Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Dokumentum típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | Á | Ö | Ú
Találatok száma: 193.

A

Aarne Antti: Verzeichnis der Märchentypen. In: Kolligátum. pp. 1-66. (1910)

Ach Narziss: Über den Willen : vortrag, gehalten in der gemeinschaftlichen Sitzung beider Hauptgruppen der 82. Versammlung Deutscher Naturforscher und Ärzte. In: Kolligátum. pp. 1-24. (1910)

Ady Endre: A tizmilliós [tízmilliós] Kleopátra és egyéb történetek. In: Kolligátum. pp. 1-64. (1910)

Alszeghy Zsolt; Jósika Miklós: Jósika Miklós, a nevelő. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 287-291. (1910)

Angyal Pál: Visszalépés a kísérlettől, eredményelhárítás és jóvátétel : székfoglaló értekezés. In: Kolligátum. pp. 1-79. (1910)

B

Barcsa János; Daxer György: Daxer György: A külföldi iskolalátogatás hatása a hazai protestáns nevelésügy fejlődésére : theológiai [!teológiai] tanári dolgozat. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 169-171. (1910)

Baross János: Választó-jogunk nemzeti reformja : írta és az 1910. évi március 19-iki országos gyűlésen előadta. In: Kolligátum. pp. 1-71. (1910)

Bergson Henri: Bevezetés a metafizikába. In: Kolligátum. pp. 1-40. (1910)

Bihari Ferenc: Az elemi és a középiskola kapcsolatához. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 76-83. (1910)

Bihari Ferenc; Gaal Mózes: Gaal Mózes: Szociális levelek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 46-47. (1910)

Bozóky Endre: Elméleti szempontok a fizikatanítás körében : székfoglaló értekezés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 129-141. (1910)

Buza László: A levegőterület nemzetközi jogi helyzete. In: Kolligátum. pp. 1-22. (1910)

Békefi Remig: Középkori iskoláztatás Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 193-208. (1910)

C

Coulter Ernest K.: Children's court : the city of New York first division. In: Kolligátum. pp. 1-32. (1910)

D

Dékány István: A tudományok módszeréről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 43-46. (1910)

E

Endrei Gerzson: Minimális és normális tantervi anyag. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 496-500. (1910)

Endrei Gerzson: Természettudomány és humanizmus. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 505-506. (1910)

Erődi Béla: Arnold Foster: The citizen reader. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 233-239. (1910)

Erődi Béla; Emerson Ralph Waldo: R. W. Emerson: La conduite de la Vie. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 233-239. (1910)

Erődi Béla; Emerson Ralph Waldo; Dugard Martin: M. Dugard: Emerson Ralph Waldo: Sa vie et son ocuvre. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 233-239. (1910)

Erődi Béla; Emerson Ralph Waldo; Dugard Martin: M. Dugard: Pages áhoisies d'Emerson. Librairie Armand Colin. Paris. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 233-239. (1910)

Erődi Béla; Foster Arnold: Arnold Foster: A history of England. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 233-239. (1910)

Eöttevényi Nagy Olivér: A dynastikus [!dinasztikus] politika hullámzásai a szabadságharcztól [!szabadságharctól] a kiegyezésig. In: Kolligátum. pp. 1-83. (1910)

F

Fináczy Ernő: Az iskola feladata az erkölcsi nevelésben : a Magyar Paedagógiai [!Pedagógiai] Társaság 1910. évi közgyűlésének elnöki megnyitója. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 65-75. (1910)

G

Gellért Árpád: Az igazságszolgáltatás története az 1526-1606 közötti időszakban : törvények és statutumok alapján.

