Items where Year is 1996

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: - | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z | Á | É
Number of items: 300.

-

-kor : Az Árpád-ház uralkodói [könyvismertetés]. In: Új Magyarország, (6) 28. p. 8. (1996)

A

Adorjánné Farkas Magdolna: Cikkgyűjtemény a környezetszennyezésről. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 112-114. (1996)

Adorjánné Farkas Magdolna: Oktatócsomag az üvegházhatásról. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 75-78. (1996)

Adorjánné Farkas Magdolna: Természettudományról, környezetvédelemről - angolul : tehetséggondozó szakkör. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 21-26. (1996)

Agyagási Klára: Benzing, Johannes: Bolgarisch-tschuwaschische Studien. Hrsg. von Claus Schönig. Wiesbaden: Harrassowitz 1993. In: Orientalistische Literaturzeitung, (91). pp. 66-68. (1996)

Agyagási Klára: Le systeme verbal tchouvache comme objet de nouvelles recherches linguistiques. In: Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae, (49). pp. 93-129. (1996)

Ambrusné Kéri Katalin: Kmety képviselő úr és a "női szörnyetegek" : egy 1907-es parlamenti felszólalás sajtóvisszhangja. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 101-103. (1996)

Ambrusné Kéri Katalin: Szemléletváltás a neveléstörténet tanításában. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 103-107. (1996)

Andor Csaba: A nagy kolerajárvány Madách életében és főművében. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 15-25. (1996)

Andrássy Péter: A környezetkultúránkról. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 82-87. (1996)

Arató László: Hermeneutika, diákbefogadó, irodalomtanítás. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 20-28. (1996)

Arató László: Kispál és a Borz : Halszív : műelemzés(-paródia?) Lovasi István dalszövegéről. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 117-118. (1996)

Aszalós Péter: A gépesített értelem. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 94-95. (1996)

B

Bajkó Mátyás: Fehér Erzsébet: Magyar nyelvű tankönyvek 1777-1848. : Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum kiadása, 1995. 246 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 106-108. (1996)

Bajkó Mátyás: Protestáns iskolakultúránk és a történelem. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 3-8. (1996)

Balla Zoltán: Fonetikai vizsgálatok írástörténeti jelentősége. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 33-43. (1996)

Balogh Anna: Kőrösi Csoma Sándor nyomában : egy oktatómédium elemzése. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 115-117. (1996)

Balogh Miklós: Oktatásfinanszírozás - régi szereplők új szerepben? In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 11-22. (1996)

Balázs Ildikó: Egy értelmezési lehetőség : Sütő András: Advent a Hargitán drámájának motívumrendszere. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 66-74. (1996)

Balázs Zoltán: Mit kezdjenek a keresztények a politikával? In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 113-120. (1996)

Balázs Éva: Az oktatás hatékonysága : problémák, fogódzók, lehetséges megközelítések, intézményi szinten. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 3-10. (1996)

Barta Péter: Néhány elkalandozó gondolat cigány szótárakról. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 99-101. (1996)

Bednanics Gábor: A polifon hagyomány megszólaltatása. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 90-92. (1996)

Berki Imre: Tanári kézikönyv és szakkönyv is! In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 118-119. (1996)

Bertók Éva: A Halotti Beszéd és Könyörgés : a nyelvemlékről és latin eredetijéről. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 29-35. (1996)

Bihari Péter: Az alig ismert Nagy Imre. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 120-122. (1996)

Bihari Péter: Balkáni históriák. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 131-133. (1996)

Bihari Péter: Csodálatos régiók. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 161-163. (1996)

Bihari Péter: Magyarok régi tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 112-114. (1996)

Bihari Péter: Marc Bloch és a történész mestersége. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 63-65. (1996)

Bihari Péter: Nagyvárosi fények és árnyak. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 126-130. (1996)

Bihari Péter: Történelmi alternatívák. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 104-105. (1996)

Bitskey István: "Az magyari nyelvnek dicsősége" : Balassi-értelmezések 1899-1994. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 38-48. (1996)

Blazovich László and Kristó Gyula: Mi is egy vagyunk a Kárpát-medence népei közül... : Blazovich László és Kristó Gyula millecentenáriumi beszélgetése. In: Tiszatáj, (50) 10. pp. 65-74. (1996)

Boda I. Károly and Porkoláb Judit: Költői szókészletvizsgálat számítógépes programmal. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 51-61. (1996)

Bogdán János: A Cigány oktatásfejlesztési programról. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 116-126. (1996)

Bradley Terence: Az angoltanárok továbbképzésének problémái. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 71-75. (1996)

Bálint László: Bajáról indultak. Dr. Makk Ferenc. In: Bajai honpolgár : Független Város- és Környezetvédő Lap, (7) 11(73). pp. 8-9. (1996)

