Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: , | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z | Á | É
Találatok száma: 264.

,

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 2. p. 128. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 3. p. 128. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 4. p. 140. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 5. p. 134. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 6-7. p. 176. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 8. p. 112. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 10. p. 128. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 11. p. 144. (1997)

, Zalán: Lapvég. Iskolakultúra, (7) 12. p. 140. (1997)

A

A. Kéri, Katalin: Ibn Tufail, az arab Rousseau. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 120-122. (1997)

Albert, Gábor: A történelemtanítás civilizáció- és recepcióelméleti vonatkozásairól. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 110-114. (1997)

Albertné Herbszt, Mária: A megértés: hermészi feladat : Orbán Gyöngyi alternatív irodalomkönyveiről. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 102-106. (1997)

Ambrusné Kéri, Katalin: Bornemissza Anna "mindentudó" szakácskönyve. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 90-91. (1997)

Ambrusné Kéri, Katalin: Egy nyelvkönyv 1539-ből. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 107-108. (1997)

Ambrusné Kéri, Katalin: Halk női hang a 18. századból: Josefa Amar y Borbón. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 164-166. (1997)

Andor, Csaba: Mindenki másképp egyforma. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 126-128. (1997)

Andor, Mihály: Az Akadémiai Kislexikon CD-n. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 92-94. (1997)

Andor, Mihály: Mérni a tudást. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 102-104. (1997)

Arató, László: A közlésfolyamat tényezőinek megkettőződése : az irodalmi kommunikáció konvenciói (Örkény István: Mi mindent kell tudni - Tar Sándor: Még csak). Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 41-46. (1997)

Aspeslagh, Robert: Vertikális vagy horizontális kapcsolatok az oktatásban: fontos ez? Iskolakultúra, (7) 1. pp. 3-16. (1997)

Aszalós, János: Triptichon : Jálics Ferenc három könyvéről. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 103-106. (1997)

B

Bajmócy, Péter; Csíkos, Csaba: Európai országok népszerűsége egyetemi hallgatók körében. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 71-77. (1997)

Bajor, Zoltánné: Gyermekvédelmi problémák egy ifjúsági regényben. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 118-122. (1997)

Bakács, István: A magyar villamosenergia-rendszer stratégiai fejlesztése. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 134-138. (1997)

Baricz, Zsolt: "Szigetek és hidak" Konferencia : beszámoló egy szekció elődadásairól. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 144-145. (1997)

Barta, Péter: A szokás hatalma. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 117-118. (1997)

Bednanics, Gábor: A feminizmus nyelve a magyar irodalomtudományban. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 95-99. (1997)

Bengi, László: A strukturalizmus "újraolvasása" : Szegedy-Maszák Mihály: Az irodalmi mű alaktani hatáselmélete. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 100-104. (1997)

Bengi, László: A történelem modalitása - a modalitás történetisége : Kulcsár Szabó Ernő: Beszédmód és horizont. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 99-108. (1997)

Benkes, Réka; Vass, László: Korszerű módszerek és eszközök az oktatásban. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 131-133. (1997)

Benkes, Réka; Vass, László: Megjegyzések a hipermédiumok alkalmazásáról. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 3-7. (1997)

Bernáth, József: Közoktatási szakértők könyve. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 128-129. (1997)

Bocsor, Péter: Vitaminimumus. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 45-56. (1997)

Bogoly, József Ágoston: Aisthesis chronu: irodalomelmélet, amelynek érzéke van az időhöz. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 93-98. (1997)

Bohár, András: A tömegkultúra elitesztétikája. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 157-163. (1997)

Bán, Ervin: Könyv az írásjelek tudományáról. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 143-144. (1997)

Bárdos, Jenő: A nyelvpedagógia fejlődése és tudatosulása. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 3-17. (1997)

Bárdossy, Ildikó: Esély és iskola(rendszer) : nemzetközi tapasztalatok. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 40-46. (1997)

Bérczes, László: Mindig van másik : elmélkedés az alternatív színházról. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 63-66. (1997)

Böhringer, Hannes: A western mint civilvallás : előadás a Képzőművészeti Főiskolán. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 44-48. (1997)

C

Corte, Erik de: A matematikatanulás és -tanítás kutatásának fő áramlatai és távlatai. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 14-29. (1997)

