Metafora a pedagógiai kutatásban

Vámos, Ágnes: Metafora a pedagógiai kutatásban. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 109-112. (2003)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2003_04_109-112.pdf

Download (103kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. Ebből az önmagában is hatalmas területből most a metaforát mint a pedagógiai kutatás módszerét mutatjuk be azon a kutatáson keresztül, amelyet az ELTE Neveléstudományi Intézete folytat családok nevelési nézeteinek feltárására.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 13
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2003
Page Range: pp. 109-112
Date Deposited: 2018. Jul. 09. 13:53
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:08
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/39832

Actions (login required)

View Item View Item