Geőcze Sarolta: Az erkölcsi nevelés, mint magyar nemzeti probléma. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 19-34. (1910)

Goldziher Károly: A matematika tanításának fokozatai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 321-333. (1910)

Gordlevskij Vladimir Aleksandrovič: Ignaz Kúnos, Türkische Volksmärchen aus Ada-Kale, gesammelt, in Transskription herausgegeben und mit Einleitung versehen. Leipzig-New York. 1907 : recenziâ. In: Étnografičeskoe obozrenie. (1910)

Györffy István: A nagykún tanya. In: Ethnographia : a Magyar Néprajzi Társaság folyóirata. (1910)

Gyulai Aladár; Suck Hans: Hans Suck: Socialpolitik und Schulhygiene. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 638-640. (1910)

Gálos Rezső; Dóczy Jenő: Dóczy Jenő: Tehetség és iskola. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 621-623. (1910)

H

H. Fekete Péter; Várady Lajos: Várady Lajos: Elemi iskolai nevelés gyakorlati szempontból. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 173-175. (1910)

Harmos Sándor; Goethe Johann Wolfgang von: Goethe Hermann und Dorotheája az iskola szempontjából. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 142-155. (1910)

Havas István: Új szavalókönyv. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 353. (1910)

Hellebrant Árpád: A magyar paedagógiai [!pedagógiai] irodalom 1909-ben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 366-464. (1910)

Herrmann Antal: Közéleti perverzitások = Brassói Ujlap 1910. nov. 9.

Herrmann Antal: Zeneiskola és zenekultura Váczott = Orpheus 1910. június.

Horváth Antal: Xenophon mint Sokrates tanitványa [!tanítványa].

Horváth Gyula: Gyulai Pál, mint tanár. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 35-37. (1910)

I

Imre Sándor; Gurlitt Ludwig: Gurlitt neveléstana. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 163-167. (1910)

Imre Sándor; Netoliczka Oskar: O. Netoliczka: Aus der Praxis des deutschen Unterrichts : Bemerkungen zum Aufsatz in den letzten Klassen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 624-626. (1910)

J

Jablonkay Géza: Havas István: A népoktatás kiterjesztése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 101. (1910)

Jancsó Miklós; Elfer Aladár: Vergleichende Untersuchungen mit den praktisch wichtigeren säurefesten Bazillen. In: Kolligátum. pp. 1-128. (1910)

Jancsó Miklós; Elfer Aladár: A bovinus typusú gümőbacillusfertőzés előfordulásának viszonyai gümőkóros betegeken Kolozsvárt. In: Kolligátum. pp. 1-7. (1910)

Jancsó Miklós; Elfer Aladár: A gümőbacillusok virulentiája fokozódásának kérdése. In: Kolligátum. pp. 1-4. (1910)

Joanovich Sándor: Javaslat a cigány ügy országos rendezése tárgyában.

Juba Adolf: Mosso Angelo: Az ifjúság testi nevelése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 567-570. (1910)

K

Kacskovics Lajos: Somogy vármegye alispánjának körrendelete a "kóbor cigányokkal szemben követendő eljárás tárgyában".

Kaiblinger Fülöp; Gautier Jules: Jules Gautier előadása a középiskoláról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 291-294. (1910)

Kanazawa Shōzaburō: The common origin of the Japanese and Korean languages. (1910)

Karl Lajos: Az új Sorbonne. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 598-605. (1910)

Kelemen Ignác: A. Cramer: Pubertás és iskola. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 179. (1910)

Kelemen Ignác: Amerikai vélemények a német iskolákról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 641-642. (1910)

Kelemen Ignác: Angolországi középiskolai igazgatók értekezlete. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 103-104. (1910)

Kelemen Ignác: Az együttes nevelés egészségtana. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 563-566. (1910)

Kelemen Ignác: Az iskolaköteles kor felemelése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 308. (1910)

Kelemen Ignác: Czervenka: Véleményalkotás egy órai tanításról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 305-306. (1910)

Kelemen Ignác: Hinze: Egy érdekes paedagógiai [! pedagógiai] kísérlet. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 578. (1910)

Kelemen Ignác: J. E. Amstrong: A középiskolai tanulók szétválsztása nemek szerint. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 514. (1910)

Kelemen Ignác: Kik léphetnek az egyetemre Franciaországban? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 515-516. (1910)

Kelemen Ignác: Koedukáció Bádenben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 102-103. (1910)

Kelemen Ignác: Középiskolai reform Olaszországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 492-496. (1910)

Kelemen Ignác: Különböző típusú elemi iskolák. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 357. (1910)

Kelemen Ignác: M. C. Schuyten: Antwerpen város paedagógiai [pedagógiai] laboratóriuma. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 178-179. (1910)

