Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 132.

Az amerikai középiskolák tanulmányi vezetése. La Revue de l'Enseignement des Sciences No. 48. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 52-53. (1912)

Egyéni bánásmód az iskolában: Alfred Graf : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 308-309. (1912)

Felolvasó ülés 1912. évi február 17-én. : hivatalos nyugtázás : Magyar Paedagogiai [!Pedagógiai] Társaság 1912 januári közgyűlésén megválasztott tiszteleti tagok levelei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 250-256. (1912)

Felolvasó-ülés 1911. évi december 16-án. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 112-128. (1912)

Felolvasó-ülés 1912 október 19-én. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). p. 592. (1912)

Felolvasó-ülés 1912. évi április 20-án. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). p. 320. (1912)

Iskolai dolgozat és ponyvairodalom : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 55-56. (1912)

Kleist magyarul : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). 175b. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 56-62. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 105-111. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 181-185. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 245-249. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 311-317. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 361-362. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 524-527. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 586-591. (1912)

Külföldi szaklapok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 650-652. (1912)

Külön osztályok elmaradott tanulók részére. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 241-242. (1912)

Maeterlinck a Magyar Könyvtár-ban : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). p. 52. (1912)

Mikszáth Kálmán utolsó novellái : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 51-52. (1912)

Vegyesek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 186-190. (1912)

Vegyesek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 318-319. (1912)

A játék mint katharsis. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 306-307. (1912)

A középfokú leánynevelés reformja Szászországban. Frauenbildung, 11. füzet. : [törvényismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 101-102. (1912)

A népoktatás reformja Szászországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 242-243. (1912)

A württembergi népiskolák felügyelete. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 358-360. (1912)

Andreae Carl: Carl Andreae: A pedagógia és segédtudományai : [előadás-ismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 357-358. (1912)

Bartos Fülöp: Dr. Kaiblinger Fülöp: Brassai Sámuel nyelvtanítási reformja : [könyvismertetés] : Budapest, 1910. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 170-172. (1912)

Beke Manó; Neovius-Nevanlinna Lars; Szűcs Adolf: L. Neovius-Nevanlinna: Algebran oppikirja I-II-III; Geometria; Trigonometria. Helsinki, 1910—1911. : [tankönyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 94-97. (1912)

Binder Laura: Schwarczel Adél: Képek és gondolatok a nevelés és oktatás köréből. Az írónő arcképével és életrajzával. 1912. Megjelent az írónő halála után Kolozsvártt. A Szent Bonaventura nyomda kiadása. Kapható ugyanitt és Kolozsvártt minden könyvkereskedésben. Ára 3 korona. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 584-585. (1912)

Bonkáló Sándor: Az orosz egyetem reformja. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 35-38. (1912)

Bonkáló Sándor: A gimnáziumi nyelvtanítás reformja : filologia [!filológia] és nyelvtudomány. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 548-556. (1912)

Borislav Jankulov: Az állampolgári nevelés : első közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 473-486. (1912)

Borislav Jankulov: Az állampolgári nevelés : második, befejező közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 538-548. (1912)

Bozóky Endre: Felolvasó-ülés 1912. évi május 18-án. : hivatalos nyugtázás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 363-364. (1912)

Bozóky Endre: Hivatalos nyugtázás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 63-64. (1912)

Bozóky Endre: Hivatalos nyugtázás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 190-192. (1912)

Bozóky Endre: Hivatalos nyugtázás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 655-656. (1912)

Bungers Hans: Bungers: Az iskolai kert a nagyvárosban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 102-103. (1912)

Bálint Aranka: Német női kereskedelmi iskolák. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 565-572. (1912)

Bárány Gerő: Ethika [!etika] és paedagógia [!pedagógia]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 529-538. (1912)

Bíró Imre: A középiskola és a modern élet. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 13-23. (1912)

Cohn Jonas: Jonas Cohn: Visszaemlékezés az iskolaévekre. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 309-310. (1912)

Crouzet Paul: A francia leányok középiskolája : [ismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 54-55. (1912)

Dengi János: A világirodalom oktatása középiskoláinkban : második befejező közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 333-357. (1912)

Dengi János: A világirodalom oktatása középiskoláinkban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 282-292. (1912)

Dieffenbacher Julius; Cohn Jonas: J. Cohn, J. Dieffenbacher: A nemek különböző képességei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 177-178. (1912)

Dugas Ludovic: L. Dugas: A jellem formális nevelése. Revue Pédagogique 1911. márciusi szám. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 240-241. (1912)

Dékány István: Gazdasági paedagogia [!pedagógia] és a mai tanterv. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 32-35. (1912)