Csapó, Benő: A tanulás és oktatás kutatása mint önálló tudományág : az Iskolakultúra tematikus száma elé. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 3-13. (1997)

Cseres, Judit: Bűnmegelőzés az iskolában : DADA - a Magyar Rendőrség Biztonságra Nevelő Iskolai Programja. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 105-107. (1997)

Cserné Adermann, Gizella: A tanári elvárások hatása a tanulók teljesítményére. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 14-20. (1997)

Csicsay, Alajos: Közelítések Örkényhez. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 83-85. (1997)

Csikós, Csaba: Eretnek gondolatok a tudományról. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 35-43. (1997)

Csoma, Gyula; Lada, László; Szirmainé dr. Kövessi, Erzsébet; Harangi, László: Tételek a funkcionális analfabetizmusról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 167-180. (1997)

Csákány, Antalné: Mi lehet az alacsony teljesítmények mögött? (II.) : gondolatok az általános iskolai tanulók fizika tudásszintméréseivel kapcsolatban. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 43-62. (1997)

Csákó, Mihály: Hányan, hogyan, hová? : a szakmunkástanulók pályaválasztásáról. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 17-26. (1997)

Csányi, Erzsébet: "Szó, szó, szó" a világirodalomból : kisesszé Musilról, Proustról és Goldingról. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 85-87. (1997)

Csíkos, Csaba: Az EARLI-konferenciák szerepe a tudományos életben. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 96-99. (1997)

Csíkos, Csaba; Józsa, Krisztián: Az európai kutatók fiatal nemzedéke : Kristiina Kumpulainen (Oulu, Finnország). Iskolakultúra, (7) 12. pp. 117-118. (1997)

Csíkos, Csaba; Józsa, Krisztián; Korom, Erzsébet; Tarkó, Klára: Egy formálódó tudományos közösség : beszélgetések a tanulás és az oktatás vezető európai kutatóival. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 108-117. (1997)

Czeizel, Endre; Dezséry, Judit; Péterfia, Éva: Felkészülés a családi életre: egy új tantárgy oktatása. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 88-92. (1997)

D

Darvay Nagy, Adrienne: Rómeók és Júliák budapesti színpadokon. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 84-89. (1997)

Debreczeni, Tibor: Iskolát alapítunk : drámapedagógia alkalmazása a pedagógustovábbképzésben. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 60-63. (1997)

Deák, András Miklós: Egy nép tragikus-győzedelmes története. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 116-117. (1997)

Deák, András Miklós; Ungvári, Lászlóné: Sikersztori : bemutatkozik a Longman-szótár harmadik kiadása. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 95-97. (1997)

Domokos, György; Hausner, Gábor; Veszprémy, László: Eruditio militaris : katonai olvasmánykultúra. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 40-47. (1997)

Donáth, Péter: Reflexív beszámoló az „Iskola a magyar társadalom történetében” című konferenciáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 345-350. (1997)

E

Eisemann, György: Filológia és hermeneutika : Bogoly József Ágoston: Ars Philologiae. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 145-148. (1997)

F

F. Dárdai, Ágnes: A tankönyv a reformpedagógiában. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 41-47. (1997)

F. Tóth, Mária: Tájak-Korok-Múzeumok: könyvkínálat a NAT helyi programjaihoz. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 122-125. (1997)

Faludi, Szilárd: Prohászka Lajos oktatáselmélete. Iskolakultúra, (7) 2. p. 107. (1997)

Faludi, Szilárd; Mészáros, István: Mészáros István: Magyar iskola: 996–1996 : Előadások, cikkek, beszédek. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1997 : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 343-344. (1997)

Falus, Iván: Az MTA Didaktikai Albizottságának tevékenysége 1994-1997 között. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 135-137. (1997)

Farkas, Gábor Farkas: Számítógépes adatbázis az Egyetemi Könyvtár legrégebbi állományából. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 48-55. (1997)

Farkas, Mária; Fábián, Zsuzsanna: Fábián Zsuzsanna: Olasz–magyar melléknévi vonzatszótár : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 238 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 97-98. (1997)

Fehér, Katalin: Festetics György oktatásügyi tevékenysége a korabeli sajtó tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 61-77. (1997)

