Items where Year is 2001

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | P | R | S | T | U | V | Y | Z | É
Number of items: 206.

A

Alderson, Charles and Nagy, Edit and Öveges, Enikő: Az angol nyelvi érettségi vizsgareform. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 93-98. (2001)

Alderson, Charles and Szollás, Krisztina: A jelenlegi angol érettségi vizsga. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 48-60. (2001)

Alderson, J. Charles: A felvonó nem működik. Ön ma elviselhetetlen lesz : avagy a fordítás és az új angol érettségi. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 100-112. (2001)

Alföldiné Dán, Gabriella: Áldás vagy átok? Iskolakultúra, (11) 1. pp. 86-90. (2001)

Ambrus, Péter and Boreczky, Ágnes and Forray R., Katalin and Gúti, Erika and Hegedűs T., András and Horváth, Ágnes and Imrei, István and Kende, Ágnes and Liskó, Ilona and Mészáros, Anita and Pólya, Zoltán and Réger, Zita and Szabó, Ildikó and Szemán, Józsefné and Tóth, Jánosné and Vári, Lászlóné: Romák és oktatás. Iskolakultúra-könyvek, (8). (2001)

Andor, Mihály: Szaporák, mint a cigányok? Iskolakultúra, (11) 12. pp. 99-102. (2001)

Arató, László: A szöveg vonzásában. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 75-77. (2001)

B

Bajor, Zoltánné: Szerződéskötés a tanulókkal. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 107-110. (2001)

Ballér, Endre: Tájékoztatás az MTA Pedagógiai Bizottságának munkájáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 531-538. (2001)

Ballér, Endre: Új tendenciák a tantervelméletben és a tantervfejlesztésben. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 67-72. (2001)

Baska, Gabriella and Gombos, Norbert: Németh András és Heinz Elmar Tenorth (szerk.): Neveléstudomány-történeti tanulmányok : Osiris Kiadó; Budapest, 2000. 257 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 141-144. (2001)

Baska, Gabriella and Nagy, Mária and Szabolcs, Éva: Magyar tanító: 1901. Iskolakultúra-könyvek, (9). (2001)

Beke, Judit: Egy vers mint önértelmezési munka : József Attila: A Dunánál. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 41-46. (2001)

Bence, Erika: 'Esszéíró forradalom' (A Nyugat esszéírói. Válogatta és az előszót írta Kántor Lajos. Polis Könyvkiadó, Kolozsvár, 1999). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 110-113. (2001)

Bene, Annamária: Presztízs és stigma többnyelvű környezetben. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 30-35. (2001)

Benkes, Zsuzsa and Petőfi S., János: A multimediális szövegek megközelítései : kérdések - válaszok (3. rész). Iskolakultúra, (11) 9. pp. 3-12. (2001)

Benyovszky, Krisztián: Egy megkésett tanulmánykötet mai esélyei (Miko, Frantisek: Az epikától a líráig. Az irodalmi mű stilisztikai vizsgálata). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 111-116. (2001)

Boldizsár, Ildikó: Olvasókönyvek az általános iskola 2., 3., 4. osztálya számára. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 68-70. (2001)

Boreczky, Ágnes: Változások a szülők gyerekfelfogásában, a gyerekek életkörülményeiben és szocializációjában (1910-1990). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 151-169. (2001)

Bors, Lídia and Lugossy, Réka and Marianne, Nikolov: Az angol nyelv oktatása pécsi általános iskolákban. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 73-88. (2001)

Buda, Attila: Babits Mihály műveinek genetikus kiadásáról : szépprózai művek. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 24-34. (2001)

Buda, Mariann and Kalivoda, Katalin: A roma oktatásról - Kerecsend ürügyén. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 81-88. (2001)

Bukta, Katalin: Mit tanulnak a diákok angol órán? : 7. és 11. évfolyamos tanulók angol nyelvtudásának vizsgálata. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 36-47. (2001)

