Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z | Á | É
Találatok száma: 273.

A

Adorjánné Farkas, Magdolna: Cikkgyűjtemény a környezetszennyezésről. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 112-114. (1996)

Adorjánné Farkas, Magdolna: Oktatócsomag az üvegházhatásról. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 75-78. (1996)

Adorjánné Farkas, Magdolna: Természettudományról, környezetvédelemről - angolul : tehetséggondozó szakkör. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 21-26. (1996)

Ambrusné Kéri, Katalin: Kmety képviselő úr és a "női szörnyetegek" : egy 1907-es parlamenti felszólalás sajtóvisszhangja. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 101-103. (1996)

Ambrusné Kéri, Katalin: Szemléletváltás a neveléstörténet tanításában. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 103-107. (1996)

Andor, Csaba: A nagy kolerajárvány Madách életében és főművében. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 15-25. (1996)

Andrássy, Péter: A környezetkultúránkról. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 82-87. (1996)

Arató, László: Hermeneutika, diákbefogadó, irodalomtanítás. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 20-28. (1996)

Arató, László: Kispál és a Borz : Halszív : műelemzés(-paródia?) Lovasi István dalszövegéről. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 117-118. (1996)

Aszalós, Péter: A gépesített értelem. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 94-95. (1996)

B

Bajkó, Mátyás: Fehér Erzsébet: Magyar nyelvű tankönyvek 1777-1848. : Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum kiadása, 1995. 246 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 106-108. (1996)

Bajkó, Mátyás: Protestáns iskolakultúránk és a történelem. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 3-8. (1996)

Balla, Zoltán: Fonetikai vizsgálatok írástörténeti jelentősége. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 33-43. (1996)

Balogh, Anna: Kőrösi Csoma Sándor nyomában : egy oktatómédium elemzése. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 115-117. (1996)

Balogh, Miklós: Oktatásfinanszírozás - régi szereplők új szerepben? Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 11-22. (1996)

Balázs, Ildikó: Egy értelmezési lehetőség : Sütő András: Advent a Hargitán drámájának motívumrendszere. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 66-74. (1996)

Balázs, Zoltán: Mit kezdjenek a keresztények a politikával? Iskolakultúra, (6) 5. pp. 113-120. (1996)

Balázs, Éva: Az oktatás hatékonysága : problémák, fogódzók, lehetséges megközelítések, intézményi szinten. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 3-10. (1996)

Barta, Péter: Néhány elkalandozó gondolat cigány szótárakról. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 99-101. (1996)

Bednanics, Gábor: A polifon hagyomány megszólaltatása. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 90-92. (1996)

Berki, Imre: Tanári kézikönyv és szakkönyv is! Iskolakultúra, (6) 11. pp. 118-119. (1996)

Bertók, Éva: A Halotti Beszéd és Könyörgés : a nyelvemlékről és latin eredetijéről. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 29-35. (1996)

Bihari, Péter: Az alig ismert Nagy Imre. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 120-122. (1996)

Bihari, Péter: Balkáni históriák. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 131-133. (1996)

Bihari, Péter: Csodálatos régiók. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 161-163. (1996)

Bihari, Péter: Magyarok régi tankönyvekben. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 112-114. (1996)

Bihari, Péter: Marc Bloch és a történész mestersége. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 63-65. (1996)

Bihari, Péter: Nagyvárosi fények és árnyak. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 126-130. (1996)

Bihari, Péter: Történelmi alternatívák. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 104-105. (1996)

Bitskey, István: "Az magyari nyelvnek dicsősége" : Balassi-értelmezések 1899-1994. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 38-48. (1996)

Boda, I. Károly; Porkoláb, Judit: Költői szókészletvizsgálat számítógépes programmal. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 51-61. (1996)

Bogdán, János: A Cigány oktatásfejlesztési programról. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 116-126. (1996)

Bradley, Terence: Az angoltanárok továbbképzésének problémái. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 71-75. (1996)

Bán, Ervin: Jacqueline Dangel: Histoire de la langue latiné : Presses Universitaires de Francé, Paris, 1995. 128 o. Irodalom: 125-126. o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 306-307. (1996)

Bán, Ervin: Renée Balibar: Le colinguisme : Presses Universaitares de Francé, Paris, 1993. 127 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 305-306. (1996)

Bán, Ervin: Önálló általánosítás és "tudatosítás" a didaktikai nyelvleírásban. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 105-108. (1996)