Fehér, Katalin; Beély, Fidél: Beély Fidél és a bakonybéli bencés tanárképzés. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 235-245. (1997)

Felkai, Piroska: Korszakformáló mítoszok nyomában : Eisemann György: Ősformák jelenidőben :. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 98-99. (1997)

Flusser, Vilém: A technikai képek hegemóniája : beszélgetés Vilém Flusserrel. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 49-60. (1997)

Fodor, László: A kisebbségi kétnyelvűség kettős eredete. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 32-36. (1997)

Fráter, Veronika: Tanulmányok "tükörszimmetriája" : társadalomtudomány és filozófia. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 109-112. (1997)

Fábián, László: Az érzékileg létrehozott értelem. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 98-102. (1997)

Fábián, László: Teremtő esélytelenség avagy a mániákus természetrajza. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 47-51. (1997)

Fábián, László: Vagyok én az én időm? Iskolakultúra, (7) 5. pp. 98-104. (1997)

Fábián, László: A misztikus költő eretneksége. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 88-91. (1997)

Fábry, Béla: A Károlyi István Gyermekközpontról. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 64-65. (1997)

G

Galambos, Adrienn: A tapasztalás új módjai és formái : virtuális valóság az oktatásban. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 118-121. (1997)

Gaul, Emil: A látás demokratizálása : a Nemzeti Alaptanterv vizuális kultúra műveltségterületének új tartalmai és módszerei. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 72-76. (1997)

Gaul, Emil: A rajztanítás helyzete napjainkban Magyarországon : helyzetjelentés. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 43-45. (1997)

Gavriel, Salomon: Újszerű konstruktivista tanulási környezetek. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 65-75. (1997)

Gecse, Gáborné: Olvasásmegértési diagnosztikus mérés a 6. osztályban. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 166-172. (1997)

Gergely, Gyula: Több, mint testnevelés. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 11-18. (1997)

Györffy, Miklós: A sötétségben minden megvilágosodik : Thomas Bernhard színműveiről. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 57-61. (1997)

György, Lajosné: A félrevezetés könyvei. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 108-113. (1997)

Gáspár, Csaba László: Tudomány és Szabadság. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 21-34. (1997)

H

Halász, Tibor: Tanterveinkről. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 100-102. (1997)

Hamrák, Anna: Az Életvitel és gyakorlati ismeretek műveltségterületről. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 19-29. (1997)

Hansági, Ágnes: A bőség zavara a zavar bősége? : Túlmutató útmutató nem középiskolás fokon: bevezetés a félrevezetésbe. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 109-113. (1997)

Hegedűs, Attila: Vidám iskola? Iskolakultúra, (7) 9. pp. 119-122. (1997)

Helmke, Andreas: Az osztálytermi oktatás : hiányosságok, zsákutcák és jövőbeni kilátások. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 58-64. (1997)

Henzer, Zsuzsanna: A szenvedés értelmezése. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 107-110. (1997)

Hervey, Sándor: Az elidegenedés három motívuma : TV-reklámok a magyar kultúra tükrében. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 89-92. (1997)

Honffy, Pál: Az esztétika átrendezése : Király Jenő Frivol múzsa című könyvéről. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 114-117. (1997)

Horváth, Mátyás: A jugoszláviai magyar iskolák fejlődéstörténeti vázlata a két világháború között. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 319-326. (1997)

Horváth, Pál: Vallásismeret mint tantárgy. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 103-106. (1997)

Horváth H., Attila: Tanári igények és helyi tanterv. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 3-10. (1997)

I

Iván, László: Szilos ötvenéves? Iskolakultúra, (7) 1. pp. 75-78. (1997)

J

Jakubecz, András: Az ellenkultúra és pedagógiája. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 8-12. (1997)

Jobbágy, Mária; Takács, Péter: "Az a közös bennünk, hogy mások vagyunk" : tipológiai érdekességek a nonprofit területeken. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 78-93. (1997)

Joób, Árpád: Egy tantervelképzelés elé. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 98-99. (1997)

Jádi, Zsuzsanna: "Tűzre, vízre vigyázzatok..." : tűzvédelmi nevelő-oktató program 4-14 éveseknek. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 111-113. (1997)

