Tallózás Dátum szerint

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Dokumentum típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | P | R | S | T | U | V | Y | Z | É
Találatok száma: 239.

A

Agyagási Klára: Nyelvi kapcsolatok történeti típusainak vizsgálata a csuvas-cseremisz nyelvviszonyban. In: Folia Uralica Debreceniensia, (8). pp. 27-33. (2001)

Alderson Charles; Nagy Edit; Öveges Enikő: Az angol nyelvi érettségi vizsgareform. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 93-98. (2001)

Alderson Charles; Szollás Krisztina: A jelenlegi angol érettségi vizsga. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 48-60. (2001)

Alderson J. Charles: A felvonó nem működik. Ön ma elviselhetetlen lesz : avagy a fordítás és az új angol érettségi. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 100-112. (2001)

Alföldiné Dán Gabriella: Áldás vagy átok? In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 86-90. (2001)

Ambrus Péter; Boreczky Ágnes; Forray R. Katalin; Gúti Erika; Hegedűs T. András; Horváth Ágnes; Imrei István; Kende Ágnes; Liskó Ilona; Mészáros Anita; Pólya Zoltán; Réger Zita; Szabó Ildikó; Szemán Józsefné; Tóth Jánosné; Vári Lászlóné: Romák és oktatás. ISBN 963 0085 178

Andor Mihály: Szaporák, mint a cigányok? In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 99-102. (2001)

Arató László: A szöveg vonzásában. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 75-77. (2001)

B

B. G.: Szent-Györgyi-portré Csangcsunban. Csíky Kínába megy / B. G. In: Délmagyarország, (91) 160. p. 6. (2001)

Bajor Zoltánné: Szerződéskötés a tanulókkal. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 107-110. (2001)

Ballér Endre: Tájékoztatás az MTA Pedagógiai Bizottságának munkájáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 531-538. (2001)

Ballér Endre: Új tendenciák a tantervelméletben és a tantervfejlesztésben. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 67-72. (2001)

Baska Gabriella; Gombos Norbert: Németh András és Heinz Elmar Tenorth (szerk.): Neveléstudomány-történeti tanulmányok : Osiris Kiadó; Budapest, 2000. 257 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 141-144. (2001)

Baska Gabriella; Nagy Mária; Szabolcs Éva: Magyar tanító: 1901. ISBN 963 008 516X

Beck Mihály: Magyar Nobel-díjasok. In: Magyar Tudomány, (48) 12. pp. 1444-1452. (2001)

Beck Mihály: Szent-Györgyi Albert: A béke élet- és erkölcstana. In: Magyar Tudomány, (48) 12. pp. 1517-1518. (2001)

Beke Judit: Egy vers mint önértelmezési munka : József Attila: A Dunánál. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 41-46. (2001)

Bence Erika: 'Esszéíró forradalom' (A Nyugat esszéírói. Válogatta és az előszót írta Kántor Lajos. Polis Könyvkiadó, Kolozsvár, 1999). In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 110-113. (2001)

Bene Annamária: Presztízs és stigma többnyelvű környezetben. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 30-35. (2001)

Benkes Zsuzsa; Petőfi S. János: A multimediális szövegek megközelítései : kérdések - válaszok (3. rész). In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 3-12. (2001)

Benyovszky Krisztián: Egy megkésett tanulmánykötet mai esélyei (Miko, Frantisek: Az epikától a líráig. Az irodalmi mű stilisztikai vizsgálata). In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 111-116. (2001)

Boldizsár Ildikó: Olvasókönyvek az általános iskola 2., 3., 4. osztálya számára. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 68-70. (2001)

Boreczky Ágnes: Változások a szülők gyerekfelfogásában, a gyerekek életkörülményeiben és szocializációjában (1910-1990). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 151-169. (2001)

Bors Lídia; Lugossy Réka; Marianne Nikolov: Az angol nyelv oktatása pécsi általános iskolákban. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 73-88. (2001)

Buda Attila: Babits Mihály műveinek genetikus kiadásáról : szépprózai művek. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 24-34. (2001)

Buda Mariann; Kalivoda Katalin: A roma oktatásról - Kerecsend ürügyén. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 81-88. (2001)

Bukta Katalin: Mit tanulnak a diákok angol órán? : 7. és 11. évfolyamos tanulók angol nyelvtudásának vizsgálata. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 36-47. (2001)

Bárdos Jenő: A tudományosság esélyei a nyelvtanárképzésben. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 8-20. (2001)

