Items where Year is 1992

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z | Á | É
Number of items: 482.

A

Alexa Károly: Emberboly : olvassuk el együtt! In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 79-81. (1992)

Alexa Károly: Olvassuk el együtt! : "ezúttal más formájú versekkel...". In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 136-138. (1992)

Amacziné Bíró Zsuzsa: Erkölcskódexet! In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 69-70. (1992)

Andor Mihály: Első évfolyam első szám. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 71-72. (1992)

Andor Mihály: A "félvilágosult" abszolutizmus felé. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 40-48. (1992)

Arató László: A Biblia mint kód : egy irodalomtanítási elképzelés néhány vonása óravázlatban elbeszélve. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 12-16. (1992)

Arató László: Társadalomismeret. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 116-137. (1992)

Arató László: A munka világa és az iskola világa : interjú John Jay Bonstingl-lel. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 138-142. (1992)

B

B. Kárász Aranka: Eszünk-iszunk. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 109-113. (1992)

Bajomi-Lázár Péter: Jelenismeret az iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 43-46. (1992)

Bajtai Zsigmond: A katolikus hittankönyvekről. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 84-92. (1992)

Baják László: Unger Mátyás emlékkönyv. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 63-64. (1992)

Bakos András: És a magyarok honnan vándoroltak? In: Reggeli Délvilág 274. p. 6. (1992)

Ballér Endre: Folyamatosság a magyar neveléstudományban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 107-118. (1992)

Balogh László and Szatmáriné Balogh Mária: Mentálhigiénés és Pedagógiai Konzultációs Szolgálat : a KLTE Pedagógiai-Pszichológiai Tanszékén. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 99-101. (1992)

Balogh Lászlóné: I.B.? - O.K. : a Nemzetközi Érettségi (International Baccalaureate) természettudományos programjai. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 10-12. (1992)

Balázs Mihály and Monok István: Az első magyar ars historica : Szamosközy István Michaele Bruto történetírói módszeréről (1594-1598). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 49-86. (1992)

Balázs Éva: Aki felemeli a szíveiket. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 89-92. (1992)

Bardócz András: Deo et patriae famulari... In: Iskolakultúra, (2) 9. p. 67. (1992)

Bata Imre: Nevelés- és iskolatörténeti szintézis. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 73-75. (1992)

Batáné Murányi Erika and Kis Gyuláné and Koncz Antónia: Lassított olvasás, írás tanmenet : kiemelten a hatékonyságnövelő megnyújtott előkészítő időszakkal. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 2-13. (1992)

Bencze Mihály: Irodalom és matematika. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 52-53. (1992)

Bendik József: Az Európa vagyunk mozgalom felhívása. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 105-107. (1992)

Bennet Henry Stanley: Caxton és irodalmi öröksége. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 157-168. (1992)

Bennett Henry Stanley: Az angol Biblia. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 235-237. (1992)

Bennett Henry Stanley: A könyszakma szabályozása. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 183-189. (1992)

Bennett Henry Stanley: A nyomdászok. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 169-182. (1992)

Bennett Henry Stanley: Írástudás. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 228-234. (1992)

Bernáth Gábor: Synthesis and conformational analysis of condensed-skeleton saturated 1,3-heterocycles. In: Kolligátum. pp. 107-157. (1992)

Bernáth Gábor and Fülöp Ferenc and Huber Imre: Simple synthesis of alicyclic 1,3-amino alcohol analogues of cns-active compounds. In: Kolligátum. pp. 76-77. (1992)

Bernáth Gábor and Fülöp Ferenc and Spitzner Roland and Mattinen Jorma and Pihlaja Kalevi: Synthesis and ring-chain tautomerism of stereoisomeric 1,3-oxazines condensed with a t-butyl-substituted cyclopentane ring. In: Kolligátum. pp. 74-75. (1992)

Bernáth Gábor and Fülöp Ferenc and Stájer Géza and Szabó Angela E. and Sohár Pál: Synthesis and structure of saturated azeto [1,2-a][3,1] and [2,1-b][1,3] benzoxazines. In: Kolligátum. pp. 75-76. (1992)

Bernáth Gábor and Huber Imre and Szabó Ágnes and Fülöp Ferenc and Sohár Pál: Fused-skeleton pyrimidinones from alicyclic, stereoisomeric β-aminoacids. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Bessenyei István: A rendszertől a lélekig. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 55-58. (1992)

Bezerédy Edit: TIT-MTT versenyek 1992/93. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 79-82. (1992)

Bezerédy Edit: Újjáalakult a Magyar Természettudományi Társulat. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 63-65. (1992)

Boda Edit: Mit álmodott gyermekkorában Salamon király? : film Konrad Lorenzről. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 65-66. (1992)

Boda Edit: Médiafogyasztók Klubja : a gyermekkönyvek. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 150-155. (1992)

Boda Edit: Médiafogyasztók Klubja : a televízió (első rész). In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 69-72. (1992)

Boda Edit: Médiafogyasztók Klubja : a televízió (második rész). In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 79-84. (1992)

Boda Edit: Médiafogyasztók Klubja: a tömeg média. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 64-72. (1992)

Boda Edit: Médiafogyasztók klubja. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 84-86. (1992)

Boda Edit: Médiafogyasztók klubja. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 70-75. (1992)

Bognár Mária: Külváros mint iskola. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 102-103. (1992)

Bognár Mária: A curriculumról és a curriculumfejlesztés alapjairól : magáról a curriculumról, dióhéjban. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 34-37. (1992)

Bonifert Domonkosné: A fizikatankönyvek fogalmai. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 14-21. (1992)

Botyánszky János: Éterek, olefinek : kiegészítés Dr. Kajtár Márton - Dr. Varga Ernő: Kémia II. gimnáziumi tankönyv "Éterképződés" c. fejezetéhez. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 53-56. (1992)

Budai Katalin: Alceste a libikókán : a Mizantróp Kaposváron. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 90-91. (1992)

Budai Katalin: Többféle fiúk vannak... : MOST - TV1. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. p. 112. (1992)

Budai Katalin: A fák tettei : Jankovics Marcell: A fa mitológiája. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. p. 108. (1992)

Buza Ágnes and Rózsahegyi Márta: Mindennapi margarinunk. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 35-37. (1992)

Bácsi János: A gondolkodás grammatikája a fogalmazásban. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 19-22. (1992)

Bágyi Péter: Életvitel a főiskolán : háztartásökonómia-életvitel szakos tanárképzés. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 74-76. (1992)

Bálint Bánk: Tanárkiválasztás : szempontok a pályázatok feldolgozásához. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 66-68. (1992)

Bán Ervin: A fordítás helye és tanítása. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 146-147. (1992)

Bánréti Zoltán: Kommunikáció. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 94-101. (1992)

Bárdos József: Kezdet és vég : az ember tragédiája szerkezetéről. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 30-46. (1992)

Békési Zsolt: Biológia tesztkönyvek ismertetése : biológiai tesztek középiskolásoknak. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 68-69. (1992)

Bérczes László: A sokféleség dicsérete : a csurgói diák-színjátszó napokról. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 56-57. (1992)

Bérczi Szaniszló: Ismeretszintézis a technikában : anyag - rendszer - technológia. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 8-22. (1992)

Bérczi Szaniszló: Sejtautomaták : a platoni és archimedesi testeken át. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 30-43. (1992)

Bérczi Szaniszló and Cech Vilmos and Hegyi Sándor: Anyagtechnológia. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 22-29. (1992)

Bíró Imréné: Egy "kalendáriumi év" magrójára. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 118-119. (1992)

Bíró Judit: Az erkölcs jegyében : egyetemi botrány Hunniában a század tízes éveiben. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 35-38. (1992)

Bízik László: Evangélikus hitoktatás az iskolákban. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 129-132. (1992)

C

Cech Vilmos: Szakdolgozatok technikából 1991-92. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 63-66. (1992)

