Iskolakultúra című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 247.

Egységes iskola : a különbözés esélye : a KOMP-csoport felhívása. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 128-129. (1996)

A Kolping-iskola mozgalom : Kolping munkássága. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 104-109. (1996)

Könyvajánló. In: Iskolakultúra, (6) 5. p. 74. (1996)

Könyvajánló. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 208. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 126-128. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 123-128. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 127-128. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 126-128. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 204-206. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 8. p. 144. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 9. p. 120. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 134-136. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 130-132. (1996)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 122-127. (1996)

"A bőrömből még kibújhatok, de az agyamból nem" : montázs Tóth Géza üzeneteiből. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 170-175. (1996)

A villamos energia termelésének és elosztásának irányítása. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 116-119. (1996)

Adorjánné Farkas Magdolna: Cikkgyűjtemény a környezetszennyezésről. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 112-114. (1996)

Adorjánné Farkas Magdolna: Oktatócsomag az üvegházhatásról. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 75-78. (1996)

Adorjánné Farkas Magdolna: Természettudományról, környezetvédelemről - angolul : tehetséggondozó szakkör. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 21-26. (1996)

Ambrusné Kéri Katalin: Kmety képviselő úr és a "női szörnyetegek" : egy 1907-es parlamenti felszólalás sajtóvisszhangja. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 101-103. (1996)

Ambrusné Kéri Katalin: Szemléletváltás a neveléstörténet tanításában. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 103-107. (1996)

Andor Csaba: A nagy kolerajárvány Madách életében és főművében. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 15-25. (1996)

Andrássy Péter: A környezetkultúránkról. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 82-87. (1996)

Arató László: Hermeneutika, diákbefogadó, irodalomtanítás. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 20-28. (1996)

Arató László: Kispál és a Borz : Halszív : műelemzés(-paródia?) Lovasi István dalszövegéről. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 117-118. (1996)

Aszalós Péter: A gépesített értelem. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 94-95. (1996)

Bajkó Mátyás: Protestáns iskolakultúránk és a történelem. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 3-8. (1996)

Balla Zoltán: Fonetikai vizsgálatok írástörténeti jelentősége. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 33-43. (1996)

Balogh Anna: Kőrösi Csoma Sándor nyomában : egy oktatómédium elemzése. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 115-117. (1996)

Balogh Miklós: Oktatásfinanszírozás - régi szereplők új szerepben? In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 11-22. (1996)

Balázs Ildikó: Egy értelmezési lehetőség : Sütő András: Advent a Hargitán drámájának motívumrendszere. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 66-74. (1996)

Balázs Zoltán: Mit kezdjenek a keresztények a politikával? In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 113-120. (1996)

Balázs Éva: Az oktatás hatékonysága : problémák, fogódzók, lehetséges megközelítések, intézményi szinten. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 3-10. (1996)

Barta Péter: Néhány elkalandozó gondolat cigány szótárakról. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 99-101. (1996)

Bednanics Gábor: A polifon hagyomány megszólaltatása. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 90-92. (1996)

Berki Imre: Tanári kézikönyv és szakkönyv is! In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 118-119. (1996)

Bertók Éva: A Halotti Beszéd és Könyörgés : a nyelvemlékről és latin eredetijéről. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 29-35. (1996)

Bihari Péter: Az alig ismert Nagy Imre. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 120-122. (1996)

Bihari Péter: Balkáni históriák. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 131-133. (1996)

Bihari Péter: Csodálatos régiók. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 161-163. (1996)

Bihari Péter: Magyarok régi tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 112-114. (1996)

Bihari Péter: Marc Bloch és a történész mestersége. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 63-65. (1996)

Bihari Péter: Nagyvárosi fények és árnyak. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 126-130. (1996)

Bihari Péter: Történelmi alternatívák. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 104-105. (1996)

Bitskey István: "Az magyari nyelvnek dicsősége" : Balassi-értelmezések 1899-1994. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 38-48. (1996)