Kelemen Ignác: Max Sassenfeld: Meteorológia a középiskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 516-517. (1910)

Kelemen Ignác: Tobien: A sieversdorfi nevelőtelep. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 580-581. (1910)

Kelemen Ignác: Vezérelvek a középiskolák továbbfejlesztéséhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 303-305. (1910)

Kelemen Ignác: W. Rasmussen: Tanulók véleménye a természetrajzi oktatásról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 517-518. (1910)

Kelemen Ignác: A felső népoktatás reformja Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 106. (1910)

Kelemen Ignác: A pittsburgi középfokú kereskedelmi iskolák reformja. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 512-513. (1910)

Kelemen Ignác: Érettségi bizonyítványok kölcsönös elismerése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 37-41. (1910)

Kelemen Ignác: A tanulók jutalmazása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 515. (1910)

Kelemen Ignác; Blanguernon Edmond: Blanguernon : A túlterhelés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 178. (1910)

Kelemen Ignác; Bodansky N.: S. Bodansky: Determinizmus és nevelés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 176-177. (1910)

Kelemen Ignác; Bourdon Benjamin: Bourdon: A tanuló érzékeinek tanulmányozása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 305. (1910)

Kelemen Ignác; Bourgin Hubert: Hubert Bourgun: Az anyanyelvi oktatás reformja Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 53. (1910)

Kelemen Ignác; Busemann Adolf: A. Busemann: A kísérleti pedagógia feladata és határai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 643-644. (1910)

Kelemen Ignác; Cloyd D. E.: D. E. Cloyd: Diák-szervezetek [!diákszervezetek] az amerikai nagyvárosok középiskoláiban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 645-646. (1910)

Kelemen Ignác; Ditzel Heinrich: Heinrich Ditzel: Iskola-óriások. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 517. (1910)

Kelemen Ignác; Doliveux Henri: Doliveux: Iskolalátogatás Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 105-106. (1910)

Kelemen Ignác; Drews D.: D. Drews: A vallás és az iskola. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 177-178. (1910)

Kelemen Ignác; Geissler L. R.: L. R. Geissler: A figyelem mérése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 49-50. (1910)

Kelemen Ignác; Goldbaum Helene: Helene Goldbaum: A testi fenyíték ellen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 50-51. (1910)

Kelemen Ignác; Goldbaum Helene: Helene Goldbaum: Az igazságérzet fejlődése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 51-52. (1910)

Kelemen Ignác; Gottschalke R.: Gottschalke, R.: Igazgatónők Németországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 104. (1910)

Kelemen Ignác; Harding Charles F.: Charles F. Harding: Egy amerikai szülői egyesület. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 307-308. (1910)

Kelemen Ignác; Kammerer Paul: Paul Kammerer: A biológiai módszer a természetrajzi oktatásban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 180. (1910)

Kelemen Ignác; Mann Riborg: Riborg Mann: A fizika a nevelés szolgálatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 642-643. (1910)

Kelemen Ignác; Maurer A. H.: A. H. Maurer: Football a középiskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 581. (1910)

Kelemen Ignác; Millan Mac: Mac Millan: A chicagoi iskolásgyermekek megvizsgálása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 353-355. (1910)

Kelemen Ignác; Münch Wilhelm: Münch: Az iskola és az egyén. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 578-580. (1910)

Kelemen Ignác; Münch Wilhelm: W. Münch: Oktatás és érdeklődés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 175-176. (1910)

Kelemen Ignác; Oswald Wilhelm: Wilhelm Oswald: Grosse Männer. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 243-244. (1910)

Kelemen Ignác; Pudor Heinrich: Heinrich Pudor: Az iskolai terem egészségtana. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 580. (1910)

Kelemen Ignác; Pudor Heinrich: Heinrich Pudor: Japán nőnevelésről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 50. (1910)

Kelemen Ignác; Roeder H.: H. Roeder: A tanulók vándorlásának egészséges hatásáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 50. (1910)

Kelemen Ignác; Schmidt Friderich: Schmidt: Társadalmi gondoskodás a gyenge népiskolai tanulókról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 646-647. (1910)

Kelemen Ignác; Siebert Georg: Siebert: Együttes nevelés az északamerikai Egyesült államok iskoláiban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 180-181. (1910)

