Items where Year is 2003

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z
Number of items: 232.

A

Ablonczyné Mihályka Lívia: Olasz-magyar szójegyzék az EU Magyarországról írt véleményéhez. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 140-142. (2003)

Agyagási Klára: Die historische Wandlung der etnischen Struktur des Wolgagebiets. In: Die ural-altaischen Völker : Identität im Wandel zwischen Tradition und Moderne : Vorträge des Symposiums der Societas Uralo-Altaica vom 13. bis 15. Oktober 2002.. pp. 9-14. (2003)

Andok Mónika: A hír mint szövegtípus. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 68-76. (2003)

Andor Mihály: Albérleti vitazáró. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 89-92. (2003)

Andor Mihály: Gimnáziumok rekrutációja. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 315-338. (2003)

Andor Mihály: Remény a romlásban (Havas Gábor - Kemény István - Liskó Ilona: Cigány gyerekek az általános iskolában). In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 131-134. (2003)

Arató László and Knausz Imre and Mihály Ottó and Nahalka István and Trencsényi László: Az egyszintű, kompetenciaközpontú érettségi-felvételi vizsga koncepciója. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 1-59. (2003)

B

B. Németh Mária: A természettudományos műveltség mérése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 499-526. (2003)

Bakonyi Pál: Hozzászólás a kritikai szocializmuskritika-vitához. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 77-79. (2003)

Ballér Endre: Az 1995-ös NAT értékelésének néhány kérdése. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 3-18. (2003)

Balázs Éva: Innovativitás a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 37-47. (2003)

Beck Zoltán: Európai cigány irodalom (Djurič, Rajko: Die Literatur der Roma und Sinti). In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 128-130. (2003)

Beke Judit: A határátlépés öröme és melankóliája (Bíró Yvette [2003]: Nem tiltott határátlépések). In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 125-126. (2003)

Beke Judit: A néven szólítás ünnepe : bibliai témák és motívumok. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 3-17. (2003)

Benke Gábor: A tartalomipar elmélete (Horváth Iván: Magyarok Bábelben). In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 115-119. (2003)

Bobory Dóra: Gerolamo Cardano: a mágia tudósa, a tudomány mágusa. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 25-32. (2003)

Bogdán Péter: Madarakból lettünk (Ribó Pongrácz Éva: Madarakból lettünk. Cigány gyermekek képei). In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 189-193. (2003)

Bond Trevor G.: A tesztelés sokféle szerepe : példák a pedagógiai értékelés nemzetközi gyakorlatából. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 74-83. (2003)

Braunitzer Gábor: Az élet mint tanulás : a Finn Tudományos Akadémia kutatási programja. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 535-541. (2003)

Brezsnyánszky László and Sümeginé Törőcsik Tünde: Rendeletek és követelmények a tanári professzió tanulásában. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 75-82. (2003)

Buda András: Virtuális kommunikáció. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 92-96. (2003)

Buda Mariann: Világos perspektívákért (Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai tudás; Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai műveltség). In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 175-183. (2003)

Bán András: "...Háttérbe szorítják a pálmát, lótuszt, akantuszt..." : kutatások a hazai művészeti oktatásról. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 122-126. (2003)

Bánfi Ilona and Szabó Annamária and Szalay Balázs and Vári Péter: Hogyan mérte a PISA 2000 az alkalmazásképes tudást? In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 3-25. (2003)

Bánkuti Zsuzsa: Természettudományos téveszmék a tömegkultúrában. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 115-118. (2003)

Bárdos Jenő: A nyelvtudás megítélésének korlátai. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 28-39. (2003)

Báthory Zoltán: Rendszerszintű pedagógiai felmérések. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 3-19. (2003)

Báthory Zoltán: Takács Viola: Baranya megyei tanulók tudásstruktúrái : Iskolakultúra, Pécs, 2003. 197 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 405-407. (2003)

Bérces Emese: Nagy magyar helyesírási szótár. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 145-149. (2003)

Bíró Ágota: Női sorsok az irodalomban. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 45-60. (2003)

C

Csalog Judit: Ez történt Szentlőrincen. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 69-72. (2003)

Csalog Judit: Szentlőrinc, a modell. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 111-112. (2003)

Csapó Benő: Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 107-117. (2003)

