Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Dokumentum típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z | Á | Ú
Találatok száma: 539.

A

A. Szabó Magda: Magyar-Francia Ifjúsági Alapítvány : új kezdeményezés a francia nyelv tanításában Magyarországon. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 149-154. (1994)

Ablonczy Balázs: Gondolkozzál, tehát leszel : ízelítő a francia (közép)iskolából. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 85-92. (1994)

Adorjánné Farkas Magdolna: Ember és környezet. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 138-144. (1994)

Agyagási Klára: Weitere Beiträge zur Aufdeckung eines internationalen Wanderwortes - das Wort "Buch" im Wolgagebiet. In: Bamberger Zentralasienstudien : Konferenzakten ESCAS IV, Bamberg 8.-12. Oktober 1991. pp. 29-36. (1994)

Agyagási Klára: Überlegungen zur Differenzierung der tscheremissischen Mundarten anhand von *kǫžel'a 'Hanflocke'. In: Ural-Altaische Jahrbücher, (N.F.13). pp. 56-67. (1994)

Agárdy Sándorné: Óvodapedagógusok továbbképzése : Szabolcs-Szatmár-Bereg megye. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 54-55. (1994)

Alabán Ferenc: A nyitrai Hungarisztika Tanszék munkájáról. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 31-33. (1994)

Albert Dávid: Romániai magyar oktatás : 1945-1989. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 21-30. (1994)

Albert Pál: Leipzig Párizsban. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 106-108. (1994)

Albert Pál: Századunk nagy boldog művésze : Henri Matisse. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 66-68. (1994)

Ambrus Attiláné; Vitai Miklós: Tanítható-e az ember? : Kuslits Katalin könyveiről. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 63-64. (1994)

Ambrus Péter: Cigányság és iskola. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 10-13. (1994)

Andor Csaba: Madách Imre szerelmei. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 30-37. (1994)

András Sándor: Az Én mögött elterülő ismeretlen. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 78-82. (1994)

Angi István: A Bolyaiak zeneesztétikája. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 58-61. (1994)

Angi István: A csúcspontok esztétikuma J. S. Bach passióiban. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 2-18. (1994)

Angi István: A zenei alapképesség jelentősége az esztétikai kultúrában. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 2-6. (1994)

Antal László: Egy könyvsorozat margójára : az Extra Hungariam politikai memoársorozatról. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 147-150. (1994)

Arató László: Örkény egypercesei : az esztétikai minőség mint tananyagelrendezési elv. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 24-28. (1994)

Arday István: A túlnépesedés következményei. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 59-61. (1994)

B

B. Méhes Vera: Gondolatok az óvodáról - törvény után. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 66-69. (1994)

Bajkó Mátyás: Az autonóm törekvések néhány történeti mozzanata a pedagógusképzésben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 303-306. (1994)

Bakonyi István: Médiapedagógia. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 80-82. (1994)

Bali Katalin; Bernáth Andrea; Bus László: Az oktatástechnikai rendszerekről. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 11-21. (1994)

Balla Gyula: Gazdasági nyomorból katedrálist avagy a kárpátaljai magyar könyvkiadás reneszánsza. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 70-73. (1994)

Balázs Éva: Gondolatok egy kézikönyv margójára : egy kötet kapcsán - módszertanról, kutatásról, pedagógiáról. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 85-88. (1994)

Baló András: Bánki Donáttól Robert Boschig avagy a karburátortól a benzinbefecskendező rendszerekig. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 22-27. (1994)

Bancila Otilia: A román nyelv a nemzetiségi általános iskolákban - a követelmények és a valóság. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 95-98. (1994)

Bardócz András: Javaslat a fizika és technika tárgyak összevont tanítására az általános iskola 5-8. osztályában. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 49-52. (1994)

Bardócz András: Tér, idő, autosz, avagy : logika a történelem(nek is) tanítómestere. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 65-67. (1994)

Barta Róbert: Numerus Clausus rendelkezések Magyarországon az 1920-as években. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 45-50. (1994)

Batáné Murányi Erika: A lassított írás-olvasás tanítási tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 72-74. (1994)

Beck Mihály: Természettudomány és társadalom az ezredfordulón. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 2-6. (1994)

Belohradsky Václav: Demokrácia és nemzetállam. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 83-84. (1994)

Bencze Mihály: Egy kreatív matematikaóra. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 58-59. (1994)

Bene Sándor: Erdély története Bethlen Gábortól Apafi Mihályig : a köpönyegforgatás dicsérete? In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 162-167. (1994)

Benedek Ignácné: Boa plusz. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 80-81. (1994)

Bengi László: Önreflexív prózatechnika és polivalens jelentésstruktúra Kosztolányi Dezső Házi dolgozat című novellájában. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 78-80. (1994)

Bezzeg Mária: Az ICOM-CECA európai regionális konferenciájáról. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 69-71. (1994)

Bihari Mihály: A jogi és politikai műveltségtartalom. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 35-39. (1994)

Bihari Péter: Töprengések tankönyvírás közben. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 140-144. (1994)

Bikácsy Gergely: Erdély Miklós filmjei. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 82-84. (1994)

Blazsetin István: Horvát iskolákba - horvát irodalmat. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 62-65. (1994)

Bobasch Michaëla: Gimnáziumok a reform időszakában. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 51-53. (1994)

Bodnár Gyula: Pedagógusok gubancai : a lelki egészség megőrzésének lehetőségei a pedagóguspályán. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 105-106. (1994)

Bodnár Gyula: A mágiától a musicalig : színháztörténeti gerinctúra - nemcsak középiskolásoknak. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 73-75. (1994)

Bodor Béla: Kristó Gyula: Honfoglaló fejedelmek: Árpád és Kurszán [könyvismertetés]. In: Élet és Irodalom, (38) 36. p. 13. (1994)

Bodri Ferenc: Egy lakatosinas bronzszobra a városka főterén : Kassák Lajos és Érsekújvár. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 74-77. (1994)

Bodóczky Lászlóné: Pedagógusjelöltek egészségmagatartása. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 7-13. (1994)

Bohár András: Ahogy a világot látjuk. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 82-83. (1994)

Bohár András: Irányok az antropológiai és etikai irodalomban. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 93-95. (1994)

Bohár András: Megformálható-e a megformálhatatlan? : jegyzetek Csiky Tibor oeuvre-kiállításához. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 84-86. (1994)

Bonifert Domonkos: Matematika tehetséggondozáshoz. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 65-67. (1994)

Bonifert Domonkos: Összefoglaló feladatgyűjtemény. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 82-83. (1994)

Borsos Katalin: Tanulmányi kirándulás : a Kiskunsági Nemzeti Park fülöpházi területére. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 68-72. (1994)

Borza Lucia: Nyelvtani feladatlapok. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 94-95. (1994)

Buda Béla: Pedagógus - iskola - egészség : gondolatok a testi és lelki egészségmegőrzés szemszögéből. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 41-46. (1994)

Budai István: Szociális szakértelem az iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 77-80. (1994)

Bujtás László Zsigmond: Dokumentumok Johannes Leusden erdélyi kapcsolataihoz (1673-1699). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 77-101. (1994)

Bura László: A magyar irodalom tanításának gondjai Romániában. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 98-100. (1994)

Bálint Bánk: A rockzene bugyrai. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 77-80. (1994)

Bálint Ágnes Júlia: Vitás kérdések a gyermek- és ifjúsági irodalomban : két irodalom? : a gyermek- és ifjúsági irodalom fogalma). In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 87-89. (1994)

Bánffyné Kalavszky Györgyi: A fénykép szerepe a történelmi megismerésben. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 124-129. (1994)

Bárdos József: Tanítsuk Idunát! In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 15-22. (1994)

Bárdossy Ildikó: Várnagy Elemér: Cigány fiatalok a nagyvilágban : Lámpás Kiadó, Abaliget, 1993. 173 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 355-356. (1994)

Bérczi Szaniszló: Sejtautomaták Fibonacci-növényeken át. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 16-32. (1994)

Bérczi Szaniszló; Trencsényi László; Kissné Eötvös Ella; Neumayer Katalin: Satöbbi. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 91-96. (1994)

Bíró Béla: Gyorsuló idő. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 41-47. (1994)

Bíró Dávid: A menekülés művészete. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 82-85. (1994)

Bíróné Udvari Katalin: Német szakfordító- és szaktanárképzés. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 78-81. (1994)

Bócsiné Mészáros Anna: Miből lesz a cserebogár? In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 85-86. (1994)

Bögre Zsuzsa: A látható és a láthatatlan vallások között válogatva. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 72-74. (1994)

Bölönyi György: Hátrametszés. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 49-52. (1994)

C

Cech Vilmos: Szakdolgozatok 1993 : az ELTE TTK levelező technikaszakos végzett hallgatók záródolgozatai II. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 59-62. (1994)

Chikán Bálint: Európa, Európa : az avantgárd évszázada Közép- és Kelet-Európában. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 87-89. (1994)

Chikán Bálint: Romániai képzőművészekről. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 1-15. (1994)

Cs. Gyimesi Éva: A Collegium Transsylvanicum Alapítvány. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 85-86. (1994)

Cs. Gyimesi Éva: Kié az egyetem? In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 50-52. (1994)

Csapó Benő: Az induktív gondolkodás fejlődése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 53-80. (1994)

Csapó Benő: Középiskolás tanulók véleménye a társadalmi és iskolai változásokról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 207-229. (1994)

Csapó Benő: Merre tartanak a természettudományok oktatásával kapcsolatos kutatások? : miért nehéz a kérdést megválaszolni? In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 2-11. (1994)

Csete Lajos: A háromszög oldalainak egy transzformációjáról. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 62-65. (1994)

Csige Istvánné: A technika tanításához. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 44-49. (1994)

Csonka Csabáné: Köszöntő. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 2-3. (1994)

Csányi Vilmos: Biológia az iskolában, biológia az iskoláról. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 29-34. (1994)

Csík Endre: A Zsolnai-programok. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 31-38. (1994)

Csörgő Anikó: Laplátogató : mentsük meg a Csodaországot! In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 71-72. (1994)

Csőszi Sándorné: A Fifti-Fifti program és a környezetvédelem a kerekegyházi Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 65-67. (1994)

Czeglédy István: Szakdolgozatok a Matematika Tanszéken tantárgypedagógiából. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 57-58. (1994)

Czigány Zoltán: Középkori magyar levelek : a levélírás mint ars - és mint a lélek megnyilatkozása. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 69-74. (1994)

Czuczor Sándor: Az "almádi műhely". In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 59-62. (1994)

D

Deák András Miklós: A reinkarnáció amerikai mestere. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 131-133. (1994)

Deák Ernő: Paradigmák paradoxonai. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 89-91. (1994)

Deák László: A teljesség mintája : 100 vers. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 168-169. (1994)

Deák László Imre: Maurits felfedezése. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 156-157. (1994)

Divicánová Anna: Magyarországi szlovák kisebbség : az etnikum pusztulását jelenti-e a társadalom modernizációja? In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 81-82. (1994)

Dobány Zoltán: Néhány gondolat a monszun tanításáról. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 90-97. (1994)

Dobány Zoltán: A helyi szelek. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 9-15. (1994)

Dombrády Lóránd: Magyarország a háborúba lépéstől a német megszállásig : katonapolitikai áttekintés. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 45-52. (1994)

Dombrády Lóránd: A második világháború magyar hadigazdaságának vázlatos áttekintése. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 38-46. (1994)

Domján László: A rábavidéki szlovén nemzetiségi olvasótáborok kialakulása és rövid története. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 58-62. (1994)

Domokos György: Csorba Csaba: Regélő váraink. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 130-131. (1994)

Domokos Zsuzsa: Kiadási ismeretek. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 61-62. (1994)

Dászkál Istvánné; Kerezsi Andrásné: Környezeti nevelő tevékenység egy óvodában : a dunakeszi 5. sz. Napköziotthonos Óvoda és Oktatóközpont. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 45-47. (1994)

Dömötör Adrienne: A keretbe rakhatatlan kép: happening, performance. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 170-171. (1994)

E

Előd Nóra: Ki viszi át a kultúrát? In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 92-94. (1994)

Előd Nóra: Reformpedagógiai olvasókönyv. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 64-66. (1994)

Enyedi Sándor: Az Erdélyi Magyar Nyelvmívelő Társaság : "...én is magyarul kezdettem mívelgetni...". In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 81-84. (1994)

Enyedi Sándor: A magyar iskolák helyzete Romániában : a néma évtized, 1958-1968. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 71-79. (1994)

Erdélyi Zsuzsanna: A Mária-kultuszról. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 22-27. (1994)

Erlichné Bogdán Katalin: Gyakorlatra orientált fizika szakmódszertani képzés a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 29-35. (1994)

Ewald Paul: Az amerikai felsőoktatási értékelési trendek áttekintése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 179-205. (1994)

Ewald Paul: Max A. Eckstein és Harold J. Noah: Középiskolai vizsgák: nemzetközi kitekintés a vizsgák rendszerére és gyakorlatára : Yale University Press, 1993. 283 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 153-156. (1994)

F

Faludi Szilárd: A "másik ember" : Karácsony Sándor (1891-1952) és az "alexandriánusok". In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 98-103. (1994)

Faludi Szilárd: A "nyaraltatás pedagógusa". In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 90-92. (1994)

Falvay Károly: Hozzászólás Bodza Klári és Paksa Katalin Magyar Népi Énekiskolájához. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 80-82. (1994)

Fatalin László: Laplátogató : Abacus. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 81-82. (1994)

Fatalin László: Mérünk vagy értékelünk? In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 25-31. (1994)

Fehér Péter: Az elektronikus hálózatok lehetőségei. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 73-74. (1994)

Fehérné Gergely Judit: Az egészségnevelés lehetőségei a gimnáziumi biológia oktatásában. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 64-68. (1994)

Fejes Erzsébet; Kanczler Gyuláné: Állatok Világnapja : néhány ötlet az óvodai és általános iskolai megünnepléshez. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 41-43. (1994)

Fercsik Erzsébet; Raátz Judit: A nem verbális jelek az írásban. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 60-64. (1994)

Ferenczi Gyula; Fodor László: Comeniustól a reformpedagógiákig : a klasszikus oktatáselmélet és a rendszerelméleti didaktika paradigmái. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 7-11. (1994)

Ferenczi Rita: Tankönyvkiállítás Kolozsváron. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 66-67. (1994)

Fernengel András: Tegzes : részlet az iskolai nomád táborozás kézikönyvéből. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 34-44. (1994)

Filep Miklós; Kozák Miklós: Geológiai ismeretek a hazai közoktatásban. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 48-55. (1994)

Fitos László: A pitagoraszi számhármasok általánosításai. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 57-60. (1994)

Fodor István: Őstörténetünk oktatásáról. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 59-73. (1994)

Fodor Sándor: Laplátogató : Hagyomány és korszerűség : két romániai magyar gyermeklapról - az utóbbi év tükrében. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 67-69. (1994)

Fogarassy Miklós: Mi az, hogy "magyar gyermekirodalom"? In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 83-86. (1994)

Forray R. Katalin; Hegedűs T. András: Cigány tanulók az általános iskolákban : egy empirikus vizsgálat tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 12-18. (1994)

Friss Péter; Sári Lajos: A Kontyfa iskola programja. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 63-68. (1994)

Fáy László; Tőrös Róbert: Akhilleusz, a teknősbéka meg a rendszerváltozás ; Megjegyzések Fáy László cikkéhez. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 17-28. (1994)

Fónagy Julianna: Kockázat és valószínűség. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 2-9. (1994)

Föglein Gizella: Királyság vagy köztársaság? : államforma és állami főhatalom Magyarországon 1944-1949. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 36-43. (1994)

Földesi Tamás: Jog, erkölcs, gazdaság. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 2-11. (1994)

Földényi F. László: Tiszta érzékek : rendhagyó adalékok az absztrakt művészet elméletéhez. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 51-60. (1994)

Fülöp Ferencné: A Freinet-pedagógia alkalmazása. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 127-129. (1994)

Fülöpné Sváb Jolán: Kalendárium. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 81-82. (1994)

Fűzfa Balázs: A megszólalás nehézségei. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 103-104. (1994)

Fűzfa Balázs: A megtalált bizonyosság. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. p. 154. (1994)

G

G. V.: Szent-Györgyi Albert és a magyar Nobel-díjasok. In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás (tmt), (41) 5. p. 211. (1994)

Gabnai Katalin: Vigyázat! - Csongor! : Vörösmarty Mihály Csongor és Tündéje az Új Színházban. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 91-93. (1994)

Galántai Zoltán: A. R. Pratkanis - E. Aronson: A rábeszélőgép (élni és visszaélni a rábeszélés művészetével). In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 76-78. (1994)

Galántai Zoltán: Jay Ingram : The science of everyday life. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 78-79. (1994)

Gaul Emil: Egy tantárgy vajúdik : a magyar munkaoktatás ötven éve. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 37-51. (1994)

Gecse Gáborné: Így is lehet? : továbbképzés a csepeli "Füstifecskék" óvodai környezet- és természetvédelmi oktatóközpontban. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 33-40. (1994)

Gellér Zita: Az óvodakert kialakulása és története a századfordulóig. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 20-23. (1994)

Gerse Károly: A magyar erőműrendszer modernizációja. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 73-90. (1994)

Gerse Károly: A magyar villamosenergia-rendszer. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 75-87. (1994)

Golubovné Gergely Anna: A környezeti nevelés és a játék. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 14-19. (1994)

Gulyás Róbert: Pillanatfelvételek a kéttannyelvűségről. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 160-163. (1994)

Gábriely Mária: J. J. Quantz, a fuvolaiskola megteremtője. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 39-45. (1994)

Gál Imre: Hasonmás - az ember kettőssége. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 74-76. (1994)

Gáspár László: Csődjelentés egy különben sikeres pedagógiai vállalkozásról. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 55-63. (1994)

Géczi János: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 17. p. 90. (1994)

Gönczös István: Egy diákparlamenti interpelláció sorsa. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 44-45. (1994)

Götz Eszter: Képek a magyar fotóhistóriából. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 89-91. (1994)

H

H. Tóth István: A stílusfajták és a szövegtípusok tanítása a NYIK-programban. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 64-67. (1994)

Hajdu István: Kontempláció a zajban. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 1-15. (1994)

Hajdu Tibor: A "Jelcin-dosszié" és ami hiányzott belőle. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 91-93. (1994)

Halász Gábor: Az iskolai autonómia lehetőségei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 307-312. (1994)

Halász László: A hitelvesztés útja. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 12-18. (1994)

Hamberger Judit: A cseh-szlovák viszony kisebbségi szempontból. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 34-37. (1994)

Hamedi Michèle: "Így látja ő...". In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 157-158. (1994)

Hamrák Anna: Lassított iskolakezdési program. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 16-23. (1994)

Hamrák Anna; Bognár Mária; Loránd Ferenc; Trencsényi László: Útinaplókból. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 65-76. (1994)

Handler Andrásné: Nyelvoktatás a szentpéterfai általános iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 8. p. 57. (1994)

Hanthy Kinga: Többféle szemlélet érvényesült: Kristó Gyula professzor a Korai magyar történeti lexikonról. In: Magyar Nemzet, (57) 120. p. 11. (1994)

Havas Péter: A környezeti nevelés széles körű értelmezése. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 54-57. (1994)

Havas Péter: Érték és értékátadás a környezeti nevelésben. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 3-15. (1994)

Hegedüsné Nagy Magdolna: "Így látjuk mi...". In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 156-157. (1994)

Hernádi Jánosné; Szabóné Vizi Andrea; Justh Kornélné: Say and play. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 52-62. (1994)

Hock Zsuzsa: "Ebben a "phrase"-ban hol a "virgule"?!". In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 159-162. (1994)

Hoffmann Rózsa: Egy iskolakísérlet bemutatása : a Németh László Nyolcosztályos Gimnázium. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 28-40. (1994)

Hoffmann Rózsa: Pedagógiai program készítése az iskolákban. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 48-55. (1994)

Hollai Márta: Mértan, geo-metria, geometria. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 75-77. (1994)

Holnapy Dezső: A humán műveltség és a formalizáltság. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 18-24. (1994)

Homor Tivadar: Az információhordozók szerepe az Értékközvetítő és Képességfejlesztő Programban. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 2-5. (1994)

Honffy Pál: Gondolatok egy hasznos erkölcstani kézikönyv kapcsán. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 68-72. (1994)

Horpácsi Sándor: Embertan : óravázlatok. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 150-151. (1994)

Horpácsi Sándor: Győrffy István : A néphagyomány és a nemzeti művelődés. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 99-100. (1994)

Hortobágyi Katalin: Projekt-módszer a környezeti nevelésben. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 12-15. (1994)

Horváth Attila; Mihály Ottó: Az Iskolafejlesztési Alapítvány a hazai iskolafejlesztés egyik műhelye. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 2-5. (1994)

Horváth Pál: A Szent megnyilatkozásai - tárgyakban, viszonyokban, személyekben : vallásfenomenológiai vázlat. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 19-29. (1994)

Horánszky Nándor: Az óratervek kialakításának néhány szempontja : történeti tanulságok. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 54-58. (1994)

Horánszky Nándor: Iduna költészetének tanítása a polgári iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 82-84. (1994)

Horánszky Nándor: A bibliográfiák bibliográfiája. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 84-85. (1994)

Hársfai Péter: Zanzák a jövőnek. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 159-160. (1994)

Héjjas Eszter: Katonasors 1664-ben Magyarországon. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 47-50. (1994)

I

Illyés Izabella: Olvasónapló. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 86-88. (1994)

Iszlai Zoltán: A járkálás öröme. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 101-102. (1994)

Ivanics Mária: Fekete Lajos: A hódoltság török levéltári forrásai nyomában. Budapest, 1993 (Budapest oriental reprints, ser. A, 6.) : könyvismertetés. In: Keletkutatás. pp. 91-93. (1994)

J

Jaeger Péter: Technika-ökológia-pszichológia : a technikaoktatás és az ökológia. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 45-50. (1994)

Jani Mária: Tanítási gyakorlaton Amerikában - tanárszemmel. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 75-78. (1994)

Jankovics József: Apa és fiú : Bethlen János és Bethlen Miklós portréjához. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 120-123. (1994)

Jeney Lajos: "Rendszerváltás" 1968-ban. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 63-65. (1994)

Juhász Erzsébet: A Csáth-novellák csöndje. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 19-22. (1994)

Juhász Erzsébet: "Találkozás egy haldoklóval" : Karinthy Frigyes Utazás a koponyám körül című regényéről. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 155-157. (1994)

Juhász György: Adalékok a magyarországi nemzetiségi oktatás helyzetéhez. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 46-52. (1994)

Jósvai Lídia: A logika humora. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 68-72. (1994)

K

Kakuk Zsuzsa: Krimtatarische Rätsel : Esztergom 1915. In: Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae;Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae : a Magyar Tudományos Akadémia orientalisztikai közleményei. pp. 143-173. (1994)

Kamarás István: Az irodalom olvasója. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 8-23. (1994)

Kamarás István: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 5. p. 90. (1994)

Kamarás István: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 9. p. 90. (1994)

Kamarás István: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 13. p. 82. (1994)

Kamarás István: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 21. p. 98. (1994)

Kamarás István: Lehet tanulni, lehet készülődni. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 58-59. (1994)

Kamarás István: Olvasás és magyarság innen és túl. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 151-153. (1994)

Karácsonyné Molnár Erika: Pünkösdölő. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 77-81. (1994)

Katona András: Történelem tanítás és tantárgypedagógia : a történelem-tantárgypedagógia időszerű kérdései. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 143-145. (1994)

Kedves Gyula: "Budavára a miénk!" - 1849. május 21. : emlékkiállítás a Hadtörténeti Múzeumban. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 67-70. (1994)

Kelemen Elemér: Az iskola oktatásügyi autonómia történetéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 313-321. (1994)

Kelemen Elemér: Neveléstörténet - OPKM. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 113-126. (1994)

Kelemen Elemér: A törvényjavaslattól a törvényig : az 1868-as népoktatási törvény szövegváltozásai. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 112-119. (1994)

Kelemen Péter: A korszerű iskola belső szerkezete. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 51-54. (1994)

Kemény Katalin: Henry Moore. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 142-148. (1994)

Kereszty Zsuzsa: Különböző - hasonló? : három fejlesztési program. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 55-58. (1994)

Kerényi Attila: A földrajz és a környezetvédelem kapcsolata. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 51-59. (1994)

Keszler Mária: Visszatekintés : gyermekjátékok, gyermektáncok a magyarországi nemzetiségek körében végzett nevelőmunkában. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 107-108. (1994)

Király Tibor: A mozgásos cselekvéstanulás didaktikai folyamata. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 34-41. (1994)

Kisfaludi Andrea: Ismerkedés az angol Nemzeti Alaptantervvel. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 67-73. (1994)

Kisfaludi Andrea: Salters' Science : a természettudományos tantárgyak oktatásának egy új irányzata Angliában. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 61-66. (1994)

Kiss Balázs: Óvodapedagógusok és tanítók továbbképzése Kazincbarcikán. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 51-54. (1994)

Kiss Irén: Kosztolányi, a PEN-elnök. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 77-78. (1994)

Kiss Margit; Szeghő István: A mozgás oka. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 80-83. (1994)

Kiss Tamás: Természetfilozófiai antropológia hiánya és szükséglete a felsőoktatásban. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 20-33. (1994)

Kiss Tiborné: Az iskolai autonómia lehetőségei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 323-326. (1994)

Kiss Éva: A japán oktatási rendszer sajátosságai. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 19-30. (1994)

Knausz Imre: Töprengés a történelemtanításról. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 134-142. (1994)

Koch Sándor: Van-e élet a halál előtt? In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 2-6. (1994)

Kocsis József: A társadalmi gyakorlat iskolája : a szentlőrinci pedagógiai programról. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 53-65. (1994)

Kohl Ágnes: Környezetkultúra az óvodában : óvodapedagógus továbbképzés. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 50-51. (1994)

Koltai Péter: Könyv a gyerekek jogairól. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 128-130. (1994)

Kormány Gyula: Földrajz-gazdasági ismeretek. In: Iskolakultúra, (4) 18. p. 68. (1994)

Kormány Gyula: A Majna-Duna csatorna : évezredes terv vált valóra. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 60-63. (1994)

Korzenszky Richárd: Műveltségtartalom és a katolikus iskola. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 67-72. (1994)

Kotschy Beáta: A pedagógusok autonómiája napjaink iskolai gyakorlatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 327-336. (1994)

Kovač Dušan: A nemzetiségi kisebbségek Közép-Európában a külpolitika objektumai és szubjektumai. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 38-41. (1994)

Kovács István: Emlékezés Szent-Györgyi Albertre. In: Budapesti Nevelő, (30) 1. p. 3. (1994)

Kovács Anna: Hogyan erősíthetjük tanulóink identitástudatát? In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 69-71. (1994)

Kovács István: Az ökológiai kultúra a mai iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 74-80. (1994)

Kozma Tamás: Iskolai autonómia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 337-340. (1994)

Kőhalmi Katalin: Hatto, Arthur T.: The Manas of Wilhelm Radloff. Re-edited, newly translated and with commentary. Harrassowitz, Wiesbaden, 1990 : Buchbesprechung. In: Wiener Zeitschrift für die Kunde des Morgenlandes. pp. 335-338. (1994)

Kőhalmi Katalin: Vom Sippenkult bis zum Staarskult. In: Bamberger Zentralasienstudien : Konferenzakten ESCAS IV, Bamberg 8.-12. Oktober 1991. pp. 317-323. (1994)

Kristó Gyula: Főtér – kevés magyarral : a történelem nem egyszerű példatár. In: Délmagyarország, (84) 203. p. 11. (1994)

Kristó Gyula: A nemesi megye születése. In: Rubicon : képes történelmi lexikon, (5) 4/5. pp. 7-9. (1994)

Kronstein Gábor: Filozófus egy filozófiaellenes korban : megközelítések a TGM-jelenséghez. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 90-96. (1994)

Kulbertné Virág Zsuzsa: Népi hagyományok felelevenítése az óvodai környezeti nevelésben. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 8-13. (1994)

Kulcsár Mihályné: A tanulási nehézségek háttere. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 2-14. (1994)

Kundermann Róbert: De mit fogunk csinálni informatika órán? In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 66-72. (1994)

Kungl Györgyné: Egy lehetséges irány közgazdasági gondolkodásunkban : a kereszténység gazdasági eszméjének keretei. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 74-84. (1994)

Kurcsics Rafaella: Egy függvényábrázolási variáció. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 52-55. (1994)

Kuslits Katalin: Kevés probléma, számos erény. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 90-92. (1994)

Kuslits Katalin: Ébreszd fel a szíved. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 65-68. (1994)

Kálmán Gyula: Értékes relikviák. Szent-Györgyi-emlékkiállítás Csornán. In: Biokémia: a Magyar Biokémiai Egyesület tájékoztatója, (18) 1. p. 43. (1994)

Kása Zoltán: A rekurzív algoritmusok tanításáról. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 56-61. (1994)

Kása Molnár Magdolna: Gyöngyhalászat és keresztyén eszmeiség az irodalomban "...fegyverkeznünk kell itt és most...". In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 93-96. (1994)

Kása Molnár Magdolna: "Ki mondjon igazat, ha nem az ember". In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 135-140. (1994)

Kékes Szabó Mihály: A tanárképzés kereteinek kialakulása a kolozsvári egyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 81-94. (1994)

Köves József: A gondolkodásra nevelés megalapozó tényezője a környezetismeret tanítása. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 14-18. (1994)

Kőkuti Lajos; Pitrik József: A technika szakos tanárképzés korszerűsítési törekvései a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 47-49. (1994)

Kőrösné Mikis Márta: Informatika : alapműveltségi ismeretek. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 84-85. (1994)

Kőrösné Mikis Márta: Kisgyermekek nyelvtanulását segítő szoftverek. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 23-30. (1994)

L

L. Nagy Zsuzsa: Horthy Miklós - újabb kiadványokban. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 94-99. (1994)

L. Nagy Zsuzsa: A magyar szabadkőművesség. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 53-58. (1994)

Labanc Györgyi: Erdei óvoda a "Kék Cinke" természet- és környezetvédelmi óvodai oktató központ szervezésében. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 28-32. (1994)

Laczkó Mária: Ingvar Lundberg és Pirjo Linnakyla: Teaching reading around the world (Olvasástanítás világszerte) : The International Association for the Evaluation of Educational Achievement : Hague, 1993. 93 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 363-367. (1994)

Lami István: Egy nemzetiségről alulnézetben. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 80-81. (1994)

Lannert Judit: Johann Sebastian Bach : János-passió. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 70-72. (1994)

Lannert Judit: Lemezkínálat : Haydn-szimfónia. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 76-78. (1994)

Lannert Judit: Lemezkínálat : romantikus zeneművek. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 68-71. (1994)

Laurenszky Ernő: Gyermekszervezetek együttműködése. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 130-131. (1994)

Lehoczki Istvánné: A tótkomlósi Szlovák Általános Iskola Harmónia kultúrcsoportja. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 76-78. (1994)

Lempocher Györgyné: A Lovász-féle módszer segédtáblái. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 148-152. (1994)

Lengyel László: Gazdasági és politikai értékrend az ezredfordulón. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 40-49. (1994)

Lomb Kató: Könnyű nyelvek - nehéz nyelvek. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 61-63. (1994)

Loránd Ferenc: Egy épülő komprehenzív iskolamodellről. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 24-34. (1994)

Lovizer Ferencné; Koroncai Jánosné: Tutajok a tűzóceánon : alternatív földrajzóra egy lakótelepi iskolában egy átlagos tanuló szemével. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 57-59. (1994)

Lányi József: A fizika és a szakmódszertan tanításának tapasztalatai és tervei a szombathelyi Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 36-40. (1994)

Lászlóffy Aladár: Kós Károly láthatára. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 133-135. (1994)

Lükő István: Perlekedő tudáselméletek. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 133-134. (1994)

Lükő István: A környezeti szocializáció néhány oktatási és szociológiai kérdése. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 16-19. (1994)

Lőkös István: Magyarok, szerbek, horvátok. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 29-35. (1994)

M

Magyar István; Vágó Irén: Közoktatás - alternatív iskolák Svájcban. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 41-55. (1994)

Magyari Tivadar: Hungarológia Tanszék Bukarestben. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 81-82. (1994)

Magyari Tivadar: Laplátogató : A merészség természetessége : 25 éves a kolozsvári Echinox. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 92-93. (1994)

Magyari Tivadar: A romániai magyar felsőoktatás alternatívái. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 100-102. (1994)

Majzik Katalin: Jog az oktatásban : oktatási program jogi ismeretekről 11-14 éves gyermekek számára. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 61-63. (1994)

Makádi Mariann; Simon Dénes: Megszülettek-e a tantervi alapelvek a földrajztanítás számára? In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 56-61. (1994)

Marx György: Természettudományos írástudás. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 7-13. (1994)

Maráczy Ernő: A Montágh Imre Általános Iskola és Szakiskola kutató-fejlesztő munkájáról. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 93-105. (1994)

Mavronyi Gyuláné: Az önismeret fejlesztése. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 72-74. (1994)

Merényi Józsefné; Győri Ferencné: Témazáró vetélkedősorozat a 3. osztályos környezetismeret tanításában : vázlat. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 84-88. (1994)

Merényi László: Kiállítássorozat a magyar iskoláról. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 117-119. (1994)

Mezei Anna: "Erdő-hét" a visegrádi Áprily Lajos Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 31-36. (1994)

Mihály Ottó: Az iskola humanizálása. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 49-50. (1994)

Mihály Ottó: A kisebbségi oktatási intézmények lehetőségei és korlátai. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 42-45. (1994)

Miyawaki Junko: How legends developed about the first Jebtsundamba : Khalkha Mongol submission to the Manchus in the seventeenth century. In: Memoirs of the Research Department of the Toyo Bunko. pp. 45-67. (1994)

Mucsina Gyuláné: A terényi nemzetiségi munkáról. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 78-79. (1994)

Mányoki Endre: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 10. p. 90. (1994)

Márkovicsné Frankovics Katalin: A horvát nyelv használata : 1945-1985. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 2-5. (1994)

Máthé Dénes: Magyar nyelvtan társas-lélektani alapon. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 86-89. (1994)

Máthé Dénes: Új tantárgyak a kolozsvári bölcsészkaron. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 81-83. (1994)

Mátrai Zsuzsa: Vizsgák külföldön : a magyar vizsgarendszer kritikus pontjainak szemszögéből. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 106-111. (1994)

Mór Zsuzsa: Bábozzunk! In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 60-61. (1994)

Móser Zoltán: "Szívemen páva sétál...". In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 82-84. (1994)

N

Nagy Attila: Hol terem a jó olvasó? : egy nemzetközi összehasonlító vizsgálat eredményeiről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 231-252. (1994)

Nagy Attila: Önismeret és felelősség a szárszói táborban. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 89-90. (1994)

Nagy Gyula: A békéscsabai iskolakísérlet : az enyhén értelmi fogyatékosok általános iskolájának modellkísérlete. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 19-28. (1994)

Nagy József: Nemzeti alaptanterv : tantervi követelmények munkaanyaga - fejlesztési követelmények : előszó. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. p. 2. (1994)

Nagy József: Válaszúton a közoktatás. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 170-175. (1994)

Nagy József: Én(tudat) és pedagógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 3-26. (1994)

Nagy L. János: A formátlantól a gyönyörű szépig. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 157-158. (1994)

Nagy Mária: Kontroll és autonómia a tanári szakmában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 27-36. (1994)

Nahalka István: Farkas Gyula és Varga Tibor: A természettudományos kutatás menete, módszerei és technikája (oktatási segédlet középiskolások számára) : Gondolat Kiadó, Budapest 1993. 193 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 357-362. (1994)

Niederhauser Emil: Jugoszlávia 1918-1990. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 27-36. (1994)

Nyiredy Szabolcs: Erdély dicsőségéről 425 év távlatából. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 70-76. (1994)

Nyíri Kristóf: Hálózat és tudásegész. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 5-9. (1994)

Nádori László: A tanár testi-lelki egészsége. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 54-57. (1994)

Németh Zoltán: A Mesevilág szoftverről. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 78-80. (1994)

Németh S. Katalin: Felségárulás II. Rudolf udvarában - ismeretlen német színjáték 1594-ből. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 21-34. (1994)

O

Olasz Sándor: Az irodalom helyzettudata : Fűzi László "látleletei". In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 88-90. (1994)

P

P. Dombi Erzsébet: "Szabadon pintyebb a pinty" : gyermekverseink karátértéke egyetemi hallgatók vallomásának tükrében. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 90-93. (1994)

Palló Gábor: A tudós demokratizmusa. A politikus Szent-Györgyi Albert. In: Világosság:bölcsészeti-akadémiai folyóirat, (35) 11. pp. 53-59. (1994)

Pappné Nagy Éva: A történelem kiszolgáltatottjai : Mészöly Miklós A kitelepítő-osztagnál című elbeszélésének tér- és időszerkezeti vizsgálata. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 23-26. (1994)