Choreji Peris Teréz: A román-magyar-szász szellemi kapcsolatok a két világháború között. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 53-57. (1992)

Cs. Jónás Erzsébet: Az idegennyelvi párbeszédtanítás : tudatos kommunikatív viselkedés. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 57-62. (1992)

Csapó Benő: Száz év. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 1. pp. 3-4. (1992)

Csengeri János: Olvasóinkhoz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 1. pp. 25-103. (1992)

Cserjés Katalin: Nehezen elemezhető szövegek a magyarórán : néhány szempont Beckett: Hogy megint csak bevégezni című szövegéhez. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 2-8. (1992)

Cserjés Katalin: "Tetszhalott" versek a magyarórán : néhány szempont a Himnusz és a Szózat összehasonlító elemzéséhez. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 27-35. (1992)

Cserép László: Hogyan tanítsuk meg, hogy mi a filozófia? In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 2-5. (1992)

Cserép László: Lehunytam a szemem. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 87-88. (1992)

Csirikné Czachesz Erzsébet: Warwick B. Elley (szerk): How in the world do students read? : The International Association for the Evaluation of Educational Achievement, 1992. 120 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 167-169. (1992)

Csirmaz Mátyás: Tapintható történelem. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 79-81. (1992)

Csákány Antalné: Csak ülök és... csodálkozom. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 7-12. (1992)

Csákány Antalné: A fizika szakmódszertani képzés az ELTE Tanárképző Főiskolai Karán. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 2-9. (1992)

Csóka Géza: Röviden a rácsgeometriáról. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 2-6. (1992)

Czakó Kálmán Dániel: Interjú a stuttgarti kémiai intézetben. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 35-38. (1992)

D

Danka Klára: Projektorientált módszerek : komplex ökológiai gondolkodásmód az általános iskolai biológiatanításban. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 57-60. (1992)

Debreczeni Tibor: Könyvszemle : Pedagógiai bábjáték. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 76-77. (1992)

Dehelán Anna: Comenius emlékére : megemlékezések a 400. évfordulón. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 70-71. (1992)

Dehelán Anna: Elkendőzött valóság : Oidipus a Független Színpadon. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 55-56. (1992)

Dehelán Anna: Mi az, hogy normális? : Harold Pinter : A gondnok. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 95-96. (1992)

Deák György: A kémiatanítás személyi és tárgyi feltételei Nyugat-Magyarországon (1990). In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 8-21. (1992)

Deák György: Általános iskolai kémia tanterv : múlt, jelen és jövő. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 22-27. (1992)

Domokos Zsuzsa: Irodalomtanítás Belgiumban, Franciaországban, Hollandiában, Japánban, Olaszországban, Portugáliában, Szovjetunióban és Magyarországon. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 56-58. (1992)

Domokos Zsuzsa: Kötelező olvasmány - magyartanároknak : egy nélkülözhetetlen tantervgyűjtemény. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 144-146. (1992)

Domonkos János: Az egyházak bevonása a gyermekklub életébe. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 128-129. (1992)

Domonkos János: Könyv az állatok viselkedéséről. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 62-63. (1992)

Domonkos János: A Székely Nemzeti Múzeum Sepsiszentgyörgyön. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 76-77. (1992)

Dudik Istvánné: Életközelibb kémiát az általános iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 22-25. (1992)

Dávid Gergely: Objektivitás, értékelés, standardizáció : egy modell az idegennyelvi tesztelésben. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 26-29. (1992)

Dávid István and Farkas József and Siposné Gyarmati Terézia: Elektrokémiai szemléltetés. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 39-52. (1992)

Dömötör Adrienne: "Elmélyedni a csöndben" : beszélgetés Somogyi Istvánnal, az Arvisura Színház vezetőjével. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 59-60. (1992)

Dömötör Adrienne: Gyermekszínház - születőben : a Kincskereső kisködmön az R.S.9. Stúdiószínházban. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 74-76. (1992)

Dömötör Adrienne: Irodalomtanítás - másképp : beszélgetés az Alternatív Közgazdasági Gimnázium tanárával. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 77-79. (1992)

Dömötör Adrienne: Mit, miért és hogyan? : a Kőműves Kelemen a Nemzeti Színházban. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 143-144. (1992)

Dömötör Adrienne: Szivárványon innen, szivárványon túl : a vígszínházi OZ-bemutatóról. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 69-70. (1992)

E

Eco Umberto: Az idő a művészetben. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 80-85. (1992)

Egyed Emese: Szenny és jóság : Aranykoporsó. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 73-75. (1992)

Eisenstein Elizabeth Lewisohn: Evangéliumi igazságok új formában: a nyomtatott Vulgata. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 250-276. (1992)

Eisenstein Elizabeth Lewisohn: A felnemismert forradalom. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 58-85. (1992)

Előd Nóra: Gyermekkultúra - fillérekből : üdvözlő sorok egy művelődési házhoz. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 65-66. (1992)

Erdélyi Erzsébet: "Halljuk! Miket mond a lekötött kalóz" : Berzsenyi Dániel: A poézis hajdan és most című költeményének értelmezése. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 2-9. (1992)

Erdélyi Erzsébet and Nobel Iván: Disputa Kányádi Sándor Vannak vidékek versciklusáról. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 59-62. (1992)

Erdélyi Erzsébet and Nobel Iván: Disputa Márai Sándor: Halotti beszéd verséről. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 138-141. (1992)

Erdélyi Erzsébet and Nobel Iván: Disputa Tolnai Ottó Doreen 2 című verséről. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 60-62. (1992)

Eszik Zoltán: Egy mamutiskola humanizálása. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 122-124. (1992)

F

Faludi Szilárd: "Az író rejtettebb birtokán" : írások Németh Lászlóról. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 66-68. (1992)

Faludi Szilárd: "Vízjelek" : iskolák, pedagógiák Magyarországon, Szombathely, 1991. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 71-73. (1992)

Farkas József: Elektronikus levelezés : hozzászólás Horváth Attila cikkéhez. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 69-70. (1992)

Farkas Károly: Játékos informatika. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 71-75. (1992)

Farkas Péter: A "gyermekfelnőttoktatás" : korszerűsítési javaslat a dolgozók általános iskoláinak ifjúsági tagozata számára. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 13-19. (1992)

Farkas Teekens Hanneke: Oktatási innováció és nemzetközi együttműködés : holland-magyar project tanárok továbbképzésére. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 131-151. (1992)

Fatalin Lászlóné: A vektorfogalom kialakítása. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 2-7. (1992)

Feith Bence: Oldás és kötés : az önkormányzatok és az "ámkák" kapcsolatában. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 54-55. (1992)

Fejős Zoltán: Magyarnyelv-oktatás és magyar iskolák Európán kívül. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 23-28. (1992)

Fekete Éva: Új közismereti kémiatankönyv : Chemistry in the community. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 113-114. (1992)

Fenyvesi Ottó: A válság esztétikája : Marton László Krízis-rock című könyvéről. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 100-102. (1992)

Fenyő D. György: Az irodalomtanítás ellentmondásai : II. rész. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 17-20. (1992)

Fenyő D. György: Az irodalomtanítás ellentmondásai : III. rész. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 18-22. (1992)

Fenyő D. György: Mire való az irodalomtanítás? In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 29-33. (1992)

Fitos László: A pozitív számok középértékei. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 57-61. (1992)

Flusser Vilém: A mi játékunk. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 71-73. (1992)

Fodorné Földi Rita: Személyiségfejlesztés és konfliktusok a testnevelési játékokban. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 51-57. (1992)

Forray R. Katalin and Hegedűs T. András: Egy kultúrantropológiai kísérlet. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 94-103. (1992)

Franyó István: Biológiatanítás a kéttannyelvű gimnáziumokban. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 30-42. (1992)

