Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z
Találatok száma: 224.

A

Ablonczyné Mihályka, Lívia: Olasz-magyar szójegyzék az EU Magyarországról írt véleményéhez. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 140-142. (2003)

Andok, Mónika: A hír mint szövegtípus. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 68-76. (2003)

Andor, Mihály: Albérleti vitazáró. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 89-92. (2003)

Andor, Mihály: Gimnáziumok rekrutációja. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 315-338. (2003)

Andor, Mihály: Remény a romlásban (Havas Gábor - Kemény István - Liskó Ilona: Cigány gyerekek az általános iskolában). Iskolakultúra, (13) 12. pp. 131-134. (2003)

Arató, László; Knausz, Imre; Mihály, Ottó; Nahalka, István; Trencsényi, László: Az egyszintű, kompetenciaközpontú érettségi-felvételi vizsga koncepciója. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 1-59. (2003)

B

B. Németh, Mária: A természettudományos műveltség mérése. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 499-526. (2003)

Bakonyi, Pál: Hozzászólás a kritikai szocializmuskritika-vitához. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 77-79. (2003)

Ballér, Endre: Az 1995-ös NAT értékelésének néhány kérdése. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 3-18. (2003)

Balázs, Éva: Innovativitás a közoktatásban. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 37-47. (2003)

Beck, Zoltán: Európai cigány irodalom (Djurič, Rajko: Die Literatur der Roma und Sinti). Iskolakultúra, (13) 12. pp. 128-130. (2003)

Beke, Judit: A határátlépés öröme és melankóliája (Bíró Yvette [2003]: Nem tiltott határátlépések). Iskolakultúra, (13) 10. pp. 125-126. (2003)

Beke, Judit: A néven szólítás ünnepe : bibliai témák és motívumok. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 3-17. (2003)

Benke, Gábor: A tartalomipar elmélete (Horváth Iván: Magyarok Bábelben). Iskolakultúra, (13) 1. pp. 115-119. (2003)

Bobory, Dóra: Gerolamo Cardano: a mágia tudósa, a tudomány mágusa. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 25-32. (2003)

Bogdán, Péter: Madarakból lettünk (Ribó Pongrácz Éva: Madarakból lettünk. Cigány gyermekek képei). Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 189-193. (2003)

Bond, Trevor G.: A tesztelés sokféle szerepe : példák a pedagógiai értékelés nemzetközi gyakorlatából. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 74-83. (2003)

Braunitzer, Gábor: Az élet mint tanulás : a Finn Tudományos Akadémia kutatási programja. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 535-541. (2003)

Brezsnyánszky, László; Sümeginé Törőcsik, Tünde: Rendeletek és követelmények a tanári professzió tanulásában. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 75-82. (2003)

Buda, András: Virtuális kommunikáció. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 92-96. (2003)

Buda, Mariann: Világos perspektívákért (Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai tudás; Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai műveltség). Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 175-183. (2003)

Bán, András: "...Háttérbe szorítják a pálmát, lótuszt, akantuszt..." : kutatások a hazai művészeti oktatásról. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 122-126. (2003)

Bánfi, Ilona; Szabó, Annamária; Szalay, Balázs; Vári, Péter: Hogyan mérte a PISA 2000 az alkalmazásképes tudást? Iskolakultúra, (13) 4. pp. 3-25. (2003)

Bánkuti, Zsuzsa: Természettudományos téveszmék a tömegkultúrában. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 115-118. (2003)

Bárdos, Jenő: A nyelvtudás megítélésének korlátai. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 28-39. (2003)

Báthory, Zoltán: Rendszerszintű pedagógiai felmérések. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 3-19. (2003)

Báthory, Zoltán; Takács, Viola: Takács Viola: Baranya megyei tanulók tudásstruktúrái : Iskolakultúra, Pécs, 2003. 197 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 405-407. (2003)

Bérces, Emese: Nagy magyar helyesírási szótár. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 145-149. (2003)

Bíró, Ágota: Női sorsok az irodalomban. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 45-60. (2003)

C

Csalog, Judit: Ez történt Szentlőrincen. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 69-72. (2003)

Csalog, Judit: Szentlőrinc, a modell. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 111-112. (2003)

Csapó, Benő: Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 107-117. (2003)

Csapó, Benő; Csapó, Benő: Közlemény a MTA Pedagógiai Bizottság tagjainak és tisztségviselőinek újraválasztásáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 135-136. (2003)