Bán Ervin: Jacqueline Dangel: Histoire de la langue latiné : Presses Universitaires de Francé, Paris, 1995. 128 o. Irodalom: 125-126. o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 306-307. (1996)

Bán Ervin: Renée Balibar: Le colinguisme : Presses Universaitares de Francé, Paris, 1993. 127 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 305-306. (1996)

Bán Ervin: Önálló általánosítás és "tudatosítás" a didaktikai nyelvleírásban. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 105-108. (1996)

Bíró Gyöngyi and Tóth Tünde: Balassi versgyűjteményének rekonstrukciója. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 49-57. (1996)

Bókay Antal: A dekonstrukció - a befogadás formaelmélete. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 3-7. (1996)

Bóna László: Birodalmi irodalom : a reggeli. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 180-181. (1996)

Bögre Zsuzsa: Azonos tartalom, változó forma. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 111-113. (1996)

C

Chikán Bálint: Egy boldog ember jelbeszéde : gondolatok Várnagy Ildikó kiállításairól. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 126-128. (1996)

Csapó Benő: Összefoglaló a Magyar Pedagógia 1994-1996. évi működéséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. p. 413. (1996)

Cserné Adermann Gizella: Docimológia : áttekintés a vizsga és az osztályzás francia nyelvű szakirodaimáról. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 22-25. (1996)

Cserné Adermann Gizella: Erővonalak és távlatok : a pedagógiai értékeléssel kapcsolatos kutatásokról. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 58-61. (1996)

Csikós Csaba: A mélypont ragyogása az ökológiai válság sodrában. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 3-7. (1996)

Csirikné Czachesz Erzsébet: Literacy, Economy and Society, Results of the first International Adult Literacy Survey : Organisation for Economic Cooperation and Developmént; Statistics Canada, 1995. 199 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 307-312. (1996)

Csirikné Czachesz Erzsébet and Vidákovich Tibor: A családi-kulturális tényezők hatása az olvasás elsajátítására. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 35-57. (1996)

Csocsánné Horváth Emmy: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság és az MKM által a tantervi irányelvek kidolgozására felkért munkabizottság 1996. március 25-én tartott együttes üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 314-315. (1996)

Csorba Csaba: Régi korok történelme mai könyvekben : gondolatok az ókori és középkori egyetemes történelem tanulásáról és tanításáról. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 36-41. (1996)

Csákány Antalné: Mi lehet az alacsony teljesítmények mögött? : az általános iskolai fizikatanítás eredményességét vizsgáló tudásszintmérések összefoglaló adatai 1958-1994-ig : I. rész. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 110-115. (1996)

Csányi Erzsébet: Bibliai metanyelv. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 19-22. (1996)

Csíkos Csaba: Ferenczi Gyula és Fodor László: Oktatáselmélet és oktatásstratégia : Stúdium Könyvkiadó, Kolozsvár, 1996. 149 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 407-409. (1996)

Csúri Piroska: Generalized dependencies: description, reference and anaphora.

Czigány Zoltán: A ködben : Kemény Zsigmondról. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 26-32. (1996)

D

Daniss Győző: Az első félezer évünk. A honfoglalás korának írott forrásai - Az Árpád-ház uralkodói [könyvismertetés]. In: Népszabadság : országos napilap, (54) 46. p. 14. (1996)

Deák András Miklós: Emberáldozat a civilizáció oltárán. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 108-110. (1996)

Deák Gábor: Imre Sándor helye a magyar pedagógiai irodalomban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 271-288. (1996)

Di Francesco Amadeo: Megjegyzés a Szép magyar komédia prológusáról. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 68-70. (1996)

Dávid Gergely: Mennyire jó az angol felvételi? In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 63-70. (1996)

Dömötör Ákos and Comenius Johannes Amos: Az Orbis Pictus keletkezése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 169-184. (1996)

E

E. Szabó Zoltán: A fogalomtérkép és a rendezett fa. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 195-204. (1996)

Englonerné Benkes Zsuzsa: A kreatív-produktív szövegmegközelítésről. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 8-14. (1996)

F

Faludi Szilárd: Kolozsvári–szegedi hagyományok – Imre Sándor neveléstana és a nemzetnevelés koncepciója. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 289-297. (1996)

Faludi Szilárd: Makarenko hagyatéka napjainkban : források, viták, adatok. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 114-115. (1996)

Faragó József: "...az mint az eltévedt juhokot siratja" : Balassi Bálint román nótajelzésének háttere a román és a magyar folklórban. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 83-87. (1996)

Farkas József: Hogyan gondolkodunk? : elképzelések a tudásreprezentációról. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 13-21. (1996)

Fatalin László: Adat-eszméletek. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 44-51. (1996)

Fedinec Csilla: Kárpátalja közigazgatása és tanügyigazgatása 1938-1944 között. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 367-375. (1996)