Frimpong-Manso Samuel and Nagy Katalin and Stájer Géza and Bernáth Gábor: Preparation of uracil by cycloreversion : structure of cycloalkane/ene- and Norbornane/ene-fused dihydrouracils. In: Kolligátum. pp. 221-224. (1992)

Fuchs Lívia: "Én nem tanítom a gyerekeket, hanem örömöt adok nekik" : Isadora Duncan emlékére. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 72-75. (1992)

Futaki József: Két tanulmány a cigány gyermekekről. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 149-150. (1992)

Fábián Tibor: Informatika-esszé. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 7-14. (1992)

Fáy Gyula: (Technokrata) tanulmány a kudarcról. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 33-38. (1992)

Fáy Gyula and Tőrös Róbert: Kvantumlogika. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 28-36. (1992)

Fülöp Ferenc and Dahlqvist Martti and Pihlaja Kalevi: Elektrofil aromás reaktivitás meghatározása tetrahidro-l,3-oxazinok és oxazolidinek gyűrű-lánc tautomériájával. In: Kolligátum. pp. 190-192. (1992)

Fülöp Ferenc and Huber Imre and Szabó Ágnes and Bernáth Gábor and Sohár Pál: Pirimido[2,l-b]tiazin-6-on szintézise retro Diels—Alder reakcióval. In: Kolligátum. pp. 25-28. (1992)

Fülöp Ferenc and Lázár László and Bernáth Gábor and Pihlaja Kalevi: Substituent effects on the ring-chain tautomerism of 1,3-oxazines : abstract. In: Kolligátum. pp. 68-69. (1992)

Fülöp Ferenc and Lázár László and Bernáth Gábor and Sohár Pál: Syntheses and conformational analysis of saturated 1,3-oxazino- and oxazolo [4,3-a] isoquinolines : abstracts. In: Kolligátum. pp. 68-69. (1992)

Fülöp Ferenc and Pihlaja Kalevi and Huber Imre and Bernáth Gábor and Ribár Béla and Argay Gyula and Kálmán Alajos: Synthesis, reactions and stereochemistry of 3-hydroxymethyl-2,3- dihydro-4H-l,3-benzoxazin-4-one and some perhydrogenated derivatives. In: Kolligátum. pp. 4963-4970. (1992)

Fülöp Ferenc and Semega Éva and Bernáth Gábor and Sohár Pál: Saturated heterocycles : Part 189: synthesis and stereochemistry of 2,3-disubstituted 2,5,6,10b-tetrahydroimidazo[5,1-a]isoquinolin-1 -ones. In: Kolligátum. pp. 168-171. (1992)

Fülöp Ferenc and Simeonov Mario and Pihlaja Kalevi: Formation of l,2-Dihydroquinazolin-4(3H)-ones : reinvestigation of a recently reported 1,3,4-benzotriazepine synthesis. In: Kolligátum. pp. 531-538. (1992)

Fülöp Ferenc and Simeonov Mario and Pihlaja Kalevi: l,2-dihidrokinazolin-4(3H)-onok képződése : egy nemrégiben leírt 1,3,4-benzotriazepin szintézis felülvizsgálata. In: Kolligátum. pp. 497-503. (1992)

Fülöp Péter: A példák vonzanak : technikatörténeti példák - technikai nevelés. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 18-29. (1992)

Fürstné Kólyi Erzsébet and M. Bartal Andrea: Alternatív program 10-18 éveseknek. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 36-42. (1992)

Füzi László: A Romániai Magyar Irodalmi Lexikon második kötetéről. In: Iskolakultúra, (2) 19. p. 75. (1992)

Fűzfa Balázs: "...Csak másban moshatod meg arcodat". In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 72-74. (1992)

G

Gabnai Katalin: Hobo tanár úr : József Attila-est a Katona József Színházban. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 73-74. (1992)

Gabnai Katalin: A Jónás-klip. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 83-85. (1992)

Gabnai Katalin: Összetört mondatok a gumiasztal-ágyon : Szentivánéji álom a Várszínházban. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 74-76. (1992)

Gaizer F. and Lázár László and Kiss J. T. and Póczik E.: Protonation and complex formation equilibria of N-(phenylcarbamoylmethyl)iminodiacetic acid derivatives-I. the complexes of hida and diethylcarbamoyl-mida. In: Kolligátum. pp. 257-264. (1992)

Galicza János: A kudarcok ellen való orvosság. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 92-94. (1992)

Galicza János: A szakértelem ketrecében. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 113-114. (1992)

Galicza János: A zene fölemeli a kezeimet. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 82-83. (1992)

Galántai Zoltán: Laplátogatás : a Természet Világa. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 85-87. (1992)

Gaál Jánosné: Evangélikus hitoktatás kisgyermekeknek. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 133-134. (1992)

Gergely Ferenc: Morzsák a magyar parlament történetéből. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 46-50. (1992)

Gertner Hajnalka and Wajand Judit: Szerves kémiát érdekesen! : kísérletek aszpirinnel. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 30-34. (1992)

Guncser József: Egységes értékelési rendszer az iskolákban. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 78-80. (1992)

Gyeresi A. and Hohmann J. and Dombi György: Comparative study on the photostability of nifedipine and nitrendipine. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Gyombolai Márton: Gondolatok és tapasztalatok az "illemtan" tantárgyról : hittan és illemtan egy katolikus általános iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 70-72. (1992)

Györgyi Erzsébet: Játszani is engedd... : a Kiss Áron Magyar Játék Társaság. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 54-56. (1992)

Gál Ferenc: Az erkölcs lelki gyökerei. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 102-107. (1992)

Gáspár Sarolta and Horváth Ida: "Mindig rosszak járnak az eszemben..." : beszélgetés Danival. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 93-96. (1992)

Gáspár Sarolta and Horváth Ida: "A kóbor kutyákat szoktam csak sajnálni" : a hatodik osztályos Zolival Gáspár Sarolta és Horváth Ida beszélgetett. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 78-83. (1992)

Géczi János: Belső világunk : egy japán videosorozatról. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 63-64. (1992)

Géczi János: Könyvszemle : Szúrópróba. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 75-77. (1992)

Géczi János: Körmös. In: Iskolakultúra, (2) 9. p. 82. (1992)

Géczi János: Móra Lexikon I-II. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 106-107. (1992)

Gömöry Ágnes and Somogyi Árpád and Tamás József and Stájer Géza and Bernáth Gábor and Komáromi István: Norbornán- és norbornén-kondenzált pirimidon- és oxazinon-származékok tömegspektrometriás és MNDO vizsgálata. In: Kolligátum. pp. 261-272. (1992)

H

Haider Edit: Kreativitás a 21. század küszöbén : jubileumi tanácskozás Kecskeméten. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 63-65. (1992)

Hajnal Imre: 125 éves évforduló : emlékezés az Országos Középiskolai Tanáregyesületre. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 3. pp. 223-237. (1992)

Hajnóczi J. Gyula: Az építészeti tér genezise : I. rész. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 2-10. (1992)

Hajnóczi J. Gyula: Az építészeti tér genezise II. : az érzékszervek szerepe a térérzékelésben. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 10-21. (1992)

Hargitai József: Anyanyelvi képzés az alsó tagozaton : I. rész. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 2-7. (1992)

Hargitai József: Anyanyelvi képzés az alsó tagozaton : II. rész. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 23-35. (1992)

Hargitai Róbert: A "Project 2061" technikája : a technika jövője Amerikában. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 27-32. (1992)

Hartai László and Muhi Klára: Mozgókép - iskolakeretben : új tantárgy a láthatáron. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 24-27. (1992)

Haskó József: Hangfrekvenciás rezgéskeltő. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 58-61. (1992)

Havas Péter: Az Amerikai Egyesült Államok környezeti neveléséről. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 42-47. (1992)

Heffner Anna and Német István and Zsolnai József: Meghozott, felülbírálandó és elmaradt döntések. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 143-146. (1992)