Boda I. Károly; Porkoláb Judit: Költői szókészletvizsgálat számítógépes programmal. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 51-61. (1996)

Bogdán János: A Cigány oktatásfejlesztési programról. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 116-126. (1996)

Bradley Terence: Az angoltanárok továbbképzésének problémái. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 71-75. (1996)

Bán Ervin: Önálló általánosítás és "tudatosítás" a didaktikai nyelvleírásban. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 105-108. (1996)

Bíró Gyöngyi; Tóth Tünde: Balassi versgyűjteményének rekonstrukciója. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 49-57. (1996)

Bókay Antal: A dekonstrukció - a befogadás formaelmélete. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 3-7. (1996)

Bóna László: Birodalmi irodalom : a reggeli. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 180-181. (1996)

Bögre Zsuzsa: Azonos tartalom, változó forma. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 111-113. (1996)

Chikán Bálint: Egy boldog ember jelbeszéde : gondolatok Várnagy Ildikó kiállításairól. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 126-128. (1996)

Cserné Adermann Gizella: Docimológia : áttekintés a vizsga és az osztályzás francia nyelvű szakirodaimáról. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 22-25. (1996)

Cserné Adermann Gizella: Erővonalak és távlatok : a pedagógiai értékeléssel kapcsolatos kutatásokról. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 58-61. (1996)

Csikós Csaba: A mélypont ragyogása az ökológiai válság sodrában. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 3-7. (1996)

Csorba Csaba: Régi korok történelme mai könyvekben : gondolatok az ókori és középkori egyetemes történelem tanulásáról és tanításáról. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 36-41. (1996)

Csákány Antalné: Mi lehet az alacsony teljesítmények mögött? : az általános iskolai fizikatanítás eredményességét vizsgáló tudásszintmérések összefoglaló adatai 1958-1994-ig : I. rész. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 110-115. (1996)

Csányi Erzsébet: Bibliai metanyelv. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 19-22. (1996)

Czigány Zoltán: A ködben : Kemény Zsigmondról. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 26-32. (1996)

Deák András Miklós: Emberáldozat a civilizáció oltárán. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 108-110. (1996)

Di Francesco Amadeo: Megjegyzés a Szép magyar komédia prológusáról. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 68-70. (1996)

Dávid Gergely: Mennyire jó az angol felvételi? In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 63-70. (1996)

Englonerné Benkes Zsuzsa: A kreatív-produktív szövegmegközelítésről. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 8-14. (1996)

Faludi Szilárd: Makarenko hagyatéka napjainkban : források, viták, adatok. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 114-115. (1996)

Faragó József: "...az mint az eltévedt juhokot siratja" : Balassi Bálint román nótajelzésének háttere a román és a magyar folklórban. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 83-87. (1996)

Farkas József: Hogyan gondolkodunk? : elképzelések a tudásreprezentációról. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 13-21. (1996)

Fatalin László: Adat-eszméletek. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 44-51. (1996)

Fehér Katalin: A felvilágosodás pedagógiai eszméi és a főúri magánnevelés. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 85-93. (1996)

Fejes Erzsébet; Kanczler Gyuláné: A víz világnapja : néhány ötlet e jeles nap megünnepléséhez. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 43-47. (1996)

Felkai Piroska: Az emlékezés nyomában : Lengyel Péter: Cseréptörés. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 93-98. (1996)

Fenyő D. György: Önbírálat : a Berzsenyi Gimnázium humán tagozata első öt évének értékelése. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 26-41. (1996)

Fischer Ferenc: A globális világ : a XX. századi történeti folyamatok összekapcsolódásáról. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 52-62. (1996)

Fischerné Dárdai Ágnes: Törtenelemtanítás a rendszerváltás után nemcsak Magyarországon... In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 61-62. (1996)

Fledrich Tünde: A videofilm jelentősége az oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 185-187. (1996)

Flusser Vilém: Az információs társadalom mint földigiliszta. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 193-200. (1996)

Forró Edit: Talajtani ismeretek a rendszerszemléletű környezeti nevelésben. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 8-13. (1996)

