Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | P | R | S | T | U | V | Y | Z | É
Találatok száma: 206.

A

Alderson, Charles; Nagy, Edit; Öveges, Enikő: Az angol nyelvi érettségi vizsgareform. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 93-98. (2001)

Alderson, Charles; Szollás, Krisztina: A jelenlegi angol érettségi vizsga. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 48-60. (2001)

Alderson, J. Charles: A felvonó nem működik. Ön ma elviselhetetlen lesz : avagy a fordítás és az új angol érettségi. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 100-112. (2001)

Alföldiné Dán, Gabriella: Áldás vagy átok? Iskolakultúra, (11) 1. pp. 86-90. (2001)

Ambrus, Péter; Boreczky, Ágnes; Forray R., Katalin; Gúti, Erika; Hegedűs T., András; Horváth, Ágnes; Imrei, István; Kende, Ágnes; Liskó, Ilona; Mészáros, Anita; Pólya, Zoltán; Réger, Zita; Szabó, Ildikó; Szemán, Józsefné; Tóth, Jánosné; Vári, Lászlóné: Romák és oktatás.

Andor, Mihály: Szaporák, mint a cigányok? Iskolakultúra, (11) 12. pp. 99-102. (2001)

Arató, László: A szöveg vonzásában. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 75-77. (2001)

B

Bajor, Zoltánné: Szerződéskötés a tanulókkal. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 107-110. (2001)

Ballér, Endre: Tájékoztatás az MTA Pedagógiai Bizottságának munkájáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 531-538. (2001)

Ballér, Endre: Új tendenciák a tantervelméletben és a tantervfejlesztésben. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 67-72. (2001)

Baska, Gabriella; Gombos, Norbert: Németh András és Heinz Elmar Tenorth (szerk.): Neveléstudomány-történeti tanulmányok : Osiris Kiadó; Budapest, 2000. 257 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 141-144. (2001)

Baska, Gabriella; Nagy, Mária; Szabolcs, Éva: Magyar tanító: 1901.

Beke, Judit: Egy vers mint önértelmezési munka : József Attila: A Dunánál. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 41-46. (2001)

Bence, Erika: 'Esszéíró forradalom' (A Nyugat esszéírói. Válogatta és az előszót írta Kántor Lajos. Polis Könyvkiadó, Kolozsvár, 1999). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 110-113. (2001)

Bene, Annamária: Presztízs és stigma többnyelvű környezetben. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 30-35. (2001)

Benkes, Zsuzsa; Petőfi S., János: A multimediális szövegek megközelítései : kérdések - válaszok (3. rész). Iskolakultúra, (11) 9. pp. 3-12. (2001)

Benyovszky, Krisztián: Egy megkésett tanulmánykötet mai esélyei (Miko, Frantisek: Az epikától a líráig. Az irodalmi mű stilisztikai vizsgálata). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 111-116. (2001)

Boldizsár, Ildikó: Olvasókönyvek az általános iskola 2., 3., 4. osztálya számára. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 68-70. (2001)

Boreczky, Ágnes: Változások a szülők gyerekfelfogásában, a gyerekek életkörülményeiben és szocializációjában (1910-1990). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 151-169. (2001)

Bors, Lídia; Lugossy, Réka; Marianne, Nikolov: Az angol nyelv oktatása pécsi általános iskolákban. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 73-88. (2001)

Buda, Attila: Babits Mihály műveinek genetikus kiadásáról : szépprózai művek. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 24-34. (2001)

Buda, Mariann; Kalivoda, Katalin: A roma oktatásról - Kerecsend ürügyén. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 81-88. (2001)

Bukta, Katalin: Mit tanulnak a diákok angol órán? : 7. és 11. évfolyamos tanulók angol nyelvtudásának vizsgálata. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 36-47. (2001)

Bárdos, Jenő: A tudományosság esélyei a nyelvtanárképzésben. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 8-20. (2001)

Bíró, Ágota: A nő mint narrátor : a szerzőség problémája Mészöly Miklós ,Az atléta halála' című regényében. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 23-29. (2001)

Bókay, Antal: Határterület és senkiföldje : az Én geográfiája az ,Eszmélet' XII. szakaszában. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 56-67. (2001)

