Zsolnai Anikó: Kötődés, iskolai és pedagógiai kötődés. In: Iskolakultúra, (32) 11. pp. 142-149. (2022)
Józsa Krisztián; Zsolnai Anikó: Nagy Józsefre emlékezünk. In: Iskolakultúra, (32) 11. pp. 3-5. (2022)
Winkler Zsófia; Zsolnai Anikó: A reziliencia és a szociális-érzelmi tanulás segítése óvodás és általános iskolás korban. In: Iskolakultúra, (32) 8-9. pp. 70-85. (2022)
Szabó Lilla; Rausch Attila; Zsolnai Anikó: A pedagógus-diák közötti kötődés jellemzése egy hazai vizsgálat tükrében. In: Iskolakultúra, (29) 2-3. pp. 22-38. (2019)
Zsolnai Anikó; Rácz Anna; Rácz Kata: Szociális és érzelmi tanulás az iskolában. In: Iskolakultúra, (25) 10. pp. 59-68. (2015)
Zsolnai Anikó; Kasik László: Megküzdési stratégiák 8, 10 és 12 éves tanulók körében. In: Iskolakultúra, (22) 4. pp. 3-19. (2012)
Zsolnai Anikó: A szociális készségek fejlesztésének nemzetközi és hazai gyakorlata. In: Iskolakultúra, (22) 9. pp. 12-23. (2012)
Zsolnai Anikó: Értékek és értékpreferenciák az európai és a magyar közoktatásban. In: Iskolakultúra, (19) 10. pp. 3-12. (2009)
Zsolnai Anikó; Kasik László; Lesznyák Márta: Az agresszív és a proszociális viselkedés alakulása óvodás korban : egy olasz-magyar összehasonlító vizsgálat eredményei. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 40-49. (2008)
Zsolnai Anikó: A szociális készségek fejlődése és fejlesztése gyermekkorban. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 119-140. (2008)
Zsolnai Anikó; Lesznyák Márta; Kasik László: A szociális és érzelmi kompetencia néhány készségnek fejlettsége óvodás korban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (107) 3. pp. 233-270. (2007)
Zsolnai Anikó; Józsa Krisztián: A szociális készségek kritériumorientált fejlesztésének lehetőségei. In: Iskolakultúra, (12) 4. pp. 12-20. (2002)
Zsolnai Anikó: Gian Vittorio Caprara és Daniel Cervone: Personality: Determinants, Dynamics, and Potentials : Cambridge University Press, Cambridge, 2000. 488 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 526-527. (2000)
Zsolnai Anikó: Ablak a világra : könyvek a multikulturális nevelés szolgálatában. In: Iskolakultúra, (8) 3. pp. 120-121. (1998)
Zsolnai Anikó: Szociális kompetencia fejlettsége serdülőkorban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 3. pp. 187-210. (1998)
Zsolnai Anikó: A szociális kompetencia kapcsolata az iskolai teljesítménnyel. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (98) 4. pp. 339-362. (1998)
Szenes Márta; Zsolnai Anikó: Új kezdeményezés a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 176-179. (1996)
Zsolnai Anikó: Miért alternatívak az alternatív iskolák? In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 53-54. (1994)
Zsolnai Anikó: A szociális készségek fejlesztésének lehetőségei gyermekkorban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 293-302. (1994)
Zsolnai Anikó: Pedagógia ökológiai alapon : néhány gondolat Damiasz Randle : Teaching green és R. Miller : New directions in education című könyve kapcsán. In: Iskolakultúra, (3) 11. pp. 65-66. (1993)
Zsolnai Anikó: Az iskolaethosz és a személyiségkultúra kölcsönhatása. In: Iskolakultúra, (2) 8. pp. 54-56. (1992)
Zsolnai Anikó: A zöld pedagógia kísértése. In: Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 135-137. (1991)
Zsolnai Anikó: Az értékelés-osztályozás egy lehetséges modellje. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (85) 4. pp. 398-408. (1985)