Fáy László: Rendhagyó filozófiaóra II. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 15-26. (1996)

Fáy László: Rendhagyó filozófiaóra III. : menü desszerttel. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 32-48. (1996)

Fűzfa Balázs: Hallgatni, várni - avagy milyen egy jó magatartás- és türelemtan? In: Iskolakultúra, (6) 4. p. 105. (1996)

Golden Dániel: Az irodalom történetiségének és megértésének feltételei. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 121-123. (1996)

Golden Dániel: "Tiszán innen, Dunán túl - ez a posztmagyar". In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 96-99. (1996)

Golubovné Gergely Anna: A környezet megismerése és védelme : tevékenységi lehetőségek az óvodában. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 79-81. (1996)

Gonda János: A zenei nevelés alternatív műhelye. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 13-18. (1996)

Groys Boris: A konstruktivizmus filozófiája. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 124-127. (1996)

Gyólity Péter; Czékus Géza: A számítógép használata az óvodai környezetismeret foglalkozásokon. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 117-119. (1996)

Gáspár Csaba László: Az ember a földön jár - de az ég alatt : a vallás "keletkezéséről", avagy az angyali jelenésekről. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 14-19. (1996)

Gáspár Csaba László: Civilizált vallás és pusztai hit : Martin Buber: A próféták hite. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 110-113. (1996)

Géczi János: Világ-egyetem. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 93-94. (1996)

Géczi János: A táj : egy általános iskolai osztály terepgyakorlatának zárójelentése. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 44-50. (1996)

H. Nagy Péter: Mozaik a kortárs irodalomról. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 89-90. (1996)

Halmesvirta Annsi: Molnár Ferenc és az ifjúkor kultúrája. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 38-44. (1996)

Hansági Ágnes: Aszinkrónia az irodalomtanításban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 84-88. (1996)

Hardi András: Gyermek a természetben. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 36-42. (1996)

Hartai László; Jakab György: A mozgóképkultúra és médiaismeret tanításának céljai és feladatai. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 19-28. (1996)

Havas Péter: Az Észak-Amerikai Környezeti Nevelési Egyesület konferenciája Gaining New Insights - Building On Experience, 1995. szeptember 12-21. Portland, Main. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 119-126. (1996)

Havas Péter: Nemzetközi környezeti nevelési tanácskozás Savonlinnában : "The Northern Call for Environment". In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 47-57. (1996)

Havas Péter: A környezeti nevelés és a jövőképek. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 58-70. (1996)

Hecz Istvánné: A szemléletformálás nehézségei. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 88-89. (1996)

Hermann Róbert: Budapest az újkorban : történelmi pillanatok egy nagyváros életében. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 100-101. (1996)

Hermann Róbert: A Szemere-kormány külpolitikája. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 122-125. (1996)

Hortobágyi Katalin: Egy németországi tanulmányút tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 102-108. (1996)

Horváth Pál: Hittudományi kézikönyv kezdőknek és haladóknak. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 74-77. (1996)

Horváth Pál: Vallásszociológia és szekularizáció. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 105-111. (1996)

Imrei István; Balogh Klára: Freinet-műhely Tiszabőn. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 82-90. (1996)

J. Király István: A fekete szivárványszínei. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 121-122. (1996)

J. Szikra Éva: Tájképi kertek Magyarországon : történeti kertkiállítás a Műemlékvédelmi Hivatalban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 72-74. (1996)

Kamarás István: Tanítható-e az erkölcs? In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 3-14. (1996)

Kamarás István: A Tükör tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 75-84. (1996)

Keresztes György: Ikonja a láthatatlannak : gondolatok Umberto Eco: A rózsa neve című regényéről. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 117-123. (1996)

Keveházi Katalin: Az olasz reneszánsz. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 97-98. (1996)

Király Péter: Balassi és Regnart. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 75-82. (1996)

Kiss Ádám Sándor: Értelmi fogyatékosok a középiskolások szemével. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 33-37. (1996)

