Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1. : Finnország, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság példája

Hercz, Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1. : Finnország, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság példája. In: Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 96-123. (2008)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2008-3-4.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

A bolognai folyamat fogalmával jelzett, egységes keretekre épülő európai tanárképzés rendkívül különböző tartalmakat rejt. A tudás társadalmának katalizátoraként is helytálló új tanárnemzedék felnevelését sokféle módon képzelik az egyes államok. A tanulmány Európa négy – oktatási téren vezető – országának tanárképzését vizsgálja meg: felvázolja az alapképzés közös és eltérő vonásait, a reformok főbb mérföldköveit és eredményeit azzal a szándékkal, hogy átalakulóban lévő tanárképzésünk egyes kérdéseit újragondolhassuk.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 3-4
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 96-123
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42577

Actions (login required)

View Item View Item