Heffner Anna and Zsolnai József: Érdekek és konfliktusok : a világbanki ifjúsági szakképzési program közismereti blokkjának fejlesztése. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 25-33. (1992)

Hegedűs Ferencné: Az olvasás pedagógiája. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 62-69. (1992)

Hegyi Füstös László: Átváltozó rajzok - változó gondolatok : játék és füstölgés ötletekkel fiataloknak és nagyobbaknak. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 14-24. (1992)

Hein Christian: Az NDK politechnikaoktatás metamorfózisa. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 23-26. (1992)

Herbert János: Quo vadis technika? In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 11-17. (1992)

Herskovits Mária and Gyarmathy Éva: Tehetsegidentifikáció : a legújabb kutatások tükrében. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 115-118. (1992)

Hidasi Judit: Japán nyelvoktatás Magyarországon. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 17-19. (1992)

Himottu Marja and Pihlaja Kalevi and Stájer Géza and Bernáth Gábor and Vainiotalo Pirjo: Ciklohexán- és ciklohexén-kondenzált 2-tioxo-2,3,5,6-tetrahidro-pirimidin-4-(1H)-onok és l,3-tiazino[3,2,-a]dihidropirimidinonok elektronütközéses tömegspektrometriás tanulmányozása. In: Kolligátum. pp. 159-163. (1992)

Hirsch Rudolf: Nyomdászok és könyvnyomtatás. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 86-113. (1992)

Homor Tivadar: Iskola és könyvtár az ezredfordulók küszöbén : a médiatárak jövője. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 119-120. (1992)

Honffy Pál: Médiafogyasztók Klubja : a tankönyv közügy. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 95-99. (1992)

Hortobágyi Katalin: Környezeti nevelés konferencia. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 68-70. (1992)

Hortobágyi Katalin and Horváth H. Attila and Trencsényi László and Váradi István: Tájak, korok, múzeumok. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 28-34. (1992)

Horvatovich Sándorné: Kislexikon felhasználása a biológia tanításában. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 103-106. (1992)

Horváth Attila: Jenaplan - egy humánus alternatíva. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 103-105. (1992)

Horváthné Fazekas Erika: Többet, jobban, könnyebben : a szegedi IMOSOFT KFT. Mozaik Oktatási Stúdió legújabb fizika tárgyú kiadványairól. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 60-64. (1992)

Horánszky Nándor: Helyi tanterv a magyar gimnázium múltjában. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 67-74. (1992)

Horánszky Nándor: Tanterv és curriculum : azonosságok és különbségek a hetvenes-nyolcvanas évek magyar és német szakirodalmában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 3. pp. 193-214. (1992)

Huber Imre and Fülöp Ferenc and Lázár János and Bernáth Gábor and Tóth Gábor: Dehydrogenation of 6-azaquinazoline derivatives : formation of unexpected quinonediimine intermediates. In: Kolligátum. pp. 157-161. (1992)

Huber Imre and Szabó Ágnes and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor and Sohár Pál: Synthesis and structure determination of alicycle-fused thiazolo- and thiazino[2,3-h]quinazolones and cycloalky limino-3(N)-thiazolinylthiazolidines. In: Kolligátum. pp. 4949-4956. (1992)

Huizinga Johan: A mai kultúra játékelemei. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 7-16. (1992)

Hujter Mihály: A magyar módszer. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 15-21. (1992)

Humpreys Kenneth William: A könyv és a könyvtár szerepe a társadalomban. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 277-287. (1992)

Hunya Márta: Lelki egészségtan az alsósok számára. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 66-68. (1992)

I

Ichnád Sándor: NATURIT ház az oktatásban. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 74-77. (1992)

Ichnád Sándor: A technikaoktatás állapota. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 39-42. (1992)

Ivanics Mária: Die Beglaubigungsmittel der Krimtatarischen Urkunden. In: Proceedings of the 35nd Meeting of the Permanent International Altaistic Conference, Taipei, September 12-17, 1992. (1992)

J

J. Király István: "124 szilvásgombóc csak az élet" : Bátonyi "Üvegpest" György esete a hortobágyi kanász metállal. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 121-124. (1992)

J. Király István: Az állat visszatér. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 53-54. (1992)

J. Király István: Fehér négyzet fehér alapon : Gyémánt László a jazzről és a festészetről. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 66-68. (1992)

J. Király István: Hey Joe... In: Iskolakultúra, (2) 10. p. 78. (1992)

J. Király István: Szabados György portréjához : Az egész önvédelme. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 85-88. (1992)

J. Király István: "Te, te nem fogsz meghalni" : in memoriam Miles Davis. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 81-82. (1992)

Jung Lilla and Wajand Judit: Az atomos és molekuláris hidrogén redukálóképességének összehasonlítása. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 2-7. (1992)

Jávor Károly: Az alapműveteletek ellenőrzésének egy lehetséges módszere. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 81-82. (1992)

K

Kalmár Zoltánné: Egy kísérletről félidőben. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 53-56. (1992)

Kamarás István: A világra nyitott lény. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 55-56. (1992)

Kaposi László: Magyar Diákszínjátszók II. Nemzetközi Találkozója : Kecskemét, 1991. november 15-17. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 71-74. (1992)

Karl Neumann: Családi és intézményes oktatás : történelmi valóság és utópikus modellek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 3. pp. 175-192. (1992)

Karlovitz János: Katedrális-életmű : egy bibliográfia ürügyén. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 72-73. (1992)

Karlovitz János: Új irodalomtanítási koncepció körvonalai. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 9-17. (1992)

Karlovitz János: A tankönyvkiadás modelljei és alternatívái. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 8-13. (1992)

Karácsonyné Molnár Erika: Betlehemezés. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 126-133. (1992)

Karácsonyné Molnár Erika: Gergelyjárás. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 96-101. (1992)

Karácsonyné Molnár Erika: Lucázás : December 13. - Luca napja. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 89-91. (1992)

Karácsonyné Molnár Erika: A húsvéti ünnepkör játékaiból. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 84-89. (1992)

Karácsonyné Molnár Erika and K. Tóth László: Műhelyek : az Óbudai Népzenei Iskoláról. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 77-82. (1992)

Katona András: Történelemtanítás "nálunk és más nemzeteknél" : hasznos segédkönyvek a hazai és nemzetközi históriaoktatás múltjáról és jelenéről. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 63-66. (1992)

Kecskés Andrásné: Szent-Györgyi Albert díj, 1991. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 62-63. (1992)

Kelemen Elemér: A Magyar Tudományos Akadémia és a neveléstudomány. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 119-130. (1992)

Kertész Márta: Reszkessetek egerek! : amerikai gyerekfilmek a televízióban. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 78-80. (1992)

Kerékgyártó László: A közoktatás számára is fontos, hogy jól működjön a világbanki program. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 23-24. (1992)

Kisfaludi Andrea: A kémia oktatása Hollandiában : egy tanulmányút tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 22-29. (1992)

Kiss Attila: Fazekaskorong - szövőszék - fajáték : kézműves szakkörök eszközei és programjai. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 68-70. (1992)

Kiss Ferenc: Ismeretszerzés és gazdálkodás az iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 57-60. (1992)

Kiss Lajos: A libapásztorlány játékai : részlet az 1943-ban megjelent "A szegény asszony élete" című immár klasszikussá lett néprajzi műből. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 66-70. (1992)

Kiss Sándorné: Japán nyelv - magyar iskolában : a japán nyelv és kultúra oktatásának tapasztalatai a Törökbálinti Kísérleti Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 20-28. (1992)

Klein Sándor: Három az igazság : logikai játék iskolásoknak ; Dienes professzorjátékai. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 21-27. (1992)

Kojanitz László: Történelem. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 102-115. (1992)

Kojanitz László: Történeti szerepjátékok és a problémamegoldó gondolkodás. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 42-46. (1992)