Fehér Katalin: A felvilágosodás pedagógiai eszméi és a főúri magánnevelés. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 85-93. (1996)

Fejes Erzsébet and Kanczler Gyuláné: A víz világnapja : néhány ötlet e jeles nap megünnepléséhez. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 43-47. (1996)

Felkai Piroska: Az emlékezés nyomában : Lengyel Péter: Cseréptörés. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 93-98. (1996)

Fenyő D. György: Önbírálat : a Berzsenyi Gimnázium humán tagozata első öt évének értékelése. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 26-41. (1996)

Fischer Ferenc: A globális világ : a XX. századi történeti folyamatok összekapcsolódásáról. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 52-62. (1996)

Fischerné Dárdai Ágnes: Törtenelemtanítás a rendszerváltás után nemcsak Magyarországon... In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 61-62. (1996)

Fledrich Tünde: A videofilm jelentősége az oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 185-187. (1996)

Flusser Vilém: Az információs társadalom mint földigiliszta. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 193-200. (1996)

Forró Edit: Talajtani ismeretek a rendszerszemléletű környezeti nevelésben. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 8-13. (1996)

Fáy László: Rendhagyó filozófiaóra II. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 15-26. (1996)

Fáy László: Rendhagyó filozófiaóra III. : menü desszerttel. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 32-48. (1996)

Fűzfa Balázs: Hallgatni, várni - avagy milyen egy jó magatartás- és türelemtan? In: Iskolakultúra, (6) 4. p. 105. (1996)

G

Golden Dániel: Az irodalom történetiségének és megértésének feltételei. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 121-123. (1996)

Golden Dániel: "Tiszán innen, Dunán túl - ez a posztmagyar". In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 96-99. (1996)

Golubovné Gergely Anna: A környezet megismerése és védelme : tevékenységi lehetőségek az óvodában. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 79-81. (1996)

Gonda János: A zenei nevelés alternatív műhelye. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 13-18. (1996)

Groys Boris: A konstruktivizmus filozófiája. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 124-127. (1996)

Gyólity Péter and Czékus Géza: A számítógép használata az óvodai környezetismeret foglalkozásokon. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 117-119. (1996)

Gáspár Csaba László: Az ember a földön jár - de az ég alatt : a vallás "keletkezéséről", avagy az angyali jelenésekről. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 14-19. (1996)

Gáspár Csaba László: Civilizált vallás és pusztai hit : Martin Buber: A próféták hite. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 110-113. (1996)

Géczi János: Világ-egyetem. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 93-94. (1996)

Géczi János: A táj : egy általános iskolai osztály terepgyakorlatának zárójelentése. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 44-50. (1996)

H

H. Nagy Péter: Mozaik a kortárs irodalomról. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 89-90. (1996)

Halmesvirta Annsi: Molnár Ferenc és az ifjúkor kultúrája. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 38-44. (1996)

Hansági Ágnes: Aszinkrónia az irodalomtanításban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 84-88. (1996)

Hardi András: Gyermek a természetben. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 36-42. (1996)

Hartai László and Jakab György: A mozgóképkultúra és médiaismeret tanításának céljai és feladatai. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 19-28. (1996)

Havas Péter: Az Észak-Amerikai Környezeti Nevelési Egyesület konferenciája Gaining New Insights - Building On Experience, 1995. szeptember 12-21. Portland, Main. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 119-126. (1996)

Havas Péter: Nemzetközi környezeti nevelési tanácskozás Savonlinnában : "The Northern Call for Environment". In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 47-57. (1996)

Havas Péter: A környezeti nevelés és a jövőképek. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 58-70. (1996)

Hecz Istvánné: A szemléletformálás nehézségei. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 88-89. (1996)

Hermann Róbert: Budapest az újkorban : történelmi pillanatok egy nagyváros életében. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 100-101. (1996)

Hermann Róbert: A Szemere-kormány külpolitikája. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 122-125. (1996)

Hortobágyi Katalin: Egy németországi tanulmányút tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 102-108. (1996)

Horváth Pál: Hittudományi kézikönyv kezdőknek és haladóknak. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 74-77. (1996)

Horváth Pál: Vallásszociológia és szekularizáció. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 105-111. (1996)

I

Illyés Sándor: A Nemzeti Alaptanterv és a fogyatékos gyermekek iskolai fejlesztésének tartalmi szabályozása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 377-382. (1996)

Imrei István and Balogh Klára: Freinet-műhely Tiszabőn. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 82-90. (1996)

J

J. Király István: A fekete szivárványszínei. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 121-122. (1996)

J. Szikra Éva: Tájképi kertek Magyarországon : történeti kertkiállítás a Műemlékvédelmi Hivatalban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 72-74. (1996)