Bíró Ágota: A nő mint narrátor : a szerzőség problémája Mészöly Miklós ,Az atléta halála' című regényében. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 23-29. (2001)

Bókay Antal: Határterület és senkiföldje : az Én geográfiája az ,Eszmélet' XII. szakaszában. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 56-67. (2001)

C

Cs. Czachesz Erzsébet: Ki tud olvasni? : Nemzetközi összehasonlító olvasásvizsgálatok és magyar eredményeik. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 21-30. (2001)

Csapó Benő: Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 373-391. (2001)

Csapó Benő: Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 40-44. (2001)

Csapó Benő: A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 511-530. (2001)

Csapó Benő: A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 25-35. (2001)

Cserhalmi Zsuzsa: Tankönyv és irodalomtanítás. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 71-74. (2001)

Csibi László: Az Egyetemi Színpad és az Universitas Együttes hőskora. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 58-64. (2001)

Csikós Csaba: Bibliaismeret (Dér Katalin - Horváth Pál: Bibliaismeret). In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 111-116. (2001)

Csirikné Czachesz Erzsébet: Literacy in the information age: final report of the international adult literacy survey Organisation for Economic Cooperation and Development : Statistics Canada, 2000. 186 o. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 144-146. (2001)

Csománé Forgács Emma: Tessedik Sámuel kora és tevékenysége. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 81-89. (2001)

Csákó Mihály: Informatika - Internet - pedagógusok. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 56-74. (2001)

Csíkos Csaba: Bizonyítási stratégiák megítélése 10-17 éves korban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 319-345. (2001)

Czeglédi Sándor: Számítógép- és Internet-használat elsőéves veszprémi egyetemisták körében. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 68-75. (2001)

D

Daniss Győző: Álmostól III. Andrásig [könyvismertetés]. In: Népszabadság : országos napilap, (59) 30. p. 11. (2001)

De Corte Eric: Az iskolai tanulás: a legfrissebb eredmények és a legfontosabb tennivalók. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 413-434. (2001)

Deli Gergely: Internet és demokrácia? In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 90-98. (2001)

Domokos Zsuzsa: Mit ér az ember, ha magyartanár? : egy konferencia tanulságai. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 78-81. (2001)

Dömötör Edit: A ,Macbeth' boszorkányai. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 54-61. (2001)

E

Einhorn Ágnes: A német nyelv tanítás a szakképző iskolában. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 13-24. (2001)

Eisemann György: A romantikus elbeszélés retorikai hatásfunkciói : A kőszívű ember fiai. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 62-76. (2001)

Erdős Tamás: [Erdős] Tamás levele Patkós Istvánhoz, Buják polgármesteréhez.

Eszik Zoltán: A papírgyártás korszerűsítése'... (Pólónyi I. - Tímár A..: Tudásgyár vagy papírgyár). In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 115-118. (2001)

F

Falus Iván: Pedagógus mesterség - pedagógiai tudás. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 21-28. (2001)

Falus Iván: Van-e az oktatásnak elmélete? In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 52-55. (2001)

Farkas Csaba: Kristó Nagy István: az irodalomtörténész, író, kiadó. A Szent-Györgyi kézirata [Interjú]. In: Délmagyarország, (91) 142. p. 6. (2001)

Farkas Olga: Nevelési program és minőségbiztosítás : minőségfejlesztési elképzelések a gyakorló pedagógus szemszögéből. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 3-11. (2001)

Felkai Piroska: Motívumok hálója : Flaubert ,Három mesé'-jének értelmezéséhez. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 97-106. (2001)

Fenyő D. György: A magyar irodalmi szociográfia az 1930-as években. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 16-22. (2001)

Fleck Erika: 103-as zenesziget. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 112-118. (2001)

Forray R. Katalin: Romapedagógia? In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 119-122. (2001)

Fóris Ágota: Cigány szótárak. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 122-127. (2001)

Fóti Nóra: Nyelvkönyv-család kisiskolásoknak (Günter Gerngross - Herbert Puchta: Join In). In: Iskolakultúra, (11) 2. p. 104. (2001)

G

Gabóda Béla: Nemzetiségi iskolaügy Kárpátalján (1944-1990). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 109-132. (2001)

Gelencsér Gábor: A Budapesti Iskola : fikciós dokumentumfilmek a hetvenes évek magyar filmművészetében. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 59-72. (2001)