Klembala Géza: A Tamás-iskola cantora. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 49-64. (1996)

Kocsis Mihály: Pedagógusképzés - axonometrikus ábrák tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 37-48. (1996)

Kocsis Mihály: Pedagógusképzés ma/holnap : külföldi minták és egy lehetséges magyar modell. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 49-57. (1996)

Kolics Pál: A térségi oktatáspolitika az iskolatársulásban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 166-170. (1996)

Koronczai Jánosné: Új utak keresése : egy nagy lakótelepi iskola kis pedagógusközösségének tapasztalataiból. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 48-53. (1996)

Kovách Árpád: Egy iskolaimage, szürkével. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 93-96. (1996)

Kovács László: A fizikatörténet szerepe a fizikatanításban. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 52-69. (1996)

Kovács Sándor: Autonóm iskola - önálló tervezési stratégiák. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 27-36. (1996)

Kovátsné Németh Mária: A környezeti nevelés múltjáról és jelenéről. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 76-84. (1996)

Kreutzer Andrea; Szoleczky Emese: Rövidke traktátus a honi múzeumok szükséges és hasznos voltáról : avagy mire jó a múzeum? In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 128-134. (1996)

Kronstein Gábor: A honfoglalásról - még mindig paradigmaváltáson innen. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 89-97. (1996)

Kruppa Tamás: A Tíz okok megjelenésének hátteréről. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 71-74. (1996)

Kulcsár-Szabó Zoltán: Derrida "megkísértése" : Jacques Derrida: Marx kísértetei. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 100-103. (1996)

Kun-Szabó Tibor: Középfokú környezeti asszisztensi képzés beindítási tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 27-35. (1996)

Kuslits Katalin: Az embertan négyéves tapasztalata Fóton. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 97-100. (1996)

Kühlenwind George: A kisgyerek spontán vallásossága. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 189-192. (1996)

L. Nagy Katalin: Zenei nevelés - 2000 : kihívások előtt az ezredforduló zenetanítása. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 3-11. (1996)

Lahdelma Tuomo; Maticsák Sándor: Magyarságtudomány a jyväskyläi egyetemen. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 74-81. (1996)

Lappints Eszter; Palkó Gábor: "Anyám, az álmok nem hazudnak..." : Asbóth János: Álmok álmodója. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 76-86. (1996)

Liskó Ilona: A szerkezetváltás és az önkormányzatok. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 3-14. (1996)

Loránd Ferenc: A kezdőszakaszról. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 40-57. (1996)

Légrádi László: Az iskolai erkölcstanítás néhány szempontja : hozzászólás Kamarás István írásához. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 96-101. (1996)

Lénárt Béla: Általános művelődési központok Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 94-97. (1996)

Makai Éva: A háborús évek gyermekvédelmiközösségi utópiái. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 94-104. (1996)

Matavovszky Tibor: Környezetvédelem és a helyi tanterv : a káposztásmegyeri Kordován téren. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 14-20. (1996)

Mayer Erzsébet: Kulturális csomópontok avagy Truffaut Jules és Jim című filmjének pedagógiai haszna. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 95-100. (1996)

Meleg Csilla: Szemléletváltás a közoktatásban : a lelki egészséghez mindenkinek joga van. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 23-26. (1996)

Menyhért Anna: Nesze Neked (,Olvasó?) posztmodern. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 93-95. (1996)

Mesterházi Márton: Híreink nyelve. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 112-116. (1996)

Monok István: Egy botanikai szótársorozatról. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 101-102. (1996)

Monok István: Egy botanikai szótársorozatról. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 101-102. (1996)

Monok István: Ortodoxia és humanitás. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 28-33. (1996)

Monok István: Ortodoxia és humanitás. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 28-33. (1996)

Monori Pál; Tringer Ágoston: A bemutatótermektől a múzeumig. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 135-140. (1996)

Mányoki Endre: Oroszlánkirály : a Disney-titok nyomában. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 97-99. (1996)