Bárdos, Jenő: A tudományosság esélyei a nyelvtanárképzésben. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 8-20. (2001)

Bíró, Ágota: A nő mint narrátor : a szerzőség problémája Mészöly Miklós ,Az atléta halála' című regényében. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 23-29. (2001)

Bókay, Antal: Határterület és senkiföldje : az Én geográfiája az ,Eszmélet' XII. szakaszában. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 56-67. (2001)

C

Cs. Czachesz, Erzsébet: Ki tud olvasni? : Nemzetközi összehasonlító olvasásvizsgálatok és magyar eredményeik. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 21-30. (2001)

Csapó, Benő: Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 373-391. (2001)

Csapó, Benő: Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 40-44. (2001)

Csapó, Benő: A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 511-530. (2001)

Csapó, Benő: A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 25-35. (2001)

Cserhalmi, Zsuzsa: Tankönyv és irodalomtanítás. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 71-74. (2001)

Csibi, László: Az Egyetemi Színpad és az Universitas Együttes hőskora. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 58-64. (2001)

Csikós, Csaba: Bibliaismeret (Dér Katalin - Horváth Pál: Bibliaismeret). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 111-116. (2001)

Csirikné Czachesz, Erzsébet: Literacy in the information age: final report of the international adult literacy survey Organisation for Economic Cooperation and Development : Statistics Canada, 2000. 186 o. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 144-146. (2001)

Csománé Forgács, Emma: Tessedik Sámuel kora és tevékenysége. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 81-89. (2001)

Csákó, Mihály: Informatika - Internet - pedagógusok. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 56-74. (2001)

Csíkos, Csaba: Bizonyítási stratégiák megítélése 10-17 éves korban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 319-345. (2001)

Czeglédi, Sándor: Számítógép- és Internet-használat elsőéves veszprémi egyetemisták körében. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 68-75. (2001)

D

De Corte, Eric: Az iskolai tanulás: a legfrissebb eredmények és a legfontosabb tennivalók. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 413-434. (2001)

Deli, Gergely: Internet és demokrácia? Iskolakultúra, (11) 1. pp. 90-98. (2001)

Domokos, Zsuzsa: Mit ér az ember, ha magyartanár? : egy konferencia tanulságai. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 78-81. (2001)

Dömötör, Edit: A ,Macbeth' boszorkányai. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 54-61. (2001)

E

Einhorn, Ágnes: A német nyelv tanítás a szakképző iskolában. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 13-24. (2001)

Eisemann, György: A romantikus elbeszélés retorikai hatásfunkciói : A kőszívű ember fiai. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 62-76. (2001)

Eszik, Zoltán: A papírgyártás korszerűsítése'... (Pólónyi I. - Tímár A..: Tudásgyár vagy papírgyár). Iskolakultúra, (11) 9. pp. 115-118. (2001)

F

Falus, Iván: Pedagógus mesterség - pedagógiai tudás. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 21-28. (2001)

Falus, Iván: Van-e az oktatásnak elmélete? Iskolakultúra, (11) 9. pp. 52-55. (2001)

Farkas, Olga: Nevelési program és minőségbiztosítás : minőségfejlesztési elképzelések a gyakorló pedagógus szemszögéből. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 3-11. (2001)

Felkai, Piroska: Motívumok hálója : Flaubert ,Három mesé'-jének értelmezéséhez. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 97-106. (2001)

Fenyő D., György: A magyar irodalmi szociográfia az 1930-as években. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 16-22. (2001)

Fleck, Erika: 103-as zenesziget. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 112-118. (2001)

Forray R., Katalin: Romapedagógia? Iskolakultúra, (11) 12. pp. 119-122. (2001)

Fóris, Ágota: Cigány szótárak. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 122-127. (2001)