Kelemen Ignác; Snedden David: David Snedden: Nevelésügyi mozgalmak Amerikában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 355-356. (1910)

Kelemen Ignác; Spindler Frank Nicholas: N. Spindler: A motorikus fejlődés lélektana. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 102. (1910)

Kelemen Ignác; Stemplinger Eduad: Eduard Stemplinger: Iskolai hazugságok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 356. (1910)

Kelemen Ignác; Stern William: William Stern: Az ultranormális gyermek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 306-307. (1910)

Kelemen Ignác; True Alfred Charles: A. C. True: Középfokú gazdasági nevelés az Egyesült-Államokban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). p. 105. (1910)

Kelemen Ignác; Weimer Hermann: H. Weimer: Középiskola és közvélemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 52-53. (1910)

Kelemen Ignác; Weimer Hermann: H. Weimer: Tanulóink élete az iskolán kívűl. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 644-645. (1910)

Királyfi Árpád: Animus emigrandi. In: Kolligátum. pp. 1-35. (1910)

Királyfi Árpád: A választói jog és a tartományi illetőség Boszniában és Herczegovinában. In: Kolligátum. pp. 1-62. (1910)

Kohlbach Bertalan: Német olvasmányok a középiskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 548-555. (1910)

Kornis Gyula: Filozófia a középiskolában : első közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 1-18. (1910)

Kornis Gyula: Filozófia a középiskolában : harmadik közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 155-162. (1910)

Kornis Gyula: Filozófia a középiskolában : második közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 84-90. (1910)

Kornis Gyula: Filozófia a középiskolában : negyedik közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 209-228. (1910)

Kornis Gyula: Filozófia a középiskolában : ötödik, befejező közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 283-286. (1910)

Kornis Gyula; Fodor Gyula; Székely István: Fodor Gyula-Székely István: Liber sexti : latin nyelvkönyv a gimnázium I. és II. osztálya számára. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 171-173. (1910)

Kornis Gyula; Welton James: J. Welton: The logical basis of education. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 507-508. (1910)

Kovács János; Medveczky Frigyes: Medveczky Frigyes: Tanulmányok Pascalról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 295-297. (1910)

Kovács János; Zemplén Győző: Zemplén Győző: Az elektromosság gyakorlati alkalmazásai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 297-301. (1910)

Krohn Kaarle: [Erster Bericht über die Tätigkeit des folkloristischen forscherbundes "FF"]. In: Kolligátum. pp. 1-16. (1910)

Kármán Mór: Közoktatásügyünk politikai vonatkozásai : Kármán Mór előadása a Paedagógiai [!Pedagógiai] Társaság 1910. május 21-én tartott ülésén. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 465-479. (1910)

Kármán Mór: Vegyesek. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 60-61. (1910)

L

Lakatos Károly: Magyarország orvmadárfaunája : nappali és éjjeli ragadozók ; vadászati részszel.

Lakatos Károly: Vadászhit : a magyar vadászbabonák és hiedelmek kultusza.

Lechner László: Adatok az északamerikai Egyesült Államok felsőbb tanintézeteinek ismeretéhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 479-491. (1910)

Lunding Astrid: The system of tales in the folklore collection of Copenhagen. In: Kolligátum. pp. 1-24. (1910)

Lázár Szilárd: F. Willers: Die psychologische Denkweise Herbarts. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 634-635. (1910)

Lázár Szilárd; Dietering Paul; Herbart Johann Friedrich: Paul Dietering: Die Herbartsche Pädagogik vom Standpunkte moderner Erziehungsbestrebungen gewürdigt. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 635-638. (1910)

Lázár Szilárd; Haase Hermann: Hermann Haase: Der ursprüngliche Sinn der Lehre von den Stufen des Unterrichts. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 574-576. (1910)

Lévay Ede: Matematikai és fizikai földrajz : a gimnáziumok III. osztálya számára.

M

MacDonell John: Some plain reasons for immunity from capture of private property at sea. In: Kolligátum. pp. 1-28. (1910)

Madzsar Imre: Történet, történettanítás és szociológia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 257-269. (1910)

Madzsar Imre: Történet, történettanítás és szociológia : második befejező közlemény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 333-337. (1910)

Marczali Henrik: Emlékbeszéd Horváth Mihály fölött.