Mányoki Endre: Pocahontas : egy jellegzetes giccs. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 101-103. (1996)

Mártáné Lőrincz Vera; Pelikán Krisztina; Tóth Andrea: Változatok a diákönkormányzati munkára : három iskola - három diákképviseleti rendszer. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 117-120. (1996)

Mócsai Gergely: Búcsú : Lengyel Péter-Merényi Endre: Búcsú két szólamban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 104-107. (1996)

Nagy József: Segítő életmódra nevelés. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 96-104. (1996)

Nagy József: Vélemények az alapműveltségi vizsga koncepciójáról. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 3-39. (1996)

Nagy Mária: Új törekvések a dán oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 41-46. (1996)

Nagy Olga: Az egyház kulturális és mozgalmi szerepe az erdélyi kisebbségi létben. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 23-27. (1996)

Nagy Tamás: Számítógépes grafikai rendszerek az oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 141-155. (1996)

Nagyné Volopich Mária: Bemutatkozik az Alapítványi Munkaiskola. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 101-104. (1996)

Nemes Ferenc: Az értékelésről. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 82-84. (1996)

Neumayer Katalin: A Katolikus Társadalomtudományi Akadémiáról. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 110-111. (1996)

Néma Júlia: A győri Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpontról. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 112-116. (1996)

Németh Károly: A történelmi gondolkodás fejlesztése és módszerei a Montessori elemi iskolákban. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 119-124. (1996)

Oláh Anna; Zárug Péter Farkas: "...a két erdélyi geométer hagyatékának megőrzése" : itáliai matematikusok erőfeszítései a Bolyai-kézirátok kiadása érdekében. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 3-14. (1996)

Palkó Gábor: 1967, 1991, 1996. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 106-107. (1996)

Palotay Ferencné: "A tanárság szívem szerint való pálya volt..." : Babitsról négy tételben. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 87-95. (1996)

Papp György: A kooperatív iskola. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 80-85. (1996)

Pólya Zoltán: A Csenyétei Osztatlan Iskola pedagógiai programja. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 96-99. (1996)

Radics Viktória: Carmen perpetuum : Ovidiusról. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 23-31. (1996)

Radics Viktória: "A jöttöd - élet" : Énekek Éneke. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 108-116. (1996)

Radics Viktória: A szégyenszem : Szophoklész: Aiasz. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 42-48. (1996)

Radnóti Katalin: Az atomenergia megítélése és a természettudományos tanárképzés. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 65-75. (1996)

Rumbold Éva: A reklám és a nyelv néhány összefüggése. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 6-12. (1996)

Réz Ferenc: TLK = TANÁRI LÉTkérdések : kézikönyv gyakorló pedagógusoknak, osztályfőnököknek. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 201-203. (1996)

Salló László: Babits Mihály a Fogaras és Vidéke hasábjain. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 105-110. (1996)

Sebők Zoltán: A láthatatlan ikonológiája. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 3-5. (1996)

Sinkó István: Esszé a pedagógiáról : egy debreceni tanácskozásra. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 109-110. (1996)

Sipos Lajos: Tantárgystruktúra és műveltségi anyag. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 15-19. (1996)

Sneé Péter: 27. Magyar Filmszemle. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 15-22. (1996)

Suppné Tarnay Györgyi: A pedagógusok és az olvasás : helyzetkép a magyar tanítók olvasási motivációiról és szokásairól az 1990-es évek elején. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 34-40. (1996)

Swami Sivarama: Nihilizmus, dualizmus, monizmus : ahogy a Bhagavad Gita tanítja. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 20-26. (1996)

Sz. Molnár Szilvia: Többszólamúság : Lengyel Péter: Holnapelőtt. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 99-103. (1996)

Sz. Molnár Szilvia: Új ráolvasások : Németh G. Béla: Kérdések és kétségek. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 118-119. (1996)

Szabolcsi Ferenc: A szervezeti kultúra sajátosságai az iskolában. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 85-90. (1996)