Bíró, Gyöngyi; Tóth, Tünde: Balassi versgyűjteményének rekonstrukciója. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 49-57. (1996)

Bókay, Antal: A dekonstrukció - a befogadás formaelmélete. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 3-7. (1996)

Bóna, László: Birodalmi irodalom : a reggeli. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 180-181. (1996)

Bögre, Zsuzsa: Azonos tartalom, változó forma. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 111-113. (1996)

C

Chikán, Bálint: Egy boldog ember jelbeszéde : gondolatok Várnagy Ildikó kiállításairól. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 126-128. (1996)

Csapó, Benő: Összefoglaló a Magyar Pedagógia 1994-1996. évi működéséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. p. 413. (1996)

Cserné Adermann, Gizella: Docimológia : áttekintés a vizsga és az osztályzás francia nyelvű szakirodaimáról. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 22-25. (1996)

Cserné Adermann, Gizella: Erővonalak és távlatok : a pedagógiai értékeléssel kapcsolatos kutatásokról. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 58-61. (1996)

Csikós, Csaba: A mélypont ragyogása az ökológiai válság sodrában. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 3-7. (1996)

Csirikné Czachesz, Erzsébet: Literacy, Economy and Society, Results of the first International Adult Literacy Survey : Organisation for Economic Cooperation and Developmént; Statistics Canada, 1995. 199 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 307-312. (1996)

Csirikné Czachesz, Erzsébet; Vidákovich, Tibor: A családi-kulturális tényezők hatása az olvasás elsajátítására. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 35-57. (1996)

Csocsánné Horváth, Emmy: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság és az MKM által a tantervi irányelvek kidolgozására felkért munkabizottság 1996. március 25-én tartott együttes üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 314-315. (1996)

Csorba, Csaba: Régi korok történelme mai könyvekben : gondolatok az ókori és középkori egyetemes történelem tanulásáról és tanításáról. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 36-41. (1996)

Csákány, Antalné: Mi lehet az alacsony teljesítmények mögött? : az általános iskolai fizikatanítás eredményességét vizsgáló tudásszintmérések összefoglaló adatai 1958-1994-ig : I. rész. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 110-115. (1996)

Csányi, Erzsébet: Bibliai metanyelv. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 19-22. (1996)

Csíkos, Csaba: Ferenczi Gyula és Fodor László: Oktatáselmélet és oktatásstratégia : Stúdium Könyvkiadó, Kolozsvár, 1996. 149 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 407-409. (1996)

Czigány, Zoltán: A ködben : Kemény Zsigmondról. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 26-32. (1996)

D

Deák, András Miklós: Emberáldozat a civilizáció oltárán. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 108-110. (1996)

Deák, Gábor: Imre Sándor helye a magyar pedagógiai irodalomban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 271-288. (1996)

Di Francesco, Amadeo: Megjegyzés a Szép magyar komédia prológusáról. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 68-70. (1996)

Dávid, Gergely: Mennyire jó az angol felvételi? Iskolakultúra, (6) 2. pp. 63-70. (1996)

Dömötör, Ákos; Comenius, Johannes Amos: Az Orbis Pictus keletkezése. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 169-184. (1996)

E

E. Szabó, Zoltán: A fogalomtérkép és a rendezett fa. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 195-204. (1996)

Englonerné Benkes, Zsuzsa: A kreatív-produktív szövegmegközelítésről. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 8-14. (1996)

F

Faludi, Szilárd: Kolozsvári–szegedi hagyományok – Imre Sándor neveléstana és a nemzetnevelés koncepciója. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 289-297. (1996)

Faludi, Szilárd: Makarenko hagyatéka napjainkban : források, viták, adatok. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 114-115. (1996)

Faragó, József: "...az mint az eltévedt juhokot siratja" : Balassi Bálint román nótajelzésének háttere a román és a magyar folklórban. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 83-87. (1996)

Farkas, József: Hogyan gondolkodunk? : elképzelések a tudásreprezentációról. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 13-21. (1996)

Fatalin, László: Adat-eszméletek. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 44-51. (1996)

Fedinec, Csilla: Kárpátalja közigazgatása és tanügyigazgatása 1938-1944 között. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 367-375. (1996)

Fehér, Katalin: A felvilágosodás pedagógiai eszméi és a főúri magánnevelés. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 85-93. (1996)