Cserti Csapó, Tibor: A cigány népcsoport iskoláztatása a Dél-Dunántúlon : a társadalmi-területi feltételrendszer változásai. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 96-102. (2003)

Csizér, Kata: Az angol nyelv oktatásának feltételei. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 45-54. (2003)

Csíkos, Csaba: Egy hazai matematikai felmérés eredményei nemzetközi összehasonlításban. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 20-27. (2003)

Csíkos, Csaba: Matematikai szöveges feladatok megértésének problémái 10-11 éves tanulók körében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 35-55. (2003)

Csíkos, Csaba; Almasi, Janice F.: Janice F. Almasi: Teaching strategic processes in reading : The Guilford Press, New York – London, 2003. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 530-533. (2003)

D

Dobozi, Eszter: Kísérlet "a vég elhalasztására" : irodalomolvasás és kreatív írás a magyarórán. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 73-88. (2003)

E

Enyedi, György: Régi és új egyenlőtlenségek. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 109-110. (2003)

F

Farkas, Károly: Logo-pedagógia : pedagógiai informatika, tanítás a Logóval. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 21-37. (2003)

Fata, Edina: Csenyéte példája (Kereszty Zsuzsa - Pólya Zoltán: Csenyéte antológia). Iskolakultúra, (13) 12. pp. 136-139. (2003)

Fehér, Katalin: Az elmúlt korok gyermekei (Pukánszky Béla: A gyermekkor története). Iskolakultúra, (13) 3. pp. 126-127. (2003)

Feketéné Szakos, Éva: Az első hazai andragógiai Delfi kutatás eredményeiből. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 339-369. (2003)

Felkai, László: A jogalkotó kultuszminiszter Jankovich Béla. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 105-117. (2003)

Fenyő D., György: A kegyetlen irodalomtanításról : egy Petri-verset szemlélve. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 3-12. (2003)

Fenyő D., György: A kell és a lehet : ortológus és neológus a magyartanításban. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 99-104. (2003)

Forray R., Katalin: A multikulturális/interkulturális nevelésről. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 18-26. (2003)

Fóris, Ágota: Nyelvújítás Itáliában : az Accademia della Crusca szótárának szakszókincse. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 43-52. (2003)

Fóris, Ágota: Szótárak a világból. Iskolakultúra, (13) 6-7. p. 133. (2003)

G

Garami, Erika: A területi különbségek megjelenése az általános és középiskola utáni pálya alakulásában. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 83-89. (2003)

Gergely, Andrásné: Mértékegységváltás. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 160-166. (2003)

Golnhofer, Erzsébet: Tanulóképek és iskolaelméletek. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 102-106. (2003)

Golnhofer, Erzsébet: A tudás új szemlélete (Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai tudás; Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai műveltség). Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 183-189. (2003)

Gombos, Zsuzsa; Horváth, Eszter: Művészet és tanulás. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 74-79. (2003)

Géczi, János: A pedagógiai sajtó szerepvállalásai a hazai neveléstudományban. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 53-60. (2003)

Géczi, János; Kitaibel, Pál: Kitaibel Pál: Desciptiones et icones plantarum rariorum Hungaria : I–III. Bécs. 1802–1812 (Pytheas Kiadó és Nyomda – Országos Széchényi Könyvtár, Budapest, 2004.) XXXII+104+100; XXXII+105+121; 88+80 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 527-530. (2003)

H

H. Nagy, Péter: Polifón "kolinda" : Juhász Ferenc: Szarvas-ének. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 113-115. (2003)

Hadas, Miklós: A nőnevelő tornászat. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 12-24. (2003)

Halmai, Tamás: Iskola és irodalom - a határon : egy (nem-)vita le(-nem-)zárásához. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 105-110. (2003)

Halmai, Tamás: Közelítések, távlatok (Kovalcsik Katalin: Tanulmányok a cigányság társadalmi helyzete és kultúrája köréből). Iskolakultúra, (13) 12. pp. 127-128. (2003)

Hegedűs, Judit: Tanítónői karriertörténetek a dualizmus korában. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 42-52. (2003)

Hercz, Mária: A nevelési vizsgálat szerepe az iskolaértékelésben : 12–13 éves gyermekek gondolkodása iskolájukról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 57-80. (2003)

Herendiné Kónya, Eszter: A tanítójelöltek geometriai gondolkodásának jellegzetességei. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 51-61. (2003)