Fóti, Nóra: Nyelvkönyv-család kisiskolásoknak (Günter Gerngross - Herbert Puchta: Join In). Iskolakultúra, (11) 2. p. 104. (2001)

G

Gabóda, Béla: Nemzetiségi iskolaügy Kárpátalján (1944-1990). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 109-132. (2001)

Gelencsér, Gábor: A Budapesti Iskola : fikciós dokumentumfilmek a hetvenes évek magyar filmművészetében. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 59-72. (2001)

Gelencsér, Gábor: Szociális kisrealizmus : dokumentarista stilizáció a hetvenes évek magyar filmjében. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 51-57. (2001)

Gereben, Ferenc: Olvasáskultúránkról - szociológiai nézőpontból. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 52-55. (2001)

Gintli, Tibor: A szerelem elbeszélésének változatai Krúdy epikájában. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 39-47. (2001)

Golnhofer, Erzsébet: Minőség és oktatásmenedzsment (Éva Balázs - Fons van Wieringen - Leonard Watson [szerk.]: Quality and educational management. An European issue). Iskolakultúra, (11) 5. pp. 116-118. (2001)

Golnhofer, Erzsébet: Új értékelési kultúra kibontakozása. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 78-82. (2001)

Gordon Győri, János: Tehetséges gyerekek gondolkodási készségének fejlesztése. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 46-55. (2001)

Gordon Győri, János: A gondolkodás tanításának és tanulásának kérdései. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 93-100. (2001)

Győri, Anna: Választott nyelve a spanyol : idegennyelv-politikák, társadalmi kényszerek, nyelvválasztás. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 86-92. (2001)

Gáspár, Csaba László: A görög istenek nyomában : hogyan tanítsunk a görög istenekről Kerényi Károly alapján. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 3-15. (2001)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium 1991-2000. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 1-58. (2001)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium XI. évfolyam, 2001. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 1-6. (2001)

Géczi, János: A tanulók biológiai tudásáról : hetedik és tizenegyedik évfolyamos tanulók tudásszintmérése, Magyarország, Baranya megye, 1999. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 461-483. (2001)

Géczi, János and Kéri, Katalin and Magyar, László András and Major, Balázs and Maróth, Miklós and Tüske, László: Muszlim művelődéstörténeti előadások. Iskolakultúra-könyvek, (10). (2001)

H

H. Nagy, Péter: A filológia kérdés(esség)e : Ady és/vagy Pilinszky. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 106-108. (2001)

Halmai, Tamás: Csak a szavak (Fried István: Árnyak közt mulandó árny. Tanulmányok Baka István lírájáról). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 112-114. (2001)

Halmai, Tamás: Szöveg és lélek (Halász László: Az értelmezés változatai). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 109-110. (2001)

Halmai, Tamás: Tollseprű (Bényei Tamás [szerk.]: Kötelezők. Tanulmányok világirodalmi klasszikusokról). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 106-108. (2001)

Halász, Gábor: Az oktatás jövője - a lehetséges szcenáriók. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 73-77. (2001)

Harmat, György: A velünk élő holokauszt : Varga Ágóta Porrajmos című filmjéről. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 96-98. (2001)

Horváth, Dezsőné: Mozgássérült óvodások firkatevékenységének megfigyelése : összehasonlító kísérlet óvodai kiscsoportban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 47-62. (2001)

Horváthné Papp, Ibolya: Az iskola környezeti nevelési programja. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 111-115. (2001)

Hózsa, Éva: Pillanatkép a vajdasági Új Képről. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 84-86. (2001)

J

Jankay, Éva and Pála, Károly: Iskolarendszer és irodalomtanítás Nagy-Britanniában. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 82-92. (2001)

Julia, Rózsa: Mit értenek a magyar és a német számítástechnika szakos hallgatók a tanuláson? : kultúraközi összehasonlítás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 133-140. (2001)

K

Kamarás, István: Az ,Iskola' és olvasói az ezredfordulón. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 33-40. (2001)