Csapó Benő and Csapó Benő: Közlemény a MTA Pedagógiai Bizottság tagjainak és tisztségviselőinek újraválasztásáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 135-136. (2003)

Cserti Csapó Tibor: A cigány népcsoport iskoláztatása a Dél-Dunántúlon : a társadalmi-területi feltételrendszer változásai. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 96-102. (2003)

Csizér Kata: Az angol nyelv oktatásának feltételei. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 45-54. (2003)

Csíkos Csaba: Egy hazai matematikai felmérés eredményei nemzetközi összehasonlításban. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 20-27. (2003)

Csíkos Csaba: Janice F. Almasi: Teaching strategic processes in reading : The Guilford Press, New York–London, 2003. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 530-533. (2003)

Csíkos Csaba: Matematikai szöveges feladatok megértésének problémái 10-11 éves tanulók körében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 35-55. (2003)

D

Demény Lajos: A szegedi történetírás újdonságai. In: A hét : társadalmi, politikai, művelődési hetilap, (33) 14. pp. 9-10. (2003)

Dobozi Eszter: Kísérlet "a vég elhalasztására" : irodalomolvasás és kreatív írás a magyarórán. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 73-88. (2003)

E

Enyedi György: Régi és új egyenlőtlenségek. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 109-110. (2003)

F

Farkas Károly: Logo-pedagógia : pedagógiai informatika, tanítás a Logóval. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 21-37. (2003)

Fata Edina: Csenyéte példája (Kereszty Zsuzsa - Pólya Zoltán: Csenyéte antológia). In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 136-139. (2003)

Fehér Katalin: Az elmúlt korok gyermekei (Pukánszky Béla: A gyermekkor története). In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 126-127. (2003)

Feketéné Szakos Éva: Az első hazai andragógiai Delfi kutatás eredményeiből. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 339-369. (2003)

Felkai László: A jogalkotó kultuszminiszter Jankovich Béla. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 105-117. (2003)

Fenyő D. György: A kegyetlen irodalomtanításról : egy Petri-verset szemlélve. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 3-12. (2003)

Fenyő D. György: A kell és a lehet : ortológus és neológus a magyartanításban. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 99-104. (2003)

Forray R. Katalin: A multikulturális/interkulturális nevelésről. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 18-26. (2003)

Fóris Ágota: Nyelvújítás Itáliában : az Accademia della Crusca szótárának szakszókincse. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 43-52. (2003)

Fóris Ágota: Szótárak a világból. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. p. 133. (2003)

G

Garami Erika: A területi különbségek megjelenése az általános és középiskola utáni pálya alakulásában. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 83-89. (2003)

Gelencsér Gábor: Filmolvasókönyv : írások filmművészeti kötetekről. ISBN 963 6419 469

Gergely Andrásné: Mértékegységváltás. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 160-166. (2003)

Golnhofer Erzsébet: Tanulóképek és iskolaelméletek. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 102-106. (2003)

Golnhofer Erzsébet: A tudás új szemlélete (Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai tudás; Csapó Benő [szerk.]: Az iskolai műveltség). In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 183-189. (2003)

Gombos Zsuzsa and Horváth Eszter: Művészet és tanulás. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 74-79. (2003)

Géczi János: Kitaibel Pál: Desciptiones et icones plantarum rariorum Hungaria : I–III. Bécs. 1802–1812 : Pytheas Kiadó és Nyomda – Országos Széchényi Könyvtár, Budapest, 2004. : XXXII+104+100; XXXII+105+121; 88+80 : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 527-530. (2003)

Géczi János: Rózsahagyományok. ISBN 963 6419 450

Géczi János: A pedagógiai sajtó szerepvállalásai a hazai neveléstudományban. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 53-60. (2003)

H

H. Nagy Péter: Polifón "kolinda" : Juhász Ferenc: Szarvas-ének. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 113-115. (2003)

Hadas Miklós: A nőnevelő tornászat. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 12-24. (2003)

Halmai Tamás: Iskola és irodalom - a határon : egy (nem-)vita le(-nem-)zárásához. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 105-110. (2003)

Halmai Tamás: Közelítések, távlatok (Kovalcsik Katalin: Tanulmányok a cigányság társadalmi helyzete és kultúrája köréből). In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 127-128. (2003)

Hegedűs Judit: Tanítónői karriertörténetek a dualizmus korában. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 42-52. (2003)