Hermann, Zoltán: Az általános iskolák közötti finanszírozási egyenlőtlenségek. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 90-95. (2003)

Holik, Ildikó: Magyar fiatalok az ezredfordulón. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 114-117. (2003)

Honigsfeld, Andrea: Magyar tizenévesek tanulási stílusbeli preferenciái: a kor a nem és a teljesítményszint hatásai. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 175-187. (2003)

Horváth, József: Szöveg születik: válaszok diákok írásaira. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 55-58. (2003)

Huszár, Zsuzsa: Intermagyar (Forray R. Katalin - Hegedűs T. András: Cigányok, iskola, oktatáspolitika). Iskolakultúra, (13) 12. pp. 134-136. (2003)

Huszár, Zsuzsanna; Géczi, János; Sramó, András: Kisebbségi attitűdök szocio-demográfiai háttere. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 40-50. (2003)

Huszár, Ágnes: Szakmai és szociális kompetencia - kulturált beszéd. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 101-109. (2003)

Hárs, György Péter: Mese az elfojtott erkölcsiségről és a kriminalitásról. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 113-124. (2003)

Héjja, Julianna Erika: Könyv és olvasója Gyulán a XVIII. század első felétől 1848-ig. ISBN 963-200-465-5

I

Imre, Anna: Kistelepülési iskolák eredményessége. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 74-78. (2003)

Imre, Anna: Oktatási feladatellátást segítő önkormányzati társulások. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 371-387. (2003)

Imre, Nóra: A tanári munka és a tanulói válaszok. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 79-82. (2003)

J

Juhász, Borbála: A japán nyelv oktatásának helyzete hazánkban. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 13-20. (2003)

Juhász, Tibor: Szondi Lipót horoszkópja. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 79-84. (2003)

Jámbor, Attila: Mágia-klasszifikáció Guillaume d'Auvergne műveiben. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 12-24. (2003)

Jámbori, Szilvia: Az iskolai környezet szerepe a serdülők jövő-orientációjának alakulásában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 481-497. (2003)

K

Kabai, Lóránt: Mire jó, mire jó még? : egy el nem készült televízióműsorról. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 92-98. (2003)

Karancz, Gábor: Tanító múzeum. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 99-101. (2003)

Kardos, József: Fordulat a magyar iskolák életében: a Rákosi-időszak oktatáspolitikája. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 73-80. (2003)

Karikó, Sándor: Karácsony Sándor hagyatéka. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 125-127. (2003)

Karády, Viktor: Peregrinusok (Szögi László [szerk.]: Magyarországi diákok németországi egyetemeken és főiskolákon, 1789-1919). Iskolakultúra, (13) 8. pp. 139-140. (2003)

Karády, Viktor: Testnevelés, iskolai értékrend és asszimiláció. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 25-36. (2003)

Kelemen, Elemér: Oktatásügyi törvényhozásunk fordulópontjai a 19-20. században. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 47-56. (2003)

Kelemen, Elemér: A magyar pedagógustársadalom és a pedagógusképzés története a dualizmus korabeli Magyarországon : opponensi összefoglaló. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 15-16. (2003)

Kelemen, Elemér: A rendszerváltás és az iskola. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 81-87. (2003)

Kemnitz, Heidemarie; Mikonya, György; Németh, András: Pedagógiai architektúra - pedagógiai terek kialakításának lehetőségei két iskola példája alapján. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 119-128. (2003)

Kiss, Gábor; Őri, István: Matematika-tanítás Excel programcsomaggal. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 74-80. (2003)

Kocsis, József: Elégtelen röpdolgozat Gáspár László iskolájáról. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 70-74. (2003)

Kojanitz, László: A közoktatás dilemmái : a "jó minőségű" tudáshoz vezető, tanulóközpontú iskola. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 13-21. (2003)

Kollár, Andrea: Olasz köznyelvi értelmező nagyszótár. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 139-140. (2003)

Korcsog, Balázs: Önismeret és öntükrözés : történeti vázlat az új magyar irodalomról. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 61-74. (2003)

Korom, Erzsébet: A fogalmi váltás kutatása : az anyagszerkezeti ismeretek változása 12-18 éves korban. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 84-94. (2003)

Kovács, Balázs: Adorno és a kritikai pedagógia. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 84-90. (2003)