C

Cs. Czachesz, Erzsébet: Ki tud olvasni? : Nemzetközi összehasonlító olvasásvizsgálatok és magyar eredményeik. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 21-30. (2001)

Csapó, Benő: Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 373-391. (2001)

Csapó, Benő: Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 40-44. (2001)

Csapó, Benő: A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 511-530. (2001)

Csapó, Benő: A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 25-35. (2001)

Cserhalmi, Zsuzsa: Tankönyv és irodalomtanítás. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 71-74. (2001)

Csibi, László: Az Egyetemi Színpad és az Universitas Együttes hőskora. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 58-64. (2001)

Csikós, Csaba: Bibliaismeret (Dér Katalin - Horváth Pál: Bibliaismeret). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 111-116. (2001)

Csirikné Czachesz, Erzsébet: Literacy in the information age: final report of the international adult literacy survey Organisation for Economic Cooperation and Development : Statistics Canada, 2000. 186 o. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 144-146. (2001)

Csománé Forgács, Emma: Tessedik Sámuel kora és tevékenysége. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 81-89. (2001)

Csákó, Mihály: Informatika - Internet - pedagógusok. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 56-74. (2001)

Csíkos, Csaba: Bizonyítási stratégiák megítélése 10-17 éves korban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 319-345. (2001)

Czeglédi, Sándor: Számítógép- és Internet-használat elsőéves veszprémi egyetemisták körében. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 68-75. (2001)

D

De Corte, Eric: Az iskolai tanulás: a legfrissebb eredmények és a legfontosabb tennivalók. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 413-434. (2001)

Deli, Gergely: Internet és demokrácia? Iskolakultúra, (11) 1. pp. 90-98. (2001)

Domokos, Zsuzsa: Mit ér az ember, ha magyartanár? : egy konferencia tanulságai. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 78-81. (2001)

Dömötör, Edit: A ,Macbeth' boszorkányai. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 54-61. (2001)

E

Einhorn, Ágnes: A német nyelv tanítás a szakképző iskolában. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 13-24. (2001)

Eisemann, György: A romantikus elbeszélés retorikai hatásfunkciói : A kőszívű ember fiai. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 62-76. (2001)

Eszik, Zoltán: A papírgyártás korszerűsítése'... (Pólónyi I. - Tímár A..: Tudásgyár vagy papírgyár). Iskolakultúra, (11) 9. pp. 115-118. (2001)

F

Falus, Iván: Pedagógus mesterség - pedagógiai tudás. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 21-28. (2001)

Falus, Iván: Van-e az oktatásnak elmélete? Iskolakultúra, (11) 9. pp. 52-55. (2001)

Farkas, Olga: Nevelési program és minőségbiztosítás : minőségfejlesztési elképzelések a gyakorló pedagógus szemszögéből. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 3-11. (2001)

Felkai, Piroska: Motívumok hálója : Flaubert ,Három mesé'-jének értelmezéséhez. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 97-106. (2001)

Fenyő D., György: A magyar irodalmi szociográfia az 1930-as években. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 16-22. (2001)

Fleck, Erika: 103-as zenesziget. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 112-118. (2001)

Forray R., Katalin: Romapedagógia? Iskolakultúra, (11) 12. pp. 119-122. (2001)

Fóris, Ágota: Cigány szótárak. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 122-127. (2001)

Fóti, Nóra: Nyelvkönyv-család kisiskolásoknak (Günter Gerngross - Herbert Puchta: Join In). Iskolakultúra, (11) 2. p. 104. (2001)

G

Gabóda, Béla: Nemzetiségi iskolaügy Kárpátalján (1944-1990). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 109-132. (2001)

Gelencsér, Gábor: A Budapesti Iskola : fikciós dokumentumfilmek a hetvenes évek magyar filmművészetében. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 59-72. (2001)

Gelencsér, Gábor: Szociális kisrealizmus : dokumentarista stilizáció a hetvenes évek magyar filmjében. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 51-57. (2001)

Gereben, Ferenc: Olvasáskultúránkról - szociológiai nézőpontból. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 52-55. (2001)

Gintli, Tibor: A szerelem elbeszélésének változatai Krúdy epikájában. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 39-47. (2001)

Golnhofer, Erzsébet: Minőség és oktatásmenedzsment (Éva Balázs - Fons van Wieringen - Leonard Watson [szerk.]: Quality and educational management. An European issue). Iskolakultúra, (11) 5. pp. 116-118. (2001)