Dékány István: A nevelés iskolán kívüli tényezői. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 602-612. (1912)

Eliot Charles William: Charles W. Eliot: Az amerikai egyetemek elnöke. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 103-104. (1912)

Endrei Gerzson: Az uj [!új] középiskolai Rendtartás tervezete. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 80-83. (1912)

Endrei Gerzson: Brugmann, K.: Der Gymnasialunterricht in den beiden klassischen Sprachen und die Sprachwissenschaft. Strassburg, Trübner. 1910. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 47-48. (1912)

Endrei Gerzson: Morsch: Das höhere Lehramt in Deutschland u. Österreich. 2. Auflage. Leipzig und Berlin, B. G. Teubner, 1910. VIII+486. l. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 585-586. (1912)

Endrei Gerzson: Paulsen, Fr.: Gesammelte pädagogische Abhandlungen. Herausgegeben von Ed. Spranger, Stuttgart u. Berlin 1912. Cotta. XXXV + 771 1. 10-50 M. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 641-643. (1912)

Endrei Gerzson; Budde Gerhard: Budde, G.: Allgemeine Bildung und individuelle Bildung in Vergaugenheit und Gegenwart. Langensalza, 1910. Beltz. 240.1. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 235-236. (1912)

Fehér Jenő: A rajzolás a természetrajz tanításában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 224-229. (1912)

Fejes Áron: Az akaratszabadság problémája címen Fejes Áron, nagyenyedi Bethlen-kollégiumi r. tanár, tanítóképzőintézeti igazgató, értekezést írt s munkáját Budapesten, az Athenaum könyvkiadóhivatalnál kinyomatta : [értekezés-ismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). 175a. (1912)

Fináczy Ernő: A latin nyelv tanításáról : a Magyar Paedagógiai [!Pedagógiai] Társaság XX. közgyűlésének elnöki megnyitója. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 1-13. (1912)

Fischer A.: A szociális tudat fejlődési fokozatai : A. Fischer. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 178-180. (1912)

Fürst Aladár: Iskolai tapasztalataim Németországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 23-29. (1912)

Gensch Willy: W. Gensch: A gyermek gondolatkörének elemzése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 244-245. (1912)

Gockler Lajos: Rousseau : születésének 200. évfordulója alkalmából. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 465-473. (1912)

Gockler Lajos: A koncentráció mint didaktikai elv : felolvastatott a Magyar Pedag. Társaságban 1912. márc. 16-án. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 257-272. (1912)

Hegedűs István; Apáthy István: A klasszikai oktatás védelme : Dr. Apáthy István : A természettudományok a középiskolában c. felolvasása ötletéből. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 65-71. (1912)

Hellebrant Árpád: Paedagogiai [!Pedagógiai] Repertorium [!Repertórium] : a magyar paedagogiai [!pedagógiai] irodalom 1911-ben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 365-464. (1912)

Horváth Károly: F. Pfuhl, dr.: Der Pflanzengarten : seine Anlage und seine Verwertung : mit einer Tafel und einem Plan. Leipzig. Verlag: Quelle et Meyer : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 44-46. (1912)

Horváth Károly: Scherer H.: Geographieunterricht, Führer durch die Strömungen auf dem Gebiete der Pädagogik und ihrer Hilfswissenschaften, zugleich. Ratgeber für Lehrer und Schulbeamte bei der Einrichtung von Bibliotheken. Preis M 2-, gut geb. M 2.40. Leipzig. Verlag von Ernst; Wunderlich, 1910. p. 210. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 237-239. (1912)

Horváth Károly: A biológia és tanítása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 501-506. (1912)

Horváth Károly; Cramer August: Cramer A.: Pubertät und Schule. Aus der königlichen Universitätsklinik und Poliklinik für psychische und Nervenkrankheiten. II.vermehrte und verbesserte Auflage. Leipzig und Berlin. Druck und Verlag von B. G. Teubner. 1911. 21 l. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 521-524. (1912)

Imre Sándor: Fontes Rerum Transylvanicarum (Erdélyi történeti források): I. kötet: Az erdélyi jezsuiták levelezése és iratai a Báthoryak korában (1571—1613). Gyűjtötte és közrebocsátja dr. Veress Endre. I. 1571—1583. Hét hasonmással. Kolozsvár ; Budapest 1911. n 8° XVI + 325 lap. Ára 10 kor. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 50-51. (1912)

Imre Sándor: A hágai kongresszus. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 557-565. (1912)

Jacobson Edmund: Edmund Jacobson: A megértés folyamata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 307-308. (1912)

Kardeván Károly: Scheffel Ekkehardja és egy magyar tankönyv. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 229-234. (1912)