K

Kamarás István: Tanítható-e az erkölcs? In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 3-14. (1996)

Kamarás István: A Tükör tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 75-84. (1996)

Keresztes György: Ikonja a láthatatlannak : gondolatok Umberto Eco: A rózsa neve című regényéről. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 117-123. (1996)

Keveházi Katalin: Az olasz reneszánsz. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 97-98. (1996)

Király Péter: Balassi és Regnart. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 75-82. (1996)

Kiss Tihamér: Piaget pszichológiájának és didaktikai elveinek hatása hazánk oktatás-metodikájára. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 397-406. (1996)

Kiss Ádám Sándor: Értelmi fogyatékosok a középiskolások szemével. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 33-37. (1996)

Klembala Géza: A Tamás-iskola cantora. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 49-64. (1996)

Kocsis Mihály: Pedagógusképzés - axonometrikus ábrák tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 37-48. (1996)

Kocsis Mihály: Pedagógusképzés ma/holnap : külföldi minták és egy lehetséges magyar modell. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 49-57. (1996)

Kolics Pál: A térségi oktatáspolitika az iskolatársulásban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 166-170. (1996)

Kontra József: A probléma és a problémamegoldó gondolkodás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 341-366. (1996)

Koronczai Jánosné: Új utak keresése : egy nagy lakótelepi iskola kis pedagógusközösségének tapasztalataiból. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 48-53. (1996)

Kovách Árpád: Egy iskolaimage, szürkével. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 93-96. (1996)

Kovács László: A fizikatörténet szerepe a fizikatanításban. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 52-69. (1996)

Kovács Sándor: Autonóm iskola - önálló tervezési stratégiák. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 27-36. (1996)

Kovátsné Németh Mária: A környezeti nevelés múltjáról és jelenéről. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 76-84. (1996)

Kreutzer Andrea and Szoleczky Emese: Rövidke traktátus a honi múzeumok szükséges és hasznos voltáról : avagy mire jó a múzeum? In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 128-134. (1996)

Kristó Gyula: Honfoglalók : szlávok,avarok, vangarok, gepidák. In: Esti Hírlap, (41) 59. p. 14. (1996)

Kristó Gyula: Kik éltek 896 előtt a Kárpát-medencében? In: Vas népe, (41) 65. p. 5. (1996)

Kristó Gyula: Kik éltek a honfoglalás előtt a Kárpát-medencében? In: Romániai Magyar Szó : országos demokratikus napilap, (8) 1956. p. 1. (1996)

Kristó Gyula: Mikor jöttek be a magyarok a Kárpát medencébe? In: Romániai Magyar Szó : országos demokratikus napilap, (8) 1971. p. 3. (1996)

Kristó Gyula: A besenyők elől, a morvák rovására : a honfoglalás a közeli kortársak írta forrásokban. In: Népszabadság : országos napilap, (54) 193. p. 27. (1996)

Kristó Gyula: A magyarság 1100 éve : régi vitatéma: mikor jöttek be a magyarok a Kárpát medencébe? In: Zalai Hírlap : közéleti napilap, (52) 90. p. 7. (1996)

Kristó Gyula: A magyarság 1100 éve – őslakók a medencében. In: Hajdú-Bihari Napló : független napilap, (53) 64. p. 3. (1996)

Kristó Gyula: A magyarság 1100 éve. Kik éltek a honfoglalás előtt a Kárpát-medencében? In: Délmagyarország, (86) 64. p. 4. (1996)

Krolopp Judit: Albert C. Tuijnman és T. Neville Postlethwaite (szerk.): Monitoring the Standards of Education: Papers in honor of John P. Keeves : Pergamon, 1994. 266 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 208-211. (1996)

Kronstein Gábor: A honfoglalásról - még mindig paradigmaváltáson innen. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 89-97. (1996)

Kronstein Gábor: A honfoglalásról – még mindig paradigmaváltáson innen. In: Iskolakultúra : pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata, (6) 9. pp. 89-97. (1996)

Kruppa Tamás: A Tíz okok megjelenésének hátteréről. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 71-74. (1996)

Kulcsár-Szabó Zoltán: Derrida "megkísértése" : Jacques Derrida: Marx kísértetei. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 100-103. (1996)

Kun-Szabó Tibor: Középfokú környezeti asszisztensi képzés beindítási tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 27-35. (1996)

Kurtán Zsuzsa: A nyelvpedagógia szaknyelvi komponense a tantárgypedagógiák és az általános didaktika összefüggéseiben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 389-396. (1996)

Kuslits Katalin: Az embertan négyéves tapasztalata Fóton. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 97-100. (1996)

Kállai Géza: Honfoglalók [könyvismertetés]. In: Élet és Irodalom : irodalmi és politikai hetilap, (40) 22. p. 22. (1996)