Kamarás, István: Szektás dolgozat a "szekták titkos tantervéről". Iskolakultúra, (11) 4. pp. 104-110. (2001)

Kapitánffy, Johanna: Az idegen nyelvek oktatásának fejlesztése a közoktatásban: az Oktatási Minisztérium fejlesztési stratégiája. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 71-75. (2001)

Kapitány, Ágnes and Kapitány, Gábor: Magyarság-szimbólumok : ki miért érez valamit a magyarságra jellemzőnek? Iskolakultúra, (11) 11. pp. 75-92. (2001)

Kardos, Ferenc: Egy közgyűjtemény a cigány olvasáskultúra szolgálatában. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 91-96. (2001)

Karikó, Sándor: Somogyi József közösség-felfogásáról. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 89-93. (2001)

Katona, Lucia: Idegen nyelvi tantervek (Kurtán Zsuzsa: Idegen nyelvi tantervek). Iskolakultúra, (11) 11. pp. 116-117. (2001)

Kegyesné Szekeres, Erika: A fiúk és a lányok eltérő olvasási szokásairól : egy általános iskolai felmérés tapasztalatai. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 31-37. (2001)

Kisvárdai, Zsolt: Indoktrináció és/vagy szociális nevelés? Iskolakultúra, (11) 10. pp. 94-105. (2001)

Klemenovic, Jasmina: Óvodáskorú gyermekek kommunikációs képességének fejlesztése kétnyelvű környezetben. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 98-104. (2001)

Koller, Boglárka: Tankönyvek az Európai Unióban. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 86-93. (2001)

Komlóssy, Ákos and Molnár, Sándor and Vass, Vilmos: Az iskolai hatékonyság összetevőinek vizsgálata Csongrád megye általános iskoláiban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 191-211. (2001)

Komáromi, Gabriella: Búcsúcsók Csipkerózsikának (Kolbenschlag, Madonna: Búcsúcsók Csipkerózsikának). Iskolakultúra, (11) 10. pp. 117-119. (2001)

Kontra, József: Nyelvi és strukturális tényezők befolyása a szöveges feladatok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 5-45. (2001)

Korcsog, Balázs: A/O (Gács Anna - Gelencsér Gábor [szerk.]: Adoptációk. Film és irodalom egymásra hatása). Iskolakultúra, (11) 3. pp. 114-116. (2001)

Korda, Eszter: Ottlik-négykezes (Kelecsényi László: A szabadság enyhe mámora). Iskolakultúra, (11) 4. pp. 111-116. (2001)

Kozma, Tamás: Oktatás és politika: rendszerváltó viták. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 63-72. (2001)

Kozma, Tamás: Paradigmáink. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 3-14. (2001)

Krajcsovicz, Ágnes: Attitűdmérés a minőségbiztosításról. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 54-64. (2001)

Kriza, Ildikó: A néprajztanítás gondjairól. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 45-53. (2001)

Kurtán, Zsuzsa: A szaknyelvoktatás tervezése nemzetközi kontextusban. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 79-86. (2001)

Kárpáti, Andrea: A kortárs művészet esztétikuma: a kamaszrajzok megítélésének kulcsa. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 95-103. (2001)

Kéri, Katalin: "Keressétek a tudást mindenütt!" : tanulmányutak a középkori iszlám világban. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 3-9. (2001)

L

Lehtinen, Erno: Az oktatási technológia hatásai: elméleti távlatok és gyakorlati tapasztalatok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 449-459. (2001)

Linke, Detlef: Tér, idő és jelentőség az agyban : a lokalizáció kérdései. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 73-79. (2001)

Lipp, Márta: Közművelődési jelenségek és jelentések : az ÁMK. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 77-81. (2001)

Liskó, Ilona: Az új szakközépiskolai modell értékelése. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 3-19. (2001)