Gelencsér Gábor: Szociális kisrealizmus : dokumentarista stilizáció a hetvenes évek magyar filmjében. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 51-57. (2001)

Gereben Ferenc: Olvasáskultúránkról - szociológiai nézőpontból. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 52-55. (2001)

Gintli Tibor: A szerelem elbeszélésének változatai Krúdy epikájában. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 39-47. (2001)

Golnhofer Erzsébet: Minőség és oktatásmenedzsment (Éva Balázs - Fons van Wieringen - Leonard Watson [szerk.]: Quality and educational management. An European issue). In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 116-118. (2001)

Golnhofer Erzsébet: Új értékelési kultúra kibontakozása. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 78-82. (2001)

Gordon Győri János: Tehetséges gyerekek gondolkodási készségének fejlesztése. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 46-55. (2001)

Gordon Győri János: A gondolkodás tanításának és tanulásának kérdései. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 93-100. (2001)

Győri Anna: Választott nyelve a spanyol : idegennyelv-politikák, társadalmi kényszerek, nyelvválasztás. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 86-92. (2001)

Gáspár Csaba László: A görög istenek nyomában : hogyan tanítsunk a görög istenekről Kerényi Károly alapján. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 3-15. (2001)

Géczi János: Iskolakultúra. Repertórium 1991-2000. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 1-58. (2001)

Géczi János: Iskolakultúra. Repertórium XI. évfolyam, 2001. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 1-6. (2001)

Géczi János: A tanulók biológiai tudásáról : hetedik és tizenegyedik évfolyamos tanulók tudásszintmérése, Magyarország, Baranya megye, 1999. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 461-483. (2001)

Géczi János; Kéri Katalin; Magyar László András; Major Balázs; Maróth Miklós; Tüske László: Muszlim művelődéstörténeti előadások. ISBN 963 0051 400

H

H. Nagy Péter: A filológia kérdés(esség)e : Ady és/vagy Pilinszky. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 106-108. (2001)

Halmai Tamás: Csak a szavak (Fried István: Árnyak közt mulandó árny. Tanulmányok Baka István lírájáról). In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 112-114. (2001)

Halmai Tamás: Szöveg és lélek (Halász László: Az értelmezés változatai). In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 109-110. (2001)

Halmai Tamás: Tollseprű (Bényei Tamás [szerk.]: Kötelezők. Tanulmányok világirodalmi klasszikusokról). In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 106-108. (2001)

Halász Miklós: A Nobel-díjas tudós hű maradt Szegedhez – Ki vásárolja meg a villát? Porlepte Szent-Györgyi-hagyaték. In: Magyar Nemzet : [Hétvégi magazin mell.], (64) 128. p. 26. (2001)

Halász Gábor: Az oktatás jövője - a lehetséges szcenáriók. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 73-77. (2001)

Hancz Gábor: Kényszerek és zseniális felismerések : Kristó Gyula professzor Szent Istvánról és az államalapításról. In: Délmagyarország, (91) 193. (2001)

Hancz Gábor: Államalapítás: Kristó Gyula professzor kényszerekről és zseniális felismerésekről. A történelem nem úgy üzen. In: Kisalföld : a család napilapja, (56) 193. pp. 11-12. (2001)

Harmat György: A velünk élő holokauszt : Varga Ágóta Porrajmos című filmjéről. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 96-98. (2001)

Hegedűs Szabolcs: Szent-Györgyi-napok az egyetemen : Régi hallgatók köszöntése. In: Délmagyarország, (91) 261. p. 3. (2001)

Hegedűs Szabolcs: A kutatás új minősége : 26 milliós támogatás az Anjou-kori oklevéltárra. In: Délmagyarország, (91) 133. p. 4. (2001)

Hencz Péter: A XX. századot a magyarok csinálták – Szegeden is. In: Délmagyarország, (91) 128. (2001)

Hollósi Zsolt: Ismeretlen Szent-Györgyi-esszé kétnyelvű kiadásban. Aktuális gondolatok a békéről. In: Délmagyarország, (91) 128. p. 3. (2001)

Hollósi Zsolt: Kass János tárlata és jótékonysági akciója. Az orvostudomány úttörői / Hollósi Zsolt. In: Délmagyarország, (91) 22. p. 6. (2001)

Horváth Dezsőné: Mozgássérült óvodások firkatevékenységének megfigyelése : összehasonlító kísérlet óvodai kiscsoportban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 47-62. (2001)

Horváthné Papp Ibolya: Az iskola környezeti nevelési programja. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 111-115. (2001)