Kállai Géza: Nomádállam [könyvismertetés]. In: Élet és Irodalom : irodalmi és politikai hetilap, (40) 50. p. 13. (1996)

Kárpáti Andrea: A Leonardo Program pedagógiai hatásvizsgálata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 3-34. (1996)

Kékes Szabó Mihály: Klebelsberg Kuno egyetempolitikai törekvéseinek főbb jellemzői. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 253-260. (1996)

Kühlenwind George: A kisgyerek spontán vallásossága. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 189-192. (1996)

L

L. Nagy Katalin: Zenei nevelés - 2000 : kihívások előtt az ezredforduló zenetanítása. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 3-11. (1996)

Lahdelma Tuomo and Maticsák Sándor: Magyarságtudomány a jyväskyläi egyetemen. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 74-81. (1996)

Lappints Eszter and Palkó Gábor: "Anyám, az álmok nem hazudnak..." : Asbóth János: Álmok álmodója. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 76-86. (1996)

Lenzen Dieter and Lesznyák Ágnes: Európaivá nevelés és oktatás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 59-76. (1996)

Lesznyák Márta: Kétnyelvűség és kéttannyelvű oktatás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 217-230. (1996)

Ligetiné Verebély Anna: Durkó Mátyás: Az andragógiai képzés alakulása a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán : Stúdium Kiadó, Debrecen 1995. 249 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 205-208. (1996)

Liskó Ilona: A szerkezetváltás és az önkormányzatok. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 3-14. (1996)

Loránd Ferenc: A kezdőszakaszról. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 40-57. (1996)

László Erzsébet: A honfoglalás biztosította a magyarság fennmaradását : beszélgetés a nagy váltásról, a felzárkózási kísérletekről dr. Kristó Gyulával, a szegedi József Attila Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kata professzorával. In: Békés megyei Hírlap : közéleti napilap, (51) 59. p. 5. (1996)

Légrádi László: Az iskolai erkölcstanítás néhány szempontja : hozzászólás Kamarás István írásához. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 96-101. (1996)

Lénárt Béla: Általános művelődési központok Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 94-97. (1996)

Lőkös Péter: Tanulmánykötet Kristó Gyula tiszteletére [könyvismertetés]. In: Élet és Irodalom : irodalmi és politikai hetilap, (40) 38. p. 14. (1996)

M

Makai Éva: A háborús évek gyermekvédelmiközösségi utópiái. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 94-104. (1996)

Matavovszky Tibor: Környezetvédelem és a helyi tanterv : a káposztásmegyeri Kordován téren. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 14-20. (1996)

Mayer Erzsébet: Kulturális csomópontok avagy Truffaut Jules és Jim című filmjének pedagógiai haszna. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 95-100. (1996)

Meleg Csilla: Szemléletváltás a közoktatásban : a lelki egészséghez mindenkinek joga van. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 23-26. (1996)

Menyhért Anna: Nesze Neked (,Olvasó?) posztmodern. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 93-95. (1996)

Merkys Gediminas and Lesznyák Ágnes: A materialista dialektika ismeretelméleti tanulságai a pedagógiában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 319-328. (1996)

Meserve Ruth I.: The surgical instruments of the animal doctor in Central Eurasia. In: Proceedings of the 38th Permanent International Altaistic Conference (PIAC) : Kawasaki, Japan, august 7-12, 1995. (1996)

Mesterházi Márton: Híreink nyelve. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 112-116. (1996)

Molnár Edit Katalin: A kognitív pszichológia három fogalmázás-modellje. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 139-156. (1996)

Monok István: Egy botanikai szótársorozatról. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 101-102. (1996)

Monok István: Egy botanikai szótársorozatról. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 101-102. (1996)

Monok István: Ortodoxia és humanitás. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 28-33. (1996)

Monok István: Ortodoxia és humanitás. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 28-33. (1996)

Monori Pál and Tringer Ágoston: A bemutatótermektől a múzeumig. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 135-140. (1996)

Mányoki Endre: Oroszlánkirály : a Disney-titok nyomában. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 97-99. (1996)

Mányoki Endre: Pocahontas : egy jellegzetes giccs. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 101-103. (1996)

Mártáné Lőrincz Vera and Pelikán Krisztina and Tóth Andrea: Változatok a diákönkormányzati munkára : három iskola - három diákképviseleti rendszer. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 117-120. (1996)

Mócsai Gergely: Búcsú : Lengyel Péter-Merényi Endre: Búcsú két szólamban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 104-107. (1996)

N

Nagy József: Segítő életmódra nevelés. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 96-104. (1996)

Nagy József: Vélemények az alapműveltségi vizsga koncepciójáról. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 3-39. (1996)

Nagy Mária: Új törekvések a dán oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 41-46. (1996)