Hercz Mária: A nevelési vizsgálat szerepe az iskolaértékelésben : 12–13 éves gyermekek gondolkodása iskolájukról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 57-80. (2003)

Herendiné Kónya Eszter: A tanítójelöltek geometriai gondolkodásának jellegzetességei. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 51-61. (2003)

Hermann Zoltán: Az általános iskolák közötti finanszírozási egyenlőtlenségek. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 90-95. (2003)

Holik Ildikó: Magyar fiatalok az ezredfordulón. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 114-117. (2003)

Honigsfeld Andrea: Magyar tizenévesek tanulási stílusbeli preferenciái: a kor a nem és a teljesítményszint hatásai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 175-187. (2003)

Horváth József: Szöveg születik: válaszok diákok írásaira. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 55-58. (2003)

Hovanyecz László: Magyarország története egy kötetben [könyvismertetés]. In: Népszabadság, (61) 87. p. 10. (2003)

Huszár Zsuzsa: Intermagyar (Forray R. Katalin - Hegedűs T. András: Cigányok, iskola, oktatáspolitika). In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 134-136. (2003)

Huszár Zsuzsanna and Géczi János and Sramó András: Kisebbségi attitűdök szocio-demográfiai háttere. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 40-50. (2003)

Huszár Ágnes: Szakmai és szociális kompetencia - kulturált beszéd. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 101-109. (2003)

Hárs György Péter: Mese az elfojtott erkölcsiségről és a kriminalitásról. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 113-124. (2003)

Héjja Julianna Erika: Könyv és olvasója Gyulán a XVIII. század első felétől 1848-ig. ISBN 963-200-465-5

I

Imre Anna: Kistelepülési iskolák eredményessége. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 74-78. (2003)

Imre Anna: Oktatási feladatellátást segítő önkormányzati társulások. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 371-387. (2003)

Imre Nóra: A tanári munka és a tanulói válaszok. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 79-82. (2003)

J

Juhász Borbála: A japán nyelv oktatásának helyzete hazánkban. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 13-20. (2003)

Juhász Tibor: Szondi Lipót horoszkópja. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 79-84. (2003)

Jámbor Attila: Mágia-klasszifikáció Guillaume d'Auvergne műveiben. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 12-24. (2003)

Jámbori Szilvia: Az iskolai környezet szerepe a serdülők jövő-orientációjának alakulásában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 481-497. (2003)

K

Kabai Lóránt: Mire jó, mire jó még? : egy el nem készült televízióműsorról. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 92-98. (2003)

Karancz Gábor: Tanító múzeum. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 99-101. (2003)

Kardos József: Fordulat a magyar iskolák életében: a Rákosi-időszak oktatáspolitikája. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 73-80. (2003)

Karikó Sándor: Karácsony Sándor hagyatéka. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 125-127. (2003)

Karády Viktor: Peregrinusok (Szögi László [szerk.]: Magyarországi diákok németországi egyetemeken és főiskolákon, 1789-1919). In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 139-140. (2003)

Karády Viktor: Testnevelés, iskolai értékrend és asszimiláció. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 25-36. (2003)

Kelemen Elemér: Oktatásügyi törvényhozásunk fordulópontjai a 19-20. században. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 47-56. (2003)

Kelemen Elemér: A magyar pedagógustársadalom és a pedagógusképzés története a dualizmus korabeli Magyarországon : opponensi összefoglaló. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 15-16. (2003)

Kelemen Elemér: A rendszerváltás és az iskola. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 81-87. (2003)

Kemnitz Heidemarie and Mikonya György and Németh András: Pedagógiai architektúra - pedagógiai terek kialakításának lehetőségei két iskola példája alapján. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 119-128. (2003)

Kiss Gábor and Őri István: Matematika-tanítás Excel programcsomaggal. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 74-80. (2003)

Kocsis József: Elégtelen röpdolgozat Gáspár László iskolájáról. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 70-74. (2003)

Kocsis Mihály: A tanárképzés megítélése. ISBN 963 6419 477

Kojanitz László: A közoktatás dilemmái : a "jó minőségű" tudáshoz vezető, tanulóközpontú iskola. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 13-21. (2003)

Kollár Andrea: Olasz köznyelvi értelmező nagyszótár. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 139-140. (2003)