Golnhofer, Erzsébet: Új értékelési kultúra kibontakozása. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 78-82. (2001)

Gordon Győri, János: Tehetséges gyerekek gondolkodási készségének fejlesztése. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 46-55. (2001)

Gordon Győri, János: A gondolkodás tanításának és tanulásának kérdései. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 93-100. (2001)

Győri, Anna: Választott nyelve a spanyol : idegennyelv-politikák, társadalmi kényszerek, nyelvválasztás. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 86-92. (2001)

Gáspár, Csaba László: A görög istenek nyomában : hogyan tanítsunk a görög istenekről Kerényi Károly alapján. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 3-15. (2001)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium 1991-2000. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 1-58. (2001)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium XI. évfolyam, 2001. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 1-6. (2001)

Géczi, János: A tanulók biológiai tudásáról : hetedik és tizenegyedik évfolyamos tanulók tudásszintmérése, Magyarország, Baranya megye, 1999. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 461-483. (2001)

Géczi, János; Kéri, Katalin; Magyar, László András; Major, Balázs; Maróth, Miklós; Tüske, László: Muszlim művelődéstörténeti előadások.

H

H. Nagy, Péter: A filológia kérdés(esség)e : Ady és/vagy Pilinszky. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 106-108. (2001)

Halmai, Tamás: Csak a szavak (Fried István: Árnyak közt mulandó árny. Tanulmányok Baka István lírájáról). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 112-114. (2001)

Halmai, Tamás: Szöveg és lélek (Halász László: Az értelmezés változatai). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 109-110. (2001)

Halmai, Tamás: Tollseprű (Bényei Tamás [szerk.]: Kötelezők. Tanulmányok világirodalmi klasszikusokról). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 106-108. (2001)

Halász, Gábor: Az oktatás jövője - a lehetséges szcenáriók. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 73-77. (2001)

Harmat, György: A velünk élő holokauszt : Varga Ágóta Porrajmos című filmjéről. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 96-98. (2001)

Horváth, Dezsőné: Mozgássérült óvodások firkatevékenységének megfigyelése : összehasonlító kísérlet óvodai kiscsoportban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 47-62. (2001)

Horváthné Papp, Ibolya: Az iskola környezeti nevelési programja. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 111-115. (2001)

Hózsa, Éva: Pillanatkép a vajdasági Új Képről. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 84-86. (2001)

J

Jankay, Éva; Pála, Károly: Iskolarendszer és irodalomtanítás Nagy-Britanniában. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 82-92. (2001)

Julia, Rózsa: Mit értenek a magyar és a német számítástechnika szakos hallgatók a tanuláson? : kultúraközi összehasonlítás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 133-140. (2001)

K

Kamarás, István: Az ,Iskola' és olvasói az ezredfordulón. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 33-40. (2001)

Kamarás, István: Szektás dolgozat a "szekták titkos tantervéről". Iskolakultúra, (11) 4. pp. 104-110. (2001)

Kapitánffy, Johanna: Az idegen nyelvek oktatásának fejlesztése a közoktatásban: az Oktatási Minisztérium fejlesztési stratégiája. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 71-75. (2001)

Kapitány, Ágnes; Kapitány, Gábor: Magyarság-szimbólumok : ki miért érez valamit a magyarságra jellemzőnek? Iskolakultúra, (11) 11. pp. 75-92. (2001)

Kardos, Ferenc: Egy közgyűjtemény a cigány olvasáskultúra szolgálatában. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 91-96. (2001)

Karikó, Sándor: Somogyi József közösség-felfogásáról. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 89-93. (2001)

Katona, Lucia: Idegen nyelvi tantervek (Kurtán Zsuzsa: Idegen nyelvi tantervek). Iskolakultúra, (11) 11. pp. 116-117. (2001)

Kegyesné Szekeres, Erika: A fiúk és a lányok eltérő olvasási szokásairól : egy általános iskolai felmérés tapasztalatai. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 31-37. (2001)

Kisvárdai, Zsolt: Indoktrináció és/vagy szociális nevelés? Iskolakultúra, (11) 10. pp. 94-105. (2001)

Klemenovic, Jasmina: Óvodáskorú gyermekek kommunikációs képességének fejlesztése kétnyelvű környezetben. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 98-104. (2001)