Nagy Olga: Az egyház kulturális és mozgalmi szerepe az erdélyi kisebbségi létben. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 23-27. (1996)

Nagy Péter Tibor: „A történeti elitkutatások” című sorozat köteteiről – a neveléstörténész szemével. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 299-303. (1996)

Nagy Tamás: Számítógépes grafikai rendszerek az oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 141-155. (1996)

Nagyné Volopich Mária: Bemutatkozik az Alapítványi Munkaiskola. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 101-104. (1996)

Nanszákné dr. Cserfalvi Ilona: Ezeréves a magyar iskolakultúra : ismertető a Debreceni Akadémiai Bizottság Székházában rendezett konferenciáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 313-314. (1996)

Nemes Ferenc: Az értékelésről. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 82-84. (1996)

Neumayer Katalin: A Katolikus Társadalomtudományi Akadémiáról. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 110-111. (1996)

Néma Júlia: A győri Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpontról. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 112-116. (1996)

Németh András: Mészáros István: A magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája 996-1996. : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 316 o. ; Mészáros István: Ateista nevelés iskoláinkban 1950-1990 : Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996. 148. o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 409-411. (1996)

Németh Károly: A történelmi gondolkodás fejlesztése és módszerei a Montessori elemi iskolákban. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 119-124. (1996)

O

Oláh Anna and Zárug Péter Farkas: "...a két erdélyi geométer hagyatékának megőrzése" : itáliai matematikusok erőfeszítései a Bolyai-kézirátok kiadása érdekében. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 3-14. (1996)

P

Palkó Gábor: 1967, 1991, 1996. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 106-107. (1996)

Palotay Ferencné: "A tanárság szívem szerint való pálya volt..." : Babitsról négy tételben. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 87-95. (1996)

Papp György: A kooperatív iskola. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 80-85. (1996)

Parrott Jeremy and Csontos Szabolcs: Ne taníts, míg nem látod a diák szemét: tanulmány a korai tanítási gyakorlatról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 185-193. (1996)

Petneki Katalin: A nyelvkönyvválasztás néhány aktuális kérdése egy felmérés tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 95-103. (1996)

Petriné Feyér Judit: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 5. üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 109. (1996)

Petriné Feyér Judit: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 6. üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 110. (1996)

Prokop Ernst and Lesznyák Ágnes: Képesítési feladat és oktatási igény - továbbképzés az egyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 77-85. (1996)

Pukánszky Béla: Beszámoló a MTA Pedagógiai Bizottsága 1995. évi tevékenységéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 110-111. (1996)

Pólya Zoltán: A Csenyétei Osztatlan Iskola pedagógiai programja. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 96-99. (1996)

R

Radics Viktória: Carmen perpetuum : Ovidiusról. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 23-31. (1996)

Radics Viktória: "A jöttöd - élet" : Énekek Éneke. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 108-116. (1996)

Radics Viktória: A szégyenszem : Szophoklész: Aiasz. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 42-48. (1996)

Radnóti Katalin: Az atomenergia megítélése és a természettudományos tanárképzés. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 65-75. (1996)

Rakaczkiné Tóth Katalin: A szervezett tanárképzés kialakulása a budapesti tudományegyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 157-168. (1996)

Rumbold Éva: A reklám és a nyelv néhány összefüggése. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 6-12. (1996)

Rybatzki Volker: Fish in the Secret History of Mongols. In: International journal of Central Asian studies. (1996)

Rácz György: Korai magyar történeti lexikon (9-14. század) : Főszerkesztő Kristó Gyula. Szerkesztők: Engel Pál és Makk Ferenc. Akadémiai Kiadó Bp. 1994. 753 lap [könyvismertetés]. In: Erdélyi múzeum, (58) 1/2. pp. 175-177. (1996)

Réthy Endréné: Monique Boekaerts és P. Robert-Jan Simons: Leren en instructie psychologie van de leerling en hetleerprocess : Dekker van de vegt, Assen, 1993. 301 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 105-106. (1996)

Réz Ferenc: TLK = TANÁRI LÉTkérdések : kézikönyv gyakorló pedagógusoknak, osztályfőnököknek. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 201-203. (1996)

S

Salló László: Babits Mihály a Fogaras és Vidéke hasábjain. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 105-110. (1996)

Schroll-Decker Irmgard: Hivatásos családanyák élettémái. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 117-138. (1996)

Sebők Zoltán: A láthatatlan ikonológiája. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 3-5. (1996)

Sinkó István: Esszé a pedagógiáról : egy debreceni tanácskozásra. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 109-110. (1996)

Sipos Lajos: Tantárgystruktúra és műveltségi anyag. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 15-19. (1996)

Sneé Péter: 27. Magyar Filmszemle. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 15-22. (1996)