Korcsog Balázs: Önismeret és öntükrözés : történeti vázlat az új magyar irodalomról. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 61-74. (2003)

Korom Erzsébet: A fogalmi váltás kutatása : az anyagszerkezeti ismeretek változása 12-18 éves korban. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 84-94. (2003)

Kovács Balázs: Adorno és a kritikai pedagógia. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 84-90. (2003)

Kováts Anna: Egy régi magyar szótár: ‚A magyar nyelv teljes szótára'. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 142-145. (2003)

Kozma Tamás: International Review of Education : Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Revue Internationale de L'Education : Főszerkesztő: Christopher Mclntosh. (2003-i) Szerkesztőség: UNESCO Institute of Education, Hamburg, Németország, Kiadó: Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Hollandia. Megjelenik évente négyszer : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 263-265. (2003)

Kozma Tamás: Találkozások. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 123-126. (2003)

Kriston Vizi József: Játékvízió : körkép egy kötet apropóján. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 120-127. (2003)

Kállainé Varga Mária: Geometria tanítása különböző szinteken. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 62-66. (2003)

Kálmán Attila: "Deáktér" : diákokról, diákjogról. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 97-110. (2003)

Kárpáti Andrea: Mérni a mérhetetlent : teljesítményértékelés a vizuális nevelésben. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 95-106. (2003)

Kékes Szabó Mihály: A tanítóképzés kritikus pontjai dualizmus időszakában. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 17-24. (2003)

Kührner Éva: Iskolahigiéné a századfordulón. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 111-122. (2003)

L

Lannert Judit: Differenciálás és szelekció a magyar iskolákban. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 70-73. (2003)

Lindenbergerné Kardos Erzsébet and Szabó Julianna: Lélekgyógyítás zenével. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 98-102. (2003)

Liskó Ilona: A szakképző iskolák mobilitási funkciói. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 32-50. (2003)

Loboczky János: A művészet vége?! : reflexiók Hegel téziséről. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 103-108. (2003)

Láng Benedek: Titkosított mágikus források egy középkori könyvtárban. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 3-11. (2003)

Lénárd Sándor: Naiv nevelési nézetek. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 76-82. (2003)

Lóránd Ferenc: Így is lehet! In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 73-76. (2003)

Lükő István: Az információs és a tanuló társadalom. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 102-110. (2003)

M

Magnuczné Godó Ágnes: Hogyan válhat az írás a gondolkodás fejlesztésének eszközévé? In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 93-98. (2003)

Mann Miklós: A modern polgári oktatási rendszer kiépülése és ellentmondásai. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 59-62. (2003)

Marianne Nikolov: Angolul és németül tanuló diákok nyelvtanulási attitűdje és motivációja. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 61-73. (2003)

Marlok Zsuzsa: Drámapedagógia és nyelvtanárképzés. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 153-159. (2003)

Martin Ferenc: Az abblendétől a WebTV-ig : film- és médiafogalmak kisszótára. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 193-194. (2003)

Mayer Erzsébet: Újabb visszapillantó (Kunc Adolf / Fináczy Ernő / Kövendy Dénes. Tudós tanárok - tanár tudósok). In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 119-122. (2003)

Merényi Annamária: A romantika-kutatás legújabb fejleményei. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 126-128. (2003)

Mitter Wolfgang: Transzformációk az európai oktatásügyben különös tekintettel az újraegyesített Németországra. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 413-421. (2003)

Molnár Edit Katalin and Cs. Czachesz Erzsébet: Tanulás és nyelvi fejlesztés. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 53-57. (2003)

Molnár Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazásának vizsgálata modern tesztelmélet (IRT) eszközökkel. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 423-446. (2003)

Molnár Gyöngyvér: Komplex problémamegoldó képesség fejlettségét jelző tényezők. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 81-103. (2003)

Molnár Gyöngyvér and Csapó Benő: A képességek fejlődésének logisztikus modellje. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 57-69. (2003)

Molnár Éva: Néhány személyes motívum szerepe az önszabályozó tanulásban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 155-173. (2003)

Molnár Éva: A "skacok" ellenkultúrája (Paul Willis: A skacok [Iskolai ellenkultúra, munkáskultúra]). In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 195-199. (2003)