Fejes, Erzsébet; Kanczler, Gyuláné: A víz világnapja : néhány ötlet e jeles nap megünnepléséhez. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 43-47. (1996)

Felkai, Piroska: Az emlékezés nyomában : Lengyel Péter: Cseréptörés. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 93-98. (1996)

Fenyő D., György: Önbírálat : a Berzsenyi Gimnázium humán tagozata első öt évének értékelése. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 26-41. (1996)

Fischer, Ferenc: A globális világ : a XX. századi történeti folyamatok összekapcsolódásáról. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 52-62. (1996)

Fischerné Dárdai, Ágnes: Törtenelemtanítás a rendszerváltás után nemcsak Magyarországon... Iskolakultúra, (6) 12. pp. 61-62. (1996)

Fledrich, Tünde: A videofilm jelentősége az oktatásban. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 185-187. (1996)

Flusser, Vilém: Az információs társadalom mint földigiliszta. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 193-200. (1996)

Forró, Edit: Talajtani ismeretek a rendszerszemléletű környezeti nevelésben. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 8-13. (1996)

Fáy, László: Rendhagyó filozófiaóra II. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 15-26. (1996)

Fáy, László: Rendhagyó filozófiaóra III. : menü desszerttel. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 32-48. (1996)

Fűzfa, Balázs: Hallgatni, várni - avagy milyen egy jó magatartás- és türelemtan? Iskolakultúra, (6) 4. p. 105. (1996)

G

Golden, Dániel: Az irodalom történetiségének és megértésének feltételei. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 121-123. (1996)

Golden, Dániel: "Tiszán innen, Dunán túl - ez a posztmagyar". Iskolakultúra, (6) 12. pp. 96-99. (1996)

Golubovné Gergely, Anna: A környezet megismerése és védelme : tevékenységi lehetőségek az óvodában. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 79-81. (1996)

Gonda, János: A zenei nevelés alternatív műhelye. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 13-18. (1996)

Groys, Boris: A konstruktivizmus filozófiája. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 124-127. (1996)

Gyólity, Péter; Czékus, Géza: A számítógép használata az óvodai környezetismeret foglalkozásokon. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 117-119. (1996)

Gáspár, Csaba László: Az ember a földön jár - de az ég alatt : a vallás "keletkezéséről", avagy az angyali jelenésekről. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 14-19. (1996)

Gáspár, Csaba László: Civilizált vallás és pusztai hit : Martin Buber: A próféták hite. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 110-113. (1996)

Géczi, János: Világ-egyetem. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 93-94. (1996)

Géczi, János: A táj : egy általános iskolai osztály terepgyakorlatának zárójelentése. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 44-50. (1996)

H

H. Nagy, Péter: Mozaik a kortárs irodalomról. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 89-90. (1996)

Halmesvirta, Annsi: Molnár Ferenc és az ifjúkor kultúrája. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 38-44. (1996)

Hansági, Ágnes: Aszinkrónia az irodalomtanításban. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 84-88. (1996)

Hardi, András: Gyermek a természetben. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 36-42. (1996)

Hartai, László; Jakab, György: A mozgóképkultúra és médiaismeret tanításának céljai és feladatai. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 19-28. (1996)

Havas, Péter: Az Észak-Amerikai Környezeti Nevelési Egyesület konferenciája Gaining New Insights - Building On Experience, 1995. szeptember 12-21. Portland, Main. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 119-126. (1996)

Havas, Péter: Nemzetközi környezeti nevelési tanácskozás Savonlinnában : "The Northern Call for Environment". Iskolakultúra, (6) 12. pp. 47-57. (1996)

Havas, Péter: A környezeti nevelés és a jövőképek. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 58-70. (1996)

Hecz, Istvánné: A szemléletformálás nehézségei. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 88-89. (1996)

Hermann, Róbert: Budapest az újkorban : történelmi pillanatok egy nagyváros életében. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 100-101. (1996)

Hermann, Róbert: A Szemere-kormány külpolitikája. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 122-125. (1996)

Hortobágyi, Katalin: Egy németországi tanulmányút tapasztalatai. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 102-108. (1996)

Horváth, Pál: Hittudományi kézikönyv kezdőknek és haladóknak. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 74-77. (1996)

Horváth, Pál: Vallásszociológia és szekularizáció. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 105-111. (1996)