Jákfalvi, Magdolna: Egy színház a világ : színház az interkulturalitásban. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 104-108. (1997)

K

Kacsur, István: A környezet védelmére való nevelés módszertanának didaktikai kérdései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 87-95. (1997)

Kamarás, István: Rendszerváltás a pedagógiában : széljegyzetek a két új Zsolnai-mű margóira. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 115-118. (1997)

Kapitány, Gábor: Tanáraim avagy : adalékok a pedagógia rejtelmein való gondolkodáshoz... Iskolakultúra, (7) 1. pp. 79-86. (1997)

Karancz, Gábor: "Pedagógusok" az ún. Kassai Kódexben. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 26-31. (1997)

Katus, Magdolna; Végvári, Ágnes: A Magyar Természettudományi Múzeum millecentenáriumi rendezvénye. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 113-114. (1997)

Kelemen, Elemér: Az MTA Neveléstörténeti Albizottságának tevékenysége 1994-1996. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 130-133. (1997)

Kelemen, Elemér: Az MTA Neveléstörténeti Albizottságának tevékenysége : (1994–1996). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 106-108. (1997)

Kerényi A., Ödön: A magyarországi közcélú villamosenergia-szolgáltatás története. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 119-128. (1997)

Keveházi, Katalin; Varga, András: Régi könyvek számítógépes feldolgozása a JATE Központi Könyvtárban. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 57-61. (1997)

Kiss, Tihamér: Kiss Árpád a magyar pedagógia megújulásáért : emlékezés Debrecenben születése 90-ik évfordulóján. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 197-198. (1997)

Klauer, Karl Joseph: A tanulás és a kognitív képességek fejlesztése : az induktív gondolkodást fejlesztő tréning. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 85-92. (1997)

Komlóssy, Ákos: Az iskolai stratégiáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 127-135. (1997)

Komlóssy, Ákos: Tanyai iskolák, tanyai tanítók. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 94-102. (1997)

Komáromi, Gabriella: "Végtelen Történet" : erkölcsfilozófiai kérdések Michael Ende gyerekkönyveiben. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 113-118. (1997)

Kontra, József: Néhány modell a hatékonyabb iskolai munkakultúra megteremtéséhez. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 49-54. (1997)

Kontra, Miklós: Magyar vonatkozású széljegyzetek a Nyelvi Jogok Egyetemes Nyilatkozatához. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 122-127. (1997)

Korom, Erzsébet: Az EARLI szervezete és működése. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 93-96. (1997)

Korom, Erzsébet: Naiv elméletek és tévképzetek természettudományos fogalmak tanulásakor. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 19-40. (1997)

Korom, Erzsébet; Csapó, Benő: A természettudományos fogalmak megértésének problémái. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 12-20. (1997)

Kovács, Sándor: A neveléstudományok és a pedagógia helyzete. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 93-98. (1997)

Kovács, Zita: Tantervtallózó. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 84-88. (1997)

Kovács Lászlóné dr. Vermes, Stefánia: Száz éve született Prohászka Lajos. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 351-354. (1997)

Kozma, Dezső: Mese és megfigyelés, fantázia és élethűség Mikszáth prózájában. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 10-18. (1997)

Kunszt, György: Világproblémák és világfilozófiák. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 3-9. (1997)

Károly, Frigyes: Hellász-nap. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 99-101. (1997)

Kárpáti, Andrea: Számítógéppel segített tanulás. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 99-108. (1997)

Kárpáti, Andrea; Gyebnár, Viktória: A vizuális képességek értékelése. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 46-55. (1997)

Kárpáti, Andrea; Zempléni, András; Verhelst, Norman D.; Velduijzen, Niels H.; Schönau, Diederik W.: A zsűrizés mint értékelési módszer a vizuális nevelésben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 203-234. (1997)

Kékes Szabó, Mihály: Tanárképzésünk egykor és ma : Acta Paedagogica Debrecina, 94. sz. Debrecen, 1995. 116 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 189-191. (1997)

Kéri, Katalin: "Ó, Niszaba, tied a dicséret!". Iskolakultúra, (7) 3. pp. 78-79. (1997)

Kéri, Katalin: Rendszer és tudás : a tudományok rendszerezése és tanulmányi tervek a középkori iszlám világban. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 110-114. (1997)