Munkácsy Katalin: Angol nyelvű szekció a Varga Tamás Módszertani Napokon. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 47-50. (2003)

Munkácsy Katalin: Egy matematikatörténeti CD-ROM nyomán : matematika, informatika és könyvtár szakos tanárok, diákok közös fejlesztő tevékenysége. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 118-122. (2003)

Murai András: Több, mint film (Kovács András Bálint: A film szerint a világ). In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 122-123. (2003)

Mártonfi György: A felsőközépfokú oktatás átstrukturálódása. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 62-69. (2003)

Mészáros György: Techno-house szubkultúra és iskolai nevelés. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 3-63. (2003)

N

Nacsinák Gergely András: Aszkézis : ökológiai kérdések megjelenése a vallásokban. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 33-46. (2003)

Nagy József: Az eredményesebb képességfejlesztés feltételeiről. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 40-52. (2003)

Nagy József: Tudástársadalom és oktatási rendszer: az időprobléma. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 3-11. (2003)

Nagy József: A rendszerező képesség fejlődésének kritériumorientált feltárása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 269-314. (2003)

Nagy Júlia: Történelemoktatás drámajátékkal : 18. századi történelmi drámák a jezsuita nevelés és oktatás szolgálatában. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 110-121. (2003)

Nagy Mária: Tanulók, munkaterheik és iskolai eredményességük. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 48-50. (2003)

Nagy Péter Tibor: Oktatáspolitikai változások az első világháború után. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 63-72. (2003)

Nagy Péter Tibor: A középfokú nőoktatás huszadik századi történetéhez. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 3-14. (2003)

Nagy J. József: Az olvasástanulás és az ábécéskönyvek. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 120-126. (2003)

Nagyné Kondor Rita: Dinamikus geometriai rendszerek a geometria oktatásában. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 67-73. (2003)

Nahalka István: A nevelési nézetek kutatása : módszertani megfontolások. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 69-75. (2003)

Nahalka István: A tanulási eredményességről alkotott elképzelések. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 95-100. (2003)

Nemes Rita: A groteszk dramaturgiája : Örkény István színpada. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 27-37. (2003)

Neuwirth Gábor: Középiskolai eredménymutatók. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 51-54. (2003)

Nikolov Marianne: Hatodikosok stratégiahasználata olvasott szöveg értékelését és íráskészséget mérő feladatokon angol nyelvből. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 5-34. (2003)

Németh András: Osztrák tanügyi reformok és a pedagógia egyetemi tudománnyá válásának kezdetei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 189-210. (2003)

Németh András: A magyar középiskolaitanár-képzés fejlődése : a főbb nemzetközi recepciós modellek tükrében. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 53-68. (2003)

O

Ollé János: Egy tanulásközpontú oktatáselmélet vázlata. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 123-126. (2003)

Ollé János: Iskolai tudás és műveltség: az iskola formatív értékelésének eredményei. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 167-174. (2003)

Ottó István: Hierarchikus faktoranalízis SPSS szoftverrel. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 447-458. (2003)

Ottó István and Marianne Nikolov: Magyar felsőoktatási intézmények elsőéves hallgatóinak nyelvérzéke : a Magyar Egységes Nyelvérzékmérő Teszt. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 34-44. (2003)

P

Palkó Gábor: A kutatás és az oktatás közös pontjai (Dobos István [2002]: Az irodalomértés formái). In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 126-128. (2003)

Petneki Katalin: A baden-württembergi tanárképzésről. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 81-84. (2003)

Petriné Feyér Judit: Nézetek a nevelési módszerekről. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 83-87. (2003)

Pető Ildikó: Inklúzió a nevelésben. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 3-12. (2003)

Pléh Csaba: A korai magyar akadémikus pszichológia : a modern pszichológia bevezetésének különböző modelljei Magyarországon. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 38-42. (2003)

R

Rapos Nóra: Az iskolai félelmek vizsgálata : szülők és gyermekeik véleménye nyomán. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 107-112. (2003)

Reder Anna: A De Gruyter DaF egynyelvű német iskolai szótára. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 134-135. (2003)

Regéczi Ildikó: Ördöngös regények. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 121-122. (2003)

Rohály János: Szüret a könyvlapon: Ivan Illich: A szöveg szőlőskertjében: kommentár Hugo de Sancto Victore didascalionjához : Gond-Palatinus, 2001. 262 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 129-134. (2003)