I

Illyés, Sándor: A Nemzeti Alaptanterv és a fogyatékos gyermekek iskolai fejlesztésének tartalmi szabályozása. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 377-382. (1996)

Imrei, István; Balogh, Klára: Freinet-műhely Tiszabőn. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 82-90. (1996)

J

J. Király, István: A fekete szivárványszínei. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 121-122. (1996)

J. Szikra, Éva: Tájképi kertek Magyarországon : történeti kertkiállítás a Műemlékvédelmi Hivatalban. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 72-74. (1996)

K

Kamarás, István: Tanítható-e az erkölcs? Iskolakultúra, (6) 1. pp. 3-14. (1996)

Kamarás, István: A Tükör tükrében. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 75-84. (1996)

Keresztes, György: Ikonja a láthatatlannak : gondolatok Umberto Eco: A rózsa neve című regényéről. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 117-123. (1996)

Keveházi, Katalin: Az olasz reneszánsz. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 97-98. (1996)

Király, Péter: Balassi és Regnart. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 75-82. (1996)

Kiss, Tihamér: Piaget pszichológiájának és didaktikai elveinek hatása hazánk oktatás-metodikájára. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 397-406. (1996)

Kiss, Ádám Sándor: Értelmi fogyatékosok a középiskolások szemével. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 33-37. (1996)

Klembala, Géza: A Tamás-iskola cantora. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 49-64. (1996)

Kocsis, Mihály: Pedagógusképzés - axonometrikus ábrák tükrében. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 37-48. (1996)

Kocsis, Mihály: Pedagógusképzés ma/holnap : külföldi minták és egy lehetséges magyar modell. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 49-57. (1996)

Kolics, Pál: A térségi oktatáspolitika az iskolatársulásban. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 166-170. (1996)

Kontra, József: A probléma és a problémamegoldó gondolkodás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 341-366. (1996)

Koronczai, Jánosné: Új utak keresése : egy nagy lakótelepi iskola kis pedagógusközösségének tapasztalataiból. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 48-53. (1996)

Kovách, Árpád: Egy iskolaimage, szürkével. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 93-96. (1996)

Kovács, László: A fizikatörténet szerepe a fizikatanításban. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 52-69. (1996)

Kovács, Sándor: Autonóm iskola - önálló tervezési stratégiák. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 27-36. (1996)

Kovátsné Németh, Mária: A környezeti nevelés múltjáról és jelenéről. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 76-84. (1996)

Kreutzer, Andrea; Szoleczky, Emese: Rövidke traktátus a honi múzeumok szükséges és hasznos voltáról : avagy mire jó a múzeum? Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 128-134. (1996)

Krolopp, Judit: Albert C. Tuijnman és T. Neville Postlethwaite (szerk.): Monitoring the Standards of Education: Papers in honor of John P. Keeves : Pergamon, 1994. 266 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 208-211. (1996)

Kronstein, Gábor: A honfoglalásról - még mindig paradigmaváltáson innen. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 89-97. (1996)

Kruppa, Tamás: A Tíz okok megjelenésének hátteréről. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 71-74. (1996)

Kulcsár-Szabó, Zoltán: Derrida "megkísértése" : Jacques Derrida: Marx kísértetei. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 100-103. (1996)

Kun-Szabó, Tibor: Középfokú környezeti asszisztensi képzés beindítási tapasztalatai. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 27-35. (1996)

Kurtán, Zsuzsa: A nyelvpedagógia szaknyelvi komponense a tantárgypedagógiák és az általános didaktika összefüggéseiben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 389-396. (1996)

Kuslits, Katalin: Az embertan négyéves tapasztalata Fóton. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 97-100. (1996)

Kárpáti, Andrea: A Leonardo Program pedagógiai hatásvizsgálata. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 3-34. (1996)

Kékes Szabó, Mihály: Klebelsberg Kuno egyetempolitikai törekvéseinek főbb jellemzői. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 253-260. (1996)

Kühlenwind, George: A kisgyerek spontán vallásossága. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 189-192. (1996)

L

L. Nagy, Katalin: Zenei nevelés - 2000 : kihívások előtt az ezredforduló zenetanítása. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 3-11. (1996)

Lahdelma, Tuomo; Maticsák, Sándor: Magyarságtudomány a jyväskyläi egyetemen. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 74-81. (1996)