Kováts, Anna: Egy régi magyar szótár: ‚A magyar nyelv teljes szótára'. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 142-145. (2003)

Kozma, Tamás: International Review of Education : Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Revue Internationale de L'Educaüon Főszerkesztő: Christopher Mclntosh. (2003-i) Szerkesztőség: UNESCO Institute of Education, Hamburg, Németország. Kiadó: Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Hollandia. Megjelenik évente négyszer. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 263-265. (2003)

Kozma, Tamás: Találkozások. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 123-126. (2003)

Kriston Vizi, József: Játékvízió : körkép egy kötet apropóján. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 120-127. (2003)

Kállainé Varga, Mária: Geometria tanítása különböző szinteken. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 62-66. (2003)

Kálmán, Attila: "Deáktér" : diákokról, diákjogról. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 97-110. (2003)

Kárpáti, Andrea: Mérni a mérhetetlent : teljesítményértékelés a vizuális nevelésben. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 95-106. (2003)

Kékes Szabó, Mihály: A tanítóképzés kritikus pontjai dualizmus időszakában. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 17-24. (2003)

Kührner, Éva: Iskolahigiéné a századfordulón. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 111-122. (2003)

L

Lannert, Judit: Differenciálás és szelekció a magyar iskolákban. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 70-73. (2003)

Lindenbergerné Kardos, Erzsébet; Szabó, Julianna: Lélekgyógyítás zenével. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 98-102. (2003)

Liskó, Ilona: A szakképző iskolák mobilitási funkciói. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 32-50. (2003)

Loboczky, János: A művészet vége?! : reflexiók Hegel téziséről. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 103-108. (2003)

Láng, Benedek: Titkosított mágikus források egy középkori könyvtárban. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 3-11. (2003)

Lénárd, Sándor: Naiv nevelési nézetek. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 76-82. (2003)

Lóránd, Ferenc: Így is lehet! Iskolakultúra, (13) 3. pp. 73-76. (2003)

Lükő, István: Az információs és a tanuló társadalom. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 102-110. (2003)

M

Magnuczné Godó, Ágnes: Hogyan válhat az írás a gondolkodás fejlesztésének eszközévé? Iskolakultúra, (13) 9. pp. 93-98. (2003)

Mann, Miklós: A modern polgári oktatási rendszer kiépülése és ellentmondásai. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 59-62. (2003)

Marianne, Nikolov: Angolul és németül tanuló diákok nyelvtanulási attitűdje és motivációja. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 61-73. (2003)

Marlok, Zsuzsa: Drámapedagógia és nyelvtanárképzés. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 153-159. (2003)

Martin, Ferenc: Az abblendétől a WebTV-ig : film- és médiafogalmak kisszótára. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 193-194. (2003)

Mayer, Erzsébet: Újabb visszapillantó (Kunc Adolf / Fináczy Ernő / Kövendy Dénes. Tudós tanárok - tanár tudósok). Iskolakultúra, (13) 2. pp. 119-122. (2003)

Merényi, Annamária: A romantika-kutatás legújabb fejleményei. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 126-128. (2003)

Mitter, Wolfgang: Transzformációk az európai oktatásügyben különös tekintettel az újraegyesített Németországra. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 413-421. (2003)

Molnár, Edit Katalin; Cs. Czachesz, Erzsébet: Tanulás és nyelvi fejlesztés. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 53-57. (2003)

Molnár, Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazásának vizsgálata modern tesztelmélet (IRT) eszközökkel. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 423-446. (2003)

Molnár, Gyöngyvér: Komplex problémamegoldó képesség fejlettségét jelző tényezők. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 81-103. (2003)

Molnár, Gyöngyvér; Csapó, Benő: A képességek fejlődésének logisztikus modellje. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 57-69. (2003)

Molnár, Éva: Néhány személyes motívum szerepe az önszabályozó tanulásban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 155-173. (2003)

Molnár, Éva: A "skacok" ellenkultúrája (Paul Willis: A skacok [Iskolai ellenkultúra, munkáskultúra]). Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 195-199. (2003)

Munkácsy, Katalin: Angol nyelvű szekció a Varga Tamás Módszertani Napokon. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 47-50. (2003)

Munkácsy, Katalin: Egy matematikatörténeti CD-ROM nyomán : matematika, informatika és könyvtár szakos tanárok, diákok közös fejlesztő tevékenysége. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 118-122. (2003)