Kemény Ferenc: Vegyesek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 527-528. (1912)

Kohlbach Bertalan: Latin olvasmányok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 165-169. (1912)

Kornis Gyula: J. A. Mac Vannel: Outline of a course in the philosophy of education. New-York, Macmillan Company. 1912. p. IX. + 208. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 644-645. (1912)

Kornis Gyula: A pszichológia jövője. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 293-296. (1912)

Loisch János: J. G. Sprengel : Die neuere deutsche Dichtung in der Schule. Frankfurt 1911. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 97-101. (1912)

Lázár Szilárd: Vértes O. József dr.: Gyógypedagógia és középiskola. Budapest, 1912. 28. l. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 649-650. (1912)

Lázár Szilárd; Dessoir Max: Max Dessoir: Abriss einer Geschichte der Psychologie. Heidelberg. 1911. 272. lap. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). p. 236. (1912)

Marót Károly: Párhuzam a klasszikus és romantikus eposz között. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 88-90. (1912)

Massa Sibios: Sibios Massa: A Montessori-féle módszer egy első osztályban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 180-181. (1912)

Münch Wilhelm: Münch Vilmos: Az "ismétlő" diák. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 360-361. (1912)

Münch Wilhelm: Tanulók tipusai [!típusai] : [előadás-ismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 104-105. (1912)

Nagy József: Az értelmi nevelés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 299-302. (1912)

Nagy József: Az új francia középiskolai tanterv mérlege. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 498-501. (1912)

Nagy József: D. Mornet: Les sciences de la nature en France, au XVIII siécle. Un chapitre de l'histoire des idées. Librairie Armand Colin. Paris, 1911. (X + 292 1.) : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 91-94. (1912)

Nagy József: Mit olvasnak a francia tanulók. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 30-32. (1912)

Nagy József: A modern nyelvi olvasmányok kánona a német reáliskolákban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 296-299. (1912)

Nagy József: A nemzetközi segédnyelv kérdése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 38-39. (1912)

Nagy József: A paedagógia [!pedagógia] viszonya az ethikához [!etikához] és pszichológiához Herbartnál. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 221-224. (1912)

Ordahl Louise Ellison: Louise Ellison Ordahl: Tudatosság és tanulás : [beszámoló]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 310-311. (1912)

Pannwitz Rudolf: Rudolf Pannwitz: A vizsgálatok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). p. 358. (1912)

Pap Károly; Sebők Zsigmond: Sebők Zsigmond: Egy kis könyvről : hogyan ne beszéljenek a gyerekek? Filléres Könyvtár. 290-ik füzet 46 1. Ára 60 fillér. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 174-175. (1912)

Papp Dezső: A német reformiskolák. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 213-220. (1912)

Papp Dezső: A svájci középiskolák szervezete. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 625-634. (1912)

Philipp Kálmán: Az élőnyelvtanítás és a fordítás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 635-638. (1912)

Philipp Kálmán: Egy modern pedagógusról: Angelier Ágost. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 84-88. (1912)

Philipp Kálmán; Marius Pieyre: Pieyre Marius tankönyvei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 506-513. (1912)

Radosavljevich Paul Rankov: A pedagógia tudománya. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). p. 176. (1912)

Ranschburg Pál: A figyelmetlenség pedagógiai pszichológiaja [!pszichológiája] és pathológiája : székfoglaló előadás a Magyar Paedagogiai [!Pedagógiai] Társaság 1910 május havi ülésén. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 137-154. (1912)

Rácz Lajos: Emil, vagy a nevelésről. Írta Rousseau János Jakab. Budapest, 1911. Franklin-Társulat : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 42-44. (1912)

Sadler Mihály: A vallásoktatásról : Sadler Mihálynak, a manchesteri egyetem tanárának előadása Budapesten, a Magyar Evangéliumi Keresztyén Diákszövetségben, 1911 május 9-én. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 129-136. (1912)

Schmidt Mária: A középiskolai irodalomtanítás és a filozófiai propedeutika : a filozófiai propedeutika végső célja és végső módszertani eljárása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 613-625. (1912)

Szabó Ignác: Karl Groos: Der Lebenswert des Spiels. Verl. von Gustav Fischer, Jena. 1910. S. 30. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 647-649. (1912)

Szelényi Ödön: C. Andreae: Die Entwicklung der theoretischen Pädagogik. Leipzig, 1911. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 40-42. (1912)

Szelényi Ödön: Dr. Paul Barth: Die Geschichte der Erziehung in soziologischer und geistesgeschichtlicher Beleuchtung. Leipzig. 1911. 620 lap. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 518-521. (1912)