Hovanyecz László: Államálmodó és fia. In: Népszabadság : országos napilap, (59) 225. p. 11. (2001)

Hózsa Éva: Pillanatkép a vajdasági Új Képről. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 84-86. (2001)

J

Jankay Éva; Pála Károly: Iskolarendszer és irodalomtanítás Nagy-Britanniában. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 82-92. (2001)

Julia Rózsa: Mit értenek a magyar és a német számítástechnika szakos hallgatók a tanuláson? : kultúraközi összehasonlítás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 133-140. (2001)

K

Kamarás István: Az ,Iskola' és olvasói az ezredfordulón. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 33-40. (2001)

Kamarás István: Szektás dolgozat a "szekták titkos tantervéről". In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 104-110. (2001)

Kapitánffy Johanna: Az idegen nyelvek oktatásának fejlesztése a közoktatásban: az Oktatási Minisztérium fejlesztési stratégiája. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 71-75. (2001)

Kapitány Ágnes; Kapitány Gábor: Magyarság-szimbólumok : ki miért érez valamit a magyarságra jellemzőnek? In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 75-92. (2001)

Kardos Ferenc: Egy közgyűjtemény a cigány olvasáskultúra szolgálatában. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 91-96. (2001)

Karikó Sándor: Somogyi József közösség-felfogásáról. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 89-93. (2001)

Katona Lucia: Idegen nyelvi tantervek (Kurtán Zsuzsa: Idegen nyelvi tantervek). In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 116-117. (2001)

Kegyesné Szekeres Erika: A fiúk és a lányok eltérő olvasási szokásairól : egy általános iskolai felmérés tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 31-37. (2001)

Kisvárdai Zsolt: Indoktrináció és/vagy szociális nevelés? In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 94-105. (2001)

Klemenovic Jasmina: Óvodáskorú gyermekek kommunikációs képességének fejlesztése kétnyelvű környezetben. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 98-104. (2001)

Koller Boglárka: Tankönyvek az Európai Unióban. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 86-93. (2001)

Komlóssy Ákos; Molnár Sándor; Vass Vilmos: Az iskolai hatékonyság összetevőinek vizsgálata Csongrád megye általános iskoláiban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 191-211. (2001)

Komáromi Gabriella: Búcsúcsók Csipkerózsikának (Kolbenschlag, Madonna: Búcsúcsók Csipkerózsikának). In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 117-119. (2001)

Kontra József: Nyelvi és strukturális tényezők befolyása a szöveges feladatok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 5-45. (2001)

Korcsog Balázs: A/O (Gács Anna - Gelencsér Gábor [szerk.]: Adoptációk. Film és irodalom egymásra hatása). In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 114-116. (2001)

Korda Eszter: Ottlik-négykezes (Kelecsényi László: A szabadság enyhe mámora). In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 111-116. (2001)

Kozma Tamás: Oktatás és politika: rendszerváltó viták. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 63-72. (2001)

Kozma Tamás: Paradigmáink. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 3-14. (2001)

Krajcsovicz Ágnes: Attitűdmérés a minőségbiztosításról. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 54-64. (2001)

Kristó Gyula: Elhunyt Engel Pál. In: Népszabadság : országos napilap, (59) 196. p. 9. (2001)

Kristó Gyula: Nem szükséges transzetnikus megközelítés. In: Provincia : kulturális és politikai havilap, (2) 1/2. p. 8. (2001)

Kriza Ildikó: A néprajztanítás gondjairól. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 45-53. (2001)

Kurtán Zsuzsa: A szaknyelvoktatás tervezése nemzetközi kontextusban. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 79-86. (2001)

Kárpáti Andrea: A kortárs művészet esztétikuma: a kamaszrajzok megítélésének kulcsa. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 95-103. (2001)

Kéri Katalin: "Keressétek a tudást mindenütt!" : tanulmányutak a középkori iszlám világban. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 3-9. (2001)

L

Lehtinen Erno: Az oktatási technológia hatásai: elméleti távlatok és gyakorlati tapasztalatok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 449-459. (2001)

Linke Detlef: Tér, idő és jelentőség az agyban : a lokalizáció kérdései. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 73-79. (2001)

Lipp Márta: Közművelődési jelenségek és jelentések : az ÁMK. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 77-81. (2001)

Liskó Ilona: Az új szakközépiskolai modell értékelése. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 3-19. (2001)

Liskó Ilona: A cigány tanulók és a pedagógusok. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 3-14. (2001)

Loboczky János: Mi az esztétika? In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 94-97. (2001)

Lüth Christoph; Pukánszky Béla: Emberi jogok, értelem, nevelés és egy posztmodern kritika - a német és a francia felvilágosodás koncepciói a francia forradalom hatósugarában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 63-83. (2001)

M

Makai Éva: Kudarcok nyomában (Benza Béla: Tabuk nélkül. Gyermekek az utolsó padban; Schödl Livia - Galicza János [szerk.]: Mitől (nem) lesz deviáns? Szöveggyűjtemény az iskolai 'bűnmegelőzés'-hez; Lakner Zoltán - Tordainé Vida Katalin - Tordai Vilmos [szerk.]: Gyerm). In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 116-119. (2001)

Marianne Nikolov: Minőségi nyelvoktatás - a nyelvek európai évében. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 3-12. (2001)

Menz Astrid: Gagauzcada alıntı sözcükler. In: Uluslarası Sözlükbilim Sempozyumu Bildirileri, 20-23 Mayıs 1999, Gazimagusa / Nurettin Demir, Emine Yılmaz. pp. 91-99. (2001)

Mesterházi Zsuzsa: A gyógypedagógiai nevelés mint terápia. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 29-33. (2001)

Meszmann Tibor: A vajdasági magyar tanügy helyzetéről. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 77-83. (2001)

Michalkó Gábor; Vizi István: A turizmus mint globalizációs jelenség Magyarországon. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 10-19. (2001)

Mihály Ottó: Elmélet és empíria az oktatás kutatásában. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 56-58. (2001)

Miklóssy Endre: Társaslelki szemszögből a Waldorf-pedagógiáról. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 79-94. (2001)

Molnár Gyöngyvér: Az EARLI kilencedik konferenciája. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 59-64. (2001)

Molnár Gyöngyvér: Az életszerű feladathelyzetekben történő problémamegoldás vizsgálata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 347-372. (2001)

Molnár Gyöngyvér: Knowledge Management in the Learning Society : Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2000. 257 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 146-148. (2001)

Molnár Gyöngyvér: A tudás alkalmazása új helyzetben. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 15-25. (2001)

Molnár Éva: Tanulmányok az önszabályozó tanulásról (Self-Regulated Learning. International Journal of Educational Research, 1999/6. sz.). In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 101-103. (2001)

Mund Katalin: Divináció és szociológia. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 88-100. (2001)

Mátrai Zsuzsa: Érettségi és felvételi külföldön : oktatásfejlesztési tanulságok. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 83-94. (2001)

N

N. Mandl Erika: Könyvtárhasználó filológusok aggodalmai és reményei. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 75-80. (2001)

Nagy Varga Vera: Néhány 'csoport' jelentésű szó értelmezéséhez : történeti néprajzi adatközlés. In: Számadó : tanulmányok Paládi-Kovács Attila tiszteletére. pp. 67-84. (2001)

Nagy Attila: Stagnálás, romlás vagy olvasásfejlesztés? In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 47-51. (2001)

Nagy József: A személyiség alaprendszere : a célorientált pedagógia elégtelensége, a kritériumorientált pedagógia lehetősége. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 22-38. (2001)

Nagy Miklós Mihály: Egy tengeralattjáró-katasztrófa politikai földrajza. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 97-104. (2001)

Nagy Mária: Felkészítés és iskolai gyakorlat a cigány tanulók nevelése/oktatása területén. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 43-57. (2001)

Nagy Mária: Önbecsérzet, tudásvágy : viták a Néptanítók Lapja 1901-es évfolyamában. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 20-32. (2001)

Nagy Péter Tibor: Az iskolai hittanoktatás visszaszorulása : hipotézisek a hatvanas és hetvenes évekről. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 36-45. (2001)

Németh András: A pedagógia egyetemi tudomány jellegének kialakulása és intézményesülése a pesti egyetemen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 213-238. (2001)

Németh Mária; Józsa Krisztián; Nagy László: Differenciált követelmények mint a tudás jellemzésének viszonyítási alapjai : a minimum és az afölötti tudás viszonya a Biológia és egészségtan részműveltségi területen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 485-510. (2001)

Nóbik Attila: A reformpedagógiai irányzatok kialakulása : értelmezési szempontok. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 65-72. (2001)

P

Pelles Tamás: A fiumei Tengerészeti Akadémia. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 105-107. (2001)

