Megküzdési stratégiák 8, 10 és 12 éves tanulók körében

Zsolnai Anikó; Kasik László: Megküzdési stratégiák 8, 10 és 12 éves tanulók körében. In: Iskolakultúra, (22) 4. pp. 3-19. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_04_003-019.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_04_003-019.pdf

Letöltés (614kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Egy-egy frusztrált helyzet megoldása nagymértékben befolyásolja interperszonális kapcsolataink alakulását, tanulmányi-szakmai eredményességünket, s hatással van pszichés és egészségi állapotunkra (McMurran és McGuire, 2005). Mivel a gyermekkori megküzdési stratégiák a későbbi években is meghatározóak, a hatékony intézményes szociális nevelés érdekében fontos, hogy már igen korán ismerjük a stratégiák alkalmazásának jellemzőit. Óvodásokkal végzett longitudinális vizsgálatunk (Zsolnai, Kasik és Lesznyák, 2008a) alapján a kiscsoportos korban leginkább alkalmazott stratégiák jelentős hányada nagycsoportos korban is azonosítható, s főként az agresszív megnyilvánulások aránya nő az óvodai évek alatt. 2010 tavaszán 8, 10 és 12 évesek körében végeztünk hasonló vizsgálatot: azt tártuk fel, melyik stratégiát választják a diákok különböző, számukra vagy társuk számára kellemetlen iskolai helyzetekben.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 3-19
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42137
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet