Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z
Találatok száma: 219.

A

Andor, Mihály: Egy izgalmas nyomozás : Lukács Péter: Színvonal és szelekció. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 109-112. (1991)

Arató, László: Egy tantárgyról, ami van is meg nincs is : társadalomismeret. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 7-12. (1991)

B

Bagdy, Emőke: A hivatásra nevelés : mit tehetünk a pedagógusképzés megújítása érdekében? Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 93-97. (1991)

Balogh, Lászlóné: Szerkezetváltás a középiskolában. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 57-61. (1991)

Bernáth, Gábor; Fülöp, Ferenc; Árva, Judit; Kóbor, Jenő; Sohár, Pál: Saturated heterocycles. 176[1]. Synthesis and steric structure of quaternary azeto[2,l-a]isoquinoline Stereoisomers. Kolligátum. pp. 353-357. (1991)

Bernáth, Gábor; Fülöp, Ferenc; Árva, Judit; Kóbor, Jenő; Sohár, Pál: Sztereoizomer kvaterner azeto[2,l-a]izokinolinok szintézise és sztereokémiája. Kolligátum. pp. 97-103. (1991)

Bernáth, Gábor; Huber, Imre; Fülöp, Ferenc; Lázár, János; Tóth, Gábor: Catalytic dehydrogenation of 6-azaquinazoline derivatives : abstract. Kolligátum. pp. 137-138. (1991)

Bernáth, Gábor; Lázár, László; Fülöp, Ferenc; Kóbor, Jenő; Sohár, Pál: Syntheses and transformations of isoquinoline-fused saturated heterocycles. Kolligátum. pp. 36-37. (1991)

Boda, Edit: Médiatan - vagy amit akartok : csak lássunk hozzá minél előbb! Iskolakultúra, (1) 5. pp. 70-74. (1991)

Boda, Edit: A gyermekek jogai, avagy a Janus-Arcú Média : egy médianevelési program körvonalai. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 62-66. (1991)

Bodnár, Éva: A bolognai Collegium Illyricum-Hungaricum törvényei (1591). Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (3). pp. 7-44. (1991)

Bán, B. András: A csehszlovákiai magyarság iskolái : 1918-1945. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 38-44. (1991)

Bán, Ervin: Muriel Picard és Gilles Braun: Les logiciels éducatifs : Presses Universitaires de Francé, Paris, 1987. 128 o : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 80-81. (1991)

Bíró, István: Romániai magyar oktatás az 1990/1991-es tanévben. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 79-82. (1991)

C

Cech, Vilmos: Szakdolgozatok technikából 1987-1991 : 1. rész : az ELTE TTK Általános Technika Tanszékén 1987-88-ban készített szakdolgozatok címei és néhány mondatos tartalma. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 67-70. (1991)

Cech, Vilmos: Szakdolgozatok technikából 1987-1991. : II. rész : az ELTE TTK Általános Technika Tanszékén 1989 1991-ben készített szakdolgozatok címei és néhány mondatos tartalma. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 64-69. (1991)

Cholnoky, Jenő: A Balaton hullámai.

Csapó, Benő: Hagyomány és korszakváltás : a megújul magyar pedagógia programja. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 3-6. (1991)

Csende, Ferenc; Günther, Gábor; Dombi, György: 1,3-oxazino- és oxazolo-izoindolon gyűrűtranszformációja ciklohexano-oxazocinonná, illetve oxazoninonná. Kolligátum. pp. 11-12. (1991)

Csende, Ferenc; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Aroil-cikloalkán- és norbornánkarbonsavak előállítása és többgyűrűs karbociklusokká és heterociklusokká alakítása. Kolligátum. pp. 30-31. (1991)

Csoma, Gyula: Közoktatási Szolgáltató Iroda. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 111-113. (1991)

Csorba, Ferenc: Szabályos testek hajtogatása papírból. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 33-39. (1991)

Czakó, Gábor: A normális deviancia. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 61-63. (1991)

Czene, Gyula: Esélyegyenlőség : országos egyesület alakult. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 52-55. (1991)

D

Deme, Tamás: Mit tehetünk? : röpirat a tehetség észrevételéért, növeléséért, védelméért, gondozásáért. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 47-50. (1991)

Dippold, Péter: A magyarságtudomány kézikönyve. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 115-116. (1991)

F

Farkas, Péter: A 7-8. osztályos oktatási program széthúzásáról. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 91-100. (1991)

Fazekas, György: Javaslat természettudományos emelt szintű érettségire. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 3-15. (1991)

Fehér, Ferenc: Érdemjegytőzsde. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 52-54. (1991)

Feketéné Nagy, Katalin; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Ciklohexán- és norbornánkondenzált 1,3-oxazino- és 1,3-oxazepino-izoindolon származékok szintézise és szerkezete. Kolligátum. pp. 2-3. (1991)

Fenyő D., György: Az irodalomtanítás ellentmondásai : I. rész. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 3-6. (1991)

Franyó, István: Tantárgyfejlesztés és teljesítményértékelés. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 44-57. (1991)

Frimpong-Manso, Samuel; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Cikloalkán- és norbornánkondenzált dihidrouracilok és tiouracilok előállítása ás átalakítása. Kolligátum. pp. 4-5. (1991)

Fábián, Tibor: Nyílt levél Mágenheimék Julcsijához. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 3-7. (1991)

Fáy, Gyula; Rizner, Dezső: Van-e technika módszertan? Iskolakultúra, (1) 5. pp. 18-22. (1991)

Fényes, Imre: Hőhalál. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 9-12. (1991)

Fülöp, Ferenc: 1,3-heterociklusok gyűrű-lánc tautomériájának kvantitatív tanulmányozása. Kolligátum. pp. 1-2. (1991)

Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; El-Gharib, M. S. A.; Kóbor, Jenő; Sohár, Pál; Pelczer, István; Argay, Gyula; Kálmán, Alajos: Sztereoizomer 1,3-oxazino- és 1,3-tiazino[4,3-a]izokinolinok szintézise és sztereokémiája. Kolligátum. pp. 229-237. (1991)

Fülöp, Ferenc; Dahlqvist, Martti; Pihlaja, Kalevi: Electrophilic aromatic reactivities via ring-chain tautomerism of Tetrahydro-1,3-Oxazines and 1,3-Oxazolidines. Kolligátum. pp. 273-275. (1991)

Fülöp, Ferenc; Huber, Imre; Bernáth, Gábor; Hönig, Helmut; Seufer-Wasserthal, Peter: trans-2-Cyanocycloalkanols: Versatile Synthons for Alicyclic cis- and trans-l,3-Amino Alcohols : reprint. Kolligátum. pp. 42-46. (1991)

Fülöp, Ferenc; Huber, Imre; Bernáth, Gábor; Hönig, Helmut; Seufer-Wasserthal, Peter: transz-2-Ciano-cikloalkanolok: új, hatékony szintonok aliciklusos, cisz- és transz- 1,3-aminoalkoholok előállítására. Kolligátum. pp. 104-107. (1991)

Fülöp, Ferenc; Huber, Imre; Szabó, Ágnes; Bernáth, Ágnes; Sohár, Pál: Synthesis of pyrimido[2,l-b]thiazin-6-one by retro Diels-Alder reaction. Kolligátum. pp. 7673-7676. (1991)

Fülöp, Ferenc; Pihlaja, Kalevi: Preparation of 1-(o-aminobenzoyl)-1-methylhydrazines. Kolligátum. pp. 377-378. (1991)

Füzi, László: Németh László politikai gondolkodása. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 134-138. (1991)

G

Gabnai, Katalin: "Ott van, Uram, egy kotlóalja gyermek" : Ali baba és vagy 40 gengszter a Budapesti Kamaraszínházban. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 132-134. (1991)

Grüll, Tibor: Lackner Kristóf beszéde Sopron város dícséretéről (1612). Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (3). pp. 45-97. (1991)

Gyémánt, Csilla: Bene Kálmán : Kalauz a versértelmezéshez. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 117-118. (1991)

Gádor, Anna: Személyközpontú szemlélet : létezési mód, terápia, iskola. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 98-107. (1991)

Gáspár, Csaba László: Vallástan. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 13-24. (1991)

Géczi, János: Az egyetlen föld - egy japán természetfilm sorozatról. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 72-74. (1991)

Gömöry, Ágnes; Somogyi, Árpád; Tamás, József; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Komáromi, István: Mass spectrometric and mindo study of electron impact induced fragmentation of some norbornane- and norbornene-condensed pyrimidinones and oxazinones. Kolligátum. pp. 225-246. (1991)

H

Hack, Frigyes: A függvényfogalomról. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 3-9. (1991)

Hajnal, Péter: Érdekes kombinatorikai problémák. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 31-36. (1991)

Halász, Gábor: Az OKI kutatási központja. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 56-61. (1991)

Halász, Gábor: Oktatáspolitikai koalíciók. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 51-62. (1991)

Halász, Tibor: A "6+6" egy lehetséges értelmezéséről. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 47-53. (1991)

Halász, Zoltán: Tíz éves a gimnáziumi technika tantárgy. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 71-74. (1991)

Hangay, Zoltán: Konferencia a magyartanításról. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 125-127. (1991)

Hanák, Péter: A történészek szerepe a rendszerváltásban. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 30-37. (1991)

Havas, Péter: A környezeti nevelésről. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 18-24. (1991)

Himottu, Marja; Pihlaja, Kalevi; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Vainiotalo, Pirjo: Mass spectrometric study of some cycloalkane/ene-condensed 2-thioxo-2,3,5,6-pyrimidin-4(lH)-ones and Cycloalkane/ene-condensed [1,3]Thiazino [3,2-a ]-pyrimidinones under electron impact. Kolligátum. pp. 493-497. (1991)

Hoffmann, Rózsa: A luxemburgi oktatásról. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 65-70. (1991)

Holnapy, Dezső; Brandt, Béla: Homogén tudásérzet és az iskolaválság. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 13-17. (1991)

Holéczy, Katalin; Pálházy, Miklósné; Neuperger, Ferenc; Végh, Irén: 8. osztályosok tudása biológiából. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 3-32. (1991)

Hortobágyi, Katalin: A Gesamtschule iskolatípus és szerepe a német iskolarendszerben. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 86-87. (1991)

Hortobágyi, Katalin: A projekt-módszer. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 66-67. (1991)

Horvatovich, Sándorné: Ajánlás egy biológia órára. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 48-51. (1991)

Horváth, Attila: Elektronikus információcsere - globális nevelési program. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 64-66. (1991)

Huber, Imre; Fülöp, Ferenc; Kóbor, Jenő; Bernáth, Gábor: Cyclic aminoalcohols and related compounds, 36 : simple methods for the preparation of N-alkyltetrahydroisoquinoline-1,3-aminoalcohols. Kolligátum. pp. 375-379. (1991)

I

Ichnád, Sándor: Számítógépes irányítási rendszer egyszerű modellezése az iskolában. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 8-12. (1991)

J

J. Király, István: Álarc a szélben. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 122-125. (1991)

Jani, Tibor: A közlekedés reflexei. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 69-71. (1991)

Juhász-Nagy, Pál; Zsolnai, László: Az ökológia történeti buktatói. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 3-8. (1991)

Jáki, László: Egy folyóirat az oktatástechnika szolgálatában. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 144-147. (1991)

K

Kamarás, István: Lehetne például : embertan. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 82-90. (1991)

Kamarás, István: Mi is mozgatja az olvasót? És merre? : Nagy Attila: Keresik életük értelmét? : olvasás - könyvtár - szocializáció című könyvéről. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 112-115. (1991)

Kapor, Agneš; Ribár, Béla; Mészáros, Csaba; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor: Stereochemical Studies 124. : structures of (I) cis- and (II) trans-decahydroquinazoline-2-spiro-1'-cycIohexan-4-one. Kolligátum. pp. 2632-2635. (1991)

Karlovitz, János: A tan(könyv) ügy. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 26-34. (1991)

Katona, Lucia; Dörnyei, Zoltán: Az idegen nyelvtudás mérésének új módja - a C-teszt. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 42-51. (1991)

Kelemen, Elemér: Az ERIC adatbázis az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 2. p. 153. (1991)

Kemény, Pálné: Hervadó tátikák. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 69-70. (1991)

Kiss, János: Vélemény a jelenlegi gimnáziumi biológia tankönyvről. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 16-25. (1991)

Kojanitz, László: Hadtörténelem fiataloknak. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 116-117. (1991)

Kokas, Károly: Könyv és könyvtár a XVI-XVII. századi Kőszegen.

Kovács, László: Fizikatanár-képzés Szombathelyen. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 25-30. (1991)

Kovács, Sándor: Az iskola-image. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 3-4. pp. 187-193. (1991)

Kovács, Sándor: Pedagógus csoportmunka az újító iskolában. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 32-37. (1991)

Kozéki, Béla: Az iskola szelleme és nevelési céljai egy összehasonlító vizsgálat tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 63-77. (1991)

Kozéki, Béla; Berghammer, Rita: Az empátia és az impulzivitás motivációs és nevelési aspektusból. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 2. pp. 131-149. (1991)

Kádárné Fülöp, Judit: A svéd tanügyigazgatás mai képe. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 3-4. pp. 171-185. (1991)

Kálmán, Alajos; Argay, Gyula; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor: X-Ray study of hetero ring flexibility in norbornane and norbornene-fused l,3-oxazin-2-thiones structure of 5,8-methano-r-4-phenyl-c-4a, c-5,6,7,c-8,c- 8a-hexahydro-4H-l,3-benzoxazin-2(3H)-thione. Kolligátum. pp. 167-177. (1991)

Kőrösné Mikis, Márta; Farkas, Károly: Gondolatok a kisgyermekkori informatikaoktatásról. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 15-21. (1991)

L

Lengyel, Zoltánné: Tehetségnevelés videofilmmel a történelemórákon. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 126-129. (1991)

Levendel, Júlia: Nagyon kérlek : levél a "Liget"-ből. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 63-64. (1991)

Loránd, Ferenc: Egy 12 (10+2 vagy 11+1) évfolyamos általános és szakképző iskola modellvariánsainak kifejlesztése. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 58-59. (1991)

Lovizer, Ferencné; Koronczai, Jánosné: Életközösségek és azok felépítése : többkönyvű biológiaóra a könyvtárban. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 131-135. (1991)

Lovrity, Ernő: Telematika az iskolában : számítógépes diáklevelezés. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 10-13. (1991)

Lovász, János: Állam és társadalom. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 38-41. (1991)

Láng, Gusztáv: Megtanulható-e az anyanyelv? : jegyzetek a tanári nyelvművelésről. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 13-21. (1991)

Lázár, László; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Kálmán, Alajos; Argay, Gyula: Synthesis and stereochemistry of stereoisomers l,3-benzoxazino-l,3- and -3,1-Benzoxazines. Kolligátum. pp. 1213-1218. (1991)

Lázár, László; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: 1,3-oxazino [4,3-a] izokinolinok konformációinak szubsztituensfüggése. Kolligátum. pp. 1-2. (1991)

Lázár, László; Tari, János; Virág, Miklós; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor: Egyszerű eljárás az 1-(ω-hidroxi-alkil)-tetrahidroizokinolinok előállítására. Kolligátum. pp. 6-7. (1991)

M

Markó, Béla: Ady Endre : Intés az Őrzőkhöz. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 22-26. (1991)

Marx, György: Száz éves az Eötvös Loránd Fizikai Társulat. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 42-43. (1991)

Mayer, Rudolf: Állásajánlatok 1991-ben? Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 138-139. (1991)

Melocco, Miklós: A "nagy közhely". Iskolakultúra, (1) 4. pp. 74-76. (1991)

Mihály, Ottó: "Az iskola humanizálása". Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 118-123. (1991)

Mihály, Ottó: Bemutatkozik az Iskolafejlesztési Központ. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 113-116. (1991)

Miklós, Gyula: Zene - zene - zene I. -II. -III. : a Televideo Kiadó sorozata. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 130-132. (1991)

Miltényi, Miklós: Hungarodidact ’91 - humán szemmel : Nemzetközi Oktatási, Oktatástechnikai és Képzési Szakkiállítás 1991. október 8-11. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 127-129. (1991)

Molnárné Kis, Margit: Szomatikus diszfunkciók és pedagógiai konfliktusok. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 43-49. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 56-58. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 63-69. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 59-63. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 79-83. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 138-141. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 66-67. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 43-46. (1991)

Mártonfi, György: Folyóiratszemle-beharangozó. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 147-151. (1991)

N

Nacsa, János: Hierophánia, avagy egy ügy és megmutatkozás. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 72-74. (1991)

Nagy, Magdolna: A társas érintkezés pszichológiájáról. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 143-144. (1991)

Nagy, Mária: A tanári szakma változásai. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 60-72. (1991)

Nagy, Sándor: Az általános iskola felső tagozatosainak testi fejlettsége és fizikai teljesítőképessége. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 33-42. (1991)

Naumann, Bert; Böhm, Ralf; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor: Trifunkciós 2-amino-tiofén-származékok szintézise és átalakításai. Kolligátum. pp. 5-6. (1991)

Nemes Nagy, Ágnes: Megjegyzések a szabadversről. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 3-12. (1991)

Neubauer, József: Végre! : hasznos konferencia az INF.O. 91. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 50-51. (1991)

Németh, István: Az informatika egyik lehetséges programja. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 60-63. (1991)

Németh, László: Levél egy kultúrpolitikushoz. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 13-24. (1991)

Németh S., Katalin: Magyar vonatkozású lovagi játék a heidelbergi fejedelmi udvarban, 1682. Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (3). pp. 173-194. (1991)

O

Oksman, Pentti; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Pihlaja, Kalevi: Fragmentation and intramolecular cyclization of cyclopentane-fused 2-n- phenyliminoperhydro-1,3-oxazines and -thiazines under electron impact. Kolligátum. pp. 48-49. (1991)

Oláh, György: Matematika verseny a szlovákiai Komáromban. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 47-48. (1991)

Orosz, Sándor: Kibocsátó tudásszint az általános iskolában. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 72-81. (1991)

Orosz, Sándor: Kibocsátó tudásszint az általános iskolában II. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 45-59. (1991)

P

Pajor, Géza: Testi fejlettség a testnevelő tagozaton. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 31-40. (1991)

Parkkinen, Aija; Fülöp, Ferenc; Pihlaja, Kalevi: Formation of 1,3-perhydrobenzoxazines and their N-methyl derivates : a comparative study. Kolligátum. pp. 2229-2236. (1991)

Partanen, Tuula; Vainiotalo, Pirjo; Stájer, Géza; Pihlaja, Kalevi: Chemical ionization in stereochemical differentiation of some 1,3-aminoalcohols. Kolligátum. p. 1. (1991)

Pelczer, István; Szalma, Sándor: Multidimensional NMR and Data Processing. Kolligátum. pp. 1507-1524. (1991)

Pihlaja, Kalevi; Liukko-Sipi, Sirpa; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Vainiotalo, Pirjo: Electron ionization fragmentations of some N-Substituted 2-N-Methylimino-4,5-tetramethyleneperhydro-3,l-oxazines and related Thiazines. Kolligátum. pp. 230-233. (1991)

Pihlaja, Kalevi; Parkkinen, Aija; Fülöp, Ferenc; Mattinen, Jorma; Bernáth, Gábor: Ring-chain tautomerism and three- to four-component equilibria in fused-ring tetrahydro-1,3-oxazines. Kolligátum. pp. 4031-4038. (1991)

Probáld, Ferenc: A földrajz az ezredforduló gimnáziumában : egy új tantervi koncepció vázlata. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 58-66. (1991)

Pőcze, Gábor: Iskolafejlesztések a tercier szektor szakemberképzéséért. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 73-77. (1991)

R

Réthy, Endréné: Friedrich Adolph Wielhelm Diesterweg: a tanítók tanítója. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 2. pp. 87-103. (1991)

Rósa, Géza: Hazai közvéleménykutatások az atomenergetikáról. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 14-17. (1991)

S

S. Sárdi, Margit: Három főrangú ifjú az Eperjesi Kollégiumban : 1667-1670. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 3-4. pp. 231-242. (1991)

Safáry Orosz, Mária: Korai mérleg : a Televideo Kiadó ősszel megjelent videokazettái és az iskolák. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 46-48. (1991)