Liskó, Ilona: A cigány tanulók és a pedagógusok. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 3-14. (2001)

Loboczky, János: Mi az esztétika? Iskolakultúra, (11) 3. pp. 94-97. (2001)

Lüth, Christoph and Pukánszky, Béla: Emberi jogok, értelem, nevelés és egy posztmodern kritika - a német és a francia felvilágosodás koncepciói a francia forradalom hatósugarában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 63-83. (2001)

M

Makai, Éva: Kudarcok nyomában (Benza Béla: Tabuk nélkül. Gyermekek az utolsó padban; Schödl Livia - Galicza János [szerk.]: Mitől (nem) lesz deviáns? Szöveggyűjtemény az iskolai 'bűnmegelőzés'-hez; Lakner Zoltán - Tordainé Vida Katalin - Tordai Vilmos [szerk.]: Gyerm). Iskolakultúra, (11) 4. pp. 116-119. (2001)

Marianne, Nikolov: Minőségi nyelvoktatás - a nyelvek európai évében. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 3-12. (2001)

Mesterházi, Zsuzsa: A gyógypedagógiai nevelés mint terápia. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 29-33. (2001)

Meszmann, Tibor: A vajdasági magyar tanügy helyzetéről. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 77-83. (2001)

Michalkó, Gábor and Vizi, István: A turizmus mint globalizációs jelenség Magyarországon. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 10-19. (2001)

Mihály, Ottó: Elmélet és empíria az oktatás kutatásában. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 56-58. (2001)

Miklóssy, Endre: Társaslelki szemszögből a Waldorf-pedagógiáról. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 79-94. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: Az EARLI kilencedik konferenciája. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 59-64. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: Az életszerű feladathelyzetekben történő problémamegoldás vizsgálata. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 347-372. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: Knowledge Management in the Learning Society : Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2000. 257 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 146-148. (2001)

Molnár, Gyöngyvér: A tudás alkalmazása új helyzetben. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 15-25. (2001)

Molnár, Éva: Tanulmányok az önszabályozó tanulásról (Self-Regulated Learning. International Journal of Educational Research, 1999/6. sz.). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 101-103. (2001)

Mund, Katalin: Divináció és szociológia. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 88-100. (2001)

Mátrai, Zsuzsa: Érettségi és felvételi külföldön : oktatásfejlesztési tanulságok. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 83-94. (2001)

N

N. Mandl, Erika: Könyvtárhasználó filológusok aggodalmai és reményei. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 75-80. (2001)

Nagy, Attila: Stagnálás, romlás vagy olvasásfejlesztés? Iskolakultúra, (11) 5. pp. 47-51. (2001)

Nagy, József: A személyiség alaprendszere : a célorientált pedagógia elégtelensége, a kritériumorientált pedagógia lehetősége. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 22-38. (2001)

Nagy, Miklós Mihály: Egy tengeralattjáró-katasztrófa politikai földrajza. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 97-104. (2001)

Nagy, Mária: Felkészítés és iskolai gyakorlat a cigány tanulók nevelése/oktatása területén. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 43-57. (2001)

Nagy, Mária: Önbecsérzet, tudásvágy : viták a Néptanítók Lapja 1901-es évfolyamában. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 20-32. (2001)

Nagy, Péter Tibor: Az iskolai hittanoktatás visszaszorulása : hipotézisek a hatvanas és hetvenes évekről. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 36-45. (2001)

Németh, András: A pedagógia egyetemi tudomány jellegének kialakulása és intézményesülése a pesti egyetemen. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 213-238. (2001)

Németh, Mária and Józsa, Krisztián and Nagy, László: Differenciált követelmények mint a tudás jellemzésének viszonyítási alapjai : a minimum és az afölötti tudás viszonya a Biológia és egészségtan részműveltségi területen. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 485-510. (2001)

Nóbik, Attila: A reformpedagógiai irányzatok kialakulása : értelmezési szempontok. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 65-72. (2001)