Perjés István: Örömtelen iskola? : az egalitárius és a differenciális pedagógia dilemmái. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 59-66. (2001)

Petneki Katalin: Az idegennyelv-oktatás tantervelméleti háttere. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 127-130. (2001)

Petneki Katalin: Nyelvpedagógia - az idegen nyelvek tanításának tudománya (Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata). In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 103-106. (2001)

Pléh Csaba: Új kommunikáció - új gondolkodás? In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 65-68. (2001)

Pléh Csaba: A tudás érvényessége és a kognitív pszichológia. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 75-78. (2001)

Polner Zoltán: Csak egy biztonság van: a kollektív erkölcs. Szent-Györgyi Albert francia nyelvű kézirata – magyarul. In: Szeged : A város folyóirata, (13) 6. pp. 32-33. (2001)

Polner Zoltán: „Hitem, hogy nincs halál, csak élet” : Egy szerelmi dráma hátországa. In: Szeged: A város folyóirata, (13) 10. pp. 11-15. (2001)

Postlethwaite T. Neville: Oktatáskutatás és -politika: a harmadik út. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 39-51. (2001)

Pozsvai Györgyi: Az "érzelmes, borongó" alaphang... : Petelei István életművének hagyománytörténete. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 48-58. (2001)

Pukánszky Béla: Maratoni reform (hullámvasút) (Báthory Zoltán: Maratoni reform). In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 113-116. (2001)

Pálinkás Norbert: Tömegesedés és piackövetés. In: Új generáció. A fiatal értelmiségiek lapja, (2) 1. p. 3. (2001)

Pálmainé Orsós Anna; Varga Aranka: A beás nyelv állapota. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 58-64. (2001)

Péter László: Szent-Györgyi Albert kiadatlan kézirata. A béke élet- és erkölcstana. In: Szent-Györgyi Albert Orvos- és Gyógyszerésztudományi Centrum hírlevél, (12) 2. pp. 1-2. (2001)

Péter László: Szent-Györgyi Albert kiadatlan kézirata. A béke élet- és erkölcstana. In: Délmagyarország/ Stefánia melléklet, (91) 59. p. 3. (2001)

Péter László: Szent-Györgyi a békéről. Egy kézirat viszontagságai. In: Magyar Nemzet : [Hétvégi magazin mell.], (64) 64. p. 30. (2001)

R

Rab Irén: Irodalomtanítás Németországban. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 93-96. (2001)

Radó Péter: Bevezetés az oktatáspolitikai elemzésbe: romák és az iskola. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 65-90. (2001)

Radó Péter: Reform-maraton : a kilencvenes évek. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 89-98. (2001)

Rakonczai János: Az erkölcsértelmezés a nagy tudós könyvében: A fordító észrevételei. In: Szeged - A város folyóirata, (13) 6. p. 33. (2001)

Rakonczai János; Polner Zoltán: "Csak egy biztonság van: a kollektív erkölcs (Szent-Györgyi Albert könyvéről). In: Szeged: A város folyóirata, (13) 6. pp. 32-33. (2001)

Revákné Markóczi Ibolya: A problémamegoldó gondolkodást befolyásoló tényezők. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 267-284. (2001)

Ritoók Judit: Egy régit számon kérő új : Szabó Magda: A pillanat. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 52-58. (2001)

Ross Alistair; Barna József: A társadalomismeret oktatásának európai én nemzeti céljai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 239-259. (2001)

Rácz I. Péter: A kánonok peremén (Eisemann György [szerk.]: A kánonok peremén. Az irodalmi modernség alakváltozatai a XIX-XX. század fordulójának magyar prózájában). In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 105-108. (2001)

S

Seregi Tamás: A személyiségen innen : az (ön)megszólító verstípusról. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 41-53. (2001)

Simon Katalin: Réthy Endréné, Schaffhauser Franz és Szabolcs Éva (szerk.): Iskolák és iskolareformok Magyarországon és Svájcban. Schulen und Schulreformen in Ungarn und in der Schweiz : Osiris Kiadó, Budapest, 2000. 195 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 261-263. (2001)

Simon Orsolya: Ötödik és hatodik osztályosok anyanyelvi szövegértési mutatói. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 92-100. (2001)

Sinka Edit: Interdiszciplináris pedagógia (Interdiszciplináris pedagógia. A Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai). In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 113-115. (2001)