Szabolcsi Kardos Mihály: Gondolatok az evolúcióról : Szentpétery Péter írásához. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 111-120. (1996)

Szabó Ildikó; Horváth Ágnes: Magyarok Európában : főiskolások nemzettudata egy empirikus vizsgálat tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 71-87. (1996)

Szabó Imréné: Diagnosztikus vizsgarendszer a miskolci Kazinczy Ferenc Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 75-81. (1996)

Szabó József: A nyelvjárások helye és szerepe az iskolai oktatásban. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 67-74. (1996)

Szabó Pap Edit: A könyvtárhasználat tanterveiről. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 104-106. (1996)

Szakály Sándor: Honvédők vagy vörösök? : az 1919-es magyar vörös hadsereg tisztikara. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 9-14. (1996)

Szakály Sándor: Történeti földrajzi kislexikon. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 157. (1996)

Szekeresné Rózsa Etelka: Az iskola szolgáltatásszerepe Angliában. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 90-93. (1996)

Szekér Endre: Benedek Marcell és az olvasás művészete. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 102-104. (1996)

Szenes Márta; Zsolnai Anikó: Új kezdeményezés a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 176-179. (1996)

Szentpéteri Márton: Kombinatorikus technopaegniumok : néhány "matematikai" eljárás Johann Heinrich Alsted Poétikájában. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 32-43. (1996)

Szentpétery Péter: "Hol voltál...?" : miért nem fogadom el az evolúciót. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 102-110. (1996)

Szirmainé Kövessi Erzsébet: Romák az Esély iskolában. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 85-93. (1996)

Szirtes László: Filozófia gyermekeknek. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 27-31. (1996)

Szoleczky Emese: Táncról táncra : tűnődések egy kiállítás kapcsán. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 132-136. (1996)

Szűk Balázs: Az Apokalipszis 666-os nagy fenevadja. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 105-111. (1996)

Szűk Balázs: Seholsincsország avagy a szabadság Fata Morganája. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. p. 188. (1996)

Ságvári György: "Huszárok" : egy könnyűlovas csapatnem évszázadai : kiállítás a Hadtörténeti Múzeumban. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 65-71. (1996)

Sávoly Mária: Útkereső pedagógia, útkereső pedagógusképzés. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 116-117. (1996)

Takács Viola: Fizikakönyvek a magyar Springernél. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 124-125. (1996)

Takács Viola: Galois-szociogram. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 88-101. (1996)

Takács Viola: Hagyományos tantárgyak - műveltségterületek a Nemzeti Alaptantervben. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 51-56. (1996)

Tarján Tamás: "Csupa merő színház..." : egy sikermodell a félmúltból. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 29-33. (1996)

Tarján Tamás: Egy i miatt : "régi-új" remekmű: Az ember tragédiája. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 121-127. (1996)

Tarján Tamás: Szerbusz, Tolsztoj : a Háború és béke - tíz szerző tollából. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 123-127. (1996)

Theisz György: Informatika és számítástechnika tantervek a NAT-hoz. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 107-109. (1996)

Thimár Attila: Papírbodorítás. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 120-121. (1996)

Thimár Attila: A felvilágosodás Európájának értelmezhetősége. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 99-100. (1996)

Torres Rosa-Maria: A gyermek joga az alapfokú oktatáshoz. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 164-165. (1996)

Trencsényi László: Caliban, kezében a varázspálcával. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 91-94. (1996)

Trencsényi László: Még egyszer a kooperatív iskoláról : Papp György vitaindítójához. In: Iskolakultúra, (6) 11. pp. 111-115. (1996)

Tringer Ágoston: A villamos energia a lakosság véleménye tükrében. In: Iskolakultúra, (6) 12. pp. 116-121. (1996)

Tringer Ágoston: A villamosenergia-ipar és a környezetvédelem. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 90-93. (1996)

Turai Géza: Környezeti és egészséges életre való nevelés táborban. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 76-84. (1996)