P

Pelles, Tamás: A fiumei Tengerészeti Akadémia. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 105-107. (2001)

Perjés, István: Örömtelen iskola? : az egalitárius és a differenciális pedagógia dilemmái. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 59-66. (2001)

Petneki, Katalin: Az idegennyelv-oktatás tantervelméleti háttere. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 127-130. (2001)

Petneki, Katalin: Nyelvpedagógia - az idegen nyelvek tanításának tudománya (Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 103-106. (2001)

Pléh, Csaba: Új kommunikáció - új gondolkodás? Iskolakultúra, (11) 3. pp. 65-68. (2001)

Pléh, Csaba: A tudás érvényessége és a kognitív pszichológia. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 75-78. (2001)

Postlethwaite, T. Neville: Oktatáskutatás és -politika: a harmadik út. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 39-51. (2001)

Pozsvai, Györgyi: Az "érzelmes, borongó" alaphang... : Petelei István életművének hagyománytörténete. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 48-58. (2001)

Pukánszky, Béla: Maratoni reform (hullámvasút) (Báthory Zoltán: Maratoni reform). Iskolakultúra, (11) 11. pp. 113-116. (2001)

Pálmainé Orsós, Anna and Varga, Aranka: A beás nyelv állapota. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 58-64. (2001)

R

Rab, Irén: Irodalomtanítás Németországban. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 93-96. (2001)

Radó, Péter: Bevezetés az oktatáspolitikai elemzésbe: romák és az iskola. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 65-90. (2001)

Radó, Péter: Reform-maraton : a kilencvenes évek. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 89-98. (2001)

Revákné Markóczi, Ibolya: A problémamegoldó gondolkodást befolyásoló tényezők. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 267-284. (2001)

Ritoók, Judit: Egy régit számon kérő új : Szabó Magda: A pillanat. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 52-58. (2001)

Ross, Alistair and Barna, József: A társadalomismeret oktatásának európai én nemzeti céljai. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 239-259. (2001)

Rácz I., Péter: A kánonok peremén (Eisemann György [szerk.]: A kánonok peremén. Az irodalmi modernség alakváltozatai a XIX-XX. század fordulójának magyar prózájában). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 105-108. (2001)

S

Seregi, Tamás: A személyiségen innen : az (ön)megszólító verstípusról. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 41-53. (2001)

Simon, Katalin: Réthy Endréné, Schaffhauser Franz és Szabolcs Éva (szerk.): Iskolák és iskolareformok Magyarországon és Svájcban. Schulen und Schulreformen in Ungarn und in der Schweiz : Osiris Kiadó, Budapest, 2000. 195 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 261-263. (2001)

Simon, Orsolya: Ötödik és hatodik osztályosok anyanyelvi szövegértési mutatói. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 92-100. (2001)

Sinka, Edit: Interdiszciplináris pedagógia (Interdiszciplináris pedagógia. A Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai). Iskolakultúra, (11) 10. pp. 113-115. (2001)

Smidéliusz, Zsuzsanna: Jótékony feszültségek (Zátonyi Sándor: Képességfejlesztő fizikatanítás). Iskolakultúra, (11) 11. pp. 117-120. (2001)

Stemler, Miklós: Narratológia és hermeneutika (Bengi László: Az elbeszélés kihívása). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 116-119. (2001)

Surányi, Bálint: A humán műveltség "négy lába" : a Horthy-korszak fiúgimnáziumának műveltségképe. Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 32-44. (2001)

Sz. Molnár, Szilvia: Vizuális költészet vagy képvers? : a képvers-értés szempontjai a magyar irodalomtörténet-írásban. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 26-38. (2001)

Szabó, Péter: A láthatatlan tanmenet (Michael P. Breen - Andrew Littlejohn: Classroom Decision Making. Negotiation and process syllabuses in practice. Cambridge University Press, 2000). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 104-107. (2001)