Kojanitz László: A tevékenység- és képességcentrikus történelemtanítás. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 50-58. (1992)

Kojanitz László: A történelem a jelenig tart : beszélgetés Gerő Andrással és Gergely Andrással. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 6-14. (1992)

Kojanitz László and Szokody Sándorné and Kopper Lászlóné and Kósa Jánosné and Száray Miklós: A történelemtanítás megújításának lehetőségei : a Budapesten működő 8 osztályos gimnáziumok fejlesztési elképzelési és tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 59-72. (1992)

Kokas Károly: Hagyományos és elektronikus pedagógiai szakinformáció. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 153-166. (1992)

Komáromi István: Megyénk földrajza : feldolgozási javaslat a "Megyénk földrajza" című tananyaghoz. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 32-40. (1992)

Kormány Gyula: Audiovizuális eszközök a földrajzoktatásban. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 46-50. (1992)

Kormány Gyula: Hathatósan : szóbeli ellenőrzés a földrajztanításban. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 35-41. (1992)

Kormány Gyula: Videofelvételek alkalmazása a földrajzoktatásban. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 75-78. (1992)

Korényi Ibolya: Evlia Cselebi gyulai utazása. In: Kristály : időszaki irodalmi folyóirat, (3) 2. p. 10. (1992)

Kovács László: Eppur si muove... : Foucault-inga lengett a szombathelyi székesegyházban. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 13-15. (1992)

Kovács László: TEL-X-OMETER, demonstrációs és tanulókísérleti röntgenkészülék. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 65-68. (1992)

Kovács Sándor: Audit (átvilágítás) az iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 47-52. (1992)

Kovács Sándor: Az iskolai innováció intézményesítése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 309-317. (1992)

Kovács Zoltán: Halmazokról, kombinatorikáról játékosan. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 49-55. (1992)

Kristó Gyula: Az első Anjou Magyarország trónján. In: História, (14) 9. pp. 13-15. (1992)

Kristó Gyula: Szent István és az „ezeréves alkotmány”. In: Délmagyarország, (82) 196. p. 6. (1992)

Krucsay Susanne: Médiapedagógia Ausztriában. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 86-88. (1992)

Kulcsár Péter: Paulus Simoni tézisfüzete. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 87-121. (1992)

Kárpáti Andrea: Környezetkultúra világszerte a pedagógiában : tantárgy, hobby, életmód. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 2-14. (1992)

Körber Tivadar: Zenei nevelésünkről. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 83-84. (1992)

Kőrösné Mikis Márta: Informatika az esélyegyenlőségért a 12 évfolyamos iskolamodellben. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 52-57. (1992)

Kőrösné Mikis Márta: "Én is tudok írni, olvasni, rajzolni - számítógéppel..." : a kisgyermekkori anyanyelvoktatás új, számítógéppel támogatott módszere. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 43-51. (1992)

L

Laczkóné Révay Márta: A humán tárgyak tanítása : komplex program - rugalmas órakeretben. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 29-35. (1992)

Lami Pál: Kép-telenség. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 88-89. (1992)

Lami Pál: Lelki egészségtan. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 105-106. (1992)

Lami Pál: Vakablak : Hónapsoroló I. - videoszalagon. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 135-136. (1992)

Lami Pál: A hólabda dagad. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 8-11. (1992)

Liskó Ilona: Az utolsó igazgatóválasztás. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 36-45. (1992)

Liskó Ilona: A vádlottak padján : fegyelmi helyzet a középiskolákban. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 12-21. (1992)

Lovas István: Hogyan (ne) tanítsunk fizikát? In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 2-6. (1992)

Lowry Martin: Álmodozás egy Akadémiáról. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 114-136. (1992)

Lukić Sveta: Nagy kortársunk és szomszédunk : Füst Milán: A feleségem története. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 10-27. (1992)

Lyotard Jean-Francois: Intellektuális divatok. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 53-54. (1992)

László Istvánné: Mozgássérült gyermekek integrált oktatása és nevelése. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 82-86. (1992)

Lázár Katalin: Medveünnep és nyári puccs : kutató úton legközelebbi nyelvrokonainknál. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 58-61. (1992)

Lázár Sándor: Kozéki Béla: Az iskolaethosz és a személyiségstruktúra kölcsönhatása : Közoktatási kutatások : Akadémiai Kiadó, Budapest 1991. 195 o : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 3. pp. 239-240. (1992)

Légrádi László: Tízparancsolat az iskolában? : ismertetés egy készülő erkölcstan tankönyvről. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 134-135. (1992)

Lőkös István: Horvát-magyar szellemi kapcsolatok : irodalom, tudományművelés, oktatás. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 63-68. (1992)

M

Mackinnon Frank: Jegyzetek az angol szerzői jog (copyright) történetéről. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 224-227. (1992)

Makai Mihály: Az innováció sodrában - Berettyóújfalun. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 32-25. (1992)

Maros Eszter: Gyermekrajzok 1945-ből. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 71-72. (1992)

Maros Eszter: Ősi hagyományok - modern módszerek. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. p. 127. (1992)

Marx György: Additív-e az anyag mennyisége? In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 2-7. (1992)

Mayer József: Még egyszer : Történelem IV. 1944-1990. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 62-63. (1992)

Medgyes Péter: Angol - a kommunikáció pótnyelve : körkép az angol nyelv magyarországi oktatásáról és terjedéséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 263-283. (1992)

Megyeri István and Frühwirth Mihály: Automatikus meteorológiai állomás az iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 37-43. (1992)

Merényi László: Emlékezés az eperjesi kollégiumra. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 75-76. (1992)

Merényi László: Erdély tragédiája 75 évvel ezelőtt. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 119-121. (1992)

Metz Katalin: Tóték : Örkény bemutató a Nemzetiben. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 54-55. (1992)

Metz Katalin: A kiirtott irodalom : Ukrajnáról a rádióban. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 73-74. (1992)

Mihály Ottó: A közoktatás szerkezetének, követelmény- és vizsgarendszerének szabályozása. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 114-116. (1992)

Mikic Zvonko: Anselm Kiefer : Költészet, mitológia, krónika. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 96-100. (1992)

Miltényi Miklós: Játékos módszerek a történelemtanításban. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 47-53. (1992)

Mohi Emese: A közösségépítő játékok élménye. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 106-108. (1992)

Molnár Istvánné: Kémiaórán : az aktív módszerek alkalmazása, hatékonyságának mérése a kémia oktatásban. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 28-34. (1992)

Monok István: Előszó. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 7-9. (1992)

Mosoni Árpád: Technika. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 66-83. (1992)

Mányoki Endre: Videó : Az organikus kultúrák védelmében. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 43-45. (1992)

Mányoki Endre: Én-ek : radikális újítók az orosz (szovjet) irodalomban. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 1-16. (1992)

Márkus Károly: A radioaktív bomlás egyes jellemzőinek szemléltetése. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 68-71. (1992)

Mártonfi György: Folyóiratszemle : Számítógépezés távoli tájakon. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 63-65. (1992)

Mártonfi György: Oktatástechnológiai továbbképzés. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 76-79. (1992)

Mészáros István: Magyar Paedagogia - Magyar Pedagógia (1892-1992). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 1. pp. 5-24. (1992)

Mészáros István: Németh László pedagógiai kísérlete. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 92-97. (1992)

Mészöly Dezső: Küzdelem a kurtizánnal : Rilke fordítása közben. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 76-78. (1992)

Móka János: Drámapedagógia az enyhe fokban értelmi fogyatékos gyermekek körében. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 86-92. (1992)

N

Nagy Andor: Európa és az oktatótelevízió : Eger '92. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 80-81. (1992)

Nagy Attila: Tanulmányi versenyek : Nemzetközi Kémiai Diákolimpia '91, Lodz. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 56-59. (1992)

Nagy Gáborné: Földrajzi tananyag átrendezése. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 20-31. (1992)

