Tóth Viktória; Hercz Mária: Észtország a PISA legeredményesebb rendszerei között: okfeltárás és reflexiók észt források tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (116) 3. pp. 315-337. (2016)
Hercz Mária; Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja : architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 78-94. (2009)
Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1. : Finnország, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság példája. In: Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 96-123. (2008)
Hercz Mária: Professzionális tanárképzés és -továbbképzés az európai unióban 2. : Finnország, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság példája. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 50-65. (2008)
Hercz Mária: Lehetőség a nevelőmunka minőségi értékelésére. In: Iskolakultúra, (15) 4. pp. 102-107. (2005)
Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe : gondolatok a kognitív fejlődésről vallott nézetek megismerése közben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (105) 2. pp. 153-184. (2005)
Hercz Mária: A nevelési vizsgálat szerepe az iskolaértékelésben : 12–13 éves gyermekek gondolkodása iskolájukról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (103) 1. pp. 57-80. (2003)