Körmendy, Kinga: Kodikológia és művelődéstörténet. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 5-9. (1997)

Kőrösné Mikis, Márta: Itt a magyar Comenius LOGO! Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 118-120. (1997)

L

L. Nagy, Katalin: Realitás vagy illúzió? : Edward B. Abdullin: Zenei nevelés az általános iskolában és a zenetanárképzés Oroszországban című könyvéről. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 94-97. (1997)

Laczó, Zoltán: Egy zenehallgatásközpontú tantervről. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 92-98. (1997)

Lappints, Árpád: Az általános pedagógiai és a tantárgypedagógiák. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 79-86. (1997)

Lehoczky, János: "Zsongárkodás" : avagy tanítási projektek a földrajz tantervben. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 81-87. (1997)

Liskó, Ilona: Rendszerváltás a szakképzés alsó régióiban. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 3-16. (1997)

Lovizer, Ferencné: Miért tanítok Kleininger Tamás 6. osztályos földrajzkönyvéből? Iskolakultúra, (7) 1. pp. 113-115. (1997)

Lukácsy, Gábor: Szabad iskolaválasztás vagy szelekció? : a körzethatárok eltörlése Terézvárosban. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 29-42. (1997)

Láng, Eszter: A lukácsi művészetfilozófia és a tradíció. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 105-110. (1997)

M

Majzik, Valéria: Summerhill - mit kezdjünk vele? Iskolakultúra, (7) 1. pp. 17-20. (1997)

Makai, Éva: A nevelés és a gyermeki jogok. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 86-93. (1997)

Mesterházi, Zsuzsa: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság 1997. április 29-én tartott üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 198-199. (1997)

Michalovic, Peter: Ismétlés és innováció: az azonosság és az ellentét esztétikája között. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 27-30. (1997)

Molnár, Edit Katalin: Az EARLI folyóirata: Learning and Instruction. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 118-120. (1997)

Monok, István: A Kárpát-medence könyves műveltsége : az írásbeliség, a könyv, a könyvtár és az olvasás a Kárpát-medencében 1750-ig. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 3-4. (1997)

Monok, István: Könyvtárak és könyvolvasás 1526-1750. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 17-22. (1997)

Mârza, Eva Selecká: A középkori lőcsei könyvtár. ISBN 963-833-538-6

N

Nagy, József: Csoportképző hajlam és nevelés. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 3-13. (1997)

Nagy, József: Kompetenciamodell és nevelés. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 71-77. (1997)

Nagy, József: Komponensrendszer-elmélet és nevelés. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 73-78. (1997)

Nagy, József: Kötődési háló és nevelés. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 61-71. (1997)

Nagy, József: Proszocialitás és nevelés. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 89-101. (1997)

Nagy, József: Személyiségfejlődés és nevelés : a fejlődésmodellek integrációjának lehetősége. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 83-93. (1997)

Nagy, József: Szociális kommunikáció és nevelés. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 79-92. (1997)

Nagy, József: Énkibontakozás és nevelés : Csíkszentmihályi Mihály próféciája. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 107-117. (1997)

Nagy, József: Öröklés és nevelés: paradigmaváltási lehetőség. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 63-73. (1997)

Nagy, Mária: A szomszéd rétje... Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 140-142. (1997)

Nagy, Péter Tibor: A „társadalom és művelődéstörténeti tanulmányok” újabb köteteiről a neveléstörténész szemével. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 327-336. (1997)

Nagy, Péter Tibor; Kelemen, Elemér; Setényi, János: Kelemen Elemér–Setényi János: Az oktatási törvénykezés változásai. Hazai és nemzetközi áttekintés : Fővárosi Pedagógiai Intézet, Budapest, 1994. 205 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 191-196. (1997)

Nagy, Éva: A Galois-gráf alkalmazása a testnevelésoktatásban. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 3-11. (1997)

Nahalka, István: Konstruktív pedagógia - egy új paradigma a láthatáron (I.). Iskolakultúra, (7) 2. pp. 21-33. (1997)

Nahalka, István: Konstruktív pedagógia - egy új paradigma a láthatáron (II.). Iskolakultúra, (7) 3. pp. 22-40. (1997)