Nagy Mária: Oktatás és önkormányzatok. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 58-66. (1992)

Nagy Péter Tibor: Beszámoló az 1992. évi neveléstörténeti felolvasó ülésről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 326-327. (1992)

Nahalka István: A természettudományok tanításának irányzatai. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 2-11. (1992)

Naumann Bert and Böhm Ralf and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor: Darstellung von trifunktionalen Thiophenderivaten. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Naumann Bert and Böhm Ralf and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor: Neue trifunktionale Thiophenderivate. In: Kolligátum. pp. 18-19. (1992)

Nemes Nagy Ágnes: József Attila pillanata. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 49-51. (1992)

Novoszádek János: Könyvszemle : Ferenc József - Ferencjóska. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 52-55. (1992)

Nánay István: Kommunikációs minthák. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 73-79. (1992)

Német István: Informatika. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 48-65. (1992)

Németh Nóra: Célba talál-e a colt Magyarországon? : egy osztálytermi megfigyelési rendszer. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 30-32. (1992)

O

Oppelt Józsefné: Tanulás - felfedezéssel : módszertani továbbképzés holland segítséggel. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 46-49. (1992)

Orosz Sándor: Tantárgyi attitűd és tanulási habitus. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 38-45. (1992)

Oroszné Tornyai Lilla: Ritmusértékek tudatosítása és alkalmazásuk. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 36-41. (1992)

P

Palkó Márta: Norbornán- és norbornénvázas azetidinonok gyűrűbővülési reakciói laktiméterékkel. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Peller József: Matematika videoszalagon : adalék a modern matematikaoktatási reformmozgalomhoz. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 44-45. (1992)

Pesovár Ernő: Körtánchagyományunk : epilógus a Körtánc-monográfiához. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 83-86. (1992)

Pesovár Ernő: Szép magyar tánc. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 74-75. (1992)

Pethő Éva: Az Értelem odisszeája : az Odyssey of the Mind programról. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 43-47. (1992)

Petró András: Egy aktuális könyv ürügyén. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 64-65. (1992)

Pihlaja Kalevi and Liukko-Sipi Sirpa and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor and Vainiotalo Pirjo: Néhány N-szubsztituált 2-(N-metil-imino)-perhidro-3,l-benzoxazin és analóg tiazin elektronütközéses fragmentációja. In: Kolligátum. pp. 164-168. (1992)

Pihlaja Kalevi and Mäki Esa and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor and Huber Imre: Electron impact ionization mass spectra of some substituted dipyrido[1,2-a:4,3-d] pyrimidinones. In: Kolligátum. pp. 50-52. (1992)

Pihlaja Kalevi and Sillanpää Reijo and Stájer Géza and Frimpong-Manso Samuel: X-Ray study of a pentacyclic partially saturated benzothiazolo[2,3-a]isoindolone. In: Kolligátum. pp. 1021-1023. (1992)

Pintér Klára: Könyvszemle : egy újszerű feladatgyűjtemény. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 60-61. (1992)

Pintér Margit: "A drámaóra olyan, mint az ünnep" : egy program 5-7. osztályosoknak. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 25-29. (1992)

Poronyi Gábor: A gondolkodási képesség mérése matematika teszttel : nyolcosztályos gimnázium matematika felvételi feladatsora. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 45-48. (1992)

Pukánszky Béla: Beszámoló a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának 1992. évi üléseiről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 325-326. (1992)

Pusztai János: Az öröklődés bemutatása transzparenssel. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 71-73. (1992)

Pécsi Judit: Egy angol tanári kézikönyvről. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 74-76. (1992)

Péter M. László: Hogyan használom a Máté passió című filmet Radnóti Miklós: Töredék ének tanításához. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 142-143. (1992)

R

Rabovszky Edit: Miért olyan nehéz velük? In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 86-88. (1992)

Riddel Frank G. and Arumugam S. and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor: A solid-state NMR study of ring-chain tautomerism in l,3-O,N-heterocycles. In: Kolligátum. pp. 4979-4984. (1992)

Riedel Miklós and Hobinka Ildikó: Savas eső mérése iskolai mérőhálózattal. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 41-50. (1992)

Riedel Miklós and Sommer László and Czakó Kálmán Dániel: Grand Prix Chimique 1991. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 59-62. (1992)

Riznerné Gáspár Erika: Évezredek, korok, emberek - történelmi terepasztalon. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 49-50. (1992)

Rosta István: A Kolumbusz-útinapló. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 44-48. (1992)

Rosta István: A magyarországi szlöjd. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 74-76. (1992)

Rouse Richard H. and Rouse Mary A.: A könyvkereskedelem a párizsi egyetemen a XIII. század második és a XIV. század első felében. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 11-57. (1992)

Ruszoly József: Búcsú : egy élet a jog és az ész szolgálatában : búcsú Szabó József professzortól. In: Kolligátum. pp. 139-146. (1992)

Réthy Endréné: Alfred Schirlbauer: Junge Bitternis - Eine Kritik der Didaktik : WUV-Universitatsverlag Austria, 1992. 214 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 319-320. (1992)

Réthy Endréné: Könyvismertetés : Jürgen Fritz (Hrsg.) Harci játékokra programozva. A videojáték világképe és képvilága. Campus Verlag Bonn 1988. 327. o. : [könyvismertetés]. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 155-157. (1992)

Róka Sándor: Miért nem lehet? : feladatok szakköre. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 54-59. (1992)

Rónai Béla: Zene a belső csendért : Pécsi Rita személyiségközpontú oktatási kísérlete. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 124-126. (1992)

Rózsa Mária: Csökken, megszűnt, szünetel... : a romániai magyartankönyvkiadás történetéből. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 101-104. (1992)

Rózsa Mária: Hagyományápolás a romániai magyar gyermekjáték irodalomban : a játékok tankönyvi feldolgozása. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 86-89. (1992)

S

Schiller István: Tárgyilagos krónika. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 61-65. (1992)

Schmidt Jenőné: Iskolaszövetkezet az Ormánság szélén. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 71-73. (1992)

Schmitt Jürgen K.: Kristó Gyula: Az Anjou-kor háborúi [Die Kriege der Anjouzeit]. Budapest: Zrínyi Katonai Kiadó 1988. 296 S. [könyvismertetés]. In: Ungarn-Jahrbuch Jahrgang 1990 : Zeitschrift für die Kunde Ungarns und verwandte Gebiete, (19). p. 310. (1992)

Schődl Lívia: Az adaptációs iskolaotthon. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 38-48. (1992)

Sebők Zoltán: Az új művészet fogalomtára 1945-től napjainkig : III. rész. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 33-48. (1992)

Sebők Zoltán: Az új művészet fogalomtára 1945-től napjainkig : IV. rész. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 49-64. (1992)

Sebők Zoltán: Baranyay András kezei. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 72-74. (1992)

Sebők Zoltán: A blöffölés művészete : Marcel Duchamp: Az eltűnt idő mérnöke : beszélgetések Pierre Cabanne-nal. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 68-71. (1992)

Sebők Zoltán: A művész mint kritikus. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 98-100. (1992)

Simeonov Mario and Fülöp Ferenc and Sillanpää Reijo and Pihlaja Kalevi: 2D variable temperature of conformational complexity in seven-membered cyclic triazepinone/open-chain hydrazones : [előadáskivonat]. In: Kolligátum. p. 1. (1992)

Sinkovics Béláné: Háztartási szakiskola a Székesfehérvári Vízivárosi Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 51-55. (1992)

Skrapits Lajos and Rajkovits Zsuzsanna: Ifjú fizikusok nemzetközi versenye. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 65-66. (1992)

Slater R. Doyle: Az iskolai változások folyamata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 245-261. (1992)

Sneé Péter: Szép hazugságok : Szabó István Találkozás Vénusszal, illetve Gárdos Péter A skorpió megeszi az ikreket reggelire című filmjéről. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 100-102. (1992)