Patakfalvi Emese: Mit, mennyit és hogyan - a nyelvoktatásban. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 166-170. (1994)

Patkóné Bátori Erzsébet: Játék-e a matematika? In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 72-73. (1994)

Perger Valerija: Szlovén oktatás - Rábavidéken. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 52-56. (1994)

Pesovár Ernő: "Tánchagyományunk nemzeti kultúránk egyik legvonzóbb ága". In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 115-117. (1994)

Pethő Bertalan: Művészetfilozófia a posztmodern korban. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 10-14. (1994)

Petrikás Árpád: Iskolai autonómia és önkormányzás a helyi nevelés rendszerében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 341-344. (1994)

Petriné Feyér Judit: Horánszky Nándor (szerk.): Részletek Anglia, Dánia, Németország, Norvégia és Új-Zéland nemzeti tanterveiből, törvényeiből : A tantervelmélet forrásai 15. OKI Budapest, 1993. 250 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 367-372. (1994)

Petőné Mérai Julianna: A feladatcsoportos differenciálásról. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 35-38. (1994)

Pintér Klára: Matematika + tábor = élmény. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 50-51. (1994)

Pléh Csaba: A tudás helye a nevelés folyamatában. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 50-53. (1994)

Postlethwaite T. Neville: A tantervfejlesztés és értékelés feladatai Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 127-141. (1994)

Poór István: A "fizika tanításának" oktatása az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karán. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 69-72. (1994)

Poór Zoltán: Küldetés az éterből. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 97-99. (1994)

Pál Tamás: Az Iskolapolgár Alapítvány archívumából : beszámoló hat tételben az ST Általános Iskola Igazlátó Napjának folyamatáról. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 49-53. (1994)

Pál Tamás; Faludi Szilárd; Janzsóné Molnár Katalin; Mészáros Jánosné; Eördögh Endre; Trencsényi László: Hírek. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 161-168. (1994)

Páldi János: Egy szellemi világítótorony jelzései. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 134-137. (1994)

Pápai Zsolt: A magyar történelem oktatásának esélyei Romániában. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 79-81. (1994)

Péterfy László: "Visszateremtődött a szétdarabolt kultúra egysége". In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 108-110. (1994)

Péteri György: Modernity versus democracy: the politics of Albert Szent-Györgyi, 1945-47. In: Hungarian Studies (Akad. K.), (9) 1-2. pp. 181-198. (1994)

Pőcze Gábor: Mi lesz velük? In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 6-11. (1994)

Pőcze Gábor; Trencsényi László: Fejlesztési program az iskolaszékek segítségére. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 63-64. (1994)

R

Radnóti Katalin: Adatbáziskezelő programok alkalmazása a természettudományok oktatásában. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 50-52. (1994)

Rainer M. János: 1956 : forradalom? szabadságharc? In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 44-47. (1994)

Ravasz István: Elmélkedések egy vázlatgyűjteményről. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 63-65. (1994)

Reimann József: Gondolatok a matematika tanításáról. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 9-17. (1994)

Rogna Emília; Gross Zoltánné; Zsoldos Árpád: A "Szivárvány Gyerekház" a környezeti kultúráért. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 56-59. (1994)

Rozgonyi Ibolya: Egy speciálkollégium tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 158-159. (1994)

Rozgonyiné Váradi Éva; Kindrusz Pál: A diagnosztikus vizsga egy lehetséges megyei modellje. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 33-40. (1994)

Rybatzki Volker: Bemerkungen zur türkischen und mongolischen Metallterminologie. In: Studia orientalia. pp. 193-251. (1994)

Rákóczy Rozália: Hat hasonmás : "megjegyzés és kísérlet történelemtanítás ürügyén". In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 1-15. (1994)

Ráner Lászlóné: A természeti jelenségek megismerése a téli évszakban. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 44-45. (1994)

Rédey Ákos; Kun-Szabó Tibor; Tamaska László: Környezeti tudatformálás a Veszprémi Egyetemen. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 47-50. (1994)

Régaisz István: A magyarországi németek Általános Művelődési Központjának gimnáziuma Baján. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 109-110. (1994)

Rétat Piere: Luxe. In: Kolligátum. pp. 78-89. (1994)

Révész Béla: Laplátogató : Vigilia. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 75-78. (1994)

Révész György: Informatika : helyi tanterv. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 79-80. (1994)

Réz Gáborné: A 12 évfolyamos iskola programja az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolában. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 2-8. (1994)

Rózsahegyi Márta; Farkasné Orsolyák Irén: Egy általános iskolai kémiaverseny feladatai és eredményei. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 129-134. (1994)

S

S. Benedek András: Népek és nemzetiségek Kárpátalján : I. rész. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 14-20. (1994)

S. Benedek András: Népek és nemzetiségek Kárpátalján : II. rész. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 32-38. (1994)

Sallai József: Közelmúltunk története mint iskolai tananyag. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 130-133. (1994)

Salló László: Mi rejlik a fátyol mögött? : strukturalista szempontú verselemzési kísérlet. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 83-88. (1994)

Samu Ágnes: Benyomások, tapasztalatok. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 145-149. (1994)

Schiller István: Szentendrei boríték. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 89-92. (1994)

Schranz András: Tudományok térképe. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 84-88. (1994)

Schütz Ödön: In memoriam Tibor Halasi-Kun : jan. 19, 1914 - oct. 19., 1991. In: Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae. pp. 5-14. (1994)

Schwarcz Katalin: A klarissza apácák könyvkultúrája a XVIII. században. ISBN 963-833-521-1

Schwarz Katalin: Kósa Jenő magyar nyelvű klarissza rendtörténete 1768-ból. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 103-144. (1994)

Schöner Alfréd: Szemléltető oktatás a XIX. század második felében Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 143-152. (1994)

Sebők Marcell: Ambrosius Sebestyén levele Forgách Imrének (1597). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 35-45. (1994)

Sebők Zoltán: Bácskai portrévázlatok. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 1-16. (1994)

Sebők Zoltán: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 3. p. 106. (1994)

Sebők Zoltán: A filozófia mint vidám tudományellenesség. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 153-156. (1994)

Simon Sándorné: Önismeret, lelki jólét... : részletek a XVIII. ker. Tövishát utcai Óvoda egészségmegőrző és környezetvédő programjából. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 24-27. (1994)

Skaliczki Orsolya: A Csongor és Tünde jelképrendszere. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 18-26. (1994)

Skaliczki Orsolya: Hogy is volt? In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 141-142. (1994)

Smidéliusz Zsuzsanna: Érdekes fizika : a Fizika 6/1. tankönyv. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 151-154. (1994)

Sneé Péter: Paradzsanov. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 47-49. (1994)

Solymosi Mária: Gondolatok a relaxációs módszer iskolai alkalmazásáról. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 96-98. (1994)

Stark Tamás: Magyarországi zsidók szovjet fogságban. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 133-139. (1994)

Stier Miklós: Collegium Hungaricum Vindobonense. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 37-46. (1994)

Stier Miklós: Tankönyvegyeztetést vagy (inkább) szemléletváltást? In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 66-69. (1994)

Sulyok Erzsébet: Továbblépni a történeti időben. Beszélgetés Kristó Gyula sorozat szerkesztővel. In: Szeged : a város folyóirata 5. pp. 8-10. (1994)

Sz. Dévai Judit: A nemzeti önmegőrzés néhány feltételéről - egy révkomáromi felmérés alapján. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 45-51. (1994)