Nahalka, István: Konstruktív pedagógia - egy új paradigma a láthatáron (III.). Iskolakultúra, (7) 4. pp. 3-20. (1997)

Nánay, István: Diákok a deszkákon. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 67-70. (1997)

Nánay, István: Tévé - színház - tévészínház. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 106-109. (1997)

Németh, András; Pukánszky, Béla: Paradigmatikus irányzatok a magyar neveléstudomány fejlődéstörténetében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 303-317. (1997)

Némethné Hock, Ildikó; Ötvösné Vadnay, Marianna: A bőség kosara, avagy hogyan válasszunk jól nyelvkönyvet? Iskolakultúra, (7) 11. pp. 20-28. (1997)

O

Olasz, Sándor: A regény metamorfózisa századunk első felében. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 52-61. (1997)

Oross, Gabriella: Csillagászat és természetföldrajz : Simon Tamás könyvéről. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 121-124. (1997)

Orosz, Sándor: Segítő az iskolai pedagógiai programok készítéséhez. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 115-117. (1997)

Orosz, Sándor; Zsolnai, József: A pedagógia új rendszere címszavakban: reflexiók Zsolnai József könyvére. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 181-188. (1997)

P

Pallag, Andrea: Esélyek és lehetőségek a gimnáziumi rajztanításban : ahogy a gimnáziumi rajztanár látja. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 65-71. (1997)

Perjés, István: Az 1925-ös népiskolai tanterv sajtóvisszhangja a Szabolcsi Tanító című folyóiratban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 153-166. (1997)

Petriné Feyér, Judit: Az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 1996. december 13-i üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 101-102. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: Az általános szemiotikai szövegtan interdiszciplináris megalapozása I. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 31-39. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A szövegtan kutatásáról és oktatásáról : 4. Az általános szemiotikai szövegtan interdiszciplináris megalapozása (II.). Iskolakultúra, (7) 8. pp. 19-27. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A szövegtan kutatásáról és oktatásáról : 5. Az általános szemiotikai szövegtan és szövegtani társtudományai. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 72-80. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A szövegtan kutatásáról és oktatásáról. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 32-44. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A szövegtani kutatás diszciplináris környezete : szövegtanok - a szövegtanok alkalmazási területei. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 63-71. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A verbális szövegek szövegtana és a nyelvészet : I. rész. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 68-77. (1997)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A verbális szövegek szövegtana és a nyelvészet : II. rész. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 70-78. (1997)

Pléh, Csaba: Kisebbségi magyar iskolai nyelvhasználat. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 117-118. (1997)

Pozo, Juan Ignacio: A fogalmi váltás: az újraszerkesztés, kifejtés és hierarchikus beépülés folyamata. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 47-57. (1997)

Pukánszky, Béla: A MTA Pedagógiai Bizottságának újjáalakulása. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. p. 102. (1997)

Pukánszky, Béla: „A szeretet nyitja meg a növendék szívét" - százötven esztendeje született Schneller István. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 337-342. (1997)

Pázmány, Ágnes: Lyka Károly Országos Középiskolai Művészettörténeti Verseny. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 77-83. (1997)

R

Radnóti, Katalin: A százéves elektron : fejezetek az atomfogalom történetéből. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 21-31. (1997)

Rácz, László; Varga, Attila: Kémiatanításunk helyzete és feladatai. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 121-125. (1997)

Rósa, Géza: A Paksi Atomerőmű környezeti megítélése. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 60-70. (1997)

S

Sarbak, Gábor: A magyarországi kódextöredékek kutatása. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 10-16. (1997)

Sebők, Zoltán: Sok kis szatori : a Fluxus Németországban (1962-1994). Iskolakultúra, (7) 3. pp. 111-114. (1997)

Simon, Orsolya: A nyelvelsajátítás kérdései. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 137-139. (1997)

Simon L., Zoltán: Cena bene! : kezdők latin nyelvkönyve. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 100-102. (1997)

Simons, P. Robert-Jan: A romantikától a gyakorlott tanulásig. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 76-84. (1997)

Simonyi, András: Bevezetés az analitikus filozófiába : Russell: A filozófia alapproblémái. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 128-131. (1997)