Sallay, Mária; Vinczéné Bíró, Etelka: Az OKI Fejlesztési Központja. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 106-111. (1991)

Schiller, István: Bérczi Szaniszló : Kristályoktól bolygótestekig. Iskolakultúra, (1) 3. p. 55. (1991)

Schiller, István: Kovács László : Mikola Sándor. Iskolakultúra, (1) 6. p. 74. (1991)

Schiller, István: A nagykanizsai matematikai konferencia ürügyén. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 46-47. (1991)

Schüttler, Tamás: "Transzkulturális mesék" : Nossarat Peseschkian: A tudós meg a tevehajcsár című könyvéről. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 77-79. (1991)

Sebők, Zoltán: Az új művészet fogalomtára 1945-től napjainkig : I. rész. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 1-16. (1991)

Sebők, Zoltán: Az új művészet fogalomtára 1945-től napjainkig : II. rész. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 17-32. (1991)

Simon, Istvánné: A tárgy, a tanterv és a technikai környezet kapcsolatának elemzése. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 29-32. (1991)

Simon, Lajos; Simonné Talpas, Gizella; Bernáth, Gábor; Dombi, György: Kondenzáltvázas β-laktámok készítése 1,3,4-oxadiazepinekből. Kolligátum. pp. 8-9. (1991)

Sipos, Gábor: A kolozsvári Református Kollégium Könyvtára a XVII. században.

Slater, R. Doyle: A tanárképzés új tendenciái az Egyesült Államokban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 31-49. (1991)

Sohár, Pál: Policiklusok térszerkezet-felderítése NMR vizsgálatokkal. Kolligátum. pp. 283-288. (1991)

Sohár, Pál; Stájer, Géza; Szabó, E. Angela; Bernáth, Gábor: NMR/NOE elucidation of the stereostructure of cycloadducts of acetonitrile oxide with norbornane/ene-fused dihydro-oxazines. Kolligátum. pp. 706-710. (1991)

Sohár, Pál; Szabó, János; Simon, Lajos; Simonné Talpas, Gizella; Szűcs, Erzsébet; Bernáth, Gábor: Synthesis and steric structure of alicycle-fused 1,3-thiazine-β-lactams. Kolligátum. pp. 687-692. (1991)

Sohár, Pál; Újszászy, K.; Szabó, János; Simon, Lajos; Simonné Talpas, Gizella; Fodor, Lajos; Bernáth, Gábor: Synthesis and steric structure of cis- and trans-alicycIe-fused dihydrothiazepines. Kolligátum. pp. 928-932. (1991)

Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Cyclization of aroylcycloalkanecarboxylic acids to isoindolone-condensed 1,3-heterocycles. Kolligátum. pp. 183-184. (1991)

Stájer, Géza; Frimpong-Manso, Samuel; Bernáth, Gábor: Preparation of diastereomeric 5,8-methanobenzoxazino[2,l-b]- and [2,3-b]-l,3-benzoxazin-4-ones by reaction of norbomane/ene-condensed dihydro-l,3-oxazines with salicyl chloride. Kolligátum. pp. 753-757. (1991)

Stájer, Géza; Szabó, E. Angela; Frimpong-Manso, Samuel; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Ciklopentán- és ciklohexán- cisz-kondenzált fenilszubsztituált 1,3-oxazinok, 1,3-oxazin-2-onok, 1,3-oxazin-2-tionok és 1,4-oxazepinonok előállítása. Kolligátum. pp. 372-378. (1991)

Stájer, Géza; Szabó, E. Angela; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Triciklusos azetidinonok előállítása ciklohexán-kondenzált dihidrooxazinok cikloaddíciójával. Kolligátum. pp. 3-4. (1991)

Stájer, Géza; Szőke-Molnár, Zsolt; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: cisz- és transz-Cikloalkán-kondenzált pirimidindionok előállítása azetidinonok gyűrűtranszformációjával. Kolligátum. pp. 190-195. (1991)

Szabolcs, Éva: Botond Ágnes: Pszichohistória - avagy a lélek történetiségének tudománya : Tankönyvkiadó, Budapest, 1991. 127 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 79-80. (1991)