Sulyok Erzsébet: „Forrásról forrásra araszolva keresem az igazságot" : beszélgetés Kristó Gyula történésszel. In: Szeged : a város folyóirata 3. pp. 8-9. (1996)

Suppné Tarnay Györgyi: A pedagógusok és az olvasás : helyzetkép a magyar tanítók olvasási motivációiról és szokásairól az 1990-es évek elején. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 34-40. (1996)

Swami Sivarama: Nihilizmus, dualizmus, monizmus : ahogy a Bhagavad Gita tanítja. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 20-26. (1996)

Sz. Molnár Szilvia: Többszólamúság : Lengyel Péter: Holnapelőtt. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 99-103. (1996)

Sz. Molnár Szilvia: Új ráolvasások : Németh G. Béla: Kérdések és kétségek. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 118-119. (1996)

Szabolcsi Ferenc: A szervezeti kultúra sajátosságai az iskolában. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 85-90. (1996)

Szabolcsi Kardos Mihály: Gondolatok az evolúcióról : Szentpétery Péter írásához. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 111-120. (1996)

Szabó Ildikó and Horváth Ágnes: Magyarok Európában : főiskolások nemzettudata egy empirikus vizsgálat tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 71-87. (1996)

Szabó Imréné: Diagnosztikus vizsgarendszer a miskolci Kazinczy Ferenc Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 75-81. (1996)

Szabó József: A nyelvjárások helye és szerepe az iskolai oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 67-74. (1996)

Szabó Pap Edit: A könyvtárhasználat tanterveiről. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 104-106. (1996)

Szakály Sándor: Honvédők vagy vörösök? : az 1919-es magyar vörös hadsereg tisztikara. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 9-14. (1996)

Szakály Sándor: Történeti földrajzi kislexikon. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 157. (1996)

Szalay Károly: A narráció mint középkori elbeszélő forma. In: Kortárs : irodalmi és kritikai folyóirat, (40) 4. pp. 79-83. (1996)

Szekeresné Rózsa Etelka: Az iskola szolgáltatásszerepe Angliában. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 90-93. (1996)

Szekér Endre: Benedek Marcell és az olvasás művészete. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 102-104. (1996)

Szenes Márta and Zsolnai Anikó: Új kezdeményezés a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 176-179. (1996)

Szentpéteri Márton: Kombinatorikus technopaegniumok : néhány "matematikai" eljárás Johann Heinrich Alsted Poétikájában. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 32-43. (1996)

Szentpétery Péter: "Hol voltál...?" : miért nem fogadom el az evolúciót. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 102-110. (1996)

Szirmainé Kövessi Erzsébet: Romák az Esély iskolában. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 85-93. (1996)

Szirtes László: Filozófia gyermekeknek. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 27-31. (1996)

Szoleczky Emese: Táncról táncra : tűnődések egy kiállítás kapcsán. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 132-136. (1996)

Szűk Balázs: Az Apokalipszis 666-os nagy fenevadja. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 105-111. (1996)

Szűk Balázs: Seholsincsország avagy a szabadság Fata Morganája. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 188. (1996)

Ságvári György: "Huszárok" : egy könnyűlovas csapatnem évszázadai : kiállítás a Hadtörténeti Múzeumban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 65-71. (1996)

Sávoly Mária: Útkereső pedagógia, útkereső pedagógusképzés. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 116-117. (1996)

T

Takács Viola: Fizikakönyvek a magyar Springernél. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 124-125. (1996)

Takács Viola: Galois-szociogram. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 88-101. (1996)

Takács Viola: Hagyományos tantárgyak - műveltségterületek a Nemzeti Alaptantervben. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 51-56. (1996)

Tarján Tamás: "Csupa merő színház..." : egy sikermodell a félmúltból. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 29-33. (1996)

Tarján Tamás: Egy i miatt : "régi-új" remekmű: Az ember tragédiája. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 121-127. (1996)

Tarján Tamás: Szerbusz, Tolsztoj : a Háború és béke - tíz szerző tollából. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 123-127. (1996)

Taylor Brian W. and Weisz György: John Henry Newman (1801-1890) pedagógiája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 87-93. (1996)

Theisz György: Informatika és számítástechnika tantervek a NAT-hoz. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 107-109. (1996)

Thimár Attila: Papírbodorítás. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 120-121. (1996)

Thimár Attila: A felvilágosodás Európájának értelmezhetősége. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 99-100. (1996)

Torres Rosa-Maria: A gyermek joga az alapfokú oktatáshoz. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 164-165. (1996)

Trencsényi László: Caliban, kezében a varázspálcával. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 91-94. (1996)

Trencsényi László: Még egyszer a kooperatív iskoláról : Papp György vitaindítójához. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 111-115. (1996)

Tringer Ágoston: A villamos energia a lakosság véleménye tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 116-121. (1996)

