor: Egyenlőtlen alfabetizáció és nemzetiségek a századforduló Magyarországán. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 53-65. (2002)

Nagy, Ágnes: Egy horvát-magyar képes szótár. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 102-104. (2002)

Németh, András: Wolfgang Brezinka: Pädagogik in Österreich : Die Geschichte des Faches an den Universitäten von 18. bis zum Ende des 20. Jahrhunderts. Band 1, : Wien. Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, Wien 2000. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 520-522. (2002)

Németh, András: A hebartianizmus recepciója a pesti egyetemen : esettanulmány. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 5-17. (2002)

Németh, András: A herbartianizmus és a magyar oktatásügy. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 3-4. (2002)

Németh, András: A reformpedagógia gyermekképe : a szent gyermek mítoszától a gyermeki öntevékenység funkcionális gyakorlatáig. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 21-32. (2002)

Németh, András: A tanterem és berendezésének története. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 17-28. (2002)

Nóbik, Attila: Gyermekek a dualizmus iskolái és a család hatókörében. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 16-20. (2002)

Nóbik, Attila: Kulcsok a nevelés történetéhez (Kéri Katalin: Bevezetés a neveléstörténeti kutatások módszertanába). Iskolakultúra, (12) 11. pp. 115-117. (2002)

O

Oroszné Perger, Mónika: A szülői nevelési stílus : elméleti megközelítések és vizsgálati módszerek. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 107-114. (2002)

P

Papp, Gabriella: Tanulásban akadályozott gyermekek iskolai integrációja a szakemberek közötti kooperáció tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 159-178. (2002)

Petőcz, Éva: Szöveghiány-értelmezések a pragmatikus nyelvészetben. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 104-108. (2002)

Petőfi S., János and Benkes, Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései : kérdések-válaszok : bevezetés a statikus ‘verbális elem + kép/diagram/…’- típusú komplex jelek szemiotikai szövegtanába.

Pléh, Csaba: Az olvasás és a megismerési architektúra. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 39-45. (2002)

Pléh, Csaba: Tudások az egyetemen : készségek és tömegek, elitek és műveltségek. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 3-7. (2002)

Podolszkij, Andrei I.: Az értelmi cselekvések szakasos formálása : a Galperin-elmélet tudományos státusza és gyakorlati jelentősége. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 377-390. (2002)

Polónyi, István: A cigány népesség demográfiai, iskolázottsági és foglalkoztatási helyzete. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 44-56. (2002)

Pozsvai, Györgyi: A Petelei-novellisztika szövegközi metszetben : egy narrációs formula lélektani-nyelvi lebontása. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 70-78. (2002)

Pukánszky, Béla: Előadások a gyermekkor történetéről. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 3-4. (2002)

Pukánszky, Béla: Gyermeküket tanító apák : az apaszerep a 19. század pedagógiai irodalmában. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 5-15. (2002)

Pukánszky, Béla: Herbart, Schneller és Kant az erkölcsi nevelésről. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 18-26. (2002)

Pukánszky, Béla: A tizenkilencedik század gyermekfelfogása. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 13-29. (2002)

Pusztai, Gabriella: Tetten érhető-e a "rejtett tanterv"? Iskolakultúra, (12) 12. pp. 39-47. (2002)

Pócsik, Andrea: Felhívás és kihívás (George Gerbner: A média rejtett üzenete). Iskolakultúra, (12) 10. pp. 114-115. (2002)

R

Rajkovits, Zsuzsanna: Fizikaórán is hasznos biológiaismeretek. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 87-92. (2002)

Reisz, Terézia: A kisebbségi közoktatás-politika helyzete. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 57-72. (2002)

Reisz, Terézia: A tanulók tanulmányi eredményességének területi összefüggései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 475-489. (2002)

Ribár, Béla: "Anyanyelvűsítés". Iskolakultúra, (12) 10. pp. 60-62. (2002)

Rohály, János: Szöveg, olvasásmód: kultúrtörténet (Cavallo, Guglielmo - Chartier, Roger [szerk.]: Az olvasás kultúrtörténete a nyugati világban). Iskolakultúra, (12) 1. pp. 113-118. (2002)

Romano Rácz, Sándor: A roma kisebbség és a társadalmi kohézió. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 29-43. (2002)

Rácz I., Péter: Metafizikus nyomkeresők. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 113-115. (2002)

Réthy, Endréné: A kognitív és motivációs önszabályozást kialakító oktatás. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 3-12. (2002)

Réthy, Endréné: A speciális szükségletű gyermekek nevelése, oktatása Európában : az integráció és inklúzió elméleti és gyakorlati kérdései : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 281-300. (2002)

S

Salat, Annamária-Enikő and Séra, László: A téri vizualizáció fejlesztése transzformációs geometriai feladatokkal. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 459-473. (2002)

Seress, Ákos: A Bánk bán árnyékában : az ismeretlen Katona József. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 87-91. (2002)

Sipos, Lajos: Új törekvések a humán tárgyak tanításában. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 80-86. (2002)

Somkuti, Gabriella: "A nemzet könyvtára - a szolgálat műhelye" : az Országos Széchényi Könyvtár Múzeumáról. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 173-177. (2002)