Szabó, János; Fodor, Lajos; Bani-Akoto, Ernest; Simonné Talpas, Gizella; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: 4-aril-2H-1,3-benztiazinok 1,3-dipoláros cikloaddíciós reakciója nitriliminekkel. Kolligátum. pp. 10-11. (1991)

Szabó, János; Fodor, Lajos; Bernáth, Gábor; Simonné Talpas, Gizella; Bani-Akoto, Ernest: Intermolecular 1,3-dipolar cycloaddition of benzonitrile oxide to 2H-l,3-benzothiazines and hexahydro-4H-l,3-benzothiazine. Kolligátum. pp. 481-484. (1991)

Szabó, János; Fodor, Lajos; Bernáth, Gábor; Simonné Talpas, Gizella; Bani-Akoto, Ernest; Sohár, Pál: 2H-1,3-benztiazinok és a hexahidro-4H-1,3-benztiamin 1,3-dipoláros cikloaddíciós reakciója benzonitril-oxiddal. Kolligátum. pp. 9-10. (1991)

Szabó, Mária: Az ökológiai szemléletmód : megjegyzések a gimnáziumi biológia ökológia részének tanításához. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 22-26. (1991)

Szabó, Ágnes; Huber, Imre; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Sohár, Pál: Biciklusos pirimidinonszármazékok szintézise retro diels-alder reakcióval. Kolligátum. pp. 7-8. (1991)

Szalma, Sándor; Pelczer, István; Borer, Philip N.; Levy, George C.: Selective discrete fourier transformation, an alternative approach for multidimensional NMR data processing. Kolligátum. pp. 194-198. (1991)

Szebenyi, Péter: A NAT készítése közben. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 102-105. (1991)

Szebenyi, Péter: Történelemmetodikai kutatások a kelet-európai országokban (1945-1989). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 1. pp. 7-29. (1991)

Szekszárdi, Ferencné: Az iskola mint nevelési tér. Iskolakultúra, (1) 3. p. 60. (1991)

Szekszárdi, Ferencné: A pedagógiai konfliktusok. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 60-61. (1991)

Szekszárdi, Ferencné: A zsarnokság vége : Ottlik Géza: Iskola a határon. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 27-31. (1991)

Szolnoky, Jenő: Az oktatás jövőjéről. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 124-126. (1991)

Szücs, Ervin: Technika az oktatásban - nemzetközi konferencia Finnországban. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 48-51. (1991)

Sárkány, Péter: A finn felsőoktatási rendszer. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 51-59. (1991)

T

T. Kiss, Tamás: Lehetne például: ...tan is - ám másról is kellene beszélni! Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 25-29. (1991)

Takács, Viola: Fizika felmérés a kéttannyelvű gimnáziumokban. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 50-57. (1991)

Tarján, Tamás: A bölcsésztanárok gyakorlati felkészítéséről : vázlatpontok a tanárképzés és - továbbképzés kérdésköreihez - objektív és szubjektív hangon. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 78-92. (1991)

Thuránszky, Judit; Nagy, Mihály: Egy lehetséges technika és informatika tanterv. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 40-45. (1991)

Thuránszky, Judit; Nagy, Mihály: Szakmai program technika és informatika tantervhez. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 51-60. (1991)

Tompa, Klára: Taneszközök, taneszközök... Iskolakultúra, (1) 6. pp. 75-79. (1991)

Tompa, Klára: Tanárjelöltek és az információs technológia Magyarországon és Finnországban, 1991-ben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 2. pp. 105-130. (1991)

Trencsényi, Imre: De profundis. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 69-72. (1991)

Trencsényi, László: Az IFK Magyarország térképén. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 117-118. (1991)

Trencsényi, László: Az aquincumi csata - egyenlőtlen erőviszonyokkal. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 82-83. (1991)

Trencsényi, László: Fellegi Ádám tanít. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 83-84. (1991)

Trencsényi, László: Hírek. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 153-176. (1991)

Trencsényi, László: Iglice szívem... : Szvorák Kati új lemeze kapcsán. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 121-122. (1991)

Trencsényi, László: A Lutra-jelenség. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 67-68. (1991)