Tringer Ágoston: A villamosenergia-ipar és a környezetvédelem. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 90-93. (1996)

Turai Géza: Környezeti és egészséges életre való nevelés táborban. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 76-84. (1996)

Tóth Loránd: Elsőéves tanítóképzős hallgatók könyvtárhasználati kultúrája : egy felmérés eredményei. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 45-50. (1996)

Tóthné Litovkina Anna: A közmondások szerepe az általános iskolai tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 62-67. (1996)

Török Lajos: Egy korszakmonográfia előfeltevései : Bíró Ferenc: A felvilágosodás korának magyar irodalma című könyvéről. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 114-117. (1996)

U

Ujváry Gábor: Sok-sok út vezet Rómába : a Római Magyar Intézet története : 1895-1945. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 58-75. (1996)

Uotinen Mari: A burgenlandi kérdés : 1919-1923. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 67-73. (1996)

V

V. Kulcsár Ildikó: Józan szerda [könyvismertetés]. In: Nők lapja, (8) 10. p. 56. (1996)

Vajda Zsuzsanna: A budapesti pszichoanalitikusok rendhagyó nézetei a gyermeki természetről és a nevelésről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 329-339. (1996)

Varga Iván: Vallás a posztmodernitásban. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 3-13. (1996)

Vargha Balázs: Oktatás - művészet - folklór - játék. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 57-65. (1996)

Varsics Zita: Folytonos és végtelen? : mit tanítsunk matematikából? In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 137-141. (1996)

Vass Vilmos: Az Országos Közoktatási Tanács Tantervi munkálatai a XIX. században. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 231-251. (1996)

Veszprémy László: Könyvtár és kutatás. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 70-73. (1996)

Vesztróczy László: Szemtől szemben Faraday eszközeivel. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 91-92. (1996)

Vető Péter: Másodsorban : Lengyel Péter: Ogg második bolygója. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 85-92. (1996)

Virág Gábor: A 225 éves kishegyesi iskola története. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 261-270. (1996)

Vitányi Béla: Új lehetőségek a térképhasználatban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 158-160. (1996)

Voigt Vilmos: A magyar ősvallás. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 15-18. (1996)

Vágó Irén: Tankönyvpolitika, tankönyvhelyzet a kilencvenes években. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 49-56. (1996)

Vámos Ágnes: Intenzív angol nyelvtanítás Québecben : 1976-1993. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 109-111. (1996)

Várdy Béla: Korai Magyar Történeti Lexikon, 9-14. század. Főszerkesztő: Kristó Gyula; szerkesztők: Engel Pál és Makk Ferenc Budapest, Akadémiai Kiadó 1994, 753 lap [könyvismertetés]. In: Debreceni Szemle : tudomány, kultúra, (4) 4. pp. 617-621. (1996)

Várnagy Elemér: Ciszterciek és pedagógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 383-388. (1996)

Várnagy Ildikó: 7szín világ : Szabados Árpád műsora kazettán. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 94-96. (1996)

Várnagy Ildikó: A Bartók rádió tanításai. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 114-116. (1996)

Várnagy Ildikó: Francois Truffaut filmjei kazettán. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 93-95. (1996)

Várnagy Ildikó: Mesélj a gyerekednek! : rajzfilmek, bábfilmek, filmfilmek. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 142-143. (1996)

Várnagy Ildikó: Nem tudunk semmit a táncról : balettverseny és táncmagazin. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 128-130. (1996)

Várnagy Ildikó: Tévéfilmsorozatok : Váratlan utazás és Vészhelyzet. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 182-184. (1996)

Vásárhelyi Éva and Hermann Astleitner and Herber Hans-Jörg and Parisot Karl Jose: Tanítható-e a problémamegoldás? In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 54-61. (1996)

Z

Z. Karvalics László: Informatikaoktatás - honnan hová? In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 62-73. (1996)

Zachar Péter: Osztrák történelem magyar tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 42-51. (1996)

Zolnai Anette Réka: A befejező mondat regénye - a regény befejező mondata. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 110-113. (1996)

Zátonyi Sándor: A tanulók megértésbeli problémáinak vizsgálata : a fogyasztók soros és párhuzamos kapcsolása. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 85-90. (1996)

Á

Ágostházyné Eördögh Éva: A művelődéstörténet tanításának új színei. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 108-110. (1996)

Árpás Károly and Varga Magdolna: Egy iskolatípus és tantervi programjai : magyar nyelvtan. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 57-62. (1996)

É

É. Kiss Katalin: A műveltségtartalom változása : anyanyelv - idegen nyelv - nyelvészet. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 75-80. (1996)

Éger György: Gyepű vagy periféria? : néhány közép-európai határ menti térség hosszú távú demográfiai iránya. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 34-37. (1996)

This list was generated on 2022. október 5. 14:59:29 CEST.