Koller, Boglárka: Tankönyvek az Európai Unióban. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 86-93. (2001)

Komlóssy, Ákos; Molnár, Sándor; Vass, Vilmos: Az iskolai hatékonyság összetevőinek vizsgálata Csongrád megye általános iskoláiban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 191-211. (2001)

Komáromi, Gabriella: Búcsúcsók Csipkerózsikának (Kolbenschlag, Madonna: Búcsúcsók Csipkerózsikának). Iskolakultúra, (11) 10. pp. 117-119. (2001)

Kontra, József: Nyelvi és strukturális tényezők befolyása a szöveges feladatok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 5-45. (2001)

Korcsog, Balázs: A/O (Gács Anna - Gelencsér Gábor [szerk.]: Adoptációk. Film és irodalom egymásra hatása). Iskolakultúra, (11) 3. pp. 114-116. (2001)

Korda, Eszter: Ottlik-négykezes (Kelecsényi László: A szabadság enyhe mámora). Iskolakultúra, (11) 4. pp. 111-116. (2001)

Kozma, Tamás: Oktatás és politika: rendszerváltó viták. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 63-72. (2001)

Kozma, Tamás: Paradigmáink. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 3-14. (2001)

Krajcsovicz, Ágnes: Attitűdmérés a minőségbiztosításról. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 54-64. (2001)

Kriza, Ildikó: A néprajztanítás gondjairól. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 45-53. (2001)

Kurtán, Zsuzsa: A szaknyelvoktatás tervezése nemzetközi kontextusban. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 79-86. (2001)

Kárpáti, Andrea: A kortárs művészet esztétikuma: a kamaszrajzok megítélésének kulcsa. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 95-103. (2001)

Kéri, Katalin: "Keressétek a tudást mindenütt!" : tanulmányutak a középkori iszlám világban. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 3-9. (2001)

L

Lehtinen, Erno: Az oktatási technológia hatásai: elméleti távlatok és gyakorlati tapasztalatok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 449-459. (2001)

Linke, Detlef: Tér, idő és jelentőség az agyban : a lokalizáció kérdései. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 73-79. (2001)

Lipp, Márta: Közművelődési jelenségek és jelentések : az ÁMK. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 77-81. (2001)

Liskó, Ilona: Az új szakközépiskolai modell értékelése. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 3-19. (2001)

Liskó, Ilona: A cigány tanulók és a pedagógusok. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 3-14. (2001)

Loboczky, János: Mi az esztétika? Iskolakultúra, (11) 3. pp. 94-97. (2001)

Lüth, Christoph; Pukánszky, Béla: Emberi jogok, értelem, nevelés és egy posztmodern kritika - a német és a francia felvilágosodás koncepciói a francia forradalom hatósugarában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 63-83. (2001)

M

Makai, Éva: Kudarcok nyomában (Benza Béla: Tabuk nélkül. Gyermekek az utolsó padban; Schödl Livia - Galicza János [szerk.]: Mitől (nem) lesz deviáns? Szöveggyűjtemény az iskolai 'bűnmegelőzés'-hez; Lakner Zoltán - Tordainé Vida Katalin - Tordai Vilmos [szerk.]: Gyerm). Iskolakultúra, (11) 4. pp. 116-119. (2001)

Marianne, Nikolov: Minőségi nyelvoktatás - a nyelvek európai évében. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 3-12. (2001)

Mesterházi, Zsuzsa: A gyógypedagógiai nevelés mint terápia. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 29-33. (2001)

Meszmann, Tibor: A vajdasági magyar tanügy helyzetéről. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 77-83. (2001)

Michalkó, Gábor; Vizi, István: A turizmus mint globalizációs jelenség Magyarországon. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 10-19. (2001)

Mihály, Ottó: Elmélet és empíria az oktatás kutatásában. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 56-58. (2001)

Miklóssy, Endre: Társaslelki szemszögből a Waldorf-pedagógiáról. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 79-94. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: Az EARLI kilencedik konferenciája. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 59-64. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: Az életszerű feladathelyzetekben történő problémamegoldás vizsgálata. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 347-372. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: Knowledge Management in the Learning Society : Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2000. 257 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 146-148. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: A tudás alkalmazása új helyzetben. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 15-25. (2001)