Somogyi, Antal: A "szentlőrinciség" tantervi garanciái : adaptálható tanterv az általános iskolák 1-6. osztálya számára. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 103-104. (1997)

Surányi, Bálint: Kicsoda a pedagógus és miért jelenthet ez problémát? (I.). Iskolakultúra, (7) 2. pp. 3-11. (1997)

Surányi, Bálint: Kicsoda a pedagógus és miért jelenthet ez problémát? (II.). Iskolakultúra, (7) 3. pp. 13-21. (1997)

Sz. Molnár, Szilvia: Függő beszéd az irodalomtörténetben. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 92-95. (1997)

Szabó, Béla: Jogászaink olvasmányai a kora újkorban. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 23-34. (1997)

Szabó, Ildikó; Örkény, Antal: Középiskolások társadalmi cselekvési mintái. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 39-58. (1997)

Szabó, Mária: Bevezetés az ökológiába : alapfogalmak. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 63-72. (1997)

Szakály, Sándor: Historia est magistra vitae? Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 154-155. (1997)

Szebenyi, Péter: Tagoltság és egyesítés – tananyagszabályozás és iskolaszervezet. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 271-302. (1997)

Szegfű, László: SZŐMtől MŐKig : a Szegedi Őstörténeti Munkacsoporttól a Magyar Őstörténeti Kutatócsoportig. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 106-109. (1997)

Szegő, György: A kép szövege : Kortárs képzőművészeti szöveggyűjtemény. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 97-98. (1997)

Szenthe, Péter: Utak és lehetőségek a logikai ismeretterjesztésben. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 122-124. (1997)

Szoleczky, Emese: Ha szépet akar látni... : az Iparművészeti Múzeum új szecessziós kiállításai. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 92-96. (1997)

Szoleczky, Emese: A Magyar Nemzeti Múzeum kiállításai négy tételben. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 123-135. (1997)

Szombathy, Bálint: Az irodalom új műfajai. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 149-151. (1997)

Szondi, Ildikó: Wohnen am Rande der Stadt : Wohnungen an der Peripherie ungarischer Städte. Kolligátum. pp. 251-272. (1997)

Sánta, Péter: Szemünk fénye - szemünk világa. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 108-110. (1997)

Sáráné Lukátsy, Sarolta: Az informatika helye az iskolai oktatásban : adalékok a NAT értelmezéséhez. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 115-119. (1997)

Sávoly, Mária: Beszélő térképek tankönyve. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 155-157. (1997)

T

Takács, Gábor: Képességfejlesztés a matematikaórán. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 12-19. (1997)

Takács, Gábor: KöMaL szakkör általános iskolásoknak. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 87-94. (1997)

Takács, Géza: Egy szabad iskola problémái : I. rész. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 47-60. (1997)

Takács, Géza: Egy szabad iskola problémái : II. rész. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 78-88. (1997)

Takács, Géza: Egy szabad iskola problémái : III. rész. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 59-69. (1997)

Takács, Viola: Kiegészítés a Galois-szociogramhoz. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 118-120. (1997)

Tarján, Tamás: Az ember "fordított" tragédiája : Déry Tibor: Az óriáscsecsemő. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 55-59. (1997)

Tarján, Tamás: Mutatványos és ezermester : Tersánszky, a színházcsináló. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 80-82. (1997)

Tarján, Tamás: Pilinszky, a színműíró. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 103-106. (1997)

Tarján, Tamás: A notorisch hüje : a Svejk újra magyar színpadon. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 79-83. (1997)

Tenorth, Heinz-Elmar; Lesznyák, Ágnes: A kézmű dicsérete, az elmélet kritikája – A németországi pedagógiai historiográfia helyzetéről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 111-125. (1997)

Thimár, Attila: Irodalom - szerep - történet. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 152-153. (1997)

Toma, Katalin: A levéltár szerepe a történelemoktatásban. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 96-99. (1997)

Tóth, László: A szövegmegértés fejlődése kisiskolás korban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 41-59. (1997)

Török, Tamás: A tanulói érdeklődés alakulása Esztergom iskoláiban. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 72-82. (1997)

U

Ungvári Lászlóné Ujvári, Andrea: Gondolkodásra nevelés az angol nyelvórán. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 34-42. (1997)