Szabóné Szél, Julianna and Szontagh, Pál: Iskolamarketing a gyakorlatban : mit tehetünk a tanulólétszám megtartásáért, növeléséért? Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 21-31. (2001)

Szakály, Márta: A természettudományi oktatás eredményességéről: nemzetközi felmérések tükrében. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 104-107. (2001)

Szalai, András: Miért épp az én gyerekem? Iskolakultúra, (11) 4. pp. 99-104. (2001)

Szebenyi, Péter: Új korszak kezdete a pedagógiában: az iskolai népoktatás követelménye. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 393-410. (2001)

Szebenyi, Péter: A történelemtankönyvekre ható tényezők történeti változásai. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 13-21. (2001)

Szende, Virág: Neveléstudomány az ezredfordulón. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 3-7. (2001)

Szentpéteri, Márton: Perújrafelvétel : Javaslat Thaly Kálmán rehabilitálására. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 9-23. (2001)

Szeredás, Lőrinc: Irodalmi szövegek párbeszéde : 'A jó palócok' és a 'Sinistra körzet'. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 47-51. (2001)

Szombathy, Bálint: Avantgárd kapcsolatok Közép-Kelet-Európában (Passuth Krisztina: Avantgárd kapcsolatok Prágától Bukarestig). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 115-117. (2001)

Székely, György: A ,Szentivánéji álom' tündérei. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 98-102. (2001)

Szépe, György: Nyelvpolitika : múlt és jövő. Iskolakultúra-könyvek, (7). (2001)

Szépe, György: Nyelvpolitikai elvek a 21. század számára : anyanyelvek és az állam hivatalos nyelvei. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 38-46. (2001)

Sárvári, Csaba: Számítógéppel segített matematikaoktatás. Iskolakultúra, (11) 11. pp. 65-67. (2001)

Sárvári, Csaba: A számítógép-algebrai rendszerek szerepe a matematikai gondolkodás fejlesztésében. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 20-27. (2001)

Sáráné Lukátsy, Sarolta: Fejleszthető-e az önálló ismeretszerzés képessége? Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 12-20. (2001)

Sáska, Géza: "Jó, hogy vége a nyolcvanas éveknek, és nem jön újra el!". Iskolakultúra, (11) 2. pp. 45-62. (2001)

T

Takács, Viola: Tantárgyi attitűdök struktúrája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 301-318. (2001)

Tarcsa, Zoltán: Minőség a gyakorlatban (Minőség és gyakorlat. Kiadványsorozat. OKKER Kiadó, Minőségbiztosítási munkacsoport, Bp, 1999-2001). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 101-104. (2001)

Tarján, Tamás: Tanár, diák, alma mater : egy motívum Spiró György műveiben. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 35-40. (2001)

Timár, Borbála: "Petőfi csillaga" : ,A négyökrös szekér' című vers mint a kultusz tárgya. Iskolakultúra, (11) 4. pp. 3-8. (2001)

Tisza, Miklósné: Az információs társadalom és a könyvtári szolgáltatások. Iskolakultúra, (11) 1. pp. 80-86. (2001)

Tompa, Klára: A matematika érettségi eredményeinek elemzése. Iskolakultúra, (11) 9. pp. 108-114. (2001)

Trencsényi, László: "Ahol a szabadság a rend....". Iskolakultúra, (11) 2. pp. 73-76. (2001)

Trencsényi, László: The Children of... (Hegedűs T. András - Forray R. Katalin: Az újjáépítés gyermekei - a konszolidáció gyermekei; Werner, Anita: A tévé-kor gyermekei; Ariés, Paul: A McDonald's gyeremekei). Iskolakultúra, (11) 8. pp. 105-108. (2001)

Trencsényi, László: A gyógypedagógia új kézikönyve (Illyés Sándor [szerk.]: Gyógypedagógiai alapismeretek). Iskolakultúra, (11) 3. pp. 109-112. (2001)