Murai, András: Több, mint film (Kovács András Bálint: A film szerint a világ). Iskolakultúra, (13) 2. pp. 122-123. (2003)

Mártonfi, György: A felsőközépfokú oktatás átstrukturálódása. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 62-69. (2003)

Mészáros, György: Techno-house szubkultúra és iskolai nevelés. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 3-63. (2003)

N

Nacsinák, Gergely András: Aszkézis : ökológiai kérdések megjelenése a vallásokban. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 33-46. (2003)

Nagy, József: Az eredményesebb képességfejlesztés feltételeiről. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 40-52. (2003)

Nagy, József: Tudástársadalom és oktatási rendszer: az időprobléma. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 3-11. (2003)

Nagy, József: A rendszerező képesség fejlődésének kritériumorientált feltárása. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 269-314. (2003)

Nagy, Júlia: Történelemoktatás drámajátékkal : 18. századi történelmi drámák a jezsuita nevelés és oktatás szolgálatában. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 110-121. (2003)

Nagy, Mária: Tanulók, munkaterheik és iskolai eredményességük. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 48-50. (2003)

Nagy, Péter Tibor: Oktatáspolitikai változások az első világháború után. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 63-72. (2003)

Nagy, Péter Tibor: A középfokú nőoktatás huszadik századi történetéhez. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 3-14. (2003)

Nagy J., József: Az olvasástanulás és az ábécéskönyvek. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 120-126. (2003)

Nagyné Kondor, Rita: Dinamikus geometriai rendszerek a geometria oktatásában. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 67-73. (2003)

Nahalka, István: A nevelési nézetek kutatása : módszertani megfontolások. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 69-75. (2003)

Nahalka, István: A tanulási eredményességről alkotott elképzelések. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 95-100. (2003)

Nemes, Rita: A groteszk dramaturgiája : Örkény István színpada. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 27-37. (2003)

Neuwirth, Gábor: Középiskolai eredménymutatók. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 51-54. (2003)

Nikolov, Marianne: Hatodikosok stratégiahasználata olvasott szöveg értékelését és íráskészséget mérő feladatokon angol nyelvből. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 5-34. (2003)

Németh, András: Osztrák tanügyi reformok és a pedagógia egyetemi tudománnyá válásának kezdetei. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 189-210. (2003)

Németh, András: A magyar középiskolaitanár-képzés fejlődése : a főbb nemzetközi recepciós modellek tükrében. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 53-68. (2003)

O

Ollé, János: Egy tanulásközpontú oktatáselmélet vázlata. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 123-126. (2003)

Ollé, János: Iskolai tudás és műveltség: az iskola formatív értékelésének eredményei. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 167-174. (2003)

Ottó, István: Hierarchikus faktoranalízis SPSS szoftverrel. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 447-458. (2003)

Ottó, István; Marianne, Nikolov: Magyar felsőoktatási intézmények elsőéves hallgatóinak nyelvérzéke : a Magyar Egységes Nyelvérzékmérő Teszt. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 34-44. (2003)

P

Palkó, Gábor: A kutatás és az oktatás közös pontjai (Dobos István [2002]: Az irodalomértés formái). Iskolakultúra, (13) 10. pp. 126-128. (2003)

Petneki, Katalin: A baden-württembergi tanárképzésről. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 81-84. (2003)

Petriné Feyér, Judit: Nézetek a nevelési módszerekről. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 83-87. (2003)

Pető, Ildikó: Inklúzió a nevelésben. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 3-12. (2003)

Pléh, Csaba: A korai magyar akadémikus pszichológia : a modern pszichológia bevezetésének különböző modelljei Magyarországon. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 38-42. (2003)

R

Rapos, Nóra: Az iskolai félelmek vizsgálata : szülők és gyermekeik véleménye nyomán. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 107-112. (2003)

Reder, Anna: A De Gruyter DaF egynyelvű német iskolai szótára. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 134-135. (2003)

Regéczi, Ildikó: Ördöngös regények. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 121-122. (2003)

Rohály, János: "A hiányzó első lap". Iskolakultúra, (13) 9. pp. 117-120. (2003)

Rohály, János; Hugo, de Sancto Victore; Illich, Ivan: Szüret a könyvlapon: Ivan Illich: A szöveg szőlőskertjében: kommentár Hugo de Sancto Victore didascalionjához : Gond-Palatinus, 2001. 262 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 129-134. (2003)