Rohály János: "A hiányzó első lap". In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 117-120. (2003)

Ropolyi László: A könyv és az olvasás. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 114-120. (2003)

Rákosi Viktória: Az osztrák értelmező szótár (ÖWB). In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 135-139. (2003)

Rébay Magdolna: Felsőoktatási akkreditáció Németországban. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 84-95. (2003)

Réthy Endréné: Gyermeki énkép - szülői gyermekkép. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 96-101. (2003)

S

Sallay Hedvig: A szülői nevelés hatása serdülők jövő-orientációjának alakulásának. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 389-404. (2003)

Schiller István: A korszerű technika tanításáról : a technika tantárgy helyzete a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 26-39. (2003)

Schmidt Andrea: Tanulói terhek és az intézményi innovativitás. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 96-98. (2003)

Seress Ákos: Identitás és brutalitás : a személyiség problémája az ,Amerikai Psychó'-ban. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 115-118. (2003)

Sipos Lajos: "...hiszen lehetnénk jóbarátok..." : Babits és József Attila "találkozásai". In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 51-55. (2003)

Somorjai Eszter: Harry Potter és a Dekonstrukció avagy dekonstrukció és harry potter. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 107-113. (2003)

Stribik Ferenc: Catullusi. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 13-26. (2003)

Sz. Pallai Ágnes: Mégiscsak színház?!: az angol drámapedagógia történetéből. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 83-90. (2003)

Szabados György: Erdély első századairól [könyvismertetés]. In: Tiszatáj, (57) 8. pp. 93-97. (2003)

Szabolcs Éva: Néptanítói álláshirdetések 1901-ben : kutatásmódszertani megfontolások. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 39-41. (2003)

Szabó Lajos: Nagy Péter Tibor: Járszalag és aréna. Egyház és állam az oktatáspolitika erőterében a 19. és 20. századi Magyarországon : Budapest, Új Mandátum könyvkiadó, 2000 : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 3. pp. 407-409. (2003)

Szabó Zoltán: Egy visszaemlékezés néhány retorikai fordulatáról. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 102-108. (2003)

Szalai Tünde: Gondolatok az idegen nyelvi írás-kompetencia folyamatorientált fejlesztéséről. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 85-92. (2003)

Szauder Erik: Mégsem csak színház! In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 91-93. (2003)

Szekfü András: A társadalmi nyilvánosság és a kommunikáció technikai eszközei az ezredfordulón : vallomás a szakmáról. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 108-114. (2003)

Szekszárdi Júlia: Erkölcsi botrányok az iskolában. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 27-33. (2003)

Szivák Judit: Hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 88-95. (2003)

Szóka Bernadett: Interkulturális elemek az idegen nyelvek oktatásában. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 77-82. (2003)

Szöllősy Éva: Az OALD legújabb kiadása. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 149-150. (2003)

Szűk Balázs: Új Rubicon : a médiaoktatásról. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 101-103. (2003)

Sáska Géza: Miért fizetünk, kiért fizetünk? : beruházás és fogyasztás a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 32-46. (2003)

Sáska Géza: Szakmai és politikai autonómiák a '80-as, '90-es évek magyar közoktatásában. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 88-107. (2003)

T

T. Kiss Tamás and Tibori Tímea: Válságok és váltások a felsőoktatásban. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 3-12. (2003)

Takács Gábor: Tantárgyi ismeretek integrálása, avagy új feltételrendszer : természetismeret a felső tagozaton. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 67-72. (2003)

Takács Viola: Baranya megyei tanulók tudásstruktúrái. ISBN 963 6419 485

Takács Viola: A biológia tesztek megoldása és az intelligencia-hányadosok. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 51-66. (2003)

Takács Viola: A fizikai feladatok absztrakciós szintje szerinti teljesítmény az intelligencia-hányados tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 141-154. (2003)

Tamás Gábor: Az enciklopédia a középkori iszlámban : Al-Khwârizmî (10. század) és a tudományok rendszerezése. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 64-92. (2003)

Tarján Tamás: Miért rosszak Déry Tibor drámái? In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 38-44. (2003)

Tompos Anikó: Vizuális szótár - a főnevek illusztrált enciklopédiája. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 151-152. (2003)