Lappints, Eszter; Palkó, Gábor: "Anyám, az álmok nem hazudnak..." : Asbóth János: Álmok álmodója. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 76-86. (1996)

Lenzen, Dieter; Lesznyák, Ágnes: Európaivá nevelés és oktatás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 59-76. (1996)

Lesznyák, Márta: Kétnyelvűség és kéttannyelvű oktatás. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 217-230. (1996)

Ligetiné Verebély, Anna: Durkó Mátyás: Az andragógiai képzés alakulása a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán : Stúdium Kiadó, Debrecen 1995. 249 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 205-208. (1996)

Liskó, Ilona: A szerkezetváltás és az önkormányzatok. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 3-14. (1996)

Loránd, Ferenc: A kezdőszakaszról. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 40-57. (1996)

Légrádi, László: Az iskolai erkölcstanítás néhány szempontja : hozzászólás Kamarás István írásához. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 96-101. (1996)

Lénárt, Béla: Általános művelődési központok Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 94-97. (1996)

M

Makai, Éva: A háborús évek gyermekvédelmiközösségi utópiái. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 94-104. (1996)

Matavovszky, Tibor: Környezetvédelem és a helyi tanterv : a káposztásmegyeri Kordován téren. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 14-20. (1996)

Mayer, Erzsébet: Kulturális csomópontok avagy Truffaut Jules és Jim című filmjének pedagógiai haszna. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 95-100. (1996)

Meleg, Csilla: Szemléletváltás a közoktatásban : a lelki egészséghez mindenkinek joga van. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 23-26. (1996)

Menyhért, Anna: Nesze Neked (,Olvasó?) posztmodern. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 93-95. (1996)

Merkys, Gediminas; Lesznyák, Ágnes: A materialista dialektika ismeretelméleti tanulságai a pedagógiában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 319-328. (1996)

Mesterházi, Márton: Híreink nyelve. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 112-116. (1996)

Molnár, Edit Katalin: A kognitív pszichológia három fogalmázás-modellje. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 139-156. (1996)

Monok, István: Egy botanikai szótársorozatról. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 101-102. (1996)

Monok, István: Egy botanikai szótársorozatról. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 101-102. (1996)

Monok, István: Ortodoxia és humanitás. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 28-33. (1996)

Monok, István: Ortodoxia és humanitás. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 28-33. (1996)

Monori, Pál; Tringer, Ágoston: A bemutatótermektől a múzeumig. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 135-140. (1996)

Mányoki, Endre: Oroszlánkirály : a Disney-titok nyomában. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 97-99. (1996)

Mányoki, Endre: Pocahontas : egy jellegzetes giccs. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 101-103. (1996)

Mártáné Lőrincz, Vera; Pelikán, Krisztina; Tóth, Andrea: Változatok a diákönkormányzati munkára : három iskola - három diákképviseleti rendszer. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 117-120. (1996)

Mócsai, Gergely: Búcsú : Lengyel Péter-Merényi Endre: Búcsú két szólamban. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 104-107. (1996)

N

Nagy, József: Segítő életmódra nevelés. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 96-104. (1996)

Nagy, József: Vélemények az alapműveltségi vizsga koncepciójáról. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 3-39. (1996)

Nagy, Mária: Új törekvések a dán oktatásban. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 41-46. (1996)

Nagy, Olga: Az egyház kulturális és mozgalmi szerepe az erdélyi kisebbségi létben. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 23-27. (1996)

Nagy, Péter Tibor: „A történeti elitkutatások” című sorozat köteteiről – a neveléstörténész szemével. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 299-303. (1996)

Nagy, Tamás: Számítógépes grafikai rendszerek az oktatásban. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 141-155. (1996)

Nagyné Volopich, Mária: Bemutatkozik az Alapítványi Munkaiskola. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 101-104. (1996)

Nanszákné dr. Cserfalvi, Ilona: Ezeréves a magyar iskolakultúra : ismertető a Debreceni Akadémiai Bizottság Székházában rendezett konferenciáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 313-314. (1996)

Nemes, Ferenc: Az értékelésről. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 82-84. (1996)

Neumayer, Katalin: A Katolikus Társadalomtudományi Akadémiáról. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 110-111. (1996)

Néma, Júlia: A győri Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpontról. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 112-116. (1996)

Németh, András: Mészáros István: A magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája 996-1996. : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. 316 o. ; Mészáros István: Ateista nevelés iskoláinkban 1950-1990 : Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996. 148. o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 409-411. (1996)