Stemler, Miklós: Applikáció az ezredvégen (Poszler György: Ezredvégi palackposta). Iskolakultúra, (12) 4. pp. 118-120. (2002)

Strauss, Sidney and Beréndi, Márta: A tanítás mint természetes kogníció. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 4. pp. 417-431. (2002)

Sz. Molnár, Szilvia: A képvers-értés története: a történeti avantgárd. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 46-60. (2002)

Sz. Pallai, Ágnes: A Fórum Színház dramaturgiája. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 92-97. (2002)

Szabolcs, Éva: A gyermektanulmányi szemléletmód megjelenése a magyar pedagógiai sajtóban, 1890-1906. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 33-38. (2002)

Szabó, Irma: A "húszak". Iskolakultúra, (12) 2. pp. 80-94. (2002)

Szalai, Nóra: Csőrre töltve : a rajzfilmek agressziója. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 159-165. (2002)

Szalma, József: Az önálló vajdasági magyar oktatás és felsőoktatás (1992–2002). Iskolakultúra, (12) 10. pp. 41-51. (2002)

Szalontai, Tibor: Matematikatanításunk, nemzetközi mércével. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 84-87. (2002)

Szauder, Erik: Drámapedagógia a magyar felsőoktatásban. Iskolakultúra, (12) 9. pp. 114-116. (2002)

Szauder, Erik: Esélyegyenlőség és törvénykezés. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 97-103. (2002)

Szebenyi, Péter and Vass, Vilmos: Történelemtudás és nemzeti azonosságtudat. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 30-51. (2002)

Szigeti, Márton: Galois-gráf rajzolása számítógéppel. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 69-74. (2002)

Sándor L., István: Gyermekek játékai : Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztivál. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 83-86. (2002)

Sáska, Géza: Az elvi és az empirikus nép érdeke : a tankötelezettség és a rejtett tanterv. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 48-58. (2002)

T

Takács, Tímea and Takács, Gábor: Szakközépiskolások analogikus gondolkodása. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 8-16. (2002)

Takács, Viola: Felidézés vagy alkalmazás : fizikatesztek megoldásáról. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 56-68. (2002)

Tallián, Tibor: Haydntól Erkelig: az Országos Széchényi Könyvtár Zeneműtára és a zenetudományi kutatás. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 165-169. (2002)

Tarján, Tamás: Nemzeti egyfelvonásos : Hubay Miklós: Te Imre, itt valami ketyeg. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 16-24. (2002)

Teslár, Ákos: Imidzs és hátraarc : Varró Dániel föltűnése. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 137-147. (2002)

Trencsényi, László: Vágyakozás kritikai szocializmuskritikára. Iskolakultúra, (12) 11. pp. 87-96. (2002)

Trepszker, Zsuzsanna: Nem euklideszi geometriák az iskolában. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 97-108. (2002)

Tárnok, Péter: Az Internet, a számítógép és az idegen nyelvek az óvodapedagógiában. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 74-78. (2002)

Tót, Éva: Informatikai eszközök az iskolában. Iskolakultúra, (12) 8. pp. 93-102. (2002)

Tóth, Eugénia: Magyarország 17 éves szemmel : Babits szellemében. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 126-132. (2002)

Tóth, Lajos: Az óvodától az egyetemig. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 51-60. (2002)

Tóth, László: Szövegmegértés az általános iskolában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 3. pp. 355-376. (2002)

Tóth, Zoltán: A kémiai fogalmak természete. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 92-95. (2002)

V

V. Gilbert, Edit: A világ - kristályon át : 'A Mester és Margarita'. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 25-36. (2002)

Vaderna, Gábor: A lehetséges egyetlen regény : Kertész Imre: A kudarc. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 77-83. (2002)

Vajda, Gábor: Az alku: belenyugvás a pusztulásba. Iskolakultúra, (12) 10. pp. 67-71. (2002)

Varga, Diána Judit: Magyar-francia kéziszótár. Iskolakultúra, (12) 5. pp. 99-101. (2002)

Vassy, Zoltán: A viking varázskendője : láthatatlan ráció a parahitek világában. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 95-102. (2002)

Vinczellér, Katalin: Nostalgia ad absurdum : Krúdy Gyula színműveiről. Iskolakultúra, (12) 6-7. pp. 57-60. (2002)

Vágó, Irén: Tanulói továbbhaladás - hátrányos helyzetben. Iskolakultúra, (12) 3. pp. 76-97. (2002)

Z

Zrinszky, László: A hermeneutika pedagógiai megértéséről. Iskolakultúra, (12) 12. pp. 24-27. (2002)

Zrinszky, László: A tudás mint andragógiai probléma : tanulás az egész életen át. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (102) 2. pp. 131-144. (2002)

Zsolnai, Anikó and Józsa, Krisztián: A szociális készségek kritériumorientált fejlesztésének lehetőségei. Iskolakultúra, (12) 4. pp. 12-20. (2002)

Á

Ábrahám, István: A tankönyvellátás változásai a rendszerváltozás után. Iskolakultúra, (12) 2. pp. 75-80. (2002)

This list was generated on 2019. October 20. 06:13:20 CEST.