V

Varga, András: Orvosaink olvasmányműveltsége a 17. században. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 35-39. (1997)

Varga, Gábor: Népoktatás Alsóvadászon. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 118-119. (1997)

Varga, Gábor: A környezeti nevelés gyökerei. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 119-120. (1997)

Varga, Lajos: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottságának 1997. május 30-i üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. p. 355. (1997)

Varvasovszky, Jánosné: A gyógyító zene. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 104-106. (1997)

Vass, Vilmos: Az Országos Közoktatási Tanács tantervi munkálatai a XIX. században. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 3-4. pp. 247-269. (1997)

Vass, Vilmos: Történelmi tévképzetek a tanulók gondolkodásában. Iskolakultúra, (7) 10. pp. 99-105. (1997)

Vastagh, Zoltán: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Pedagógusképzési Albizottságának munkájáról : (1994–1996). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 103-105. (1997)

Vastagh, Zoltán: Facilitátorok és mentorok. Iskolakultúra, (7) 5. pp. 94-97. (1997)

Vastagh, Zoltán: Pedagógusképzési Albizottság tagjai : (1997–1999). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. p. 103. (1997)

Vastagh, Zoltán: A szakmai együttműködés értéke : az MTA Pedagógiai Bizottsága Pedagógusképzési Albizottságának beszámolója. Iskolakultúra, (7) 6-7. pp. 133-134. (1997)

Verschaffel, Lieven: Krónika a hetedik EARLI konferenciáról : Lieven Verschaffel (Katholieke Universiteit, Leuven) összeállítása. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 120-135. (1997)

Veszprémy, László: Az Ősgesztától Bonfiniig : a Magyarok Krónikájának évszázadai. Iskolakultúra, (7) 11. pp. 29-38. (1997)

Veszprémy, László: A nikápolyi hadjárat és értékelése. Iskolakultúra, (7) 3. pp. 48-59. (1997)

Villányi, Györgyné: Tartalmi változások az óvodai nevelésben. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 30-39. (1997)

Visky, András: Intézmény, kultúra és spiritualitás. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 21-25. (1997)

Visky, András: A színház mint "ősvigasztalás". Iskolakultúra, (7) 10. pp. 61-67. (1997)

Vizi, György: Hazánk az olasz középiskolai történelemtankönyvekben. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 114-120. (1997)

Vámosi, Zoltán: A teljesebb értékű tudás szolgálatában. Iskolakultúra, (7) 9. pp. 113-116. (1997)

Várnai, Ferenc: Bárdos Lajos és a népzene. Iskolakultúra, (7) 2. pp. 108-112. (1997)

Vég, Katalin: A kisegítőtől a második diplomáig. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 65-74. (1997)

W

W. Péterfi, Rita: Kárpátaljai pedagógusjelöltek olvasáskultúrája. Iskolakultúra, (7) 1. pp. 37-48. (1997)

Wyndhamn, Jan; Saljö, Roger: A szöveges feladatok és a matematikai érvelés : mennyire képesek a gyerekek elsajátítani a szövegszerűen megfogalmazott valóság utalásait és jelentését. Iskolakultúra, (7) 12. pp. 30-46. (1997)

Z

Zoltán, Patrícia; Baker, Colin: Colin Baker : Foundations of bilingual education and bilingualism (A kéttannyelvű oktatás és a kétnyelvűség alapjai) : Multilingual Matters, 1996. 320 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 1. pp. 98-100. (1997)

Zombori, Béla: "Útközben" a vizuális nevelésben : gondolatok és művek az 1997-es Országos Középiskolai Vizuális Tanulmányi Versenyről. Iskolakultúra, (7) 8. pp. 56-64. (1997)

Á

Ágoston, György: Az egyetemi tanárképzés dilemmái az 1930-as években (a tudományos képzés és szakképzés kérdései az 1936-os felsőoktatási kongresszuson). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (97) 2. pp. 137-151. (1997)

É

Ékes, Beatrix; Pálfai, Márton; Zsolnai, Ferenc: Vita - egy huszadik századi városállam. Iskolakultúra, (7) 4. pp. 74-85. (1997)

A lista elkészítésének dátuma 2018. August 18. 04:53:00 CEST.