Németh, Károly: A történelmi gondolkodás fejlesztése és módszerei a Montessori elemi iskolákban. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 119-124. (1996)

O

Oláh, Anna; Zárug, Péter Farkas: "...a két erdélyi geométer hagyatékának megőrzése" : itáliai matematikusok erőfeszítései a Bolyai-kézirátok kiadása érdekében. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 3-14. (1996)

P

Palkó, Gábor: 1967, 1991, 1996. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 106-107. (1996)

Palotay, Ferencné: "A tanárság szívem szerint való pálya volt..." : Babitsról négy tételben. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 87-95. (1996)

Papp, György: A kooperatív iskola. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 80-85. (1996)

Parrott, Jeremy; Csontos, Szabolcs: Ne taníts, míg nem látod a diák szemét: tanulmány a korai tanítási gyakorlatról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 185-193. (1996)

Petneki, Katalin: A nyelvkönyvválasztás néhány aktuális kérdése egy felmérés tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 95-103. (1996)

Petriné Feyér, Judit: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 5. üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 109. (1996)

Petriné Feyér, Judit: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága Didaktikai Albizottságának 6. üléséről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. p. 110. (1996)

Prokop, Ernst; Lesznyák, Ágnes: Képesítési feladat és oktatási igény - továbbképzés az egyetemen. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 77-85. (1996)

Pukánszky, Béla: Beszámoló a MTA Pedagógiai Bizottsága 1995. évi tevékenységéről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 110-111. (1996)

Pólya, Zoltán: A Csenyétei Osztatlan Iskola pedagógiai programja. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 96-99. (1996)

R

Radics, Viktória: Carmen perpetuum : Ovidiusról. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 23-31. (1996)

Radics, Viktória: "A jöttöd - élet" : Énekek Éneke. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 108-116. (1996)

Radics, Viktória: A szégyenszem : Szophoklész: Aiasz. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 42-48. (1996)

Radnóti, Katalin: Az atomenergia megítélése és a természettudományos tanárképzés. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 65-75. (1996)

Rakaczkiné Tóth, Katalin: A szervezett tanárképzés kialakulása a budapesti tudományegyetemen. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 157-168. (1996)

Rumbold, Éva: A reklám és a nyelv néhány összefüggése. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 6-12. (1996)

Réthy, Endréné: Monique Boekaerts és P. Robert-Jan Simons: Leren en instructie psychologie van de leerling en hetleerprocess : Dekker van de vegt, Assen, 1993. 301 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 105-106. (1996)

Réz, Ferenc: TLK = TANÁRI LÉTkérdések : kézikönyv gyakorló pedagógusoknak, osztályfőnököknek. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 201-203. (1996)

S

Salló, László: Babits Mihály a Fogaras és Vidéke hasábjain. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 105-110. (1996)

Schroll-Decker, Irmgard: Hivatásos családanyák élettémái. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 2. pp. 117-138. (1996)

Sebők, Zoltán: A láthatatlan ikonológiája. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 3-5. (1996)

Sinkó, István: Esszé a pedagógiáról : egy debreceni tanácskozásra. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 109-110. (1996)

Sipos, Lajos: Tantárgystruktúra és műveltségi anyag. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 15-19. (1996)

Sneé, Péter: 27. Magyar Filmszemle. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 15-22. (1996)

Suppné Tarnay, Györgyi: A pedagógusok és az olvasás : helyzetkép a magyar tanítók olvasási motivációiról és szokásairól az 1990-es évek elején. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 34-40. (1996)

Swami, Sivarama: Nihilizmus, dualizmus, monizmus : ahogy a Bhagavad Gita tanítja. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 20-26. (1996)

Sz. Molnár, Szilvia: Többszólamúság : Lengyel Péter: Holnapelőtt. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 99-103. (1996)

Sz. Molnár, Szilvia: Új ráolvasások : Németh G. Béla: Kérdések és kétségek. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 118-119. (1996)

Szabolcsi, Ferenc: A szervezeti kultúra sajátosságai az iskolában. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 85-90. (1996)

Szabolcsi Kardos, Mihály: Gondolatok az evolúcióról : Szentpétery Péter írásához. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 111-120. (1996)

Szabó, Ildikó; Horváth, Ágnes: Magyarok Európában : főiskolások nemzettudata egy empirikus vizsgálat tükrében. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 71-87. (1996)