Trencsényi, László: Palackposta : avagy gyerekek az Európa-kompon. Iskolakultúra, (1) 6. pp. 83-86. (1991)

Tőrös, Róbert: Gyarmati István akadémikus - a megszállott. Iskolakultúra, (1) 9. pp. 67-69. (1991)

Tőrös, Róbert: Pro & kontra : az Országos Oktatástechnikai Központ ismeretterjesztő filmje. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 46-47. (1991)

U

Urbán, János: Kombinatorikai feladatok középiskolásoknak. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 36-42. (1991)

Urbán, Teréz: Csokonai tanítása az általános iskolában. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 27-43. (1991)

V

Vainiotalo, Pirjo; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Pihlaja, Kalevi: Electronic effects in the electron ionization fragments of 2-aryl substituted octahydro-1,3/3,1-benzoxazines. Kolligátum. pp. 1-2. (1991)

Vainiotalo, Pirjo; Fülöp, Ferenc; Pihlaja, Kalevi: Gas-phase ring-chain tautomerism in 1,3-Oxazines : does it Exist? Kolligátum. pp. 438-442. (1991)

Vainiotalo, Pirjo; Partanen, Tuula; Fülöp, Ferenc; Bernáth, Gábor; Pihlaja, Kalevi: Effects of N-substitution on the fragmentations of some cyclohexene-fused 2-N-phenyliminoperhydro-3,l-oxazines and related thiazines. Kolligátum. pp. 125-129. (1991)

Vainiotalo, Pirjo; Ronkanen, Sari; Stájer, Géza; Bernáth, Gábor; Pihlaja, Kalevi: Electron ionization mass spectra of some 4β-phenyl-substitutedc cycloaikane-cis-fused l,3-Oxazin-2(3H)-ones,-2(3H)-thiones and l,4-Oxazepin-3(4H)-ones. Kolligátum. pp. 253-256. (1991)

Varga, András: A szegedi minorita könyvtár a XVIII. században.

Varga, Antal: Száz éves a Bolyai János Matematikai Társulat. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 25-31. (1991)

Vastagh, Zoltán: Zsákutca vagy fejlesztő élettér? Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 139-143. (1991)

Vastagh, Zoltán: A tanulók társas viszonyainak elemzéséből következő pedagógiai tanulságok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 3-4. pp. 157-170. (1991)

Vekerdy, Tamás: A Waldorf-iskoláról röviden. Iskolakultúra, (1) 4. pp. 61-63. (1991)

Vesztróczy, László: Az általános iskolai fizika és technika tantárgyak kapcsolata : különös tekintettel a technika tantárgyhoz kifejlesztett ismerethordozókra. Iskolakultúra, (1) 5. pp. 23-28. (1991)

Vincze, László: Appendix neveléstörténeti munkákhoz : a "fekete pedagógia" történetéből. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 3-4. pp. 195-214. (1991)

Vámos, Ágnes: Az iskolarendszer kétnyelvűségének vizsgálati szempontjai. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 67-71. (1991)

Várnagy, Elemér: Nevelés- és Művelődéstörténeti Közlemények. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 2. pp. 151-152. (1991)

Vásárhelyi, P., Judit: Johann Joachim von Rusdorf válogatott levelei. Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (3). pp. 99-172. (1991)

W

Welcher, Antalné: Egy csodaszép matematikakönyvről. Iskolakultúra, (1) 10. pp. 42-43. (1991)

Z

Zalán, Tibor: Szúrópróba. Iskolakultúra, (1) 7-8. pp. 119-121. (1991)

Zsolnai, Anikó: A zöld pedagógia kísértése. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 135-137. (1991)

Zábó, Magdolna: A kémia tanításához készült filmek. Iskolakultúra, (1) 3. pp. 35-46. (1991)

Zátonyi, Sándor: Diagnosztikus eredményvizsgálat : fizika 8. osztály. Iskolakultúra, (1) 1-2. pp. 5-14. (1991)

Zátonyi, Sándor: A reformáció kori csepregi kollégium : 1557-1643. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (91) 3-4. pp. 215-230. (1991)

A lista elkészítésének dátuma 2018. November 14. 14:23:09 CET.