Szabolcs Éva: Mann Miklós: Kultúrpolitikusok a dualizmus korában : Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest, 1993. 156 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 156-157. (1994)

Szabolcsi Miklós: Problémák a műveltségkép körül. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 22-28. (1994)

Szabó Enikő: Hallássérültek oktatása Kolozsváron. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 94-95. (1994)

Szabó Pál; Vértes László: Janusz Korczak, a pedagógus, 1878-1942. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 46-48. (1994)

Szabó Ödönné: Egy francia Berettyóújfaluban. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 154-155. (1994)

Szafkóné Ács Márta: Foltonfolt : a patchwork technika alkalmazása a háztartástan tantárgy keretén belül. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 19-22. (1994)

Szakály János: Az információ továbbítása. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 68-69. (1994)

Szakály Sándor: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 8. p. 114. (1994)

Szakály Sándor: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 18. p. 98. (1994)

Szakály Sándor: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. p. 162. (1994)

Szakály Sándor: Magyarország Európában. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 145-146. (1994)

Szalkai Sándorné: A felszabadító kommunikáció. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 163-164. (1994)

Szamosszegi Elemér: Vagyunk és leszünk : két könyv a csehszlovákiai magyarság történetéről. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 72-76. (1994)

Szatmári Gábor: Két kísérleti évfolyam útja Sarkadon. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 64-69. (1994)

Szebenyi Péter: Pedagógiai transzformáció mítosz vagy valóság? In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 58-64. (1994)

Szeberényiné Z. Judit: A nyitrai pedagógusjelöltek rátermettségi feltételei. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 33-37. (1994)

Szekszárdi Júlia: Just community : az igazságos és méltányos közösség. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 59-61. (1994)

Szekér Endre: Római pillanatképek. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 103-106. (1994)

Szendrei János: Laplátogató : túl a harmadik évfolyamon. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 58-59. (1994)

Szerényi Gábor: Köszöntő. In: Iskolakultúra, (4) 9. p. 2. (1994)

Szigeti Béláné: Feladatok matematikai tehetséggondozáshoz. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 10-18. (1994)

Szigetvári József: Népismeret-oktatás Százhalombattán : egy táncos levele. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 72-75. (1994)

Szijártó Imre: A jó, a rossz és a hamis : tanárszemmel a tanári autonómiáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 345-348. (1994)

Szilágyi György: Környezetvédelemi nevelés a földrajztanításban : Győr város légszennyező forrásai. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 74-89. (1994)

Szilágyi Imre: Iskola és történelem Szlovéniában. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 132-133. (1994)

Szilágyi Imre: Kétnyelvű iskolák a Muravidéken. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 6-9. (1994)

Szitányi György: Tököl, 1956. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. pp. 150-151. (1994)

Szvarnasz Alexandrosz: Rádióamatőr szakkör a képességfejlesztésért. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 55-57. (1994)

Szvoboda Vidoszava: Kommunikatív szerb anyanyelvi képzés. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 90-92. (1994)

Szántó Flóra: A kétegyházi román iskola. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 92-94. (1994)

Százdi Antal: A zenei tehetség gyökerei. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 84-85. (1994)

Szépe György: Köszöntő. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. p. 3. (1994)

Szücs Ervin: Tézisek a műveltségkép szerkezetéről. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 32-37. (1994)

Szőke Edit: Könyv a tanulásról. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 76-77. (1994)

Sándor Iván: Ellenkörmös. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 171-172. (1994)

Sándor Zsolt: A Nagy Bummtól a fekete lyukakig. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 74-76. (1994)

Sáráné Lukátsy Sarolta: "A Zenei lexikonban a tartalomjegyzéknél kezdem a keresést" : az informálódás segédeszközeinek ismerete, használati készsége néhány általános iskolás korosztálynál. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 15-21. (1994)

Sávoly Mária: Körülöttünk a történelem. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 103-104. (1994)

Sávoly Mária: "Puskaporos hordó" vagy talán mégsem? In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 127-130. (1994)

T

T. Makai Katalin: Pedagógiai toplista Amerikában. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 122-127. (1994)

T. Makai Katalin: A művészeti nevelés alternatív programja - Angliában. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 85-89. (1994)

T. Puskás Ildikó: Játszani is engedd! In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 71-72. (1994)

Takács Gábor; Takács Gáborné: Alternatív matematika tankönyv a negyedik osztályosoknak. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 61-64. (1994)

Takács Géza: Egy kísérlet nyomában : jegyzetek az Alternatív Közgazdasági Gimnázium szellemi portréjához és problémáihoz. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 118-122. (1994)

Takács Viola: Dolgozatok értékelése számok nélkül. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 38-47. (1994)

Takács Viola: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 6. p. 114. (1994)

Takács Viola: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. p. 178. (1994)

Takács Viola: Tankönyv a modellalkotásról. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 83-84. (1994)

Talabér Ferencné: Óvodai életmódszervezés a nemzetiségi gyermekcsoportokban. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 65-67. (1994)

Tarján Tamás: Nádas Péter dramaturgiája. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 8-17. (1994)

Tarján Tamás: Pont, pont, vesszőcske. In: Iskolakultúra, (4) 3. p. 100. (1994)

Tatai Mária: Egy új tantárgy kisiskolásoknak - a környezetkultúra. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 69-71. (1994)

Thomka Beáta: Prózaelméleti dilemmák. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 2-7. (1994)

Thomka Beáta: A rezignált reflexió : a magyar romantikus elégia műfajformája : vázlat. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 15-21. (1994)

Trencsényi Imre: A települési gyerekönkormányzatok szülőföldjén. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 68-69. (1994)

Trencsényi László: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 4. p. 98. (1994)

Trencsényi László: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. p. 178. (1994)

Trencsényi László: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 14. p. 98. (1994)

Trencsényi László: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 19. p. 90. (1994)

Trencsényi László: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 24. p. 98. (1994)

Trencsényi László: Művészeti ismeretek és technikák : tanterv. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 39-44. (1994)

Trencsényi László: Walt Disney és Samu Géza találkozása a(z egykori) gyermekszínházban. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 73-74. (1994)

Tringer Ágoston: Az áramszolgáltatás megújítása. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 99-117. (1994)

Turcsik György: Kultúra : embertan Győrzámolyban. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 42-50. (1994)

Tátrai Zsuzsanna: Formák, tárgyak, anyagok a néphagyomány rítusaiban. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 110-115. (1994)

Tímár Éva: Városi és községi iskolák tanítási klímájának sajátosságai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 253-274. (1994)

Tótfalusi András: Milyen volt a görög zene hangsora? In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 6-10. (1994)

Tóth Eszter: Nukleáris demokrácia. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 14-21. (1994)

Tóth Gábor: A tanítóképző-intézeti rajztanárképzés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 275-291. (1994)

Tóth Gábor: A tanítóképző-intézeti zenetanárok képzése (1908-1948). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 1-2. pp. 95-111. (1994)

Tóth László: A csehszlovákiai magyar irodalom : a második világháború után. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 23-31. (1994)

Tóth László; Trencsényi László; Petőné Mérai Julianna; Debreczeni Tibor: Hírek. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 110-112. (1994)

Tóth Zoltán: Egységes megméretés - egységes értékelés? : gondolatok a kémia felvételi feladatok kapcsán. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 29-33. (1994)

Tóth Zoltán: Védőpajzsunk az ózon. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 2-8. (1994)

Török Endre: Az ember törvénye. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 2-4. (1994)

Török Tamás: Területközelítés valószínűségi játékkal. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 46-49. (1994)

Török Tamás: Összetett mérési problémák egy lehetséges kezelése : több szempont szerinti egyidejű összehasonlítás. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 22-32. (1994)