Szabó, Imréné: Diagnosztikus vizsgarendszer a miskolci Kazinczy Ferenc Általános Iskolában. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 75-81. (1996)

Szabó, József: A nyelvjárások helye és szerepe az iskolai oktatásban. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 67-74. (1996)

Szabó Pap, Edit: A könyvtárhasználat tanterveiről. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 104-106. (1996)

Szakály, Sándor: Honvédők vagy vörösök? : az 1919-es magyar vörös hadsereg tisztikara. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 9-14. (1996)

Szakály, Sándor: Történeti földrajzi kislexikon. Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 157. (1996)

Szekeresné Rózsa, Etelka: Az iskola szolgáltatásszerepe Angliában. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 90-93. (1996)

Szekér, Endre: Benedek Marcell és az olvasás művészete. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 102-104. (1996)

Szenes, Márta; Zsolnai, Anikó: Új kezdeményezés a pedagógusképzésben. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 176-179. (1996)

Szentpéteri, Márton: Kombinatorikus technopaegniumok : néhány "matematikai" eljárás Johann Heinrich Alsted Poétikájában. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 32-43. (1996)

Szentpétery, Péter: "Hol voltál...?" : miért nem fogadom el az evolúciót. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 102-110. (1996)

Szirmainé Kövessi, Erzsébet: Romák az Esély iskolában. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 85-93. (1996)

Szirtes, László: Filozófia gyermekeknek. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 27-31. (1996)

Szoleczky, Emese: Táncról táncra : tűnődések egy kiállítás kapcsán. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 132-136. (1996)

Szűk, Balázs: Az Apokalipszis 666-os nagy fenevadja. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 105-111. (1996)

Szűk, Balázs: Seholsincsország avagy a szabadság Fata Morganája. Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 188. (1996)

Ságvári, György: "Huszárok" : egy könnyűlovas csapatnem évszázadai : kiállítás a Hadtörténeti Múzeumban. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 65-71. (1996)

Sávoly, Mária: Útkereső pedagógia, útkereső pedagógusképzés. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 116-117. (1996)

T

Takács, Viola: Fizikakönyvek a magyar Springernél. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 124-125. (1996)

Takács, Viola: Galois-szociogram. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 88-101. (1996)

Takács, Viola: Hagyományos tantárgyak - műveltségterületek a Nemzeti Alaptantervben. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 51-56. (1996)

Tarján, Tamás: "Csupa merő színház..." : egy sikermodell a félmúltból. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 29-33. (1996)

Tarján, Tamás: Egy i miatt : "régi-új" remekmű: Az ember tragédiája. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 121-127. (1996)

Tarján, Tamás: Szerbusz, Tolsztoj : a Háború és béke - tíz szerző tollából. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 123-127. (1996)

Taylor, Brian W.; Weisz, György: John Henry Newman (1801-1890) pedagógiája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 1. pp. 87-93. (1996)

Theisz, György: Informatika és számítástechnika tantervek a NAT-hoz. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 107-109. (1996)

Thimár, Attila: Papírbodorítás. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 120-121. (1996)

Thimár, Attila: A felvilágosodás Európájának értelmezhetősége. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 99-100. (1996)

Torres, Rosa-Maria: A gyermek joga az alapfokú oktatáshoz. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 164-165. (1996)

Trencsényi, László: Caliban, kezében a varázspálcával. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 91-94. (1996)

Trencsényi, László: Még egyszer a kooperatív iskoláról : Papp György vitaindítójához. Iskolakultúra, (6) 11. pp. 111-115. (1996)

Tringer, Ágoston: A villamos energia a lakosság véleménye tükrében. Iskolakultúra, (6) 12. pp. 116-121. (1996)

Tringer, Ágoston: A villamosenergia-ipar és a környezetvédelem. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 90-93. (1996)

Turai, Géza: Környezeti és egészséges életre való nevelés táborban. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 76-84. (1996)

Tóth, Loránd: Elsőéves tanítóképzős hallgatók könyvtárhasználati kultúrája : egy felmérés eredményei. Iskolakultúra, (6) 1. pp. 45-50. (1996)

Tóthné Litovkina, Anna: A közmondások szerepe az általános iskolai tankönyvekben. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 62-67. (1996)