Molnár, Éva: Tanulmányok az önszabályozó tanulásról (Self-Regulated Learning. International Journal of Educational Research, 1999/6. sz.). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 101-103. (2001)

Mund, Katalin: Divináció és szociológia. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 88-100. (2001)

Mátrai, Zsuzsa: Érettségi és felvételi külföldön : oktatásfejlesztési tanulságok. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 83-94. (2001)

N

N. Mandl, Erika: Könyvtárhasználó filológusok aggodalmai és reményei. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 75-80. (2001)

Nagy, Attila: Stagnálás, romlás vagy olvasásfejlesztés? Iskolakultúra, (11) 5. pp. 47-51. (2001)

Nagy, József: A személyiség alaprendszere : a célorientált pedagógia elégtelensége, a kritériumorientált pedagógia lehetősége. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 22-38. (2001)

Nagy, Miklós Mihály: Egy tengeralattjáró-katasztrófa politikai földrajza. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 97-104. (2001)

Nagy, Mária: Felkészítés és iskolai gyakorlat a cigány tanulók nevelése/oktatása területén. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 43-57. (2001)

Nagy, Mária: Önbecsérzet, tudásvágy : viták a Néptanítók Lapja 1901-es évfolyamában. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 20-32. (2001)

Nagy, Péter Tibor: Az iskolai hittanoktatás visszaszorulása : hipotézisek a hatvanas és hetvenes évekről. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 36-45. (2001)

Németh, András: A pedagógia egyetemi tudomány jellegének kialakulása és intézményesülése a pesti egyetemen. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 213-238. (2001)

Németh, Mária; Józsa, Krisztián; Nagy, László: Differenciált követelmények mint a tudás jellemzésének viszonyítási alapjai : a minimum és az afölötti tudás viszonya a Biológia és egészségtan részműveltségi területen. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 485-510. (2001)

Nóbik, Attila: A reformpedagógiai irányzatok kialakulása : értelmezési szempontok. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 65-72. (2001)

P

Pelles, Tamás: A fiumei Tengerészeti Akadémia. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 105-107. (2001)

Perjés, István: Örömtelen iskola? : az egalitárius és a differenciális pedagógia dilemmái. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 59-66. (2001)

Petneki, Katalin: Az idegennyelv-oktatás tantervelméleti háttere. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 127-130. (2001)

Petneki, Katalin: Nyelvpedagógia - az idegen nyelvek tanításának tudománya (Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 103-106. (2001)

Pléh, Csaba: Új kommunikáció - új gondolkodás? Iskolakultúra, (11) 3. pp. 65-68. (2001)

Pléh, Csaba: A tudás érvényessége és a kognitív pszichológia. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 75-78. (2001)

Postlethwaite, T. Neville: Oktatáskutatás és -politika: a harmadik út. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 39-51. (2001)

Pozsvai, Györgyi: Az "érzelmes, borongó" alaphang... : Petelei István életművének hagyománytörténete. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 48-58. (2001)

Pukánszky, Béla: Maratoni reform (hullámvasút) (Báthory Zoltán: Maratoni reform). Iskolakultúra, (11) 11. pp. 113-116. (2001)

Pálmainé Orsós, Anna; Varga, Aranka: A beás nyelv állapota. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 58-64. (2001)

R

Rab, Irén: Irodalomtanítás Németországban. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 93-96. (2001)

Radó, Péter: Bevezetés az oktatáspolitikai elemzésbe: romák és az iskola. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 65-90. (2001)

Radó, Péter: Reform-maraton : a kilencvenes évek. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 89-98. (2001)

Revákné Markóczi, Ibolya: A problémamegoldó gondolkodást befolyásoló tényezők. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 267-284. (2001)

Ritoók, Judit: Egy régit számon kérő új : Szabó Magda: A pillanat. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 52-58. (2001)

Ross, Alistair; Barna, József: A társadalomismeret oktatásának európai én nemzeti céljai. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 239-259. (2001)

Rácz I., Péter: A kánonok peremén (Eisemann György [szerk.]: A kánonok peremén. Az irodalmi modernség alakváltozatai a XIX-XX. század fordulójának magyar prózájában). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 105-108. (2001)

S

Seregi, Tamás: A személyiségen innen : az (ön)megszólító verstípusról. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 41-53. (2001)