U

Uhl Gabriella: Gróf Rákóczi Erzsébet levelei Esterházy Pál herceghez (1671-1704). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 51-76. (1994)

Ujlaky István: "Közös édesanyánk a haza" : a prózaíró Arany János organikus történelemszemlélete. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 7-14. (1994)

Ungár Andrea: Órák a Varázsfuvoláról. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 73-77. (1994)

V

V. Molnár László: A dán oktatási rendszerről. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 38-43. (1994)

Vajda Gábor: A Délvidék mint helyszín és ihletés. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 39-44. (1994)

Vajdovichné Visy Erzsébet: Az óvodás és kisiskolás korú gyerekek környezeti nevelésének stratégiai elvei. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 4-7. (1994)

Vancsó Ödön: Egy rendhagyó tanártovábbképzésről. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 54-57. (1994)

Varga András: Az altdorfi egyetem magyar diákjai (1583-1718). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 1-19. (1994)

Varsics Zita: Tudománytörténet más szemmel. In: Iskolakultúra, (4) 17. pp. 64-65. (1994)

Vastagh Zoltán: Az alternativitás kérdése a neveléstudományban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 349-353. (1994)

Vastagh Zoltán: Az iskolaelemző munkaszerep : egy tanfolyam tapasztalatai és lehetőségei. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 70-73. (1994)

Vekerdy Tamás: Waldorf-óvodák, Waldorf-iskolák - a Waldorf-pedagógia honosítása Magyarországon. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 50-54. (1994)

Veres Vilmosné: Csoportmunka egy pedagógus-továbbképzésen. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 61-65. (1994)

Veszprémy László: Újabb szempontok a tatárjárás történetéhez. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 28-35. (1994)

Vesztróczy László: Mit láthat egy fizikatanár Angliában? In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 76-79. (1994)

Vesztróczy László: A tantárgyi mérésekre való felkészülés. In: Iskolakultúra, (4) 5. pp. 52-57. (1994)

Victor András: Két kérdőív az iskolák "zöld"-ségéről. In: Iskolakultúra, (4) 9. pp. 72-74. (1994)

Vikár Csabáné: A tanulók földrajzi gondolkodásának megfigyelése. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 145-149. (1994)

Vincze László: Tanuljunk dalolva nyelveket! In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 164-165. (1994)

Vitányi Béla: Hézser Aurél élete és munkássága. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 91-92. (1994)

Vizi László Tamás: História klub - Székesfehérvár. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. pp. 120-124. (1994)

Vámos Ágnes: Magyar és nemzetiségi tannyelvek : XIX. század. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 2-7. (1994)

Vámos Ágnes: Nyelvkönyvekről. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 107-109. (1994)

Váradi István: Történelmi játékok. In: Iskolakultúra, (4) 19. pp. 45-48. (1994)

Váradi Péter: Az etimológiai színkeverés. In: Iskolakultúra, (4) 4. pp. 12-16. (1994)

Várnagy Ildikó: Könyvek az emberi viselkedésről. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 69-72. (1994)

Vásárhelyi Tamás; Gartner Vilmosné; Szikossy Ildikó: Már az óvodásokkal és a kisiskolásokkal is járjunk múzeumba?! In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 59-62. (1994)

Vásárhelyi Éva: Összefogunk, avagy nem(csak) a pénzen múlik. In: Iskolakultúra, (4) 10. pp. 62-67. (1994)

Végh Ferenc: "A múltból merítve a mának dolgoztunk, de a jövő is hasznosítani fogja...” - mondta a Korai magyar történeti lexikon főszerkesztője, Kristó Gyula professzor [könyvismertetés]. In: AK magazin : az Akadémiai Kiadó folyóirata, (5) 1. pp. 10-14. (1994)

Végh Mihályné: A lehetetlen megkísértése : cigány gyermekek a sarudi Általános Művelődési Központ intézményeiben. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 84-86. (1994)

Véghelyi Józsefné: Természetismereti szakértői tanfolyam a Budapesti Tanítóképző Főiskolán. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 67-69. (1994)

Vízy Istvánné: A kisiskolások környezeti nevelése. In: Iskolakultúra, (4) 13. pp. 62-64. (1994)

Vörös Klára: Emberzene. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 62-63. (1994)

Vörös Klára: A szeretet gyakorlata. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. pp. 167-168. (1994)

W

Wajand Judit; Halász Antónia: A körülmények hatalma : a réz meglepő redoxireakciói. In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 54-56. (1994)

Wanek Ferenc: Az Erdélyi-medence fejlődéstörténete. In: Iskolakultúra, (4) 18. pp. 48-53. (1994)

Z

Zachar József: Adalékok Ausztria 1918 utáni történetéhez. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 36-44. (1994)

Zachar József: Merítsünk a tiszta forrásból! In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 104-107. (1994)

Zachar Péter: Magyar történelem osztrák tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 27-35. (1994)

Zallár Andor: Ünnepség Szent-Györgyi Albert születésének századik évfordulóján. In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás (tmt), (41) 5. pp. 208-210. (1994)

Zalán Tibor: Körmös. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. p. 170. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 1-2. p. 169. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 3. p. 105. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 4. p. 97. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 5. p. 89. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 6. p. 113. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 7. p. 97. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 8. p. 113. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 9. p. 89. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 10. p. 89. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 11-12. p. 177. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 13. p. 81. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 14. p. 97. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 15-16. p. 177. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 17. p. 89. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 18. p. 97. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 19. p. 89. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 20. p. 89. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 21. p. 97. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. p. 161. (1994)

Zalán Tibor: Lapvég. In: Iskolakultúra, (4) 24. p. 97. (1994)

Zsilák Mária: Szlovák nyelv és irodalom szak az ELTE Szláv Filológiai Tanszékén. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 68-69. (1994)

Zsoldos Attila: Középkori históriák oklevelekben (1002-1410) : a szöveget válogatta, az előszót és a jegyzeteket írta Kristó Gyula [könyvismertetés]. In: Magyar Tudomány, (101) 7. pp. 879-882. (1994)

Zsolnai Anikó: Miért alternatívak az alternatív iskolák? In: Iskolakultúra, (4) 7. pp. 53-54. (1994)

Zsolnai Anikó: A szociális készségek fejlesztésének lehetőségei gyermekkorban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (94) 3-4. pp. 293-302. (1994)

Zsolnai József: Zárszó. In: Iskolakultúra, (4) 22-23. pp. 65-66. (1994)

Zsolnai László: Szabadság a gazdaságban és a pedagógiában : avagy miért érdemes, habár nehéz, fejleszteni az emberi erőforrásokat? In: Iskolakultúra, (4) 6. pp. 56-59. (1994)

Zágoni Balázs: Iskolaújságok : avagy az erdélyi diák-önszerveződés új formája. In: Iskolakultúra, (4) 3. pp. 81-83. (1994)

Zátonyi Sándor: Arkhimédész törvényének ismerete és alkalmazása az általános iskolában : tények és következtetések egy eredményvizsgálatból. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 37-43. (1994)

Á

Ádám Árpád: XV. Öveges József Emlékverseny. In: Iskolakultúra, (4) 24. pp. 88-90. (1994)

Áy Péterné: Nemzetiségi oktatás Piliscséven. In: Iskolakultúra, (4) 8. pp. 67-68. (1994)

Ú

Újj Anna Mária: Martinovics Ignác: Gyászbeszéd Aloisius de Capuano felett. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (5). pp. 145-186. (1994)

A lista elkészítésének dátuma 2024. március 19. 06:17:48 CET.