Szelényi Ödön: Friedrich Paulsen: Pädagogik. Herausgegeben von Dr. Willy Kabitz. Stuttgart und Berlin. 1911. 430 lap. Kötve 7 márka 50 pf. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 514-516. (1912)

Szelényi Ödön: Schleiermacher pedagógiája : első közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 193-205. (1912)

Szelényi Ödön: Schleiermacher pedagógiája : harmadik, befejező közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 321-333. (1912)

Szelényi Ödön: Schleiermacher pedagógiája : második közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 272-282. (1912)

Teveli Mihály: Az elemi népoktatás enciklopédiája. Szerkesztette Kőrösi Henrik és Szabó László. Budapest, Franklin-Társulat, 1911. Első kötet. A-H 559. l. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 516-518. (1912)

Teveli Mihály: Dr. W. Rein u. Dr. P. Selter : Das Kind, seine körperliche u. geistige Pflege von der Geburt bis zur Reife. Enke Stuttgart. 1911. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 48-50. (1912)

Teveli Mihály: Lasz Samu dr.: Földrajzi Olvasókönyv. I. rész. Magyarország. Lampel. 1912. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 304-305. (1912)

Teveli Mihály: Lechnitzky Gyula: Alkotó munkára való nevelés. Budapest, Athenaeum, 1912. Ára 5 korona. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 580-582. (1912)

Tourneur I.-Mc.: Tourneur: A térkép az iskolában : [ismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 53-54. (1912)

Téri József: Die Selbstregierung der Schüler: erfahrungen mit F. W. Försters Vorschlägen für eine vertiefte Charakterbildung in der Schule von Johann Hepp. Zürich. Druck und Verlag: Schulthesz und Comp : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 46-47. (1912)

Téri József: Dr. Gustav Störring: Die Hebel der sittlichen Entwicklung der Jugend. Leipzig. Verlag von Wilhelm Engelmann, 8-adrét, 157 lap, ára 5 korona. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 582-583. (1912)

Téri József: Dr. J. Loewenberg: Geheime Miterzieher. Studien und Plaudereien für Eltern und Erzieher. Leipzig, 1912. Verlag der Frauen. - Rundschau (Hermann Léemann Nachfolger.) : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 645-647. (1912)

Téri József: Hans Wegener : Wir jungen Männer! Das sexuelle Problem des gebildeten jungen Mannes vor der Ehe. Karl Robert Langewie'sche Verlagsbuchandlung. Düsseldorf und Leipzig. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 583-584. (1912)

Téri József: Heinrich Lhotzky: Die Seele deines Kindes. (Karl Robert Lange Düsseldorf). Leipzig, 8-ad rét 221 lap, ára 2 kor. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 239-240. (1912)

Téri József: Pierre Villey: Influence de Montaigne sur les idées pédagogiques de Locke et de Rousseau : Paris : Librairie Hachette et Cie 1911. 8-adrét, 270 lap, ára 6 korona. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 172-173. (1912)

Téri József: Richard Poppe: Von der experimentellen Pädagogik. Eine Übersicht über ihre Probleme. Verlag Waldenburg in Schlesien, 1911. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 639-641. (1912)

Téri József: T. Wagner: Jugend Berechtigte Übersetzung aus dem Französischen von J. Schröder. (Leipzig. Verlag ven Friedrich Jansa, 1911. 8-ad rét 356 lap. Ára 5 kor.) Szerzőnk művében főleg a jelenkor : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 303-304. (1912)

Vadász M. Elemér: A földtan tanítása magyar egyetemeken. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 486-497. (1912)

Vadász M. Elemér: A földtan és a középiskolai természetrajzi oktatás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 72-79. (1912)

Vértes Lajos: Kísérleti vizsgalatok [!vizsgálatok] a gazdaságos tanulás kérdéséhez : mily viszonyban áll a megtanulandó anyag mennyisége a megtanulásra fordított munkához? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 155-164. (1912)

Vértes Lajos: Kísérleti vizsgálatok a gazdaságos tanulás kérdéséhez : mily viszonyban áll a megtanulandó anyag mennyisége a megtanulásra fordított munkához? : második, befejező közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 205-213. (1912)

Waldapfel János: August Stadler: Philosophische Paedagogik. Leipzig 1911. Ausserordentliche Veröffentlichung der Pädagogischen Literaturgesellschaft. Neue Bahnen. Ára 4 márka. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 573-580. (1912)

Waldapfel János: A gyakorló-főgimnáziumról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 593-602. (1912)

Weszely Ödön: Vegyesek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (21). pp. 653-654. (1912)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 19. 10:58:03 CEST.