Simon, Katalin: Réthy Endréné, Schaffhauser Franz és Szabolcs Éva (szerk.): Iskolák és iskolareformok Magyarországon és Svájcban. Schulen und Schulreformen in Ungarn und in der Schweiz : Osiris Kiadó, Budapest, 2000. 195 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 261-263. (2001)

Simon, Orsolya: Ötödik és hatodik osztályosok anyanyelvi szövegértési mutatói. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 92-100. (2001)

Sinka, Edit: Interdiszciplináris pedagógia (Interdiszciplináris pedagógia. A Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai). Iskolakultúra, (11) 10. pp. 113-115. (2001)

Smidéliusz, Zsuzsanna: Jótékony feszültségek (Zátonyi Sándor: Képességfejlesztő fizikatanítás). Iskolakultúra, (11) 11. pp. 117-120. (2001)

Stemler, Miklós: Narratológia és hermeneutika (Bengi László: Az elbeszélés kihívása). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 116-119. (2001)

Surányi, Bálint: A humán műveltség "négy lába" : a Horthy-korszak fiúgimnáziumának műveltségképe. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 32-44. (2001)

Sz. Molnár, Szilvia: Vizuális költészet vagy képvers? : a képvers-értés szempontjai a magyar irodalomtörténet-írásban. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 26-38. (2001)

Szabó, Péter: A láthatatlan tanmenet (Michael P. Breen - Andrew Littlejohn: Classroom Decision Making. Negotiation and process syllabuses in practice. Cambridge University Press, 2000). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 104-107. (2001)

Szabóné Szél, Julianna; Szontagh, Pál: Iskolamarketing a gyakorlatban : mit tehetünk a tanulólétszám megtartásáért, növeléséért? Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 21-31. (2001)

Szakály, Márta: A természettudományi oktatás eredményességéről: nemzetközi felmérések tükrében. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 104-107. (2001)

Szalai, András: Miért épp az én gyerekem? Iskolakultúra, (11) 4. pp. 99-104. (2001)

Szebenyi, Péter: Új korszak kezdete a pedagógiában: az iskolai népoktatás követelménye. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 393-410. (2001)

Szebenyi, Péter: A történelemtankönyvekre ható tényezők történeti változásai. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 13-21. (2001)

Szende, Virág: Neveléstudomány az ezredfordulón. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 3-7. (2001)

Szentpéteri, Márton: Perújrafelvétel : Javaslat Thaly Kálmán rehabilitálására. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 9-23. (2001)

Szeredás, Lőrinc: Irodalmi szövegek párbeszéde : 'A jó palócok' és a 'Sinistra körzet'. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 47-51. (2001)

Szombathy, Bálint: Avantgárd kapcsolatok Közép-Kelet-Európában (Passuth Krisztina: Avantgárd kapcsolatok Prágától Bukarestig). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 115-117. (2001)

Székely, György: A ,Szentivánéji álom' tündérei. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 98-102. (2001)

Szépe, György: Nyelvpolitika : múlt és jövő.

Szépe, György: Nyelvpolitikai elvek a 21. század számára : anyanyelvek és az állam hivatalos nyelvei. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 38-46. (2001)

Sárvári, Csaba: Számítógéppel segített matematikaoktatás. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 65-67. (2001)

Sárvári, Csaba: A számítógép-algebrai rendszerek szerepe a matematikai gondolkodás fejlesztésében. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 20-27. (2001)

Sáráné Lukátsy, Sarolta: Fejleszthető-e az önálló ismeretszerzés képessége? Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 12-20. (2001)

Sáska, Géza: "Jó, hogy vége a nyolcvanas éveknek, és nem jön újra el!". Iskolakultúra, (11) 2. pp. 45-62. (2001)

T

Takács, Viola: Tantárgyi attitűdök struktúrája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 301-318. (2001)

Tarcsa, Zoltán: Minőség a gyakorlatban (Minőség és gyakorlat. Kiadványsorozat. OKKER Kiadó, Minőségbiztosítási munkacsoport, Bp, 1999-2001). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 101-104. (2001)

Tarján, Tamás: Tanár, diák, alma mater : egy motívum Spiró György műveiben. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 35-40. (2001)

Timár, Borbála: "Petőfi csillaga" : ,A négyökrös szekér' című vers mint a kultusz tárgya. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 3-8. (2001)