Smidéliusz Zsuzsanna: Jótékony feszültségek (Zátonyi Sándor: Képességfejlesztő fizikatanítás). In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 117-120. (2001)

Stemler Miklós: Narratológia és hermeneutika (Bengi László: Az elbeszélés kihívása). In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 116-119. (2001)

Surányi Bálint: A humán műveltség "négy lába" : a Horthy-korszak fiúgimnáziumának műveltségképe. In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 32-44. (2001)

Sz. Molnár Szilvia: Vizuális költészet vagy képvers? : a képvers-értés szempontjai a magyar irodalomtörténet-írásban. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 26-38. (2001)

Szabó Péter: A láthatatlan tanmenet (Michael P. Breen - Andrew Littlejohn: Classroom Decision Making. Negotiation and process syllabuses in practice. Cambridge University Press, 2000). In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 104-107. (2001)

Szabóné Szél Julianna; Szontagh Pál: Iskolamarketing a gyakorlatban : mit tehetünk a tanulólétszám megtartásáért, növeléséért? In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 21-31. (2001)

Szakács Béla Zsolt: A Dél-Alföld felfedezése [könyvismertetés]. In: Budapesti Könyv Szemle - BUKSZ, (13) 4. pp. 340-347. (2001)

Szakály Márta: A természettudományi oktatás eredményességéről: nemzetközi felmérések tükrében. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 104-107. (2001)

Szalai András: Miért épp az én gyerekem? In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 99-104. (2001)

Szebenyi Péter: Új korszak kezdete a pedagógiában: az iskolai népoktatás követelménye. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 393-410. (2001)

Szebenyi Péter: A történelemtankönyvekre ható tényezők történeti változásai. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 13-21. (2001)

Szende Virág: Neveléstudomány az ezredfordulón. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 3-7. (2001)

Szentpéteri Márton: Perújrafelvétel : Javaslat Thaly Kálmán rehabilitálására. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 9-23. (2001)

Szeredás Lőrinc: Irodalmi szövegek párbeszéde : 'A jó palócok' és a 'Sinistra körzet'. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 47-51. (2001)

Szombathy Bálint: Avantgárd kapcsolatok Közép-Kelet-Európában (Passuth Krisztina: Avantgárd kapcsolatok Prágától Bukarestig). In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 115-117. (2001)

Székely György: A ,Szentivánéji álom' tündérei. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 98-102. (2001)

Szépe György: Nyelvpolitika : múlt és jövő. ISBN 963 0062 615

Szépe György: Nyelvpolitikai elvek a 21. század számára : anyanyelvek és az állam hivatalos nyelvei. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 38-46. (2001)

Sárvári Csaba: Számítógéppel segített matematikaoktatás. In: Iskolakultúra, (11) 11. pp. 65-67. (2001)

Sárvári Csaba: A számítógép-algebrai rendszerek szerepe a matematikai gondolkodás fejlesztésében. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 20-27. (2001)

Sáráné Lukátsy Sarolta: Fejleszthető-e az önálló ismeretszerzés képessége? In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 12-20. (2001)

Sáska Géza: "Jó, hogy vége a nyolcvanas éveknek, és nem jön újra el!". In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 45-62. (2001)

Šapauov Élibi Kabykenüly: Säken Žünisov dramaturgiâsy : filologiâ gylymdarynyn kandidaty gylymi därežesin alu üšin dajyndalgan dissertaciânyn avtoreferaty. (2001)

T

Takács Viola: Tantárgyi attitűdök struktúrája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 301-318. (2001)

Tarcsa Zoltán: Minőség a gyakorlatban (Minőség és gyakorlat. Kiadványsorozat. OKKER Kiadó, Minőségbiztosítási munkacsoport, Bp, 1999-2001). In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 101-104. (2001)

Tarján Tamás: Tanár, diák, alma mater : egy motívum Spiró György műveiben. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 35-40. (2001)

Timár Borbála: "Petőfi csillaga" : ,A négyökrös szekér' című vers mint a kultusz tárgya. In: Iskolakultúra, (11) 4. pp. 3-8. (2001)

Tisza Miklósné: Az információs társadalom és a könyvtári szolgáltatások. In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 80-86. (2001)

Tompa Klára: A matematika érettségi eredményeinek elemzése. In: Iskolakultúra, (11) 9. pp. 108-114. (2001)

Trencsényi László: "Ahol a szabadság a rend....". In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 73-76. (2001)