Ropolyi, László: A könyv és az olvasás. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 114-120. (2003)

Rákosi, Viktória: Az osztrák értelmező szótár (ÖWB). Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 135-139. (2003)

Rébay, Magdolna: Felsőoktatási akkreditáció Németországban. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 84-95. (2003)

Réthy, Endréné: Gyermeki énkép - szülői gyermekkép. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 96-101. (2003)

S

Sallay, Hedvig: A szülői nevelés hatása serdülők jövő-orientációjának alakulásának. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 389-404. (2003)

Schiller, István: A korszerű technika tanításáról : a technika tantárgy helyzete a közoktatásban. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 26-39. (2003)

Schmidt, Andrea: Tanulói terhek és az intézményi innovativitás. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 96-98. (2003)

Seress, Ákos: Identitás és brutalitás : a személyiség problémája az ,Amerikai Psychó'-ban. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 115-118. (2003)

Sipos, Lajos: "...hiszen lehetnénk jóbarátok..." : Babits és József Attila "találkozásai". Iskolakultúra, (13) 5. pp. 51-55. (2003)

Somorjai, Eszter: Harry Potter és a Dekonstrukció avagy dekonstrukció és harry potter. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 107-113. (2003)

Stribik, Ferenc: Catullusi. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 13-26. (2003)

Sz. Pallai, Ágnes: Mégiscsak színház?!: az angol drámapedagógia történetéből. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 83-90. (2003)

Szabolcs, Éva: Néptanítói álláshirdetések 1901-ben : kutatásmódszertani megfontolások. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 39-41. (2003)

Szabó, Lajos; Nagy, Péter Tibor: Nagy Péter Tibor: Járszalag és aréna. Egyház és állam az oktatáspolitika erőterében a 19. és 20. századi Magyarországon : Budapest, Új Mandátum könyvkiadó, 2000 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 407-409. (2003)

Szabó, Zoltán: Egy visszaemlékezés néhány retorikai fordulatáról. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 102-108. (2003)

Szalai, Tünde: Gondolatok az idegen nyelvi írás-kompetencia folyamatorientált fejlesztéséről. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 85-92. (2003)

Szauder, Erik: Mégsem csak színház! Iskolakultúra, (13) 11. pp. 91-93. (2003)

Szekfü, András: A társadalmi nyilvánosság és a kommunikáció technikai eszközei az ezredfordulón : vallomás a szakmáról. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 108-114. (2003)

Szekszárdi, Júlia: Erkölcsi botrányok az iskolában. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 27-33. (2003)

Szivák, Judit: Hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 88-95. (2003)

Szóka, Bernadett: Interkulturális elemek az idegen nyelvek oktatásában. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 77-82. (2003)

Szöllősy, Éva: Az OALD legújabb kiadása. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 149-150. (2003)

Szűk, Balázs: Új Rubicon : a médiaoktatásról. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 101-103. (2003)

Sáska, Géza: Miért fizetünk, kiért fizetünk? : beruházás és fogyasztás a közoktatásban. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 32-46. (2003)

Sáska, Géza: Szakmai és politikai autonómiák a '80-as, '90-es évek magyar közoktatásában. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 88-107. (2003)

T

T. Kiss, Tamás; Tibori, Tímea: Válságok és váltások a felsőoktatásban. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 3-12. (2003)

Takács, Gábor: Tantárgyi ismeretek integrálása, avagy új feltételrendszer : természetismeret a felső tagozaton. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 67-72. (2003)

Takács, Viola: A biológia tesztek megoldása és az intelligencia-hányadosok. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 51-66. (2003)

Takács, Viola: A fizikai feladatok absztrakciós szintje szerinti teljesítmény az intelligencia-hányados tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 141-154. (2003)

Tamás, Gábor: Az enciklopédia a középkori iszlámban : Al-Khwârizmî (10. század) és a tudományok rendszerezése. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 64-92. (2003)

Tarján, Tamás: Miért rosszak Déry Tibor drámái? Iskolakultúra, (13) 11. pp. 38-44. (2003)

Tompos, Anikó: Vizuális szótár - a főnevek illusztrált enciklopédiája. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 151-152. (2003)

Torba, Nándor: Az évszázad iskolafejlesztése : javaslatok egy iskolafejlesztési program megvalósításához. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 102-111. (2003)

Trencsényi, László: "Békévé oldja az emlékezés..."? Iskolakultúra, (13) 4. pp. 93-94. (2003)