Tóth Loránd: Elsőéves tanítóképzős hallgatók könyvtárhasználati kultúrája : egy felmérés eredményei. In: Iskolakultúra, (6) 1. pp. 45-50. (1996)

Tóthné Litovkina Anna: A közmondások szerepe az általános iskolai tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 62-67. (1996)

Török Lajos: Egy korszakmonográfia előfeltevései : Bíró Ferenc: A felvilágosodás korának magyar irodalma című könyvéről. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 114-117. (1996)

Ujváry Gábor: Sok-sok út vezet Rómába : a Római Magyar Intézet története : 1895-1945. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 58-75. (1996)

Uotinen Mari: A burgenlandi kérdés : 1919-1923. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 67-73. (1996)

Varga Iván: Vallás a posztmodernitásban. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 3-13. (1996)

Vargha Balázs: Oktatás - művészet - folklór - játék. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 57-65. (1996)

Varsics Zita: Folytonos és végtelen? : mit tanítsunk matematikából? In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 137-141. (1996)

Veszprémy László: Könyvtár és kutatás. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 70-73. (1996)

Vesztróczy László: Szemtől szemben Faraday eszközeivel. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 91-92. (1996)

Vető Péter: Másodsorban : Lengyel Péter: Ogg második bolygója. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 85-92. (1996)

Vitányi Béla: Új lehetőségek a térképhasználatban. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 158-160. (1996)

Voigt Vilmos: A magyar ősvallás. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 15-18. (1996)

Vágó Irén: Tankönyvpolitika, tankönyvhelyzet a kilencvenes években. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 49-56. (1996)

Vámos Ágnes: Intenzív angol nyelvtanítás Québecben : 1976-1993. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 109-111. (1996)

Várnagy Ildikó: 7szín világ : Szabados Árpád műsora kazettán. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 94-96. (1996)

Várnagy Ildikó: A Bartók rádió tanításai. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 114-116. (1996)

Várnagy Ildikó: Francois Truffaut filmjei kazettán. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 93-95. (1996)

Várnagy Ildikó: Mesélj a gyerekednek! : rajzfilmek, bábfilmek, filmfilmek. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 142-143. (1996)

Várnagy Ildikó: Nem tudunk semmit a táncról : balettverseny és táncmagazin. In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 128-130. (1996)

Várnagy Ildikó: Tévéfilmsorozatok : Váratlan utazás és Vészhelyzet. In: Iskolakultúra, (6) 6-7. pp. 182-184. (1996)

Vásárhelyi Éva; Hermann Astleitner; Herber Hans-Jörg; Parisot Karl Jose: Tanítható-e a problémamegoldás? In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 54-61. (1996)

Z. Karvalics László: Informatikaoktatás - honnan hová? In: Iskolakultúra, (6) 10. pp. 62-73. (1996)

Zachar Péter: Osztrák történelem magyar tankönyvekben. In: Iskolakultúra, (6) 2. pp. 42-51. (1996)

Zolnai Anette Réka: A befejező mondat regénye - a regény befejező mondata. In: Iskolakultúra, (6) 8. pp. 110-113. (1996)

Zátonyi Sándor: A tanulók megértésbeli problémáinak vizsgálata : a fogyasztók soros és párhuzamos kapcsolása. In: Iskolakultúra, (6) 4. pp. 85-90. (1996)

Ágostházyné Eördögh Éva: A művelődéstörténet tanításának új színei. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 108-110. (1996)

Árpás Károly; Varga Magdolna: Egy iskolatípus és tantervi programjai : magyar nyelvtan. In: Iskolakultúra, (6) 3. pp. 57-62. (1996)

É. Kiss Katalin: A műveltségtartalom változása : anyanyelv - idegen nyelv - nyelvészet. In: Iskolakultúra, (6) 5. pp. 75-80. (1996)

Éger György: Gyepű vagy periféria? : néhány közép-európai határ menti térség hosszú távú demográfiai iránya. In: Iskolakultúra, (6) 9. pp. 34-37. (1996)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 23. 12:23:56 CEST.