Tisza, Miklósné: Az információs társadalom és a könyvtári szolgáltatások. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 80-86. (2001)

Tompa, Klára: A matematika érettségi eredményeinek elemzése. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 108-114. (2001)

Trencsényi, László: "Ahol a szabadság a rend....". Iskolakultúra, (11) 2. pp. 73-76. (2001)

Trencsényi, László: The Children of... (Hegedűs T. András - Forray R. Katalin: Az újjáépítés gyermekei - a konszolidáció gyermekei; Werner, Anita: A tévé-kor gyermekei; Ariés, Paul: A McDonald's gyeremekei). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 105-108. (2001)

Trencsényi, László: A gyógypedagógia új kézikönyve (Illyés Sándor [szerk.]: Gyógypedagógiai alapismeretek). Iskolakultúra, (11) 3. pp. 109-112. (2001)

Tóth, Jánosné: Az utca matematikája : cigány és nem cigány tanulók iskolai és hétköznapi matematikatudása. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 15-34. (2001)

Tóth, Klára: Személyünkben és egyedeinkben vagyunk a világtörténelem' (Szabó Magda: Merszi, möszjő). Iskolakultúra, (11) 3. pp. 112-113. (2001)

U

Ugrai, János: Fegyelmi vétségek Sárospatakon, a Felvilágosodás korában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 285-300. (2001)

Ugrai, János: A reformkori ifjak (Csorba Sándor: Reformkori diákegyesületek Patakon és Társalkodási Egyesület Pozsonyban. Akadémiai Kiadó, Bp, 2000). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 107-110. (2001)

V

Vidovszky, György: Egygrammos enciklopédiák (Komár Erzsébet [szerk.]: Játékfilmek a kezdetektől 1944-ig; Játékfilmek 1963-tól napjainkig). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 108-111. (2001)

Vidákovich, Tibor; Cs. Czachesz, Erzsébet: Egy helyesírás-vizsgálat tapasztalatai. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 37-50. (2001)

Visky, András: A "tökéletes pillanat" és a Név : lelkigyakorlat. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 110-112. (2001)

Vosniadou, Stella: Tanulás, megismerés és fogalmi váltás problematikája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 435-448. (2001)

Vágó, Irén: Ami az átlagok mögött van : egyenlőtlenségek a nyelvoktatásban. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 61-70. (2001)

Vámos, Ágnes: Metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 85-108. (2001)

Vári, György: "Kölyökséged örökidőnyi". Iskolakultúra, (11) 12. pp. 103-111. (2001)

Vári, Lászlóné: Matematikai tudásszintet meghatározó háttérváltozók. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 35-42. (2001)

Vári, Péter; Andor, Csaba; Bánfi, Ilona; Felvégi, Emese; Horváth, Zsuzsa; Krolopp, Judit; Rózsa, Csaba; Szalay, Balázs: Felnőtt írásbeliség-vizsgálat : egy nemzetközi felmérés tapasztalatai. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 3-20. (2001)

Vörös, Boldizsár: Az átírt Ady és a kisajátított Hésziodosz. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 105-110. (2001)

Y

Yassur, Esther; Horváth, Zita; Falus, Iván: A szervezeti légkör és az iskola vezetési stílusának összefüggései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 171-190. (2001)

Z

Zsolnai, József: Biográfiai széljegyzete ,A maratoni reform'-hoz. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 69-80. (2001)

Zsolnai, József: Metapedagógiai reflexiók a hetven éves Nagy József életművéhez. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 34-39. (2001)

Zákány Tóth, Péter: Az emlékezet felejtése, a felejtés emlékezete (Eisemann György - H. Nagy Péter - Kulcsár-Szabó Zoltán: Irodalmi tankönyv 16-17 éveseknek). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 108-112. (2001)

Zátonyi, Sándor: Fizika felmérő : a 8-11. évfolyamos tanulók tudásának diagnosztikus értékelése. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 28-36. (2001)

É

Éger, Veronika: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat... (Nagy Attila [szerk.]: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat - kritikus gondolkodás. Szócikkmásolástól paródiaírásig). Iskolakultúra, (11) 10. pp. 115-117. (2001)

A lista elkészítésének dátuma 2018. October 21. 03:07:54 CEST.