Marschalkó Tamás; Jancsó Miklós; Csiki Mihály: Der klinische Wert der Wassermannschen Syphilisreaktion. In: Kolligátum. pp. 1-14. (1910)

Melich János: Nyelvünk szláv jövevényei. (1910)

Milleker Rezső: A vulkánizmus teoriái : történelmi és kritikai tanúlmány.

Márki Sándor: Földrajz gimnáziumok és reáliskolák használatára az 1899. évi miniszteri tanterv nyomán : második füzet : A Föld öt része a II. és III. osztály számára sok képpel és huszonkilenc színes térképpel.

N

Nagy Sándor: Ötven év : Nagy Sándor (SENEX) összegyűjtött műveiből : 1859-1909.

Nagy József: Anyanyelvi írásbeli dolgozatok a francia középiskolákban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 618-620. (1910)

Nagy József: Az anyanyelvi oktatás Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 346-348. (1910)

Nagy József: Az anyanyelvi oktatás válsága Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 167-168. (1910)

Nagy József: Az erkölcsi nevelés kérdése Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 500-505. (1910)

Nagy József: Az idegen nemzetiségű nyelvtanárok intézménye. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 229-232. (1910)

Nagy József: Mit szeretnek a tanulók olvasni? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 556-563. (1910)

Nagy József: A második francia szünidei tanulótelep Németországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 92-93. (1910)

Nagy József; Goethe Johann Wolfgang von: Goethe és az idegen nyelvek tanítása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 41-42. (1910)

Nagy József; Lanson Gustave: Lanson Gusztáv: Az irodalmi tanítás. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 640-641. (1910)

Nagy József; Mendousse Pierre: P. Mendousse: Du dressage a l'éducation. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 628-631. (1910)

Nagy József; Véroux Gabrielle: Véroux: Az anyanyelvi dolgozatok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 576-578. (1910)

Némäti Kálmán: Die historisch-geographischen Beweise der Hiung-Nu = Hun Identität. (1910)

Németh Gyula: Németh Gyulának a Nemzetközi Közép- és Keletázsiai Társaság Magyar Bizottságához intézett jelentése az 1910. év nyarán végzett kaukázusi tanulmányútjának eredményeiről. In: Keleti Szemle = Revue Orientale Pour les Etudes Ouralo-Altaiques : Közlemények az ural-altaji nép- és nyelvtudomány köréből. (1910)

Németh Gyula: Vladimir Gordlevskij, Iz nablûdenij nad tureckoj pesn'û. Ottisk iz "Étnografičeskoe obozrenie", 79. Moskva, 1909 : könyvismertetés. In: Keleti Szemle = Revue Orientale Pour les Etudes Ouralo-Altaiques : Közlemények az ural-altaji nép- és nyelvtudomány köréből. (1910)

Novy Ferenc: Az elemi és a középiskola kapcsolatához. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 338-345. (1910)

Nádai Pál: A kézügyesség tanítása az iskolában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 605-614. (1910)

O

Olrik Axel: Dansk Folkemindesamling (DFS) : the national collection of folklore in Copenhagen. In: Kolligátum. pp. 1-9. (1910)

P

Pekár Károly: A kísérleti pszichológia a paedagógia [!pedagógia] szolgálatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 529-540. (1910)

Philipp Kálmán: A direkt irányú nyelvtanítás mai állása Franciaországban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 269-283. (1910)

Pikler Gyula: A lelki élet alaptörvényei : az eszmélet helye a természetben. In: Kolligátum. pp. 1-28. (1910)

Polgár Gyula: A Binet: Les idees modernes sur les enfants. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 239-243. (1910)

Prikler Lajos: Egy kis turáni nyelvészkedés. (1910)

R

Rudnev Andrej Dimitrevič: O proishoždenii finnov : bibliografičeskaâ zametka. In: Finlândiâ. (1910)

S

Schuster Gusztáv: A levegő egyes alkatrészeinek leírása és részletes története napjainkig : a levegő szerepe az állat- és növényország élettüneményeiben s az ásványok és kőzetek változásaiban.