Trencsényi, László: Neveléstörténet? Művelődéstörténet? Iskolakultúra, (13) 9. pp. 110-114. (2003)

Tóth, László: Ki érti jobban? Iskolakultúra, (13) 11. pp. 61-67. (2003)

Tóth, Zoltán; Kiss, Edina; Barke, Hans-Dieter: Egy kémiatanításban használható térszemléleti teszt hazai adaptációja. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 459-479. (2003)

Török, Balázs; Györgyi, Zoltán: Minőségbiztosítottak: a ,Comenius 2000' minőségbiztosítási program. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 22-31. (2003)

U

Ugrai, János: Egy páratlan forrás oktatástörténeti tanulságai : református lelkészi önéletrajzok elemzése 1807-ből. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 211-228. (2003)

Ugrai, János: Szűkszavú lojalitás? : az Udvar és hazánk a sárospataki tankönyvekben. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 90-101. (2003)

V

Vajda, Zsuzsanna: Egy ifjúsági regénysorozat különleges sikere : a Harry Potter-könyvekről. Iskolakultúra, (13) 11. pp. 94-107. (2003)

Vajda, Zsuzsanna: A gyermekkor története. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 140-143. (2003)

Vecsey, Zoltán: Hogyan működik Pinker elméje? (Steven Pinker: Hogyan működik az elme). Iskolakultúra, (13) 1. pp. 113-115. (2003)

Venter, György: A reflektív szemlélet megjelenése az orosz tanárképzésben. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 82-88. (2003)

Veresné Valentinyi, Klára: Hogyan tartsunk kiselőadást? Iskolakultúra, (13) 10. pp. 109-124. (2003)

Vermes, Albert Péter: Idegen nyelvi íráspedagógia és fordítás. Iskolakultúra, (13) 10. pp. 58-60. (2003)

Victor, András: Sóból van-e a Gellérthegy? : a szaknyelv tanulásáról. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 88-92. (2003)

Vincze, Szilvia: A matematikai képesség összetevőinek vizsgálata és kapcsolata az intelligenciával. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 229-261. (2003)

Vincze, Tamás: A német nyelv szerepe a magyar tanítóképzésben a dualizmus korában. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 25-38. (2003)

Vágó, Irén: Erőforrások a hat-nyolc évfolyamos gimnáziumokban : elemzések a tanári és tanulói óraszámokról. Iskolakultúra, (13) 12. pp. 19-31. (2003)

Vágó, Irén: Tantervi szabályozás - helyi tantervek. Iskolakultúra, (13) 1. pp. 55-61. (2003)

Vámos, Ágnes: Metafora a pedagógiai kutatásban. Iskolakultúra, (13) 4. pp. 109-112. (2003)

Vámos, Ágnes: Tanárkép, tanárfogalom a családban. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 113-119. (2003)

Vári, Erzsébet: Viszockij élete és művészete - sajátos tükörben. Iskolakultúra, (13) 9. pp. 122-124. (2003)

Vári, György: Módszertani dilemmák : Arató László és Pála Károly tankönyvsorozatáról. Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 127-133. (2003)

Vári, Péter; Balázsi, Ildikó; Bánfi, Ilona; Szabó, Annamária; Szabó, Vilmos László: Hogyan olvasnak a magyar kilencévesek? : a PIRLS 2001 eredményei a PISA- és a PIRLS-vizsgálat összehasonlításának tükrében. Iskolakultúra, (13) 8. pp. 118-138. (2003)

Z

Zoller, Judit: Az értelmezés változatai : Örkény István: ,Meddig él egy fa?'. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 56-68. (2003)

Zsolnai, József: Kényszerű hozzászólás a pedagógia újabb identitászavarához : egy eszme- és mentalitástörténetinek álcázott vita kontextusában. Iskolakultúra, (13) 3. pp. 80-84. (2003)

Zsolnai, József: A pedagógiai jelenkortörténet-író és a gyakorló oktatáspolitikus : Báthory Zoltán ,Maratoni reform'-ját újraolvasva. Iskolakultúra, (13) 5. pp. 128-132. (2003)

Zátonyi, Sándor: Digitális eszközök alkalmazása az oktatásban. Iskolakultúra, (13) 2. pp. 111-115. (2003)

A lista elkészítésének dátuma 2018. August 15. 07:50:08 CEST.