Tóth, Jánosné: Az utca matematikája : cigány és nem cigány tanulók iskolai és hétköznapi matematikatudása. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 15-34. (2001)

Tóth, Klára: Személyünkben és egyedeinkben vagyunk a világtörténelem' (Szabó Magda: Merszi, möszjő). Iskolakultúra, (11) 3. pp. 112-113. (2001)

U

Ugrai, János: Fegyelmi vétségek Sárospatakon, a Felvilágosodás korában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 3. pp. 285-300. (2001)

Ugrai, János: A reformkori ifjak (Csorba Sándor: Reformkori diákegyesületek Patakon és Társalkodási Egyesület Pozsonyban. Akadémiai Kiadó, Bp, 2000). Iskolakultúra, (11) 6-7. pp. 107-110. (2001)

V

Vidovszky, György: Egygrammos enciklopédiák (Komár Erzsébet [szerk.]: Játékfilmek a kezdetektől 1944-ig; Játékfilmek 1963-tól napjainkig). Iskolakultúra, (11) 1. pp. 108-111. (2001)

Vidákovich, Tibor and Cs. Czachesz, Erzsébet: Egy helyesírás-vizsgálat tapasztalatai. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 37-50. (2001)

Visky, András: A "tökéletes pillanat" és a Név : lelkigyakorlat. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 110-112. (2001)

Vosniadou, Stella: Tanulás, megismerés és fogalmi váltás problematikája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 4. pp. 435-448. (2001)

Vágó, Irén: Ami az átlagok mögött van : egyenlőtlenségek a nyelvoktatásban. Iskolakultúra, (11) 8. pp. 61-70. (2001)

Vámos, Ágnes: Metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 1. pp. 85-108. (2001)

Vári, György: "Kölyökséged örökidőnyi". Iskolakultúra, (11) 12. pp. 103-111. (2001)

Vári, Lászlóné: Matematikai tudásszintet meghatározó háttérváltozók. Iskolakultúra, (11) 12. pp. 35-42. (2001)

Vári, Péter and Andor, Csaba and Bánfi, Ilona and Felvégi, Emese and Horváth, Zsuzsa and Krolopp, Judit and Rózsa, Csaba and Szalay, Balázs: Felnőtt írásbeliség-vizsgálat : egy nemzetközi felmérés tapasztalatai. Iskolakultúra, (11) 5. pp. 3-20. (2001)

Vörös, Boldizsár: Az átírt Ady és a kisajátított Hésziodosz. Iskolakultúra, (11) 10. pp. 105-110. (2001)

Y

Yassur, Esther and Horváth, Zita and Falus, Iván: A szervezeti légkör és az iskola vezetési stílusának összefüggései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (101) 2. pp. 171-190. (2001)

Z

Zsolnai, József: Biográfiai széljegyzete ,A maratoni reform'-hoz. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 69-80. (2001)

Zsolnai, József: Metapedagógiai reflexiók a hetven éves Nagy József életművéhez. Iskolakultúra, (11) 2. pp. 34-39. (2001)

Zákány Tóth, Péter: Az emlékezet felejtése, a felejtés emlékezete (Eisemann György - H. Nagy Péter - Kulcsár-Szabó Zoltán: Irodalmi tankönyv 16-17 éveseknek). Iskolakultúra, (11) 2. pp. 108-112. (2001)

Zátonyi, Sándor: Fizika felmérő : a 8-11. évfolyamos tanulók tudásának diagnosztikus értékelése. Iskolakultúra, (11) 3. pp. 28-36. (2001)

É

Éger, Veronika: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat... (Nagy Attila [szerk.]: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat - kritikus gondolkodás. Szócikkmásolástól paródiaírásig). Iskolakultúra, (11) 10. pp. 115-117. (2001)

This list was generated on 2019. December 14. 03:16:07 CET.