Schwarz Gusztáv: Jogi napikérdések. In: Kolligátum. pp. 1-32. (1910)

Somlyó Zoltán: Dél van.

Somló Bódog: Massstäbe zur Bewertung des Rechts. In: Kolligátum. pp. 1-16. (1910)

Supan Alexander: A fizikai földrajz alapvonalai : 1. rész.

Szabó Ferenc: A hegyek között és más elbeszélések.

Szabó Mihály: A szentgyörgyi piarista kollégium története.

Szelényi Ödön: Hans Schmidkunz: Einleitung in die akademische Pädagogik. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 349-351. (1910)

Szelényi Ödön; Dürr Ernst: E. Dürr: Einführung in die Pädagogik. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 301-303. (1910)

Szent-Gályi Gyula: Sztankó Béla: Vezérkönyv a népiskolai énektanításhoz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 626-628. (1910)

Szentiványi Róbert: A gyulafehérvári Codex Aureus. In: Kolligátum. pp. 5-37. (1910)

Szmollény Nándor: A középkori Szeged műveltsége : Caspar Fraxinus de Zegedinus levelezése Nádasdi Tamás nádorral.

Szádeczky Lajos: Magyarország története : a legrégibb időtől a mohácsi vészig.

Székely Ferenc: Székely Ferenc igazságügyminiszter levele Hazai Samu honvédelmi miniszter úrnak (másolat).

Székely György: A figyelem hatásairól. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 593-598. (1910)

Szűcs Adolf: A geometriai tanítás újabb szempontjairól. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 541-548. (1910)

Ságh József: Ságh József levele Herrmann Antalhoz.

T

Tas Ferenc; Itschner Hermann: H. Itschner: Lehrproben zur Länderkunde von Europa. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 47-49. (1910)

Teveli Mihály; Goethe Johann Wolfgang von; Pestalozzi Johann Heinrich: Goethe és Pestalozzi. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 615-617. (1910)

Teveli Mihály; Pestalozzi Johann Heinrich: Heubaum Alfréd: Pestalozzi. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 570-574. (1910)

Teveli Mihály; Spranger Eduard: Eduard Spranger: Wilhelm von Humboldt und die Reform des Bildungswesens. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 631-634. (1910)

Thomsen Vilhelm Ludvig Peter: Ein Blatt in türkischer "Runen"schrift aus Turfan. In: Sitzungsberichte der königlich Preussischen Akademie der Wissenschaften. pp. 296-306. (1910)

Torma Miklós: Politikai válságunk irányai. In: Kolligátum. pp. 1-61. (1910)

Téri József: Wilhelm Ostwald: Wider das Schulelend : ein Notruf von Wilhelm Ostwald. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 508-510. (1910)

Téri József; Budde Gerhard; Herbart Johann Friedrich: Gerhard Budde: Der Kampf um die fremdsprachlichen Methodik. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 98-101. (1910)

Téri József; Budde Gerhard; Herbart Johann Friedrich: Gerhard Budde: Die Theorie des fremdsprachlichen Unterrichts in der Herbart'schen Schule. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 98-101. (1910)

Téri József; Natorp Paul: Paul Natorp: Philosophie und Pädagogik : Untersuchungen auf ihrem Grenzgebiet. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 351-353. (1910)

Török Arthur: A népoktatásügy Bosznia-Hercegovinában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 91-92. (1910)

V

Vidákovits Kamilló: Jelentés a Német Sebésztársaság 39. congressusáról. In: Kolligátum. pp. 1-39. (1910)

Vugrincsics Ferenc; Cuvaj Antun: Cuvaj Antal: Grada za povijest školstva kraljevinâ hrvatske i slavonije od najstarijih vremena do danas = adalékok a horvát-szlavón királyságok iskoláztatásának történetéhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 94-98. (1910)

Á

Ágner Lajos; Jukichi Fukuzawa: Fukuzawa Jukichi: Ein wegweiser für moderne Frauen und Mädchen. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (19). pp. 510-511. (1910)

Ö

Ölyvedi Vad Imre: Nemességi könyv.

Ú

Újlaki Antal: Tisza Lajos és Szeged.

A lista elkészítésének dátuma 2024. március 19. 03:02:24 CET.