Sneé Péter: Édes Emma, drága Böbe. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 147-148. (1992)

Sohár Pál and Lázár László and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor and Kóbor Jenő: Synthesis and conformational analysis of stereoisomeric 1- and 2- methyl-2H,4H-l,6,7,llb-tetrahydro-l,3-oxazino[4,3-a]isoquinolines. In: Kolligátum. pp. 4937-4948. (1992)

Soltész Elekné: Az énektanításról. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 77-78. (1992)

Steinberg Sigfrid Henry: Anyanyelvű nyomtatás. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 238-245. (1992)

Steinberg Sigfrid Henry: Korai bestsellerek. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 246-249. (1992)

Stájer Géza and Frimpong-Manso Samuel and Bernáth Gábor and Sohár Pál: 5,8-Metano-benzoxazino[2,l-b] és [2,3-b]-l,3-benzoxazin-4-on diasztereomerek előállítása norbornán/én-kondenzált dihidro-l,3-oxazinokból szalicilsav-kloriddal. In: Kolligátum. pp. 184-189. (1992)

Sulyok Erzsébet: „Az ősök is így csinálták” : a Szegedi Középkorász Műhely első könyve [könyvismertetés]. In: Délmagyarország, (82) 137. p. 7. (1992)

Sulyok Erzsébet: Szeged történeti kronológiája [könyvismertetés]. In: Délmagyarország, (82) 119. p. 4. (1992)

Sz. Tóth Gyula: Az idegennyelvi kommunikációs kultúra fejlesztéséről : egy lehetséges vázlat. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 21-25. (1992)

Sz. Tóth Gyula: Hozzászólás címén. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 88-89. (1992)

Szabados György: A zene eredete. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 51-53. (1992)

Szabolcs Éva: Neveléstörténet és pedagógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 3. pp. 215-221. (1992)

Szabolcs Éva: Pukánszky Béla - Németh András: Neveléstörténet : I. kötet. Tankönyvkiadó, Budapest, 1991. 157 o. : II. kötet. JGYTF Kiadó, Szeged, 1992. 120 o. : III. kötet. JGYTF Kiadó, Szeged, 1992. 224 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 321-323. (1992)

Szabó András: Istvánffy Miklós levelei Rákóczi Zsigmondhoz. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 43-47. (1992)

Szabó András: Jonathas Daniel levele Wittenbergből Caspar Pilciushoz. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 39-42. (1992)

Szabó Attiláné: Ludamus una... In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 91-93. (1992)

Szabó Ildikó: A láthatatlan iskola : Fille au pair. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 75-77. (1992)

Szabó Ildikó: A láthatatlan iskola : ki vagyok én? In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 89-91. (1992)

Szabó Ildikó: A láthatatlan iskola : rámpák. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 58-60. (1992)

Szabó Ildikó: A láthatatlan iskola : Üvegtányérok. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 62-63. (1992)

Szabó János and Bani-Akoto Ernest and Dombi György and Bernáth Gábor and Fodor Lajos and Sohár Pál: Synthesis of quinazolino-l,3-benzothiazine derivatives. In: Kolligátum. pp. 1513-1517. (1992)

Szabó János and Bani-Akoto Ernest and Dombi György and Günther Gábor and Bernáth Gábor: Ring-closure reaction of N-arylthiomethylaroylamides to 1,3-Benzothiazines. In: Kolligátum. pp. 1321-1324. (1992)

Szabó János and Fodor Lajos and Bani-Akoto Ernest and Simonné Talpas Gizella and Bernáth Gábor and Sohár Pál: Conformational analysis of s-triazolobenzothiazine derivatives prepared by intermolecular 1,3-dipolar cycloaddition of nitrilimines to 4-aryl-2H-l,3-benzothiazines. In: Kolligátum. pp. 4957-4962. (1992)

Szabó László Tamás: Az iskola mint a tanügyi fejlesztés színtere : szempontok egy fejlesztési paradigmaváltás leírásához : a testnevelés tanításának újszerű felfogása. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 43-52. (1992)

Szabó Tibor: Arilszubsztituált transz-2-(amino-metil)-ciklohexanolszármazékok szintézise és átalakításai. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Szabó Ágnes: Tiazolo[2,3-b]kinazolinonok és homológ heterociklusok szintézise tandem gyűrűzárási reakciókkal. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Szabó Árpád: Van-e legkisebb? In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 16-20. (1992)

Szakonyi Zsolt: t-Butil-ciklopentánnal kondenzált 1,3-oxazinok és 1,3-tiazinok szintézise. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Szebenyi Péter: Egységesítés versus autonómia. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 69-74. (1992)

Szekszárdi Ferencné: Beszélgetés a toronyban : a német iskoláról. In: Iskolakultúra, (2) 10. p. 68. (1992)

Szekszárdi Ferencné: "A szeretet fasizmusa" : egy rádióműsor margójára. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 51-54. (1992)

Szelestei Nagy László: Hranicae Mátyás bejegyzései egy Eber-féle Calendarium historicumban. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 1-37. (1992)

Szendrei János: A matematikus is ember. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 63-64. (1992)

Szentirmai László: Egy szelet a kultúrából : bábu, bábjáték, bábszínház. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 59-63. (1992)

Szerdahelyi Gáborné: Időtakarékos differenciálás az alsó tagozatban. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 15-18. (1992)

Szirtes László: Hírek. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 79-80. (1992)

Száray Miklós: A történelmi térkép és a diák : a topográfia oktatása és szerepe a nyolcévfolyamos történelemtanításban. In: Iskolakultúra, (2) 11-12_. pp. 116-119. (1992)

Székely Tamás: A Természetbúvár című ökológiai magazin. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 82-84. (1992)

Széky János: Egy szerencsés regény : Grendel Lajos: Einstein harangjai. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 65-66. (1992)

Szűcs Pál: Világbanki program a hazai ifjúsági szakképzés megújítására. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 3-22. (1992)

Sándor L. István: Róluk szól a játék. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 57-59. (1992)

Sándor L. István: Színházak útközben : beszámoló az őszi mozgásszínházi találkozóról. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 124-126. (1992)

Sáray Ilona and Rózsahegyi Márta: A jód, a lítium és a kobalt szerepe az élővilágban. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 26-31. (1992)

Sáráné Lukátsy Sarolta: Diszkriminált információhordozók. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 48-50. (1992)

Sávai János: Pázmány és a szomaszkok. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 123-141. (1992)

Sütő Károlyné: A zene csodakertje. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 57-59. (1992)

T

Takács Gábor: A gondolkodás fejlesztése feladatrendszerek alkalmazásával. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 2-15. (1992)

Takács Gábor and Takács Gáborné: Matematika tankönyv a második osztályosoknak. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 64-66. (1992)

Takács Gábor and Takács Gáborné: Matematikai kondicionáló általános iskolásoknak. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 67-68. (1992)

Takács Imre: Hasznos ötletek a hazai vállalkozások hajnalán. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 65-67. (1992)

Takács Imre: Mestervezető. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. p. 88. (1992)

Takács Imre: Szociológiai vizsgálatok pedagógiai előnyei. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 108-109. (1992)

Takács Viola: Televideo sorozat az SI mértékegységrendszerről. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 77-79. (1992)

Takács Viola: Természettudomány. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 40-47. (1992)

Takács Viola: Tudományos? Fantasztikus! In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 64-65. (1992)

Tamássyné Wajand Judit: Elektrokémiai kísérletek. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 27-34. (1992)

Tapasztóné Perlaki Magdolna: "Sosem fogom elveszíteni az iskola iránti szeretetem". In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 68-71. (1992)

Tari János: 1,3-diszubsztituált tetrahidroizokinolvázas vegyületek szintézise és átalakítása. In: Kolligátum. pp. 1-2. (1992)