Torba Nándor: Az évszázad iskolafejlesztése : javaslatok egy iskolafejlesztési program megvalósításához. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 102-111. (2003)

Trencsényi László: "Békévé oldja az emlékezés..."? In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 93-94. (2003)

Trencsényi László: Neveléstörténet? Művelődéstörténet? In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 110-114. (2003)

Tóth László: Ki érti jobban? In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 61-67. (2003)

Tóth Zoltán and Kiss Edina and Barke Hans-Dieter: Egy kémiatanításban használható térszemléleti teszt hazai adaptációja. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 4. pp. 459-479. (2003)

Török Balázs and Györgyi Zoltán: Minőségbiztosítottak: a ,Comenius 2000' minőségbiztosítási program. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 22-31. (2003)

U

Ugrai János: Egy páratlan forrás oktatástörténeti tanulságai : református lelkészi önéletrajzok elemzése 1807-ből. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 211-228. (2003)

Ugrai János: Szűkszavú lojalitás? : az Udvar és hazánk a sárospataki tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 90-101. (2003)

V

Vajda Zsuzsanna: Egy ifjúsági regénysorozat különleges sikere : a Harry Potter-könyvekről. In: Iskolakultúra, (13) 11. pp. 94-107. (2003)

Vajda Zsuzsanna: A gyermekkor története. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 140-143. (2003)

Vecsey Zoltán: Hogyan működik Pinker elméje? (Steven Pinker: Hogyan működik az elme). In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 113-115. (2003)

Venter György: A reflektív szemlélet megjelenése az orosz tanárképzésben. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 82-88. (2003)

Veresné Valentinyi Klára: Hogyan tartsunk kiselőadást? In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 109-124. (2003)

Vermes Albert Péter: Idegen nyelvi íráspedagógia és fordítás. In: Iskolakultúra, (13) 10. pp. 58-60. (2003)

Victor András: Sóból van-e a Gellérthegy? : a szaknyelv tanulásáról. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 88-92. (2003)

Vincze Szilvia: A matematikai képesség összetevőinek vizsgálata és kapcsolata az intelligenciával. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 2. pp. 229-261. (2003)

Vincze Tamás: A német nyelv szerepe a magyar tanítóképzésben a dualizmus korában. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 25-38. (2003)

Vágó Irén: Erőforrások a hat-nyolc évfolyamos gimnáziumokban : elemzések a tanári és tanulói óraszámokról. In: Iskolakultúra, (13) 12. pp. 19-31. (2003)

Vágó Irén: Tantervi szabályozás - helyi tantervek. In: Iskolakultúra, (13) 1. pp. 55-61. (2003)

Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiai kutatásban. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 109-112. (2003)

Vámos Ágnes: Tanárkép, tanárfogalom a családban. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 113-119. (2003)

Vári Erzsébet: Viszockij élete és művészete - sajátos tükörben. In: Iskolakultúra, (13) 9. pp. 122-124. (2003)

Vári György: Módszertani dilemmák : Arató László és Pála Károly tankönyvsorozatáról. In: Iskolakultúra, (13) 6-7. pp. 127-133. (2003)

Vári Péter and Balázsi Ildikó and Bánfi Ilona and Szabó Annamária and Szabó Vilmos László: Hogyan olvasnak a magyar kilencévesek? : a PIRLS 2001 eredményei a PISA- és a PIRLS-vizsgálat összehasonlításának tükrében. In: Iskolakultúra, (13) 8. pp. 118-138. (2003)

Z

Zoller Judit: Az értelmezés változatai : Örkény István: ,Meddig él egy fa?'. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 56-68. (2003)

Zsolnai József: Kényszerű hozzászólás a pedagógia újabb identitászavarához : egy eszme- és mentalitástörténetinek álcázott vita kontextusában. In: Iskolakultúra, (13) 3. pp. 80-84. (2003)

Zsolnai József: A pedagógiai jelenkortörténet-író és a gyakorló oktatáspolitikus : Báthory Zoltán ,Maratoni reform'-ját újraolvasva. In: Iskolakultúra, (13) 5. pp. 128-132. (2003)

Zátonyi Sándor: Digitális eszközök alkalmazása az oktatásban. In: Iskolakultúra, (13) 2. pp. 111-115. (2003)

This list was generated on 2022. október 3. 17:36:01 CEST.