Trencsényi László: The Children of... (Hegedűs T. András - Forray R. Katalin: Az újjáépítés gyermekei - a konszolidáció gyermekei; Werner, Anita: A tévé-kor gyermekei; Ariés, Paul: A McDonald's gyeremekei). In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 105-108. (2001)

Trencsényi László: A gyógypedagógia új kézikönyve (Illyés Sándor [szerk.]: Gyógypedagógiai alapismeretek). In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 109-112. (2001)

Tóbiás Áron: Haza és nagyvilág. Cs. Szabó László beszélő szavai [Interjú]. In: Európai Utas, (12) 43. pp. 12-17. (2001)

Tóth Jánosné: Az utca matematikája : cigány és nem cigány tanulók iskolai és hétköznapi matematikatudása. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 15-34. (2001)

Tóth Klára: Személyünkben és egyedeinkben vagyunk a világtörténelem' (Szabó Magda: Merszi, möszjő). In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 112-113. (2001)

U

Ugrai János: Fegyelmi vétségek Sárospatakon, a Felvilágosodás korában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 285-300. (2001)

Ugrai János: A reformkori ifjak (Csorba Sándor: Reformkori diákegyesületek Patakon és Társalkodási Egyesület Pozsonyban. Akadémiai Kiadó, Bp, 2000). In: Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 107-110. (2001)

V

Vidovszky György: Egygrammos enciklopédiák (Komár Erzsébet [szerk.]: Játékfilmek a kezdetektől 1944-ig; Játékfilmek 1963-tól napjainkig). In: Iskolakultúra, (11) 1. pp. 108-111. (2001)

Vidákovich Tibor; Cs. Czachesz Erzsébet: Egy helyesírás-vizsgálat tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 37-50. (2001)

Visky András: A "tökéletes pillanat" és a Név : lelkigyakorlat. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 110-112. (2001)

Vosniadou Stella: Tanulás, megismerés és fogalmi váltás problematikája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 435-448. (2001)

Vágó Irén: Ami az átlagok mögött van : egyenlőtlenségek a nyelvoktatásban. In: Iskolakultúra, (11) 8. pp. 61-70. (2001)

Vámos Ágnes: Metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 85-108. (2001)

Ványai Éva: A test és a szellem karbantartása : Gondolatok a II. Szent-Györgyi Albert emlékülésen. In: Szeged- a Város folyóirata, (13) 4. p. 25. (2001)

Vári György: "Kölyökséged örökidőnyi". In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 103-111. (2001)

Vári Lászlóné: Matematikai tudásszintet meghatározó háttérváltozók. In: Iskolakultúra, (11) 12. pp. 35-42. (2001)

Vári Péter; Andor Csaba; Bánfi Ilona; Felvégi Emese; Horváth Zsuzsa; Krolopp Judit; Rózsa Csaba; Szalay Balázs: Felnőtt írásbeliség-vizsgálat : egy nemzetközi felmérés tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (11) 5. pp. 3-20. (2001)

Vörös Boldizsár: Az átírt Ady és a kisajátított Hésziodosz. In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 105-110. (2001)

Y

Yassur Esther; Horváth Zita; Falus Iván: A szervezeti légkör és az iskola vezetési stílusának összefüggései. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 171-190. (2001)

Z

Zallár Andor: „A magyar gyermek a magyar jövő”. Szent-Györgyi Albert önéletírása, véleménye az ifjúságról és a sportról. In: Szeged, (13) 4. pp. 18-24. (2001)

Zsolnai József: Biográfiai széljegyzete ,A maratoni reform'-hoz. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 69-80. (2001)

Zsolnai József: Metapedagógiai reflexiók a hetven éves Nagy József életművéhez. In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 34-39. (2001)

Zákány Tóth Péter: Az emlékezet felejtése, a felejtés emlékezete (Eisemann György - H. Nagy Péter - Kulcsár-Szabó Zoltán: Irodalmi tankönyv 16-17 éveseknek). In: Iskolakultúra, (11) 2. pp. 108-112. (2001)

Zátonyi Sándor: Fizika felmérő : a 8-11. évfolyamos tanulók tudásának diagnosztikus értékelése. In: Iskolakultúra, (11) 3. pp. 28-36. (2001)

É

Éger Veronika: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat... (Nagy Attila [szerk.]: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat - kritikus gondolkodás. Szócikkmásolástól paródiaírásig). In: Iskolakultúra, (11) 10. pp. 115-117. (2001)

A lista elkészítésének dátuma 2024. november 8. 17:39:57 CET.