Tolnai Mária: Levél Kaposvárról : szubjektív feljegyzések a HOL-MI pedagógiai módszervásárról. In: Iskolakultúra, (2) 16. pp. 56-57. (1992)

Tomiš Karol: Emil Boleslav Lukáč - a magyar irodalom szlovák közvetítője. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 66-69. (1992)

Tompa Klára: Ismét a taneszközökről. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 22-26. (1992)

Tonk Sándor: Rozgonyi Varga János önéletírása. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (4). pp. 143-168. (1992)

Trencsényi Imre: Flanagan köpenye : egy nevelési modell nyomában. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 67-69. (1992)

Trencsényi Imre: Örökség. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 70-71. (1992)

Trencsényi László: Környezeti nevelés : konferencia. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 45-47. (1992)

Trencsényi László: Új helyhatósági hatalmak és az Általános Művelődési Központok. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 33-39. (1992)

Trencsényi László: Önkormányzatnak nevezték a dolgot... In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 70-71. (1992)

Trencsényi László: A pluralizmus interorizációja - könyvek a Leonardo Programról : Kárpáti Andrea: A Leonardo Program : Közoktatási kutatások : Akadémiai Kiadó, Budapest, 1992. 222 o. ; Rézművesné Nagy Ildikó (szerk.): Nézzük meg együtt - Műelemzés és rajztanítás Borsod megyében : Közoktatási kutatások : Akadémiai Kiadó, Budapest, 1992. 151. o. [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 2. pp. 170-172. (1992)

Tráser László: Melyik Európához tartozzunk? : beszélgetés Kristó Gyula történészprofesszorral. In: Délvilág 98. p. 4. (1992)

Tuska Ágnes: LOGO az amerikai matematika oktatásban. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 69-70. (1992)

Táska Eszter: A tesztelés módozatai a középiskolában. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 39-43. (1992)

Tóth Ferenc: A fénykép mint képzőművészeti médium. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 1-16. (1992)

Tóth Gábor: Az apponyi kollégium hallgatói (1906-1949). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 4. pp. 285-307. (1992)

Tóth Lajos: Jugoszláviai helyzetkép : az anyanyelvű oktatás a nemzeti kisebbségek fennmaradásának és fejlődésének alappillére : II. rész. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 48-59. (1992)

Tóth Lajos: Jugoszláviai helyzetkép I. : az anyanyelvű oktatás a nemzeti kisebbségek fennmaradásának és fejlődésének alappillére. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 104-113. (1992)

Tóth László: Ahol a gyerekek szeretnek tanulni... : TOAM - számítógéppel támogatott oktatási rendsze. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 34-42. (1992)

Tóth Tibor: Két követelmény a holnap pedagógusa számára. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 75-77. (1992)

Tóth Tibor: A tananyag ismétlése és számonkérése irodalomból. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 2-6. (1992)

Tőrös Róbert: Bay Zoltán. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 66-68. (1992)

Tőrös Róbert: Könyvszemle Simonyi Károlyról. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 50-51. (1992)

Tőrös Róbert: Vermes Miklós : Staar Gyula Megszállottak című, öt magyar fizikussal készített interjúkötetének egyik riportalanya Vermes Miklós. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 64-65. (1992)

Tőrös Róbert: A biztonság bizonytalansága. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 74-77. (1992)

U

Urbán János: Matematika. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 32-39. (1992)

V

Vainiotalo Pirjo and Partanen Tuula and Fülöp Ferenc and Bernáth Gábor and Pihlaja Kalevi: Az N-szubsztitúció hatása a ciklohexénnel kondenzált 2-(N-fenil-imino)-tetrahidro-l,3-oxazinok és analóg tiazinok fragmentációjára. In: Kolligátum. pp. 218-224. (1992)

Vancsó Ödön: Matematikai börze : a németországi MUED mintájára. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 76-78. (1992)

Varga Attila: "A fától nem látják az erdőt" : a kémiai ismeretek tanításának egy új koncepciója 7. és 8. osztályban. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 51-57. (1992)

Varga Gábor: Az önépítés kihívása. In: Iskolakultúra, (2) 3. pp. 76-77. (1992)

Varga Sándor: Mit vár a tanuló az iskolától? : egy iskolai közvéleménykutatás eredményei. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 18-23. (1992)

Vargha Balázs: Csokonai, a nevelő. In: Iskolakultúra, (2) 1. pp. 68-73. (1992)

Vassányi Miklós: Kölcsey és a görögség 1796-tól 1813-ig : I. rész. In: Iskolakultúra, (2) 19. pp. 47-54. (1992)

Vassányi Miklós: Kölcsey és a görögség 1796-tól 1813-ig : II. rész. In: Iskolakultúra, (2) 21. pp. 15-26. (1992)

Veres László: A tanulók túlterheléséről és a feleslegesen tanított tananyagról. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 48-52. (1992)

Vesztróczy László: Egy érettségi feladat általános iskolában. In: Iskolakultúra, (2) 9. pp. 61-64. (1992)

Vraukóné Lukács Ilona: Gondolatok a NAT Informatikai blokkjáról. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 51-52. (1992)

Vámos Ágnes: Idegen nyelv. In: Iskolakultúra, (2) 13-14. pp. 84-93. (1992)

Vámos Ágnes: Mégis, kinek az érdeke...? : a tanórai kétnyelvűség vizsgálati szempontjai. In: Iskolakultúra, (2) 11-12. pp. 44-49. (1992)

Váncsa István: Laplátogatás : Élet és Irodalom : a lap múltja és helye a magyar kulturális sajtóban. In: Iskolakultúra, (2) 22. pp. 68-71. (1992)

Várnagy Ildikó: Vizuális benyomások egy biológiakönyvről. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 82-84. (1992)

Várszegi Tibor: Technika és improvizáció : színházi gyakorlatok műhelye a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 81-84. (1992)

Vásárhelyi Tamás: Én sírnék, nem a Föld! : ember és környezete : választható tankönyv középfokon tanulók számára. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 79-80. (1992)

Völgyiné Reich Márta: Konferencia az utolsó pillanatban. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 60-62. (1992)

W

Waller Alfred Rayney: A könyvnyomtatás kezdetei Angliában és a korai nyomdatermékek. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 137-156. (1992)

Waller Alfred Rayney: A könyvszakma, 1557-1625. In: A könyves kultúra XIV-XVII. század, (1). pp. 190-223. (1992)

Z

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (2) 9. p. 81. (1992)

Zalán Tibor: Szúrópróba. In: Iskolakultúra, (2) 4. pp. 91-94. (1992)

Zombori László: Az agyaganyag. In: Iskolakultúra, (2) 15. pp. 70-72. (1992)

Zsignárné Buják Gabriella: Alternatív osztályfőnöki tanterv. In: Iskolakultúra, (2) 20. pp. 36-42. (1992)

Zsolnai Anikó: Az iskolaethosz és a személyiségkultúra kölcsönhatása. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 54-56. (1992)

Zsolnai József: Bevezető. In: Iskolakultúra, (2) 6-7. pp. 5-196. (1992)

Zsolnai Margit and S. Punk Judit: Óvodás és számítógép. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 75-78. (1992)

Zábó Magdolna: Transzparensek a kémia tanításához. In: Iskolakultúra, (2) 2. pp. 16-29. (1992)

Zátonyi Sándor: Egymásra utalt tantárgyak : az általános iskolai fizika és kémia összehangolt, koncentrált tanítása, tanulása. In: Iskolakultúra, (2) 5. pp. 2-9. (1992)

Á

Ábrahám István: Iskola(rendszerváltás) és tankönyvek. In: Iskolakultúra, (2) 10. pp. 30-33. (1992)

É

Érsek István: Demonstrációs lyukastáblára helyezhető emelő : demonstrációs eszköz az általános iskola VII. osztály fizika tantárgyához. In: Iskolakultúra, (2) 17-18. pp. 81-82. (1992)

This list was generated on 2022. október 3. 17:37:17 CEST.