Török, Lajos: Egy korszakmonográfia előfeltevései : Bíró Ferenc: A felvilágosodás korának magyar irodalma című könyvéről. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 114-117. (1996)

U

Ujváry, Gábor: Sok-sok út vezet Rómába : a Római Magyar Intézet története : 1895-1945. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 58-75. (1996)

Uotinen, Mari: A burgenlandi kérdés : 1919-1923. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 67-73. (1996)

V

Vajda, Zsuzsanna: A budapesti pszichoanalitikusok rendhagyó nézetei a gyermeki természetről és a nevelésről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 329-339. (1996)

Varga, Iván: Vallás a posztmodernitásban. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 3-13. (1996)

Vargha, Balázs: Oktatás - művészet - folklór - játék. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 57-65. (1996)

Varsics, Zita: Folytonos és végtelen? : mit tanítsunk matematikából? Iskolakultúra, (6) 8. pp. 137-141. (1996)

Vass, Vilmos: Az Országos Közoktatási Tanács Tantervi munkálatai a XIX. században. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 231-251. (1996)

Veszprémy, László: Könyvtár és kutatás. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 70-73. (1996)

Vesztróczy, László: Szemtől szemben Faraday eszközeivel. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 91-92. (1996)

Vető, Péter: Másodsorban : Lengyel Péter: Ogg második bolygója. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 85-92. (1996)

Virág, Gábor: A 225 éves kishegyesi iskola története. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 3. pp. 261-270. (1996)

Vitányi, Béla: Új lehetőségek a térképhasználatban. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 158-160. (1996)

Voigt, Vilmos: A magyar ősvallás. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 15-18. (1996)

Vágó, Irén: Tankönyvpolitika, tankönyvhelyzet a kilencvenes években. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 49-56. (1996)

Vámos, Ágnes: Intenzív angol nyelvtanítás Québecben : 1976-1993. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 109-111. (1996)

Várnagy, Elemér: Ciszterciek és pedagógia. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (96) 4. pp. 383-388. (1996)

Várnagy, Ildikó: 7szín világ : Szabados Árpád műsora kazettán. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 94-96. (1996)

Várnagy, Ildikó: A Bartók rádió tanításai. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 114-116. (1996)

Várnagy, Ildikó: Francois Truffaut filmjei kazettán. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 93-95. (1996)

Várnagy, Ildikó: Mesélj a gyerekednek! : rajzfilmek, bábfilmek, filmfilmek. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 142-143. (1996)

Várnagy, Ildikó: Nem tudunk semmit a táncról : balettverseny és táncmagazin. Iskolakultúra, (6) 10. pp. 128-130. (1996)

Várnagy, Ildikó: Tévéfilmsorozatok : Váratlan utazás és Vészhelyzet. Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 182-184. (1996)

Vásárhelyi, Éva; Hermann, Astleitner; Herber, Hans-Jörg; Parisot, Karl Jose: Tanítható-e a problémamegoldás? Iskolakultúra, (6) 10. pp. 54-61. (1996)

Z

Z. Karvalics, László: Informatikaoktatás - honnan hová? Iskolakultúra, (6) 10. pp. 62-73. (1996)

Zachar, Péter: Osztrák történelem magyar tankönyvekben. Iskolakultúra, (6) 2. pp. 42-51. (1996)

Zolnai, Anette Réka: A befejező mondat regénye - a regény befejező mondata. Iskolakultúra, (6) 8. pp. 110-113. (1996)

Zátonyi, Sándor: A tanulók megértésbeli problémáinak vizsgálata : a fogyasztók soros és párhuzamos kapcsolása. Iskolakultúra, (6) 4. pp. 85-90. (1996)

Á

Ágostházyné Eördögh, Éva: A művelődéstörténet tanításának új színei. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 108-110. (1996)

Árpás, Károly; Varga, Magdolna: Egy iskolatípus és tantervi programjai : magyar nyelvtan. Iskolakultúra, (6) 3. pp. 57-62. (1996)

É

É. Kiss, Katalin: A műveltségtartalom változása : anyanyelv - idegen nyelv - nyelvészet. Iskolakultúra, (6) 5. pp. 75-80. (1996)

Éger, György: Gyepű vagy periféria? : néhány közép-európai határ menti térség hosszú távú demográfiai iránya. Iskolakultúra, (6) 9. pp. 34-37. (1996)

A lista elkészítésének dátuma 2018. November 15. 07:04:12 CET.